Jump to content

prezes

Użytkownik
  • Content Count

    221
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

About prezes

  • Rank
    Praktyk
  • Birthday 05/01/1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Monachium, Warszawa, Londyn

Recent Profile Visitors

5,463 profile views
  1. W którym miejscu podważam? Nie rozróżniasz pytania od twierdzenia.
  2. Decyzja NASK jest skandaliczna, niegospodarna i nieuzasadniona. Tak w skrócie powinni oceniać tę decyzję inwestorzy domenowi. Wystarczy popatrzeć w statystyki liczb utrzymywanych domen by dostrzec, jak grubymi nićmi jest to szyte. Jedyna forma presji na NASK to publiczne oczekiwanie natychmiastowej dymisji jej kierownictwa, co niniejszym czynię. Przydałoby się poprosić uprawnione państwowe instytucje o prześwietlenie i kontrolę obrotu finansów i majątku w NASK abyśmy, jako obywatele, mieli pewność, że instytucja ta działa prawidłowo i gospodarnie, bo takie decyzje źle o niej świadczą. I czy taki rozrost owej instytucji przy obecnych zadaniach i kompetencjach jest jakkolwiek zasadny. Osobiście, gdy NASK podejmuje niekorzystne decyzje, publicznie proponuję by rząd rozmontował NASK w taki sposób, aby odebrał im zarządzanie domeną .pl. Ceny, jakie życzą sobie są absurdalne i nieuzasadnione. Niech NASK z całą swoją kliką pracowników realizuje wszystkie inne zadania, a sam rejestr .pl niech przejdzie pod jakieś ministerstwo cyfryzacji (czy jakie tam aktualnie wykreowali) i niech ono zarządza rejestrem taniej. Bo ceny są skandaliczne i jeszcze wzrosły - kto i jak przejada zyski z tak drogich cen przedłużeń? Gdyby zadanie utrzymania rejestru .pl rząd odebrał NASKowi i wyoutsourcingował do prywatnych firm, koszt utrzymania rejestru wyniósłby ułamek kosztów obecnych, przy okazji okazałoby się jakie to "potrzebne" funkcje pełnią te zastępy pracowników NASKu i czy po takim zabiegu w ogóle potrzebujemy NASKu. Dlaczego mieliby nie podnosić? Kreują dowolnie abstrakcyjne ceny i póki klienci nie będą odchodzić - jako prywatne komercyjne podmioty - będą czerpać dowolne zyski. Sam nie robiłbyś tak? Zwłaszcza, że jeśli ktoś płaci 100 i więcej za przedłużenie, to klient nie liczący się z drobnym wydatkiem, preferujący wybierać duże, w jego mniemaniu "pewne" firmy lub nieświadomy, że można nieco taniej/leniwy itp. Czy firmy gnum.pl hostido.pl są jakkolwiek wiarygodne? Wg bloga Daniela są najtańsze więc wiadomo, gdzie mogą przejść skąpi mający setki/tysiące domen na utrzymaniu.
  3. Hej Daniel, Fajnie przedstawiona sprawa. Rozumiem, że oczekiwana kwota wynikała z Twojej kalkulacji inwestycji w uniwersalne krótkie domeny, a nie z tego, że wiedziałeś o zapotrzebowaniu na tę konkretną domenę lub znałeś podmiot, który chce kupić domenę i tylko dlatego trzymałeś cenę odpowiednio? Czy dobrze rozumiem przekaz istoty wątku, że Twoja strategia handlowa sprowadziła się do nieschodzenia z ceny z założeniem, że jako inwestycja długoterminowa zakładasz szansę, że grubsze ryby trafią z popytem przynajmniej na część posianego portfolia trzyliterówek - prędzej czy później? PS Jak to się ma do wątku z działu wyceny, gdzie pisałeś o sprzedawaniu trzyliterówek przez Ciebie po kilkaset złotych?
  4. Tak, mam opcję w panelu rejestratora jak i widnienie ona we whois domeny. Czy to normalna sytuacja? Co ciekawe, domena ma "koniec okresu rozliczeniowego" na jeszcze rok do przodu (luty 2022), mimo, że była zarejestrowana na rok (do lutego tego roku) i teraz oczywiście w sieci nie działa. Stan Trwa postępowanie wyjaśniające [REGISTERED, ze statusem clientHold/serverHold] Utworzona 2020.02.18 21:27:10 Ostatnia modyfikacja 2021.02.19 08:16:47 Koniec okresu rozliczeniowego 2022.02.18 21:27:10 Rejestrator OVH SAS 2 Rue Kellermann 59100 Roubaix Francja/France +48.717500200 https://www.ovh.pl/abuse/ Opcja Utworzona: 2020.12.01 13:38:19 Wygasa: 2023.12.01 13:38:19
  5. Czy to normalne, że taki status ma domena, która nieopłacona wygasa abonentowi, a na którą ja mam założoną opcję - czy taka domena normalnie wygasa i przejdzie do mnie?
  6. Gdzie polecacie szukać krótkich dotcomów, w większym asortymencie, poza Sedo, takie z niższej półki cenowej ale jeszcze znośnie brzmiące, czyli bulpy.com za 50 usd - tak ale xkqo3.com za 50 usd - już nie. Bo potrzebuję kupić nieco takich domen i w sumie adresy dowolne, byle krótkie do 5 znaków w .com, ale już w nonsensy nie chcę ładować choćby centa.
  7. Pytanie - czy da się zaparkować domenę w samym premium ale tak, aby nie wisiała informacja "domena na sprzedaż" tylko aby informacja była napisana bardziej elegancko - najlepiej sam formularz kontaktowy do właściciela bez epatowania sprzedażą i negocjowaniem? Wydaje mi się, że widywałem takie domeny podpięte na premium ale pogrzebałem w ustawieniach giełdy itp.i nie widzę takiej modyfikacji?
  8. Firma, która stworzyła całkiem niezłą markę za granicą, w Polsce zatrudnia pracowników którzy popełniają błędy i narażają ją na utratę reputacji wiarygodnej firmy hostingowej. Mam nieustanne problemy z OVH, wynikające z niekompetencji i braku rozezniania w przepisach prawa tego rejestratora i ich pracowników. Czy wiecie, że OVH, pomimo, że prawo tego nie wymaga, samodzielnie "zamaskowało" adresy e-mail abonentów domen (które w większości przypadków i tak ukryte były), mówiąc bardziej obrazowo - bez zgody abonentów pozmieniała im e-maile na własne, do których nie wiadomo kto ma dostęp? Wymyślili sobie, bo nie ma to pokrycia w przepisach polskiego prawa, że RODO wymaga od nich ukrycia naszych - abonentów - e-maili. Posiadając pojedyncze wartościowe domeny zostałem odcięty od możliwości kliknięcia w link potwierdzający przy próbie wytransferowania domeny z obawy na burdel w tej firmie. Link potwierdzający nie doszedł a firma z rozbrajającą szczerością przyznała, że nie mają mojego płaszcza i co im zrobię? A zrobię, bardzo dużo, bo już planuję szereg pism do właściwych instytucji i rejestru. Jednak to nie koniec historii. Jako sposób na "aktualizację" mojego -abonenta- emaila zaproponowano mi zmianę e-mailu abonenta (traktowane jako zmiana abonenta). Czyli: najpierw bezprawnie zmienili mój e-mail a teraz ja mam sobie ręcznie go zmienić na własny! OK, zaktualizowałem e-mail na własny. Pomimo, że jest to domena .pl, przeniesiona do OVH wiele miesięcy temu, teraz po zmianie e-maila nie mogę z kolei dostać ponownie kodu authinfo (poprzedni transfer był nieudany bo nie dostałem linka) bo OVH oferuje zabezpieczenie przed wytransferowaniem i przez 60 dni od "zmiany abonenta" (czyli zmiany e-maila abonenta z ich bezprawnego na mój własny) znów nie mogę dostać authinfo i przenieść się z tego informatycznego syfu. Czym to śmierdzi? Odpowiedzcie sobie sami.
  9. Jak oceniacie zależność tego, co dacie na stronę główną domeny do zainteresowania, pytań i ofert klientów? Czy częściej sprzedają wam się domeny z własną prostą stroną typu "domena na sprzedaż - kontakt ...." czy łatwiej znajdywaliście klientów, gdy po wejściu na stronę klient miał przed sobą profesjonalną ofertę sprzedaży pośrednika typu AM, Premium? Czy macie jakieś doświadczenia, która z w/w firm (lub jaka inna) jako oferent domeny - częściej zachęcała nabywców, co można zaobserwować po wiadomościach z pytaniami, otwieraniem negocjacji lub po prostu kupnem. Czy łatwiej złapać klienta prostą stroną z bezpośrednim kontaktem, czy raczej ufają panelom sprzedawców, gdzie mają FAQ, zapewnienie czy i kto wystawi im FVAT itd.? Jakie praktyki polecacie a jakich nie? Łatwiej znaleźć klienta bez podawania ceny online (więcej głupich pytań i ofert ale i negocjacji) czy preferujecie sztywną i widoczną cenę domeny, nawet kosztem braku zainteresowania odwiedzających ze względu na cenę lub możliwość sprzedaży grubym rybom za stosunkowo niską wobec nich cenę (wiadomo - klient korporacyjny, cena podczas "rozmów" idzie w górę...). Pytam oczywiście o przypadki klienta docelowego który sam znajduje domenę która go interesuje i zależy mi na tej konkretnej waszej domenie, nie o sytuacje, gdy domeny wiszą na giełdzie i stąd są wybierane.
  10. Między innymi przez brak przewidywalności i zaufania wyeksportowałem się z AM. W takich sytuacjach komunikacja kryzysowa jest istotna, tymczasem cisza.
  11. Hej Czy są jakieś wieści z rynku rejestratorów domen.pl? Firmy przeżywają stagnację, a może po prostu bez większych rewolucji działają sobie? Forum w ostatnich czasach jakby siada, co też trochę daje do myślenia. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i ocenami. Przy okazji - znacie jakichś rejestratorów, którzy taniej od Aftermarket i Premium przedłużają .pl (poza firmami gdzie szkoda zachodu o kod authinfo później). Tak sobie popatrzyłem w cenniki AM i Premium i chyba w ostatnim roku-dwóch poszły w obu firmach do góry, przykładowo przy +25 domen w Premium przedłużenie kosztuje +60 zł brutto. Czyli jak tych klientów trochę jest i domen trochę mają (pomijając "hurtowników") to marża za co by nie patrzeć automatyczny proces przedłużenia jest już klarowna. Może przydałoby się jakieś wzruszenie rynkiem w postaci pojawienia się realnej konkurencji? Bo że NASK podejmie jakieś kroki w celu rozruszania rynku to nie wierzę, instytucja od dawna słabo zarządzana.
  12. Mamy beznadziejne prawo domenowe, ktoś inwestuje w domeny a błahy regulamin może wiele zniweczyć. Podobnie mam zastrzeżenia do działania tzw. sądu polubownego przy jednej izbie. Przywołane wcześniej przykłady w wątku - Węgry, Białoruś - pokazują kierunek naszego pięknego kraju. I wiele się nie zmieni bo inwestorzy nie mają jasnego i skutecznego reprezentanta, sam NASK podejmuje wiele wątpliwych i co najmniej dziwnych działań, niektórych już od paru lat. Właścicielu domeny art.pl (www.art.pl - dłuuga lista subdomen) - módl się aby resort Kultury nie wpadł na pomysł unarodowienia twojej domeny a nawet i repolonizacji subdomen, jedna szybka ustawa o Unarodowieniu Witryn Kultury i po artystach...
  13. No cóż, jak się wiąże z firmą której oferta komponowana jest pod nazwijmy to delikatnie niezbyt ogarniętego klienta (sukces nazwa.pl opiera się w końcu nie o konkurencyjność, a długą obecność w biznesie i marketing) to nie ma co się dziwić, że traktują cię jak typowego jelenia. Z tego co wiem sytuacja finansowa firmy nie jest idealna i taki telefon wykonuje zapewne osoba niezbyt dobrze opłacana, której głodowa pensja zależy wyłącznie od liczby baranków przegonionych do zagrody Korzystając z okazji, odradzam podobnie kontakty z firmą AZ.PL. Od czasu zmian właścicielskich właściwie nie ma co z nimi współpracować. Tylko dlatego, że nie mam czasu na donosy (ale może ktoś się zainspiruje po przeczytaniu) nie napisałem jeszcze prośby o kontrolę GIODO w tej firmie. AZ.PL, w celu wydania kodu authinfo dla polskiej domeny, w przypadku klienta fizycznego warunkuje to przesłaniem wniosku o wydanie kodu z dołączeniem fotokopii dowodu osobistego/paszportu. Takie działania AZ.PL są najprawdopodobniej bezprawne. Przetwarzający dane nie ma prawa żądać takich danych, które znacząco wykraczają poza potrzeby związane z wykonywaną usługą. Duże problemy w bardzo podobnym przypadku miały kilka lat temu telekomy, które podpisując umowy z klientami w sklepach, robiły zdjęcia dowodu w ramach podpisywania umowy. Firmy takie jak Orange miały z GIODO ogromne problemy i po zaangażowaniu wielu sił i środków (także finansowych) już nie kserują dowodów klientów tylko spisują co muszą. Nawet jeśli AZ.PL chce pełnić rolę policjanta sprawdzającego czy aby na pewno ktoś nie podaje fałszywych danych, w bezprawny sposób żąda kopii dowodu na której znajdują się zdjęcia klientów. Zdjęcie jako dane wrażliwe w ogóle firmie AZ.PL nie jest potrzebne, nie mówiąc o szeregu innych informacji na skanie dowodu, których firma w ogóle nie powinna żądać i w razie wycieku danych AZ.PL przetwarza dane pozwalające na różne przestępcze działania, choć wielu z tych danych nie potrzebował. GIODO powinien wziąć tę firmę solidnie za kuper, sprawdzić jak wygląda fizycznie ochrona danych wrażliwych (80% przypadków kontroli GIODO kończy się szeregiem sankcji a przede wszystkim wszczęciem postępowań administracyjnych obligujących finalnie firmy do baardzo kosztownych finansowo zmian, angażowania prawników, przedstawiania certyfikatów itd.). Jakby komuś AZ.PL zaszła za skórę polecam napisać donos w tej sprawie :-) Ja nie mając czasu po prostu dałem sobie spokój ze (szczęśliwie) śmieciowymi domenami które tam zarejestrowałem.
  14. Jeszcze jedno. Dane konta premium a dane kontaktów abonenckich (których może być kilka) to dwie różne sprawy. Jeśli na moim koncie premium zarejestruję domenę na żonę jako osobę fizyczną i wystawimy ją na aukcję, ktoś kupi domenę to przy opcji faktura VAT od premium, kto potem rozlicza się z premium? Wypłata/umowa/dokumenty są generowane na użytkownika konta premium czy na dane abonenta domeny - czyli rozliczam się z wami ja czy małżonka?
  15. Pytanie o giełdę: mam konkretną domenę.pl i chcę by na niej nie wyświetlała się jedynie informacja, że domena jest na sprzedaż z klawiszem "Negocjacje - złóż ofertę" tylko aby po wpisaniu domeny.pl od razu wyświetliła się strona giełdy gdzie mam np. dodatkowy opis domeny. Jest to możliwe?
×