Jump to content

opony

Użytkownik
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About opony

  • Rank
    Nowy

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.opony.net
  1. Zainteresowanych zapraszam do licytacji OponyCiezarowe.com.pl
  2. Wiktor Zajkiewicz PPHU Wiktor Zajkiewicz ul. Widzewska Do: OPONEO.PL S.A. ul. Podleśna 17 85-145 Bydgoszcz Wezwanie do zaprzestanie naruszania dóbr osobistych W związku z opublikowanym przez Państwa komunikatem dotyczącym z dnia 28 lutego 2011 r. dotyczącym ugody zawartej między spółką a Wiktorem Zajkiewiczem wnoszę o zaprzestania naruszania moich dóbr osobistych poprzez przedstawianie Państwa roszczeń i zarzutów dotyczących rzekomego naruszenia Państwa praw majątkowych, tak jakby zostały one przez Państwa udowodnione. Jednocześnie wnoszę o usunięcie przedmiotowego komunikatu z Państwa strony internetowej lub zmodyfikowanie jego treści. Podkreślam, że zawarłem z Państwem ugodę sądową w celu jak najszybszego zakończenia sporu i braku chęci do angażowania się w, prawdopodobnie wieloletni, proces sądowy. Warunkiem zawarcia przez mnie ugody było jednak, aby w jej treści nie znajdował się żaden zapis świadczący o zasadności wysuwanych przez Państwa roszczeń. Na tak ukształtowaną treść ugody się Państwo zgodziliście, dlatego w jej pierwszym zdaniu zawarte jest stwierdzenie, że merytoryczna zasadność Państwa roszczeń nie została rozstrzygnięta. W związku z tym niezasadnie w treści komunikatu twierdzicie Państwo, że w sposób bezprawny przywłaszczałem i posługiwałem się w obrocie handlowym przysługującymi Państwu prawami majątkowymi. W toku procesu nie udowodniliście Państwo zasadności tych twierdzeń i odstąpiliście od dalszego ich wykazywania zawierając ugodę. Wobec tego podnoszenie Państwa nieudowodnionych twierdzeń w komunikacie prasowym jest niezrozumiałe i stanowi naruszenie moich dóbr osobistych. Jednocześnie podkreślam, że nie zależy mi na wszczynaniu sporu sądowego o naruszenie dóbr osobistych, ale nie mogę sobie pozwolić na przypisywanie mi przez Państwa działań, co do których odstąpiliście Państwo od ich wykazania przed sądem. Takie postępowania z Państwa strony jest ponadto naruszeniem dobrych obyczajów w prowadzeniu działalności gospodarczej i stawia pod znakiem zapytania Państwa wiarygodność przy zawieraniu umów, w tym ugód sądowych. Na wiarygodności tej powinno Państwu szczególnie zależeć jako spółce publicznej. Ponieważ proces sądowy o naruszenie dóbr osobistych nie służyłby zapewne pozytywnemu kształtowaniu wizerunku obu firm proszę o usunięcie opublikowanego przez Państwo komunikatu lub modyfikację jego treści. Wówczas uznam sprawę za zamkniętą. Wiktor Zajkiewicz
  3. Podstaw prawnych nie było, od samego początku Oponeo.pl S.A. chciała w ramach odszkodowania domenę, wówczas mieliby komplet domen ze słowem opony.
  4. Z treści negocjacji wnioskujmey, że celem Oponeo.pl S.A. było przejęcie domeny opony.net
  5. KOMUNIKAT Wiktor Zajkiewicz, właściciel serwisu OPONY.NET, kwestionuje zarzuty zawarte w wydanym przez OPONEO.PL S.A. komunikacie z dnia 28 lutego 2011 r. dotyczącego ugody zawartej między spółką a Wiktorem Zajkiewiczem. W sposób całkowicie nieuprawniony OPONEO.PL S.A. informuje o rzekomym bezprawnym naruszeniu praw majątkowych spółki przez Wiktora Zajkiewcza. Zarzuty OPONEO.PL S.A. były od początku kwestionowane przez Wiktora Zajkiewicza, co zostało wyczerpująco przedstawione w odpowiedzi na pozew przygotowanej przez prof. dr hab. Ryszarda Skubisza i adwokata Krystynę Włodarczyk. Zasadność roszczeń OPONEO.PL S.A. nigdy nie została udowodniona w toku jakiegokolwiek procesu sądowego, a zawierając ugodę sądową OPONEO.PL S.A. odstąpiła o wykazania zasadności swoich roszczeń. Wiktor Zajkiewicz, przez wzgląd na chęć zaangażowania środków na inne cele niż prowadzenie kosztownych sporów sądowych, zgodził się na zawarcie ugody sądowej. W treści tej ugody zawartej przed Sądem Okręgowym w Łodzi w dniu 16 lutego 2011 r. stwierdzone zostało wprost, że merytoryczna zasadność roszczeń OPONEO.PL S.A. nie została rozstrzygnięta. W treści ugody znalazł się zapis: „Nie rozstrzygając w żaden sposób merytorycznie sporu będącego przedmiotem niniejszego procesu, dążąc do ugodowego załatwienia sprawy, strony zawierają ugodę następującej treści(...)." Jednocześnie OPONEO.PL S.A. oświadczyło, że zwarta ugody wyczerpuje wszelkie roszczenie wobec Wiktora Zajkiewicza w zakresie przedmiotowego sporu. OPONEO.PL S.A. nie jest zatem uprawnione do przedstawiania zarzutów pod adresem Wiktora Zajkiewcza, tak jakby zostały one udowodnione. Wobec powyższego opublikowany przez OPONEO.PL S.A. komunikat, Wiktor Zajkiewicz poczytuje jako naruszenie swoich dóbr osobistych, a także naruszenie dobrych obyczajów w prowadzeniu działalności gospodarczej. Wiktor Zajkiewicz rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko OPONEO.PL S.A.
  6. Osobiście brałem udział w dwóch wycenach, pod którymi się podpisałem. Wycena domen z porfolio Pana Kołodziejczyka miała charakter głównie marketingowy i nie powinna być kojarzona z metodą IPEH.
  7. Mój wesoły dziadek Henryk który był autorem kilku podręczników mawiał, że jeśli ktoś napisze jakaś pracę i skopiuje ją z jednej książki, to wówczas jest to plagiat, jeśli zrobi to na podstawie dwóch książek - jest to kompilacja, natomiast jeśli korzysta z trzech lub większej liczby książek to wtedy jest to samodzielna praca ;-) Doszedłem do wniosku, iż prochu nie wynajdę i dobrze jest korzystać z wartościowych źródeł. Zadaniem internautów jest poddanie tego statutu ostrej krytyce i stworzenie na bazie kilku innych jeszcze propozycji, statutu który najlepiej będzie prezentować interesy posiadaczy domen. Zamieszczam jednocześnie projekt napisany przez naszego prawnika. Staram się tu być w jakiś sposób pożyteczny i nigdy nie odnosiłem do innych internautów wrogo i jest mi przykro że jestem obiektem ciągłych ataków.. stowarzyszenie_statut.doc
  8. Jeśli chodzi o główne spotkanie to macie rację że Warszawa będzie najlepszym miejscem. Nie chcę jednak czekać tak długo, dlatego wychodzę z propozycją wcześniejszego spotkania w mniejszej grupie osób które chcą czynnie działać w Stowarzyszeniu. My (3-4 osoby) z Łodzi możemy podjechać w dowolne miejsce w Polsce, jeśli znajdzie się grupa kilku osób przygotowanych merytorycznie do rozmów. Jeśli chodzi o wybór władz to myślę że to na razie powinniśmy odłożyć, ważniejsze jest ustalenie statutu, zakresu działań, obowiązków i innych ważnych ustaleń.
  9. Gdyby nie moi prawnicy to Stowarzyszenie już bym dawno założył, ale oni namawiali mnie długo na Fundację... Druga sprawa jest taka, że nie taktem było mi zakładać samemu takie stowarzyszenie, które miałoby bronić m.in. moich interesów. Nie zależy mi tez na tym żeby być prezesem tego Stowarzyszenia (nie mam po prostu na to czasu). A znając ludzi gdybym sam założył takie Stowarzyszenie i został Prezesem zaraz pojawiłyby się komentarze a to nie ma sensu. Dla mnie liczy się tutaj dobro i rozwój tego Stowarzyszenia. Było pytanie odnośnie mojej domeny spdi.pl (Stowarzyszenie Posiadaczy Domen Internetowych) oczywiście jesli nazwa się Wam podoba oczywiście oddaje ją za darmo na rzecz Stowarzyszenia. Napisałem ten post wcześniej bo chciałem uzyskać informację jak się Państwo odnosicie do tego pomysłu. Biorąc pod uwagę stopień rozwinięcia internetu (domen) w Polsce nie ma sensu zakładać dwóch podobnych stowarzyszeń. Dlatego napisałem o tym, bo nie chce żeby była jakaś konkurencja i rywalizacja - takie Stowarzyszenie musi bronić interesów nas wszystkich. Lepiej zrobić jedno silne niż dwa słabsze. Ja podchodzę do tego tematu bardzo poważnie i tego samego oczekuję od innych. Dlatego wydaje mi się że jak ktoś jest mocno zainteresowany współpracą odnośnie Stowarzyszenia to może jeden dzień poświęcić na spotkanie i ustalenie pewnych spraw, podpisanie dokumentów. Ja proponowałem na spotkanie moją firmę nie było odzewu, ale ja mogę podjechać do Warszawy nie ma problemu. jeśli chodzi o kontakt z osobą o nicku "Kilofek" nie miałem przyjemności porozmawiać z tym Panem. Szczerze przyznam że nie wiem kto to jest (bardzo rzadko tutaj bywam, z braku czasu), jeśli jest to przedstawiciel chętnych osób z forum di.pl to chętnie z nim porozmawiać o szczegółach. Mój telefon: 665 593 600 Z poważaniem Wiktor Zajkiewicz
  10. Cieszy mnie bardzo, że są ludzie którzy chcą coś zrobić dla świata domen :-) Szkoda że tego postu nie zauważyłem wcześniej. Ja od pół roku "wałkuje" temat stowarzyszenia. Załatwiania tego to naprawdę sporo pracy. Ale od początku. domeny które mam pod stowarzyszenie: - spdi.pl (Stowarzyszenie Posiadaczy Domen Internetowych) - posiadaczedomen.pl Mam również już prawie gotowy status Rozmowy z kancelarią prawniczą są prawie na ukończeniu Na chwilę obecną mam 4 chętnych (osoby bardzo związane ze światem domen). Koszt założenia stowarzyszenia to około 4-5 tys. zł. Każdy kto będzie chciał przystąpić do Stowarzyszenia będzie musiał dokonać wpisowego, które będzie przeznaczone na porady prawnicze. Jutro jestem jeszcze umówiony na dokładne rozmowy z prawnikami, bo oni namawiają nas do założenia nowej działalności, a nie stowarzyszenia. Mimo iż naprawdę sporo pracy mnie to pochłonęło, z ogromną przyjemnością przystąpię do takiego Stowarzyszenia, jeśli zostanie podjęta decyzja że to co My zrobiliśmy się Wam nie podoba. Więcej informacji przedstawię Wam jutro. Jeśli chodzi o miejscę, mogę zaproponować Łódź, centrum Polski. Możemy spotkania robić u mnie w firmie (odpada wynajem lokalu). Ale to tylko moja propozycja.
  11. Jeśli możemy dołączyć się do konkursu, to wg mnie cena będzie na poziomie 8.900.000 $
  12. Wycena domen to nowa usługa na polskim, jak i światowym rynku. Towarzyszy jej dużo dyskusji, komentarzy i emocji. Prym wiodą specjalistyczne fora internetowe. Spróbujmy znaleźć odpowiedzi na klika pytań. Do czego może służyć wycena? • Ustalenia ceny zakupu - sprzedaży • Ustalenia ceny składnika majątkowego przedsiębiorstwa • Ustalenia ceny składnika majątkowego rodziny Jak duże kwoty uzyskano w Polsce za sprzedane domeny? • Najwyższa to 4 000 000 ( informacja uzyskana od naszego zleceniodawcy) • Transakcje za kilkaset tysięcy - kilkanaście rocznie • Transakcje za kilkadziesiąt tysięcy - kilkanaście w miesiącu • Transakcje za kilka tysięcy - powszechne Dlaczego wycena domen metodą IPEH® może być bardziej wiarygodna od innych, jakie doświadczenie i umiejętności posiadają twórcy lub osoby z nimi współpracujące: • Są to właściciele firm wielobranżowych oraz prezesi dużych korporacji z rynku IT • Mają duże doświadczenie w zakresie wycen wartości niematerialnych i prawnych przedsiębiorstw (Goodwill) • Posiadają około 7 000 domen • Sprzedażą, kupnem i rynkiem domen zajmują się od ponad 8 lat • Zaangażowany przez nich kapitał w domeny i serwisy internetowe to kilka milionów złotych • Zdobyta wiedza o rynku handlu nieruchomościami jest wykorzystywana przez analogię do wyceny nieruchomości wirtualnych. Metoda IPEH® (Internetowe Parametry Elektronicznego Handlu) została zgłoszona do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej. Jest autorska metodą zespołu ekspertów wyceniających domeny. 1. Założenia teoretyczne metody IPEH® (Internetowe Parametry Elektronicznego Handlu) Autorska metoda wyceny domen internetowych IPEH® została opracowana przez zespół ekspertów mających długoletnie doświadczenie w zakresie: obrotu domenami internetowymi, handlu internetowego, rynku IT, analizy opłacalności projektów inwestycyjnych, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, analizy ryzyka projektów inwestycyjnych, analizy ryzyka kredytowego wnioskodawców, biznes planów i studiów wykonalności. Wartość domeny internetowej zależy od właściwego doboru nazw domen internetowych, który służy lepszemu i korzystnemu odróżnianiu się od konkurencji zaspokojeniu potrzeb obecnych i przyszłych grup klientów. Służy lepszemu utrzymaniu wierności i lojalności klientów, jest platformą skutecznej komunikacji z otoczeniem rynkowym. Przyczynia się do pomnażanie zaangażowanego kapitału. Istotą tej metody w pierwszej kolejności jest analiza atrakcyjności samego słowa będącego adresem domeny internetowej. Ze zbioru ponad 200 parametrów opisujących wartość domeny wybierane są te, które w najlepszy sposób opisują badaną domenę. Potem następuje badanie zdolność samej domeny internetowej do generowania wolnych strumieni pieniężnych w przedziale od trzech do dziesięciu lat. Badanie wolnych strumieni pieniężnych poprzedzone jest budową odpowiedniego modelu finansowego odzwierciedlającego ponoszone nakłady inwestycyjne związane z utrzymaniem domeny i jej zdolności do generowania przychodów oraz różnych kategorii tych przychodów. Następnie na modelu takim przeprowadzana jest jednoczynnikowa analiza wrażliwości modelu w celu ustalenia zmiennych krytycznych i ich wpływu na wartość bieżącą przepływów pieniężnych. Po takim badaniu następuje etap budowy trzech scenariuszy przepływów pieniężnych, bazowego, optymistycznego i pesymistycznego. Każdemu scenariuszowi przypisywane jest prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Na tej podstawie jest obliczana wartość oczekiwana zdyskontowanych przepływów pieniężnych z uwzględnieniem stopy dyskonta, która odzwierciedla koszt zainwestowanego kapitału. Ostatnim etapem obliczeń jest ustalenie statystycznych miar ryzyka. Opisany sposób obliczeń powtarzany jest kilka razy w zależności od zastosowanych sposobów i technik wyceny wartości domeny internetowej. W ramach metody IPEH® można wyróżnić wiele sposobów i technik wyceny wartości domeny internetowej. W praktyce każdy stosowany sposób i technika wyceny wartości domeny internetowej obarczone są pewnym błędem wynikającym z przyjętych założeń, szacunków i prognoz, które nigdy nie są w 100% pewne. Dla zachowania większego obiektywizmu metoda IPEH® zaleca dokonanie wyceny wartości domeny internetowej w oparciu o kilka sposobów i technik wyceny wartości domeny internetowej jednocześnie. W metodzie IPEH® są stosowane sposoby i techniki wyceny wartości niematerialnych i prawnych uznawane na arenie międzynarodowej. W praktyce międzynarodowej wyceny wartości niematerialnych i prawnych opierają się głównie na czterech metodach wyceny. Każdy z przedstawionych niżej sposobów może mieć kilka technik szczegółowych, stosowanych w zależności od przedmiotu wyceny i dostępnych danych. Są to: • sposób kosztowy • sposób porównawczy (rynkowy) • sposób dochodowy • sposób mieszany - stosowany rzadko w szczególnych przypadkach. Pierwszy sposób oparty jest na danych historycznych zawartych w księgach handlowych podmiotu zlecającego wycenę domeny i odzwierciedla dotychczas poniesione nakłady i koszty związane z budową wartości domeny internetowej. Drugi sposób odnosi się do sytuacji bieżącej i uwzględnia aktualne transakcje sprzedaży domen internetowych na różnego rodzaju aukcjach i giełdach domen oraz przypadki sprzedaży domen opisywane w literaturze fachowej. Trzeci sposób za podstawę wyceny przyjmuje wolne przepływy pieniężne prognozowane w okresach przyszłych. Najczęściej okres prognozy obejmuje trzy do dziesięciu lat. Czwarty sposób jest kombinacją metod opierających się na założeniach trzech pierwszych i zwykle stosowany jest w szczególnych przypadkach. Metoda IPEH® pozwala wyceniać wartość domeny internetowej ze względu na cel przeznaczenia wyceny. Metodą tą wyceniane są domeny do celów: podatkowych, transakcji kupna - sprzedaży, oceny działań marketingowych w oparciu o wycenianą domenę internetowa, ustalenia wartości firmy i innych celów. Obecnie wartość domeny internetowej jest istotnym składnikiem wyceny firmy, podnosi jego siłę oddziaływania na otoczenie rynkowe i generuje dodatkowy strumień pieniężny dla jej właścicieli. Metoda IPEH® uwzględnia specyfikę przedsiębiorstwa, jego wielkość, pozycje rynkową, dostępne dane i informacje, które można wykorzystać przy wycenie wartości domeny internetowej. 1.1. Wycena wartości domeny internetowej w oparciu o sposób poniesionych kosztów. Wycena wartości domeny internetowej bazuje w tym przypadku na wydzieleniu w każdym okresie (najczęściej rocznym) kosztów i nakładów poniesionych w związku z budowaniem struktury elementów wchodzących w skład domeny internetowej. Nakłady te obejmują przede wszystkim wydatki ponoszone na: infrastrukturę teleinformatyczną, działania promocyjne, w tym reklamę oraz Public Relations. Mogą to być także wydatki przeznaczone na budowanie kanałów internetowej dystrybucji, prowadzenie badań marketingowych, szkolenia personelu itp. Okres, za jaki analizowane są nakłady i koszty poniesione na budowę wartości domeny internetowej wynosi ostatnie 5 lat od momentu wyceny. Nakłady i koszy za ten okres mają największy wpływ na obecną wartość domeny internetowej. Okres pięciu lat jest zgodny z okresem amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych Odrębnym zagadnieniem jest wielkość poniesionych nakładów i kosztów w sytuacji, gdy zapisy w księgach handlowych podmiotu nie ewidencjonowały na specjalnie wydzielonych kontach księgowych ponoszonych nakładów i kosztów. W takim przypadku, eksperci dokonujący wyceny odwołują się do średnich nakładów w podobnych podmiotach i działających na podobnych rynkach. Przyjmuje się, że nakłady i koszty związane z kreowaniem wartości domeny internetowej wynoszą 0,1 - 50 % całości wydatków na marketing. Aby sprowadzić poniesione nakłady i koszty w minionych okresach do wartości obecnej dokonuje się ich kapitalizacji stopą procentową, która odzwierciedla koszt kapitałów własnych. Nie wszystkie nakłady i koszty poniesione na budowanie wartości domeny internetowej (np. pomysły) mogą być wyrażone w formie pieniężnej. Stosunkowo wysoki poziom subiektywizmu jest wadą tej metody. Inną technika stosowaną w sposobie kosztowym jest technika kosztów odtworzenia. Założenia, przyjęte w tej technice są podobne do sposobu poniesionych kosztów. Na koszty i nakłady nie patrzy się z punktu widzenia ich wartości historycznej, ale obecnej tj. takich, które należałoby ponieść, aby osiągnąć, co najmniej taką samą wartość domeny internetowej postrzeganej jako jej siłę oddziaływania na otoczenie rynkowe. Technika ta różni się od poprzedniej tym, że uwzględnia się nie tyle koszty poniesione przez przedsiębiorstwo (nie wiadomo, czy były one w pełni słuszne), lecz koszty, jakie trzeba ponieść uwzględniając obecne realia rynkowe. W praktyce ponowne zbudowanie istniejącej już firmy jest znacznie trudniejsze niż było to możliwe przed kilku lub kilkunastu laty. W większości branż warunki działania zmieniają się tak szybko, że każde następne przedsiębiorstwo wchodzące na rynek ma coraz bardziej utrudnione zadanie, by na nim prosperować. Z tego względu metoda kosztów odtworzenia wydaje się bardziej precyzyjną od metody poniesionych kosztów. Obecnych i przyszłych właścicieli przedsiębiorstwa będzie interesowała obecna wartość domeny internetowej, a w mniejszym stopniu, w jaki sposób była ona kształtowana. 1.2. Wycena wartości domeny internetowej w oparciu o jej wartość giełdową lub porównawczą. Wycena wartości domeny internetowej, która opiera się na wartości domeny internetowej należy do grupy metod rynkowych. Pozwala ona na oszacowanie wartości domeny w momencie przeprowadzania analizy. Oznacza to, że jest to wartość aktualna, którą domena reprezentuje w chwili wyceny, nie wynika natomiast z przeszłych decyzji i działań przedsiębiorstwa ani też z przewidywanych w przyszłości zdarzeń. Aktualny stan wartości domeny internetowej jest główną zaletą tej metody. Nowy właściciel od tej pory sam może decydować jak podnosić wartość nabytej domeny internetowej, jak kształtować jej strukturę i jak nią zarządzać. Porównywalna cena - sposób ten robi wrażenie niezwykle atrakcyjnego, w praktyce jednak możliwości jego stosowania są ograniczone. Uwarunkowane jest to niewielką liczbą ujawnionych transakcji na rynku sprzedaży domen internetowych (szczególnie dotyczy to rynku polskiego). Utrudnieniem jest poufność transakcji a przede wszystkim danych finansowych, które nie są publicznie dostępne. Ponadto należy brać pod uwagę szereg okoliczności wywierających bezpośredni wpływ na ostateczną wycenę, np. cel danej transakcji. Zaletą techniki rynkowej opierającej się na wartości giełdowej lub porównawczej jest prostota stosowania oraz szybkość w dochodzeniu do końcowego rezultatu. Do ułomności tej techniki należy zaliczyć ograniczony zakres stosowania (tylko w przypadku przedsiębiorstw wystawiających swe domeny do publicznej sprzedaży w oparciu o giełdy domen) lub domen, które można porównać z innymi transakcjami sprzedaży. 1.3. Wycena wartości domeny - sposobem przychodów przyszłych okresów. Sposób ten opiera się na założeniu, że domena internetowa może generować strumień przychodów wynikający z posiadania dobrze ukształtowanej struktury handlu internetowego oraz działań promocyjnych. Podstawą szacunków są tutaj przychody przyszłych okresów. Przyjmuje się założenie, że przyszłe przychody np. z tytułu posiadania dobrej domeny internetowej, dobrze zorganizowanego handlu internetowego, lojalnych klientów, dobrego powiązania działań promocyjnych ze stroną internetową, itp. będą wyższe od przychodów uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo nie posiadające dobrej domeny internetowej. Możliwe jest prowadzenie działań promocyjnych i handlowych pod dowolną nazwą domeny internetowej, jednakże jak wykazuje praktyka i doświadczenie koszty są niewspółmiernie wyższe. Potencjalne przychody należy pomniejszyć o wydatki ponoszone na działania marketingowe, utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej, zatrudnienie personelu, innowacyjne itp., które trzeba cały czas ponosić, by utrzymać odpowiednie przychody oparte o działania związane z domena internetową. a także o należne podatki z tytułu wyższej sprzedaży. Tak wyliczona różnica, w każdym okresie prognozy, jest dyskontowana współczynnikiem dyskonta uwzględniającym koszt zainwestowanego kapitału. By technika dochodowa mogła być zastosowana, przedsiębiorstwo musi posiadać zdolność do dalszego istnienia. Jeżeli przyszłość przedsiębiorstwa jest zagrożona, to trudno szacować wartość domeny internetowej na podstawie przyszłych okresów jego działalności. Istotnym elementem tej techniki jest ustalenie okresu prognozy, jaki ma być brany pod uwagę przy prowadzeniu kalkulacji. Przyjmuje się, że powinien on wahać się w przedziale 3 - 10 lat. Przy czym w branżach o większej dynamice zmian (informatyka, telekomunikacja) powinien on być bliższy tej dolnej granicy, a w branżach w mniejszej dynamice (przemysł metalowy, drzewny, chemiczny, spożywczy) może to być okres zbliżony nawet do 10 lat. Prognozowanie wysokości przychodów i kosztów w kolejnych latach oparte jest na: podstawie dynamiki przychodów i kosztów w latach ubiegłych, podstawie szacunków i planów zarządu przedsiębiorstwa, podstawie przeciętnej dynamiki w danej branży, podstawie założeń dotyczących parametrów makroekonomicznych. Sposób przychodów przyszłych okresów daje odpowiedź (w przybliżeniu), jakich korzyści może spodziewać się inwestor zainteresowany nabyciem wycenianej domeny internetowej. Odniesienie do przyszłości jest znacznie korzystniejsze niż bazowanie na danych historycznych. Z tego względu metody z grupy dochodowych są bardzo często wykorzystywane przy wycenie zarówno aktywów materialnych, wartości firmy jak i domen internetowych. Istnieje szereg odmian wyceny wartości domeny internetowej tą metodą. Podstawowa różnica polega na sposobie wydzielenia z przepływów gotówkowych generowanych przez przedsiębiorstwo tych, które są związane z wycenianą domeną oraz sposobie obliczenia współczynnika dyskontowego.
  13. To tak jakbyś poprosił pozycjonera (w celach edukacyjno-informacyjnych) aby powiedział Ci jak się pozycjonuje strony.. ;-) Wycenę możemy wykonać, po dokładnych analizach, co zajmuje nam sporo czasu. Na dniach uruchomimy program wyceny, w pełni zautomatyzowany, który będziemy wykorzystywać do wycen domen mniej wartościowych (oczywiście nie mam tutaj na myśli domen wymienionych przez Ciebie)
  14. Metoda IPEH jest autorską metodą zespołu ekspertów pod kierunkiem S. Kołodziejczyka, W. Zajkiewicza, która uwzględnia około 200 parametrów niezbędnych do wyceny domen. Autorska metoda wyceny domen internetowych IPEH® została opracowana przez zespół ekspertów mających długoletnie doświadczenie w zakresie: obrotu domenami internetowymi, handlu internetowego, rynku IT, analizy opłacalności projektów inwestycyjnych, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, analizy ryzyka projektów inwestycyjnych, analizy ryzyka kredytowego wnioskodawców, biznes planów i studiów wykonalności.
  15. opony

    Zgoda na używanie TM

    Metoda IPEH jest autorską metodą zespołu ekspertów pod kierunkiem S. Kołodziejczyka, W. Zajkiewicza, która uwzględnia około 200 parametrów niezbędnych do wyceny domen. Autorska metoda wyceny domen internetowych IPEH® została opracowana przez zespół ekspertów mających długoletnie doświadczenie w zakresie: obrotu domenami internetowymi, handlu internetowego, rynku IT, analizy opłacalności projektów inwestycyjnych, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, analizy ryzyka projektów inwestycyjnych, analizy ryzyka kredytowego wnioskodawców, biznes planów i studiów wykonalności.
×