Jump to content
grzesiekosw

co sadzicie o domena .co?

Recommended Posts

Najwyższe sprzedaże wg. mojej pobieżnej wiedzy dotyczą jak dotąd keywordów anglojęzycznych. Czy ktoś zna namiary na statystyki dotyczące sprzedaży keywordów hiszpańskojęzycznych w .co?

 

O ile dobrze pamiętam to sprzedało się "kilka" takich keywordów (nieangielskich). Ale jest to niewielki procent z całych sprzedaży. Ale nawet w google domena .co uważana jest jako domena globalna (alternatywa .com).

 

I jak już pisałem w innym temacie klienci zawsze będą kupować krótsze i łatwiejsze domeny (niezależnie od końcówki i upodobań niektórych tutejszych forumowiczów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki mail otrzymałem:

 

Prezentujemy SMARTBIZNES - nowy tytuł wydawnictwa Proseed.
To tygodnik dla liderów młodego biznesu - young, smart
& successful.
Rekomendujemy go tym, którzy wierzą, że własna, prowadzona z pasją firma to droga do szczęścia i wolności.

 

smartbiznes2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zainteresowany jedną domeną .co . Domena zaczęła wygasać 16 listopada. Rozumiem, że domena będzie wolna do rejestracji 16 grudnia? Jak to wygląda z domenami .co?


Dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niezupełnie. .

Domeny .co wygasają ok 2 miesięcy. Konkretny data wygasania pojawi się na ok. 2 tygodnie przed ostatecznym dropem.

W tym "końcowym" okresie wygasania: 1. Właściciel może odnowić (restore) domenę za niemałą kasę (chyba 3-krotność standardowego odnowienia) 2. Zainteresowany może założyć rezerwację/opcję na domenę. Firmy oferujące tą usługę to Domainbox.com oraz Hexonet.com

Gdzieś na innym kompie mam regulamin .co registry dotyczący tego procederu, jak znajdę jutro to wrzucę.. Wiem co mówię, bo w "ten" sposób sam straciłem pewną domenę, a np. tym roku ktoś założył opcję na ozone.co

Edited by Naming
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niezupełnie. .

Domeny .co wygasają ok 2 miesięcy. Konkretny data wygasania pojawi się na ok. 2 tygodnie przed ostatecznym dropem.

W tym "końcowym" okresie wygasania: 1. Właściciel może odnowić (restore) domenę za niemałą kasę (chyba 3-krotność standardowego odnowienia) 2. Zainteresowany może założyć rezerwację/opcję na domenę. Firmy oferujące tą usługę to Domainbox.com oraz Hexonet.com

Gdzieś na innym kompie mam regulamin .co registry dotyczący tego procederu, jak znajdę jutro to wrzucę.. Wiem co mówię, bo w "ten" sposób sam straciłem pewną domenę, a np. tym roku ktoś założył opcję na ozone.co

Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że bedzie łatwiej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Końcowy okres wygasania domeny .co to 20 dni

 

Przez 15 dni 'Restorable' dla obecnego właściciela (ostateczny dzwonek)| 4 kolejne dni - w tym czasie akceptowane są już tylko rezerwacje na wyłączność (Non-Restorable) | W ostatnim dniu nie są już przyjmowane ani rezerwacje ani odnowienia, 1 pusty dzień przed ostatecznym dropem.

 

 

http://assets.cointernet.co/COinternet/Registrars/CO-Reservation-System_080311_FNL3.pdf

Edited by Naming

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie rejestrować domeny .co? U kogo, bo na AM chyba się nie da?

NIewłaściwy dział do przedstawienia tego typu problemu.

 

W AM.

 

d2ibwf.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namecheap jest najtanszy i najlepszy registrar (nie tylko moim zdaniem)

W Polsce nie rejestruj bo tu prawie we wszystkim co jest zwiazane z domenami wystepuje parodia cenowa.

Edited by jedna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namecheap jest najtanszy i najlepszy registrar (nie tylko moim zdaniem)

W Polsce nie rejestruj bo tu prawie we wszystkim co jest zwiazane z domenami wystepuje parodia cenowa.

.co - a i owszem - tanio, jednak .pl nie jest dostępna, a .com kosztuje tyle samo co "u nas". Inne rozszerzenia są raczej mało istotne dla uczestników polskiego rynku (większości osób z tego Forum).

 

Jeśli chodzi o rynek wtórny, bo nie do końca wiem, który miałeś na myśli, to taka sama parodia występuje na całym świecie w domainingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega pytal o.co. Jesli zapyta o .net, biz, info, .com i pare innych moja odpowiedz bedzie taka sama.

Jest jeszcze godaddy, najwiekszy registrar na swiecie (ponad 60% wszystkich rejestracji) ale tam raczej bedziesz numerem i traktowany bardzo automatycznie.

Na odpowiedz mozesz liczyc typu wytnij-wklej od sosb ktore czesto wiedza mniej niz ty.

Za to NC ma swietny customer service.

 

ccTLD praktycznie zawsze sa najtansze z kraju z ktorego pochodza.

 

@ Adam Mickiewicz

 

Na .CO mozna zarobic, ale trzeba znac ten rynek bardzo dobrze.

Musisz tez wiedziec, ze u top domainers jak np Adam Dicker ( wlascicel dnforum) , Rick Schwartz ( szprzedawca wielu domen w milionach) .Co bedzie powodowalo usmiech na twarzy i smiech.

Mimo, ze wielu z nich na poczatku kupilo ich troche, ale praktycznie juz wszystko zdropowali.

.Co nie jest brany powaznie przez wielu i moja rada dla ciebie jesli jestes domainerem musisz zrobic wszystko, zeby zwiekszyc swoje szanse i zmnimazlizowac ryzyko ile sie da.

Wiec na poczatku musisz zaczac z odpowiednim przedluzeniem. Z przedluzeniem ktore latwo sie sprzedaje, jest wielu odbiorcow i osiaga czesto dobre ceny w sprzedazach. .Co do nich nie nalezy na dzis. Najlepsze lata dla .Co byly 2010 i 2011 kiedy wielu wierzylo ze to next .com. Nikt nie wie co sie stanie gdy prawie tysiac nowych przedluzen sie pojawi.

.Co kreuje confusion z .com. Czy wybralbys .Co dla swojej firmy gdybys mial do wyboru tysiac innych przedluzen, ktore nie kreuja tego confusion?

Musisz myslec jak KK, jak twoj potencjalny klient.

 

Ciezka praca i checi nic nie dadza jesli inwestujesz w cos co nie ma przyszlosci. To tak jak skubac kurczaki gdzies w fabryce 12h i liczyc, ze sie zostanie milionerem albo , ze to sie w koncu b.oplaci.

Niektore rzeczy sie po prostu oplaca a inne natomiast nie.

Edited by jedna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec na poczatku musisz zaczac z odpowiednim przedluzeniem. Z przedluzeniem ktore latwo sie sprzedaje, jest wielu odbiorcow i osiaga czesto dobre ceny w sprzedazach. .Co do nich nie nalezy na dzis. Najlepsze lata dla .Co byly 2010 i 2011 kiedy wielu wierzylo ze to next .com. Nikt nie wie co sie stanie gdy prawie tysiac nowych przedluzen sie pojawi.

.Co kreuje confusion z .com. Czy wybralbys .Co dla swojej firmy gdybys mial do wyboru tysiac innych przedluzen, ktore nie kreuja tego confusion?

Musisz myslec jak KK, jak twoj potencjalny klient.

 

Ciezka praca i checi nic nie dadza jesli inwestujesz w cos co nie ma przyszlosci. To tak jak skubac kurczaki gdzies w fabryce 12h i liczyc, ze sie zostanie milionerem albo , ze to sie w koncu b.oplaci.

Niektore rzeczy sie po prostu oplaca a inne natomiast nie.

Pytanie podstawowe: co to znaczy "investing". Jeśli kogos zadowoli jedna okazyjna sprzedaż na miesiąc za średnio np. 5000 USD co wystarczy na przezycie, to ta osoba może być tak samo szczęśliwa (zakładając duże szczęście przy wyborze domen i małej liczbie .co w stajni) jak osoba, która ma dziesiątki tysięcy domen i bardziej stawia na obrót.

 

A co do kurczaków w fabryce to racja. Zawsze się zastanawiam, co kieruje ludźmi, którzy stoja po 12h w upale czy na mrozie, by sprzedaż kilka sznurówek dziennie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega jak byl mlodzszy (jeszcze na studiach) pojechal do pracy na wakacje do Niemiec gdzie przekrecal sie (raz na lewo raz na prawo) i bral kapuste z kosza nastepnie podkladal ja pod tnaca maszyne no i to bylo tyle jego pracy. Z tym, ze robil tak 16h przez 2 miesiace bo chcial dorobic.

Po powrocie do PL juz nie byl tym samym czlowiekiem i nie mowie tu o skosnych miesniach brzucha ktore sobie niesamowicie wyrobil.

Kapusty nie jada do dzis. A szkoda bo zdrowa ;)

Edited by jedna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe sugestie co do wpływu nTLDs na domeny .co i .com

 

http://www.go.co/blog/2013/12/23/new-tlds-bring-it/

 

Czyli mamy dwie szkoły:

 

Jedni twierdzą, że dobre nazwy w domenie .com będa jeszcze bardziej elitarne i to zwiększy ich cenę.

 

Inni za to sądza, że szykują się wyprzedaże z dużych portfolio chmary .com-ów po obniżonych cenach, bo udział nowych TLDs w rynku domen się zwiększy i ludzie będą mniejszą wagę przywiązywac do .com.

 

Poczekamy, zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

go.co bym nie odwiedzal, zeby sie czegos dowiedzie. Jest oczywsite, ze oni bede rysowac wszystko kolorowymi ze wzgledu na .co.

Premium .com wartosc moze pojsc do gory lub spasc ale jednej rzeczy ktorej jestem pewny to, ze watpliwej jakosci .com stana sie po prostu smieciami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz tez wiedziec, ze u top domainers jak np Adam Dicker ( wlascicel dnforum) , Rick Schwartz ( szprzedawca wielu domen w milionach) .Co bedzie powodowalo usmiech na twarzy i smiech.

Mimo, ze wielu z nich na poczatku kupilo ich troche, ale praktycznie juz wszystko zdropowali.

Skad ty masz te informacje? Sa zwolennicy .co i sa przeciwnicy. Spytaj sie NAJLEPSZYCH domainerow: Mike Man, Stewart Kasner. Maja nieco inne zdanie. Ten pierwszy sprzedal juz domen .co na siedmiocyfrowa sume. Mysle ze wiekszosc ludzi na tym forum chcialoby to osiagnac w jakiejkolwiek koncowce. Niestety przegapili ta mozliwosc w .co. Nie slyszalem tez, by powyzsi puscili jakiekolwiek .co. Natomiast jesli porejestrowalo sie smieci, to sie je puszcza, tak samo jak pod .com

.Co nie jest brany powaznie przez wielu i moja rada dla ciebie jesli jestes domainerem musisz zrobic wszystko, zeby zwiekszyc swoje szanse i zmnimazlizowac ryzyko ile sie da.

Wiec na poczatku musisz zaczac z odpowiednim przedluzeniem. Z przedluzeniem ktore latwo sie sprzedaje, jest wielu odbiorcow i osiaga czesto dobre ceny w sprzedazach. .Co do nich nie nalezy na dzis.

.Co sprzedaje sie zdecydowanie lepiej niz .pl. Ja sprzedalem w 2013 wiecej .co niz w 2010, 2011 i 2012 razem wzietych. Edited by Alexis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze Mike Mann nigdy nie zarobil na .co jak sam powiedzial niedawno na domaininvesting.com blog.

Mike kupil .Co zanim byly dostepne do ogolu i placil za nie premium ceny. Cos na wzor Franka Shillinga gdy ten kupowal .xxx zanim weszly w obieg. U Franka te tranzakcje byly w millionach.

Masz napisz sobie maila do MM i zapytaj sie go sam, moze cie to troche otrzezwi bizdomains4sale at gmail.com

 

Po drugie te domeny z tymi wspanialymi cenami co wspomniales (property.co, business.co, news.co, auctions.co, ski.co, Tequila.co, finace.co i inne) kotre sprzedal Mike Mann prakrycznie wszystkie byly kupione przez domainera z Czech (Marek Hainc). Koles wydal mnostwo pieniedzy, za ktore mogl kupic solidne domeny z .com praktycznie bez zadnego ryzyka i z pewnym zyskiem. Oczywiscie nic nie sprzedal jeszcze.

Taki domainer jak Marek nie zmienia niczego w tym businessie.

Marek wydal duzo pieniedzy u Manna ale tez kupowal wszedzie na gieldach np. gin.co, Holland.co, vodka.co, hosting.co, internet.co, men, women.co itd.

 

.Co sie tak swietine rozwija ze nie sadze, ze w tym roku godaddy bedzie reklamowal je podczas Super Bowl bo po ostatnim roku wyniki byly slabe porownujac je do poprzednich lat.

.Co ceny zdecydowanie ida w dol. Wystarczylo poobserwowac GD exp. aukcje zeby to zobaczyc.

Przed rokiem ceny byly slabe, dzis sa jeszcze nizsze

domainshane.com/the-results-are-in-most-premium-lll-co-are-worth-under-100/

 

Z tym smianiem sie z .CO co pisalem to bylo powaznie. Na potwierdzenie moich slow polecam ponizsze video, wsytarczy zobaczyc kilka minut (jak cos to przetlumacze).

Bierze w nim udzial Rick Schwartz gosc ktory niedawno sprzedal ebet.com za 1,3 miliona, troche wczesniej property.com za 4 miliony. Ogolnie Rick ma duzo sprzedazy w millionach: men.co za 1,3 miliona, candy.com za 3 miliona, gay.com i inne.
Inne uczestink to Adam Dicker, wlasciciel najbardziej prestizowego domeinerskiego forum na swiecie dnfroum.com. Adam posiada ponad 30 tys domen i mnostwo sprzedazy.
Andrew Rosenera slow nie bralbym pod uwage bo ma umowe z .co na sprzedaz i promowanie ich domen. Ostatni uczestink to Page Howe, znany inwestor, bardzo w porzadku gosc.
www.youtube.com/watch?v=AYwPovg2CXc
Jesli ktos mowi, ze .Co sprzedaj sie lepiej niz .pl to musi byc totalnym ignorantem wzgledem statystyk, liczb itd.
Znam tylko jeden taki typ osob. To najczesciej osobniki ktore zainwestowaly duzo pieniedzy, czasu w jakies przedluzenie i nie widza juz odwrotu. Jedyne co im pozostalo to slepo wierzyc. To typ zwany `pewnego dnia`. Dzieki takim osoba Godaddy ma prawie 1 billion dochodu rocznie.
Jako ciekawosc moge dodadac, ze na calym swiecie jest ok 7-8 domeinerow ktorzy kupil .co w wiekszej ilosci, dwoch z nich to Polacy.
Napisalem ten post nie po to, zeby kontrowac znieksztalcona, powyrywana z kontesktu wiedze pana Alexisa
ale dlatego, zeby osoby czytajace go nie pomyslaly, ze jest to prawda. Takie informacje wiecej szkodza niz pomagaja.
@ Alexi
Sorry, ale nie mam czasu na kowersacje z panem.
Edited by jedna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mowie o faktach. Ty o opiniach. To jest ZASADNICZA roznica.

Po pierwsze Mike Mann nigdy nie zarobil na .co jak sam powiedzial niedawno na domaininvesting.com blog.
Mike kupil .Co zanim byly dostepne do ogolu i placil za nie premium ceny.

Mike Mann wydal w grandfather period okolo 25.000 USD na domeny .co. Wiem bo sam rejestrowalem w tym czasie. Natomiast sprzedal juz na ponad 1.000.000 USD. Jesli gdzies napisal, ze na tym nie zarobil, to po to, by ludzie, ktorzy nie umieja liczyc nie robili mu konkurencji.

Po drugie te domeny z tymi wspanialymi cenami co wspomniales (property.co, business.co, news.co, auctions.co, ski.co, Tequila.co, finace.co i inne) kotre sprzedal Mike Mann prakrycznie wszystkie byly kupione przez domainera z Czech (Marek Hainc). Koles wydal mnostwo pieniedzy, za ktore mogl kupic solidne domeny z .com praktycznie bez zadnego ryzyka i z pewnym zyskiem. Oczywiscie nic nie sprzedal jeszcze.
Taki domainer jak Marek nie zmienia niczego w tym businessie.
Marek wydal duzo pieniedzy u Manna ale tez kupowal wszedzie na gieldach np. gin.co, Holland.co, vodka.co, hosting.co, internet.co, men, women.co itd.

Nie widzialem, zeby na tym forum ktos skarzyl sie, jesli dobrze sprzedal domene innemu inwestorowi domenowemu. Jestes chyba pierwszy, ktory wymaga, by domena byla sprzedana kilkakrotnie, by sprzedaz byla uznana za "dobra". Nie ma to nic wspolnego z praktyka przemyslu domenowego.

Bierze w nim udzial Rick Schwartz gosc ktory niedawno sprzedal ebet.com za 1,3 miliona, troche wczesniej property.com za 4 miliony. Ogolnie Rick ma duzo sprzedazy w millionach: men.co za 1,3 miliona, candy.com za 3 miliona, gay.com i inne.

Inne uczestink to Adam Dicker, wlasciciel najbardziej prestizowego domeinerskiego forum na swiecie dnfroum.com. Adam posiada ponad 30 tys domen i mnostwo sprzedazy.
Andrew Rosenera slow nie bralbym pod uwage bo ma umowe z .co na sprzedaz i promowanie ich domen. Ostatni uczestink to Page Howe, znany inwestor, bardzo w porzadku gosc.

Schwarz to mala rybka w porownaniu z Mannem i Kasnerem. Poinformuj sie troche o nich. Schwarz sie bardzo ogranicza w swoich dzialaniach. Ci pozostali to plotki.

Jesli ktos mowi, ze .Co sprzedaj sie lepiej niz .pl to musi byc totalnym ignorantem wzgledem statystyk, liczb itd.

Tutaj wyciag 100 najwyzszych (dotychczasowych) sprzedazy TLD roku 2013 (wszystkie opuglikowane domeny .co i .pl w top100 tld):
http://dnjournal.com/ytd-sales-charts.htm
8. Mega.co 60000
12. Grydladzieci.pl 48870
11. Ed.co 50000
14. Pay.co 46807
21. XE.co 37500
24. Dating.co 30000
33. Home.co 26000
40. SMS.pl 23616
48. Mozart.co 21000
59. Bark.co 19532
74. Battery.co 18000
79. Choinki.pl 17290
85. Together.co 17000
90. Garnki.pl 16192

W sumie 4 domeny .pl w lacznej sumie 106.000 USD
W sumie 10 domen .co w lacznej sumie 325.000 USD

 

Domeny .co sprzedaja sie w 2013 okolo 3-krotnie lepiej niz .pl i do tego za wyzsze ceny.

Jesli ktos mowi, ze .Co sprzedaj sie lepiej niz .pl to musi byc totalnym ignorantem wzgledem statystyk, liczb itd.
Znam tylko jeden taki typ osob. To najczesciej osobniki ktore zainwestowaly duzo pieniedzy, czasu w jakies przedluzenie i nie widza juz odwrotu. Jedyne co im pozostalo to slepo wierzyc. To typ zwany `pewnego dnia`.

Napisalem ten post nie po to, zeby kontrowac znieksztalcona, powyrywana z kontesktu wiedze pana Alexisa
ale dlatego, zeby osoby czytajace go nie pomyslaly, ze jest to prawda. Takie informacje wiecej szkodza niz pomagaja.

@jedna:
jesli chcesz byc brany na powaznie na tym forum to rozmawiaj rzeczowo bez osobistych przytyczek.
Prosilem Cie juz na priwie o zachowanie kultury wypowiedzi i oglade.

Kontynuujac w ten sposob sprawisz tylko, ze ktos moglby pomyslec:

jedna to chyba nowe wcielenie Alex'a ;) styl, nieokrzesanie oraz brak rzeczowosci na to wskazuje.
teoretyk, ktory odkryl domeny i przeczesuje fora szukajac informacji i probujac wytlumaczyc praktykom, ze czarne jest biale powolujac sie na watpliwe autorytety.
Najwyrazniej stare konto wyzbylo sie juz wiarygodnosci i trzeba sprobowac szczescia pod nowym.
Ale pare postow wystarczy, by stwierdzic kto jest kto. Psychoosobowosc jest niewyzbywalna ;)

A chyba tego nie chcesz?

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

12. Grydladzieci.pl 48870

40. SMS.pl 23616

79. Choinki.pl 17290

90. Garnki.pl 16192

 

W sumie 4 domeny .pl w lacznej sumie 106.000 USD

W sumie 10 domen .co w lacznej sumie 325.000 USD

 

Domeny .co sprzedaja sie w 2013 okolo 3-krotnie lepiej niz .pl i do tego za wyzsze ceny.

 

Jedyny sensowny wniosek, jaki można realnie wyciągnąć z tego zestawienia to taki, że ludzie z tego DN Journal bardziej śledzą rynek domen .co niż rynek domen .pl i stąd opublikowali więcej sprzedaży tych domen z 2013 roku. Pozwoliłem sobie uzupełnić to zestawienie o większe publiczne i prywatne sprzedaże domen .pl z 2013 roku (powyżej 10 tys. zł), żeby wyglądało bardziej adekwatnie do tego, co się dzieje na polskim rynku domen. Uzupełnienie sporządziłem na podstawie znanych w Polsce publicznych źródeł informacji o sprzedanych domenach (np. di.pl, notowanie.pl, cenydomen.pl, blog danieldryzek.pl), do których ludzie z tego DN Journal raczej w ogóle nie dotrą. Wtedy dopiero można podjąć jakiś szerszy temat do dyskusji o tym, jak mają się domeny .pl do domen .co.

 

Domeny .pl sprzedane w 2013 roku za kwoty powyżej 10 tys. zł (z potwierdzonymi cenami):

 

888poker*pl (20500 zł)

ask*pl (40000 zł)

blonnik*pl (30750 zł)

cg*pl (10110 zł)

choinki*pl (53500 zł)

etykietka*pl (19125 zł)

facebok*pl (22000 zł)

fx*pl (25800 zł)

garnki*pl (52750 zł)

goodgame*pl (14760 zł)

grydladzieci*pl (150000 zł)

kodrabatowy*pl (42500 zł)

kody*pl (33000 zł)

kpa*pl (14800 zł)

lpm*pl (10500 zł)

medshop*pl (17300 zł)

moneygram*pl (19500 zł)

psbank*pl (19500 zł)

revolta*pl (14000 zł)

ropa*pl (13000 zł)

sms*pl (73800 zł)

solidparts*pl (35850 zł)

wirtualnebiuro*pl (20700 zł)

 

Większe sprzedaże prywatne domen .pl z 2013 roku (dokładne ceny sprzedaży tych domen nie zostały ujawnione, ale każda z nich miała potencjał na to, by zostać sprzedana za kwotę powyżej 10 tys. zł):

 

broker*pl

diety*pl

facet*pl

fryzury*pl

grydladziewczyn*pl

laptop*pl

oknadachowe*pl

przesylki*pl

seans*pl

wyprzedaze*pl

zarobki*pl

Edited by thomaso
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexis pewnie moglibysmy tak gawedzic tygodniami. Nie za bardzo mam na to czas. Co pisalem jest 100% prawada.

Niewielu moze konkurowac z Mike Mannem wiec on na pewno sie nie boi konkurencji i wydal duzo wiecej niz 25k.

Po drugie czytac o tych osobach to nie musze bo praktycznie kazda z nich spotkalem osobiscie na TRAFFIC auction albo robilem z nia/znimi interesy.

Ja opieram sie wylacznie na faktach i liczbach. Czesa, Stasa, Edka przeczucia mnie nie interesuja.

 

Jest wiecej sprzedazy w .pl niz w .co. To ze zdarzaja sie czasem wieksze w .co nic nie znaczy.

Sprzedaze w .co sa stosunkowo rzadkie porownujac do innch znanych przedluzen.

Innymi slowy mniejsza szansa sprzedazy, cos jak granie w lotka.

 

Uwazam, ze na rynku .co mozna zarobic ale to nie jest rynek dla przecietnego Johna albo Kowalskiego.

Rynek .co jest znacznie trudniejszy i margines bledu dozwolongeo maly.

Ponad 90% ludzi traci na tym rynku.

 

Na .pl jest znacznie latwiej zarobic (glownie nie duze pieniadze) bo rynek jest niedojrzaly.

Wystarczy zobaczyc jakie nazwy sie sprzedaja na aftermarket.pl.

Takie domeny nie mialy by najmniejszych szans np z .co nawet gdyby byly w jezyku angielskim itd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×