Jump to content
ryskadow

powiadomienia z NASKu o wygasnieciu domeny

Recommended Posts

Dzis rano przyszedl do mnie email z premium, i po chwili z NASKU o wygasnieciu domeny.

 

Na pewno przyda sie ta opcja, jesli przypadkiem rejestrator zapomni powiadomic o tym swojego klienta (z powodu błedu softu).

 

Czy bylo oficjalne info na ten temat z NASKu?

 

Ryszard

 

 

 

 

 

 

Szanowni Państwo,

 

Uprzejmie informujemy, że domena xxxxxxxxxxx.pl nie została opłacona na kolejny okres rozliczeniowy i jest w trakcie 15-dniowego wygasania. Usługi z nią związane przestały być dostępne (np. strona www, poczta elektroniczna).

 

Jeżeli są Państwo zainteresowani dalszym utrzymywaniem nazwy domeny należy niezwłocznie skontaktować się z obsługującym ją rejestratorem:

Premium.pl Przemysław Bojczuk Sp. k.

Domaniewska 37

02-672 Warszawa

tel.: +48.801066444

e-mail: pomoc@premium.pl

 

 

Z poważaniem

Rejestr Domeny .PL, NASK

[Wiadomość została wysłana automatycznie, prosimy NIE ODPOWIADAĆ na nią]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, NASK informował partnerów o tym, że wprowadzi tę funkcjonalność, która zresztą została opracowana na wzór powiadomień z premium.pl (w związku z tym dodamy możliwość wyłączenia tych powiadomień, bo większości osób będą się dublować). Z ważnych zmian, naprawiono także powiadomienie przy zmianie e-maila w kontakcie, obecnie będzie ono wysyłane na oba maile, a nie tylko na nowy, co było absurdem i pozwalało na masowe nadużycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to masz się czym chwalić. Przez Ciebie się mniej opcji zrealizuje. :P

 

Gdyby realizacja opcji zależała od tego, czy przyjdzie powiadomienie, to by pewnie nic nie spadało. Niektórzy rejestratorzy piszą, dzwonią, wysyłają proformy pocztą, a klient jak na złość nie chce przedłużyć. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby realizacja opcji zależała od tego, czy przyjdzie powiadomienie, to by pewnie nic nie spadało. Niektórzy rejestratorzy piszą, dzwonią, wysyłają proformy pocztą, a klient jak na złość nie chce przedłużyć. ;-)

 

Z życia wzięte. Kolesiowi oddałem pół darmo Mandriva-Linux.pl i w ogóle nie opłacił jej. Najpierw napadł mnie, że cesja domeny musiała być lipna. Potem straszył sądem firmę dostarczającą domenę. Zaproponowałem mu za darmo MandrivaLinux.pl - on nie chce MandrivaLinux, on żąda Mandriva-Linux. Na swoim blogu w LOGO od dawna prowadzi kampanię:

Nasza domena mandriva-linux.pl została nam skradziona przez firmę Linuxpl.com w maju 2012! Wstyd i hańba dla dostawcy domen Linuxpl.com! - cytat z logo http://mandriva.macierz.org.pl

 

 

Tacy są kolesie - na złość nie opłaci - proponują mu za darmo domenę lepszą, nie - on rozpowszechnia w internecie kłamstwa, że mu ukradli, a domenę starą otrzymał ode mnie lipną cesją.

He he, wziął ode mnie prawie darmo i myślał, że ja mu co roku będę opłacał. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasza domena mandriva-linux.pl została nam skradziona przez firmę Linuxpl.com w maju 2012! Wstyd i hańba dla dostawcy domen Linuxpl.com! - cytat z logo http://mandriva.macierz.org.pl

 

Na miejscu rzeczonej firmy nie puściłbym tej sprawy płazem i wyciągnął konsekwencje wobec osoby publikującej taki tekst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na miejscu rzeczonej firmy nie puściłbym tej sprawy płazem i wyciągnął konsekwencje wobec osoby publikującej taki tekst.

 

Ja z tą firmą rozmawiałem na czacie, chciałem im powiedzieć, że proponowałem gościowi 4x lepszą domenę za darmo. A oni tylko: "eh..., trudno, a w czym możemy Panu pomóc". Cymbał po prostu - kradzież ogłaszał nawet na stronie fundacji Macierz.org.pl i mówił, że jego koledzy z ABW się sprawą zajmą. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z tą firmą rozmawiałem na czacie, chciałem im powiedzieć, że proponowałem gościowi 4x lepszą domenę za darmo. A oni tylko: "eh..., trudno, a w czym możemy Panu pomóc". Cymbał po prostu - kradzież ogłaszał nawet na stronie fundacji Macierz.org.pl i mówił, że jego koledzy z ABW się sprawą zajmą. :D

 

Pajacowaniem nie ma się co przejmować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ważnych zmian, naprawiono także powiadomienie przy zmianie e-maila w kontakcie, obecnie będzie ono wysyłane na oba msile, a nie tylko na nowy, co było absurdem i pozwalało na masowe nadużycia.

 

Bardzo dobra zmiana. :) Mi się bardzo nie spodobało, że jeden z rejestratorów zmieniał kontakt mailowy dla domen i nie przychodziło o tym żadne powiadomienie.

 

W sumie te powiadomienia (o wygaśnięciu domen wysyłane z NASK) też będą przydatne.

Edited by thomaso
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie...

Zmiany te ograniczą także problemy z "nowym systemem odnowień" u tego rejestratora, który nie zawsze działa jak należy i były przypadki "zgubionych" domen. Teraz NASK nas poinformuje o wejściu domeny w stan wygasania, mimo wcześniej wniesionej opłaty u rejestratora i fikcyjnego przedłużenia tylko w jego panelu...

Edited by CzarnyElo
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×