Skocz do zawartości

prezes

Użytkownik
  • Zawartość

    213
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

13 Good

O prezes

  • Tytuł
    Praktyk
  • Urodziny 1984.05.01

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warszawa, Berlin
  1. Jak oceniacie zależność tego, co dacie na stronę główną domeny do zainteresowania, pytań i ofert klientów? Czy częściej sprzedają wam się domeny z własną prostą stroną typu "domena na sprzedaż - kontakt ...." czy łatwiej znajdywaliście klientów, gdy po wejściu na stronę klient miał przed sobą profesjonalną ofertę sprzedaży pośrednika typu AM, Premium? Czy macie jakieś doświadczenia, która z w/w firm (lub jaka inna) jako oferent domeny - częściej zachęcała nabywców, co można zaobserwować po wiadomościach z pytaniami, otwieraniem negocjacji lub po prostu kupnem. Czy łatwiej złapać klienta prostą stroną z bezpośrednim kontaktem, czy raczej ufają panelom sprzedawców, gdzie mają FAQ, zapewnienie czy i kto wystawi im FVAT itd.? Jakie praktyki polecacie a jakich nie? Łatwiej znaleźć klienta bez podawania ceny online (więcej głupich pytań i ofert ale i negocjacji) czy preferujecie sztywną i widoczną cenę domeny, nawet kosztem braku zainteresowania odwiedzających ze względu na cenę lub możliwość sprzedaży grubym rybom za stosunkowo niską wobec nich cenę (wiadomo - klient korporacyjny, cena podczas "rozmów" idzie w górę...). Pytam oczywiście o przypadki klienta docelowego który sam znajduje domenę która go interesuje i zależy mi na tej konkretnej waszej domenie, nie o sytuacje, gdy domeny wiszą na giełdzie i stąd są wybierane.
  2. prezes

    Dropped - Padł ?

    Między innymi przez brak przewidywalności i zaufania wyeksportowałem się z AM. W takich sytuacjach komunikacja kryzysowa jest istotna, tymczasem cisza.
  3. Hej Czy są jakieś wieści z rynku rejestratorów domen.pl? Firmy przeżywają stagnację, a może po prostu bez większych rewolucji działają sobie? Forum w ostatnich czasach jakby siada, co też trochę daje do myślenia. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i ocenami. Przy okazji - znacie jakichś rejestratorów, którzy taniej od Aftermarket i Premium przedłużają .pl (poza firmami gdzie szkoda zachodu o kod authinfo później). Tak sobie popatrzyłem w cenniki AM i Premium i chyba w ostatnim roku-dwóch poszły w obu firmach do góry, przykładowo przy +25 domen w Premium przedłużenie kosztuje +60 zł brutto. Czyli jak tych klientów trochę jest i domen trochę mają (pomijając "hurtowników") to marża za co by nie patrzeć automatyczny proces przedłużenia jest już klarowna. Może przydałoby się jakieś wzruszenie rynkiem w postaci pojawienia się realnej konkurencji? Bo że NASK podejmie jakieś kroki w celu rozruszania rynku to nie wierzę, instytucja od dawna słabo zarządzana.
  4. prezes

    MON przejmuje domeny

    Mamy beznadziejne prawo domenowe, ktoś inwestuje w domeny a błahy regulamin może wiele zniweczyć. Podobnie mam zastrzeżenia do działania tzw. sądu polubownego przy jednej izbie. Przywołane wcześniej przykłady w wątku - Węgry, Białoruś - pokazują kierunek naszego pięknego kraju. I wiele się nie zmieni bo inwestorzy nie mają jasnego i skutecznego reprezentanta, sam NASK podejmuje wiele wątpliwych i co najmniej dziwnych działań, niektórych już od paru lat. Właścicielu domeny art.pl (www.art.pl - dłuuga lista subdomen) - módl się aby resort Kultury nie wpadł na pomysł unarodowienia twojej domeny a nawet i repolonizacji subdomen, jedna szybka ustawa o Unarodowieniu Witryn Kultury i po artystach...
  5. prezes

    Kolejna wpadka nazwa.pl

    No cóż, jak się wiąże z firmą której oferta komponowana jest pod nazwijmy to delikatnie niezbyt ogarniętego klienta (sukces nazwa.pl opiera się w końcu nie o konkurencyjność, a długą obecność w biznesie i marketing) to nie ma co się dziwić, że traktują cię jak typowego jelenia. Z tego co wiem sytuacja finansowa firmy nie jest idealna i taki telefon wykonuje zapewne osoba niezbyt dobrze opłacana, której głodowa pensja zależy wyłącznie od liczby baranków przegonionych do zagrody Korzystając z okazji, odradzam podobnie kontakty z firmą AZ.PL. Od czasu zmian właścicielskich właściwie nie ma co z nimi współpracować. Tylko dlatego, że nie mam czasu na donosy (ale może ktoś się zainspiruje po przeczytaniu) nie napisałem jeszcze prośby o kontrolę GIODO w tej firmie. AZ.PL, w celu wydania kodu authinfo dla polskiej domeny, w przypadku klienta fizycznego warunkuje to przesłaniem wniosku o wydanie kodu z dołączeniem fotokopii dowodu osobistego/paszportu. Takie działania AZ.PL są najprawdopodobniej bezprawne. Przetwarzający dane nie ma prawa żądać takich danych, które znacząco wykraczają poza potrzeby związane z wykonywaną usługą. Duże problemy w bardzo podobnym przypadku miały kilka lat temu telekomy, które podpisując umowy z klientami w sklepach, robiły zdjęcia dowodu w ramach podpisywania umowy. Firmy takie jak Orange miały z GIODO ogromne problemy i po zaangażowaniu wielu sił i środków (także finansowych) już nie kserują dowodów klientów tylko spisują co muszą. Nawet jeśli AZ.PL chce pełnić rolę policjanta sprawdzającego czy aby na pewno ktoś nie podaje fałszywych danych, w bezprawny sposób żąda kopii dowodu na której znajdują się zdjęcia klientów. Zdjęcie jako dane wrażliwe w ogóle firmie AZ.PL nie jest potrzebne, nie mówiąc o szeregu innych informacji na skanie dowodu, których firma w ogóle nie powinna żądać i w razie wycieku danych AZ.PL przetwarza dane pozwalające na różne przestępcze działania, choć wielu z tych danych nie potrzebował. GIODO powinien wziąć tę firmę solidnie za kuper, sprawdzić jak wygląda fizycznie ochrona danych wrażliwych (80% przypadków kontroli GIODO kończy się szeregiem sankcji a przede wszystkim wszczęciem postępowań administracyjnych obligujących finalnie firmy do baardzo kosztownych finansowo zmian, angażowania prawników, przedstawiania certyfikatów itd.). Jakby komuś AZ.PL zaszła za skórę polecam napisać donos w tej sprawie :-) Ja nie mając czasu po prostu dałem sobie spokój ze (szczęśliwie) śmieciowymi domenami które tam zarejestrowałem.
  6. prezes

    premium.pl - uwagi i sugestie

    Jeszcze jedno. Dane konta premium a dane kontaktów abonenckich (których może być kilka) to dwie różne sprawy. Jeśli na moim koncie premium zarejestruję domenę na żonę jako osobę fizyczną i wystawimy ją na aukcję, ktoś kupi domenę to przy opcji faktura VAT od premium, kto potem rozlicza się z premium? Wypłata/umowa/dokumenty są generowane na użytkownika konta premium czy na dane abonenta domeny - czyli rozliczam się z wami ja czy małżonka?
  7. prezes

    premium.pl - uwagi i sugestie

    Pytanie o giełdę: mam konkretną domenę.pl i chcę by na niej nie wyświetlała się jedynie informacja, że domena jest na sprzedaż z klawiszem "Negocjacje - złóż ofertę" tylko aby po wpisaniu domeny.pl od razu wyświetliła się strona giełdy gdzie mam np. dodatkowy opis domeny. Jest to możliwe?
  8. prezes

    Koszt odnowienia domen PL w 2016..

    NASK może wszystko i co im zrobicie Póki co, bo problem cen usług wg. NASKu można rozwiązać wyłącznie kompleksowo.
  9. prezes

    Nigdy bym się nie spodziewał

    Mam pytanie OT, czy ktoś wie, co to za kawałek leci w tle?
  10. prezes

    Nigdy bym się nie spodziewał

    Mało robi na mnie wrażenie dlatego to mój pierwszy wpis w tym wątku. Ot, potentaci polskiego rynku medialnego i ich kreatywny adres na potrzeby krótkich linków. wybr.cz
  11. prezes

    Anna Streżyńska ministrem cyfryzacji

    Szanowni Państwo Koledzy Nie ma sensu pisać petycji do pani Streżyńskiej ws. NASK, mam wrażenie, że coś chcecie ale nie rozumiecie istoty organizacji NASK i resortów którym podlega. Osobiście kierowałbym się za oficjalnym lobbingiem ze strony czy to PSIDu czy jakiegokolwiek innego stowarzyszenia, które możemy zarejestrować bardzo szybko, na rzecz odebrania NASKowi rejestru domen. NASK jako jednostka w ogóle nie musi zajmować się rejestrem domen. Wystarczy na drodze oficjalnego lobbingu przedstawić nowemu rządowi problemy wynikające z funkcjonowania narodowego rejestru domen w ramach NASKu, zagrożenia w obecnej organizacji tej instytucji, korzyści płynące z reorganizacji i voila. Sam obecnie nie miałem czasu się tym zająć ale wiem, że pewne propozycje zmian dotykających m.in. NASK będą przedmiotem rozmów w stosownym resorcie i jego departamentach. Oczywiście należy się tylko zastanowić, czy obecna władza, jeśli powoła jakiś "Narodowy Rejestr Domen PL", jak to wpłynie na rynek, kto tym będzie rządził i ustalał zasady. Ciekawe też, czym wtedy zajmie się NASK w którym obecnie mają "nadmiar" pracy. Nie ma sensu robić wojenen podjazdowych i napuszczać Streżyńskiej aby kopała się z koniem. To zbędne. Dopóki NASK w obecnej formule będzie trzymał łapę na domenach, życzeniowe posty o ile to powinny potanieć odnowienia, można sobie klepać w kosmos. Zainteresowanych szczegółami zapraszam na PW.
  12. prezes

    domeny .ski

    Sądzę podobnie. Sam mam nazwisko w tej końcówce i w tej domenie jest ono zajęte, ale nie wzrusza mnie to. Jeśli ktoś chce mieć domenę pod nazwiskiem to raczej przemyśli waszą ofertę 2x. Firma jest dość mała, w stosunku do innych uczestników rynku domen i przez to dużo mniej przewidywalna. Mocno bym się zastanowił nawet jakby rozdawano domeny po 10 zł. Jeśli już szukamy domeny pod nazwiskiem to raczej na lata. Przykład. Wolę jakiegoś hacka typu kovvalsky.com niż nawet kowal.ski bo przynajmniej mam pewną wiarygodność, że jak rozpromuję domenę to za rok cena jej przedłużenia nie skoczy dramatycznie. Nie każdy ma nazwisko na ski, a i panie -ska też by pewnie miały pewne uwagi co do tego typu oferty. Nie widzę większej szansy na zdobycie rynku w domainingu nazwiska. Osobiście, ponieważ nie szło mi dogadać się z właścicielami domen z moim nazwiskiem, dla wygody, mam po prostu swoje inicjały w .pl, prościej i łatwiej np. przy obsłudze maila. A długość domeny ma znaczenie
  13. prezes

    premium.pl - uwagi i sugestie

    Jak widać po historii postów jest trochę bugów w Premium ale póki co nie ma na rynku wyraźnie tańszej konkurencji a ceny i różne dodatki się z grubsza nie zmieniają więc z serwisu i tak korzysta się całkiem przyjemnie Znalazłem taki błąd: w wersji mobilnej m.premium.pl nie mogę założyć nowej opcji Klikam krok po kroku, zaznaczam regulamin i pojawia się błąd "nie zaakceptowano regulaminu Regulaminu...." Korzystam z androida na Galaxy S6, ale błąd najpewniej w samym interfejsie który jest nieaktualny. Ponieważ na wersji desktopowej rejestracja opcji przebiega OK ale formularz prosi o zatwierdzenie dwóch okienek regulaminów. Tymczasem w wersji mobi widzę tylko jedno (inaczej nazwane) okno do zaakceptowania, gdzie po zaznaczeniu i kliknięciu dalej wyskakuje w/w komunikat. Proszę o poprawę gdyż człowiek siedzi czasem na krańcu świata z telefonem i marzy mu się zarejestrowanie opcji na trasie
  14. prezes

    sneakers.pl

    sneakers.pl Proszę o wycenę domeny sneakers.pl przy sprzedaży dla klienta końcowego. Sneakers to z angielskiego popularne określenie dla obuwia, stosowane przez wiele sklepów online na świecie. Znani producenci obuwia mają też własne linie "sneakersów", są to zwykle drogie modele butów sportowych, codziennych itd. Regularnie mam pytania o domenę i jestem zdecydowany na sprzedaż ale potrzebuję się jeszcze upewnić. To niezły biznes bo na obuwiu sprzedawanym przez net można nieźle zarobić, już po woli chcę się pozbyć domeny.
  15. prezes

    dtb.pl

    dtb.pl Sprzedam atrakcyjną trzyliterówkę - jak w temacie. W sprawie sprzedaży proszę o oferty bezpośrednio przez formularz na stronie domeny.
×