ryskadow 143 Report post Posted October 17, 2012 Dzis rano przyszedl do mnie email z premium, i po chwili z NASKU o wygasnieciu domeny. Na pewno przyda sie ta opcja, jesli przypadkiem rejestrator zapomni powiadomic o tym swojego klienta (z powodu błedu softu). Czy bylo oficjalne info na ten temat z NASKu? Ryszard Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, że domena xxxxxxxxxxx.pl nie została opłacona na kolejny okres rozliczeniowy i jest w trakcie 15-dniowego wygasania. Usługi z nią związane przestały być dostępne (np. strona www, poczta elektroniczna). Jeżeli są Państwo zainteresowani dalszym utrzymywaniem nazwy domeny należy niezwłocznie skontaktować się z obsługującym ją rejestratorem: Premium.pl Przemysław Bojczuk Sp. k. Domaniewska 37 02-672 Warszawa tel.: +48.801066444 e-mail: pomoc@premium.pl Z poważaniem Rejestr Domeny .PL, NASK [Wiadomość została wysłana automatycznie, prosimy NIE ODPOWIADAĆ na nią] Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted October 17, 2012 Tak, NASK informował partnerów o tym, że wprowadzi tę funkcjonalność, która zresztą została opracowana na wzór powiadomień z premium.pl (w związku z tym dodamy możliwość wyłączenia tych powiadomień, bo większości osób będą się dublować). Z ważnych zmian, naprawiono także powiadomienie przy zmianie e-maila w kontakcie, obecnie będzie ono wysyłane na oba maile, a nie tylko na nowy, co było absurdem i pozwalało na masowe nadużycia. Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted October 17, 2012 (edited) No to masz się czym chwalić. Przez Ciebie się mniej opcji zrealizuje. Edited October 17, 2012 by korneliusz.com Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted October 17, 2012 No to masz się czym chwalić. Przez Ciebie się mniej opcji zrealizuje. Gdyby realizacja opcji zależała od tego, czy przyjdzie powiadomienie, to by pewnie nic nie spadało. Niektórzy rejestratorzy piszą, dzwonią, wysyłają proformy pocztą, a klient jak na złość nie chce przedłużyć. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
master17 34 Report post Posted October 17, 2012 Gdyby realizacja opcji zależała od tego, czy przyjdzie powiadomienie, to by pewnie nic nie spadało. Niektórzy rejestratorzy piszą, dzwonią, wysyłają proformy pocztą, a klient jak na złość nie chce przedłużyć. ;-) Z życia wzięte. Kolesiowi oddałem pół darmo Mandriva-Linux.pl i w ogóle nie opłacił jej. Najpierw napadł mnie, że cesja domeny musiała być lipna. Potem straszył sądem firmę dostarczającą domenę. Zaproponowałem mu za darmo MandrivaLinux.pl - on nie chce MandrivaLinux, on żąda Mandriva-Linux. Na swoim blogu w LOGO od dawna prowadzi kampanię: Nasza domena mandriva-linux.pl została nam skradziona przez firmę Linuxpl.com w maju 2012! Wstyd i hańba dla dostawcy domen Linuxpl.com! - cytat z logo http://mandriva.macierz.org.pl Tacy są kolesie - na złość nie opłaci - proponują mu za darmo domenę lepszą, nie - on rozpowszechnia w internecie kłamstwa, że mu ukradli, a domenę starą otrzymał ode mnie lipną cesją. He he, wziął ode mnie prawie darmo i myślał, że ja mu co roku będę opłacał. Share this post Link to post Share on other sites
bartxx86 243 Report post Posted October 17, 2012 Nasza domena mandriva-linux.pl została nam skradziona przez firmę Linuxpl.com w maju 2012! Wstyd i hańba dla dostawcy domen Linuxpl.com! - cytat z logo http://mandriva.macierz.org.pl Na miejscu rzeczonej firmy nie puściłbym tej sprawy płazem i wyciągnął konsekwencje wobec osoby publikującej taki tekst. Share this post Link to post Share on other sites
master17 34 Report post Posted October 17, 2012 Na miejscu rzeczonej firmy nie puściłbym tej sprawy płazem i wyciągnął konsekwencje wobec osoby publikującej taki tekst. Ja z tą firmą rozmawiałem na czacie, chciałem im powiedzieć, że proponowałem gościowi 4x lepszą domenę za darmo. A oni tylko: "eh..., trudno, a w czym możemy Panu pomóc". Cymbał po prostu - kradzież ogłaszał nawet na stronie fundacji Macierz.org.pl i mówił, że jego koledzy z ABW się sprawą zajmą. Share this post Link to post Share on other sites
coolos 114 Report post Posted October 17, 2012 Ja z tą firmą rozmawiałem na czacie, chciałem im powiedzieć, że proponowałem gościowi 4x lepszą domenę za darmo. A oni tylko: "eh..., trudno, a w czym możemy Panu pomóc". Cymbał po prostu - kradzież ogłaszał nawet na stronie fundacji Macierz.org.pl i mówił, że jego koledzy z ABW się sprawą zajmą. Pajacowaniem nie ma się co przejmować. Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted October 17, 2012 (edited) Z ważnych zmian, naprawiono także powiadomienie przy zmianie e-maila w kontakcie, obecnie będzie ono wysyłane na oba msile, a nie tylko na nowy, co było absurdem i pozwalało na masowe nadużycia. Bardzo dobra zmiana. Mi się bardzo nie spodobało, że jeden z rejestratorów zmieniał kontakt mailowy dla domen i nie przychodziło o tym żadne powiadomienie. W sumie te powiadomienia (o wygaśnięciu domen wysyłane z NASK) też będą przydatne. Edited October 17, 2012 by thomaso 1 Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted October 17, 2012 (edited) Dokładnie... Zmiany te ograniczą także problemy z "nowym systemem odnowień" u tego rejestratora, który nie zawsze działa jak należy i były przypadki "zgubionych" domen. Teraz NASK nas poinformuje o wejściu domeny w stan wygasania, mimo wcześniej wniesionej opłaty u rejestratora i fikcyjnego przedłużenia tylko w jego panelu... Edited October 17, 2012 by CzarnyElo 2 Share this post Link to post Share on other sites