Jump to content

pb

Użytkownik
  • Content Count

    12,209
  • Joined

  • Days Won

    329

pb last won the day on August 16

pb had the most liked content!

Community Reputation

2,465 Excellent

4 Followers

About pb

  • Rank
    konto nieaktywne

Kontakt

  • Strona WWW
    https://premium.pl

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Taki status rejestrator może ustawić w dowolnej chwili dla dowolnej domeny i jedyny jego efekt to usunięcie delegacji domeny (nie jest eksportowana do strefy DNS), przez co nie działa poczta, strona itd. Natomiast taką domenę można nadal przedłużać, transferować, czy zmieniać abonenta. Nie należy więc tego statusu wiązać z nadziejami na wygaśnięcie domeny, choć wiem skąd to się bierze: gdy NASK był jeszcze rejestratorem, to tak właśnie robił z domenami, które nie zostały opłacone na kolejny rok, by zwrócić uwagę abonenta na ten fakt - jeśli zadziałało, to domena była przywracana, a jeśli nie, to po jakimś czasie kasowana. Był to bardzo fajny mechanizm, ponieważ w tym statusie, inaczej niż w BLOCKED, można nadal zakładać opcję. ;-) Nie ma ścisłych zasad mówiących, kiedy rejestrator powinien tego statusu (clientHold) używać, więc może on być używany w stosunku do domen nieopłaconych (do czego za chwilę wrócę), ale też często ma to związek z potencjalnie błędnymi danymi abonenta (NASK generalnie zaleca blokadę i docelowo skasowanie domeny jeśli dane są niepoprawne nie mogą być zweryfikowane, bo np. abonent nie odpowiada lub odmawia podania danych) czy różnorakimi kwestiami prawnymi. Wracając do nieopłaconych domen: da się zauważyć, że zagraniczni rejestratorzy mają niejakie problemy z ogarnięciem technicznym domen .pl, np. nie implementują poprawnie takich mechanizmów jak bezpłatny transfer czy też właśnie procesów (nie)wygasania. Od 2009 roku domena .pl jest domyślnie *automatycznie* odnawiana na kolejny rok w rejestrze i o ile większość rejestratorów poradziła sobie z tym ustawiając dla każdej domeny, równie automatycznie, status blokujący te automatyczne odnowienia (nazwijmy to: autowygasanie), o tyle zagraniczni często tego nie zrobili. Powodu upatruję w tym, że dla domen globalnych działa nieco podobny mechanizm, gdzie domena po wygaśnięciu znajduje się w AutoRenewPeriod, który jednak różni się od "naszego" tym, że domena jest w zasadzie w dyspozycji rejestratora i w przypadku ostatecznego nieopłacenia tej domeny w wyznaczonym terminie, jest ona kasowana i kasa (wcześniej od rejestratora pobrana) *jest zwracana*. U nas NASK tej kasy nie oddaje, cóż więc innego ma zrobić rejestrator, niż założyć clientHold i siedzieć z tą domeną rok, w nadziei, że w końcu Klient opłaci? A w międzyczasie mija kolejny rok i kolejny, nikomu nie przyjdzie do głowy żeby zmienić status i domena się cały czas automatycznie odnawia. Czasem ktoś ogarnie temat i skasuje te wszystkie "zaległe" domeny, co czasem można zobaczyć w deleted_domains... Ale ogólnie, robiąc klamrę, z samego statusu clientHold nie ma co sobie robić nadziei na realizację opcji, choć jest to oczywiście możliwe, więc załamywać się też nie należy. ;-) PS. Powyższe napisałem w odniesieniu jedynie do domen .pl
  2. Ale domena jest w one.com, więc musiała tam być jakaś promka w takim razie. Swoją drogą, nie wiem, który "byznes" lepszy - regnąć za 1 zł i udawać, że się zapłaciło 3k, czy udostępniać do rejestracji za 1 zł, a odnowienie dawać po 8000. ;-)
  3. https://allegrolokalnie.pl/oferta/domena-wynikilotto "Wójek oddał mi tę domenę (kiedy ją dostałem kosztowała go na pewno ponad 3000zl). Mi jest nie potrzebna a zadowolę się każdą dobrą ofertą." Wg whois, domena zarejestrowana 20.08.2022 w serwisie one.com, gdzie rejestracja .lotto kosztuje 6400 zł, a odnowienie 8000 zł Ktoś z Was ma pomysł o co w tym chodzi?
  4. Przy poprzedniej takiej okazji, nask twierdził, że domena wygasła nie ma tych samych praw co aktywna, bo jest już po okresie abonamentowym. Chociaż zapis w regulaminie "Zaprzestanie przez NASK Utrzymywania Nazwy Domeny jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy, przy czym czynności dotyczące zaprzestania Utrzymywania Nazwy Domeny może poprzedzić wstrzymanie jej Utrzymywania. W przypadku uiszczenia przez Partnera opłaty, o której mowa w punkcie 9, dotyczącej świadczenia Obsługi Administracyjnej i Technicznej po pierwszym roku Utrzymywania Nazwy Domeny, w czasie wstrzymywania Utrzymywania Nazwy Domeny, które było konsekwencją nieuiszczenia takiej opłaty, Umowa jest kontynuowana." można rozumieć jako pewną gwarancję. ALE... "W przypadku uiszczenia przez Partnera opłaty" - realnie rzecz biorąc, jeśli Partner nie uiścił opłaty, bo nie było ku temu możliwości technicznych (brak połączenia z rejestrem), to mimo wszystko nadal nie uiścił... https://www.dns.pl/regulamin_nazw_domeny_pl "NASK odpowiada wobec Abonenta za szkody, będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez NASK, przy czym wysokość odszkodowania ogranicza się do piętnastokrotnej wartości najwyższej spośród opłat wskazanych w zestawieniu opłat pobieranych od Partnerów, publikowanym w Witrynie Internetowej NASK w dniu zainicjowania postępowania dotyczącego takiego odszkodowania." A więc wygląda na to, że max to 9000 zł, bo najdroższą usługą jest registry lock w cenie 600 zł. W chwili pisania regulaminu najdroższe było odnowienie po 40 zł, więc pewnie teraz żałują, że dodali registry lock.
  5. Zgadzam się, odkładanie *reaktywacji* domeny na ostatnią chwilę jest może nie chore, ale na pewno nierozsądne.
  6. Tak. W razie wątpliwości, sprawdź daty w whois.
  7. Dodatkowe informacje nt. awarii NASK: domeny i opcje wygasające w okresie niedostępności rejestru będą miały przesuniętą datę ważności o 4 dni, jednak NIE DOTYCZY to domen w 30-dniowym okresie wygasania (stan BLOCKED), te domeny zostaną uwolnione zgodnie z terminem. Nie ma obecnie informacji co się stanie z domenami zarezerwowanymi, brak też szacunkowej daty naprawienia awarii.
  8. NASK padł dwie godziny temu i na tę chwilę nie wiemy kiedy wstanie. "Będziemy Państwa informować."
  9. Nie ma obowiązku zapisywania się ba arbitraż, a co za tym idzie - ponoszenia jakichkolwiek kosztów arbitrażu. Niezależnie od tego, czy sprawę załatwisz bezpośrednio, czy całkiem zignorujesz temat. Nie wydaje mi się aby był taki obowiązek, ale też nigdy nie występowałem jako powód, więc pewności nie mam. Mediacja jest jedną z dostępnych usług na stronie SA PIIT i z tego co wiem, proponują ją przed rozpoczęciem postępowania.
  10. Grzechy młodości. Kupiłem ze względu na staty na parkingu, nie sprawdzając dokładnie co to jest, że jest zastrzeżone itd. Nie było tego jeszcze wtedy w Polsce.
  11. 1. Strona nie jest zablokowana, domena jest nadal wydelegowana. zablokowane są zmiany na domenie (abonent, dnsy itp.). można ją nadal odnawiać 2. Dostaniesz pismo na pewno, o ile masz aktualny adres w danych abonenckich. 3. Każdy może złożyć wniosek o arbitraż w sprawie każdej domeny. czy go wygra, to jest osobna sprawa. https://www.piit.org.pl/sad-polubowny/arbitraz/o-arbitrazu Taki arbitraż może się skończyć na wiele różnych sposobów. np. konkurencja próbowała przejąć domenę premium.pl, arbitraż przegrała. Mieliśmy też arbitraż w sprawie domeny wygasłej, założony przez byłego abonenta dzień po przechwyceniu - ostatecznie dogadał się z nowym abonentem i sprawę wycofał. Inny przykład to domena spotify.pl, którą kupiłem kiedyś tu na forum - poprzedni abonent nie pochwalił się, że firma chciała mu ją odebrać; chwilę potem dostałem powiadomienie o założonej sprawie. Skończyło się zwrotem kosztów, tj. zapłacili mi tyle, ile ja za nią zapłaciłem i sprawa zamknięta. Innym razem - sprawa dyskusyjna, ale domena niewiele warta, coś tam kręciła na parkingu - odpuściłem i przesłałem authinfo żeby sobie przenieśli. Generalnie nigdy nie przegrałem żadnego arbitrażu, tylko dwie wygrane i kilka rozwiązanych polubownie. Samo założenie sprawy niczego jeszcze nie przesądza. Oczywiście musisz sam się zastanowić, czy opłaca się walczyć i jakie masz szanse, a najlepiej skontaktuj się z rzecznikiem patentowym. [edit] no i oczywiście czekaj na jakieś pismo, wtedy dowiesz się kto to i czego chce ;-) [edit2] patrząc na nazwę domeny - abonentem jest osoba fizyczna, więc jeszcze przed arbitrażem powinieneś był dostać pismo z nask o przekazaniu danych osobowych wraz z informacją kto był wnioskodawcą; przynajmniej kiedyś takie pismo przychodziło, może coś się zmieniło, nie wiem.
  12. NASK zakłada blokadę w chwili otrzymania informacji/zlecenia z sądu arbitrażowego i przesyła nam informację o blokadzie przez epp. Do Ciebie zapewne w tym momencie idzie pismo pocztą, upewnij się, czy masz aktualny adres abonencki. Ani NASK, ani sąd arbitrażowy nie wysyłają żadnej korespondencji w temacie blokady mailem, dlatego m.in. wprowadziliśmy to powiadomienie.
  13. Już jutro zakończenie aukcji, większość wciąż bez ofert, zapraszam. :-)
  14. biopiwo.pl bm24.pl cp2077.pl dw24.pl isexshop.pl odziecku.pl opolsce.pl porownaniekont.pl tangping.pl żuławy.pl Zapraszam na aukcje kilku ciekawych domen od 99 zł netto, zakończenie 13.07 o 22:00: biopiwo.pl bm24.pl cp2077.pl dw24.pl isexshop.pl odziecku.pl opolsce.pl porownaniekont.pl tangping.pl żuławy.pl
  15. pb

    KomisAGD.pl

    KomisAGD.pl Zapraszam na aukcję domeny KomisAGD.pl, koniec dziś o 22:00 https://premium.pl/komisagd.pl
×