Grzegorz 40 Report post Posted April 14, 2015 Biznes na domenach zaczynali pod koniec lat 90-tych. Mało kto wówczas wierzył, że domeny mogą osiągnąć istotną wartość w przyszłości. - Wszyscy byli przekonani że to się po prostu nie opłaca – mówi Marcin Kuśmierz z home.pl. Dziś spółka obsługuje 1,2 mln domen i ma 40 proc. udziału w rynku wartym 100 mln zł. O początkach biznesu domenowego, współpracy z NASK, sytuacji na rynku domen w Polsce oraz jak uruchomić podobny biznes opowiada prezes spółki home.pl. Zapraszam do mojego wywiadu z prezesem Home.pl http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/6847/zarabiaja_miliony_na_domenach_internetowych pozdrawiam Grzesiek 1 Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted April 14, 2015 Na giełdzie zostało sprzedanych już ponad 70 tys. domen. Tylko nie mówcie mi, że Home.pl sprzedaje kilkadziesiąt domen z wtórnego rynku dziennie? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Luke 84 Report post Posted April 14, 2015 Tylko nie mówcie mi, że Home.pl sprzedaje kilkadziesiąt domen z wtórnego rynku dziennie? Zapewne miał na myśli giełdę rezerwacji: http://di.pl/topic/95872-gieldapl-gielda-domen-czy-gielda-rezerwacji/ Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted April 14, 2015 Pewnie chodziło o to, że na home.pl można kupić domeny z premium.pl. Mi jedna się wczoraj sprzedała przez "Kup Teraz" właśnie z home.pl. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted April 14, 2015 Home.pl - psuje rynku domenowego w Polsce. Gdyby zrównać cenę rejestracji i odnowienia, biznesik by się posypał jak domek z kart. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted April 14, 2015 Home.pl - psuje rynku domenowego w Polsce. Gdyby zrównać cenę rejestracji i odnowienia, biznesik by się posypał jak domek z kart. A niejaki Piotr Nowak twierdzi iż rynek rozwoju internetu w Polsce psują inwestorzy domenowi... Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted April 14, 2015 (edited) Home.pl - psuje rynku domenowego w Polsce. Gdyby zrównać cenę rejestracji i odnowienia, biznesik by się posypał jak domek z kart. Komu psują rynek ? Tobie czy sobie ? Sobie mogą popsuć gdy wyraźnie obniżą cenę przedłużeń. Przy 1,2 mln domen, obniżka na każdych 10 zł przy przedłużeniu, to 12 mln zł przychodu rocznie mniej. Po co mają obniżać ceny skoro maja wielu klientów płacących tyle, co teraz? - Na marginesie - pisanie z nutką pogardy "biznesik" o firmie, która w tej branży osiągnęła taką pozycję, wydaje się być określeniem nie na miejscu. Edited April 14, 2015 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted April 15, 2015 Na marginesie - pisanie z nutką pogardy "biznesik" o firmie, która w tej branży osiągnęła taką pozycję, wydaje się być określeniem nie na miejscu. Biznesik jak handel lemoniadą - tu nabyć taniej, tam opchnąć drożej. Nie ma w tym żadnej filozofii. Prawo przewagi rynkowej pierwszego. Nie widziałem, aby Home.pl miał dział R&D, wykreował produkt i go wdrożył. Oczywiście zaawansowane prace IT są potrzebne, bo taka specyfika tej firmy. Poza tym handel, handel i jeszcze raz handel. Plus marketing oczywiście. 1 Share this post Link to post Share on other sites
monty 167 Report post Posted April 15, 2015 Biznesik jak handel lemoniadą - tu nabyć taniej, tam opchnąć drożej. Nie ma w tym żadnej filozofii. Ciekawy głos na forum domainerskim 1 Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted April 15, 2015 (edited) Ciekawy głos na forum domainerskim Jednak na forum domainerskim dyskutujemy o rynku wtórnym, a "biznesik" Home.pl to rynek głównie pierwotny. Przy czym skoro cena nabycia jest raczej sztywna (opłaty do NASK) to odbijają to sobie inaczej. jak? Każdy tu na forum wie przecież. Chodziło mi tylko o stwierdzenie, że firma ta niczym się nie wyróżnia spośród innych "handlarzy". nie tworzy sama żadnych innowacyjnych usług, bo nie jest firmą R&D, a jedynie "wdraża" gotowe rozwiązania nabyte od innych. W związku z tym nie jest to żadna wartość dodana. Edited April 15, 2015 by umberto 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted April 15, 2015 Chodziło mi tylko o stwierdzenie, że firma ta niczym się nie wyróżnia spośród innych "handlarzy". nie tworzy sama żadnych innowacyjnych usług, bo nie jest firmą R&D, a jedynie "wdraża" gotowe rozwiązania nabyte od innych. W związku z tym nie jest to żadna wartość dodana. Szacuję, że ok. 99% ludzi z tego forum i prawdopodobnie podobny odsetek ludzi na świecie ma głęboko w czterech literach innowacyjność o ile nie jest to konieczne i chętnie wdroży gotowe rozwiązania nabyte od innych, byle tylko zarobić sporo pieniędzy. Więc nie kreujmy się na wybitnych "ę-ą" i nie obrażajmy innych. 2 Share this post Link to post Share on other sites