Jump to content
enelce

DNS: Parking vs AfterMarket.pl

Parking vs Giełda  

17 members have voted

  1. 1. DNSy ustawione na...



Recommended Posts

Hello fellow domainers!

 

Wzięło mnie na rozważania co jest bardziej efektywne.. utrzymywanie domen na parkingu czy też ustawienie ich DNSów na giełdę?

 

Czy ustawienie DNSów na giełdę powoduje znaczący wzrost ofert zakupu? Czy też w porównaniu z potencjałem parkingowym nie bardzo?

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam chetnie poznam odpowiedz na zadane pytanie i zdanie bardziej doswiadczonych. Ja poki co mam mniej wiecej 50/50 (parking/gielda). Jezeli bardzo zalezy mi na sprzedazy jakiejs domeny, to takiej na pewno nie parkuje, wtedy ustawiam dnsy na gielde... Jezeli jakas domena w ogole nie ma ruchu, to tez sprawa oczywista (tyle, ze w druga strone). Ale nie mam jasnosci pelnej, jak lepiej robic w przypadku domen, ktore cos tam na parkingu zarabiaja, a ktore z drugiej strony chcialbym sprzedac... Nie wiem co byloby korzystniejsze dlugofalowo...

 

Podsumowujac, bede monitorowac temat i podpatrywac, co napisza madzejsi i bardziej doswiadczeni.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie jeżeli zależy Wam na sprzedaży domeny to powinniście w jak najmniejszym stopniu utrudniać sprawę KK. Parking to poważne utrudnienie dla KK, szczególnie tych mniej zaawansowanych technicznie w sprawach internetowych. A niestety takich jest wielu. Jak zobaczą, że wyświetla się jakaś strona z linkami to uznają, że adres jest "używany" lub jakiś "spamowy" i odpuszczą sprawę. Jeżeli dla groszowych zarobków z parkingu chcecie podejmować ryzyko nie sprzedania domeny za konkretne pieniądze to parkujcie śmiało! Dla mnie parkingi to głupota. Kiedyś zrobiłem test i zaparkowałem wszystkie posiadane domeny na jakiś tydzień. Nie pamiętam już ile ich było i ile wejść wygenerowały, ale zarobki były śmieszne i szybko porzuciłem ten pomysł.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie jeżeli zależy Wam na sprzedaży domeny to powinniście w jak najmniejszym stopniu utrudniać sprawę KK. Parking to poważne utrudnienie dla KK, szczególnie tych mniej zaawansowanych technicznie w sprawach internetowych. A niestety takich jest wielu. Jak zobaczą, że wyświetla się jakaś strona z linkami to uznają, że adres jest "używany" lub jakiś "spamowy" i odpuszczą sprawę. Jeżeli dla groszowych zarobków z parkingu chcecie podejmować ryzyko nie sprzedania domeny za konkretne pieniądze to parkujcie śmiało! Dla mnie parkingi to głupota. Kiedyś zrobiłem test i zaparkowałem wszystkie posiadane domeny na jakiś tydzień. Nie pamiętam już ile ich było i ile wejść wygenerowały, ale zarobki były śmieszne i szybko porzuciłem ten pomysł.

 

Pamiętaj, że na parkingach jasno i wyraźnie jest adnotacja, że domena na sprzedaż lub kontakt do właściciela. Świadomy klient zauważy - nie bój się. Bo nieświadomy i tak Ci nie da tych "konkretnych pieniędzy" o których piszesz ;)

 

Jeżeli domena ma leżeć i nie zarabiać na formularzu kontaktowym to już wolę umieścić link do kontaktu i wstawić na parking. Ziarnko do ziarnka ale po roku czasu, przy większej liczbie domen na parkingu uzbiera się na przedłużenie przynajmniej kilku wartościowych domen w portfolio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głosowałem na "zależy od domeny". Jeśli mamy portfolio literówek w rodzaju np. "krdyt.pl" to kierowanie ich na giełdę nie ma sensu. Takie domeny mają wartość tylko jeśli mają ruch i są rejestrowane/kupowane "pod parking" lub jakiś PP.

Natomiast jeśli mamy w portfelu domeny takie jak np. "stołydrewniane.pl" o których wiadomo że nie będą miały ruchu, lub ruch ten będzie śladowy a które mimo to mają jakąś swoją wartość, to kierowanie ich na parking raczej mija się z celem.

Edited by css

Share this post


Link to post
Share on other sites

"stołydrewniane.pl" .. które mimo to mają jakąś swoją wartość..

 

Dzięki mam nIDN :P

 

A tak na serio to uważam dokładnie tak samo. Nie widzę sensu kierowanie wszystkich domen na parking, chociaż wiem, że wiele osób tak robi.

Ja spróbowałem ale po czasie zrezygnowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymając domeny na parkingu, moim celem nie jest sprzedaż domeny (jeśli do niej dochodzi, to niejako "przy okazji") tylko spieniężenie jej ruchu.

Jeśli zaś chcę, przede wszystkim sprzedać jakąś domenę to kieruję ją na giełdę z ofertą sprzedaży. Tutaj parking mógłby tylko przeszkadzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymając domeny na parkingu, moim celem nie jest sprzedaż domeny (jeśli do niej dochodzi, to niejako "przy okazji") tylko spieniężenie jej ruchu.

Jeśli zaś chcę, przede wszystkim sprzedać jakąś domenę to kieruję ją na giełdę z ofertą sprzedaży. Tutaj parking mógłby tylko przeszkadzać.

 

Dobrze napisałeś ale jeszcze bym osobiście dodał jedną opcję:

 

Jeżeli chcę sprzedać jakąś domenę to kieruję ją na parking, który widocznie umieszcza na stronie odnośnik do kontaktu ze mną. Wtedy mam taki sam efekt jak wystawienie na samej giełdzie ale jednocześnie domena mi zarabia do skarbonki, która w przyszłości będzie rozbita a kasa zasili odnowienia innych domen. Jeżeli domena nie generuje kompletnie żadnego ruchu to nie wystawiam jej na parking bo to bezcelowe. Jeżeli natomiast generuje bardzo duży ruch ale nie chcę jej sprzedać (czyli np. literówka) to umieszczam ją na parkingu ale bez adnotacji o sprzedaży czy kontakcie do mnie. Wtedy tylko i wyłącznie spieniężam ruch. Takie moje skromne zdanie.

Edited by vul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chcę sprzedać jakąś domenę to kieruję ją na parking, który widocznie umieszcza na stronie odnośnik do kontaktu ze mną. Wtedy mam taki sam efekt jak wystawienie na samej giełdzie (...)

No właśnie o ten efekt chodzi.. Myślę, że nie jest taki sam. Kompletnie zielonemu w temacie domen KK, często łatwiej będzie nabyć adres poprzez odpowiedni, stworzony właśnie do tego formularz sprzedaży niż kontakt przez formularz parkingowy. Dodatkowo giełda daje możliwość ustawienia dzierżawy, sprzedaży na raty i "kup teraz". O tych opcjach klient dowiaduje się od razu, po wejściu na daną domenę. Ma też od razu pomoc w formie np. nr. telefonu "jak kupić domenę".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, że na parkingach jasno i wyraźnie jest adnotacja, że domena na sprzedaż lub kontakt do właściciela. Świadomy klient zauważy - nie bój się. Bo nieświadomy i tak Ci nie da tych "konkretnych pieniędzy" o których piszesz ;)

 

Jeżeli domena ma leżeć i nie zarabiać na formularzu kontaktowym to już wolę umieścić link do kontaktu i wstawić na parking. Ziarnko do ziarnka ale po roku czasu, przy większej liczbie domen na parkingu uzbiera się na przedłużenie przynajmniej kilku wartościowych domen w portfolio ;)

 

Nieświadomi klienci w dzisiejszych czasach to marginalny odsetek, nadal spora część nie do końca rozumie, jak np. skonfigurować domenę ale większość z nich jest świadoma zamawianej usługi. Wygląd oraz charakter strony jak najbardziej ma znaczenie dla KK - jeżeli będą tam jakieś spam linki albo sama domena będzie wyglądała jak tablica ogłoszeniowa na Krupówkach to istnieje duża szansa, że nie będzie chciał aby taka domena kojarzyła się z jego produktem, nowym pomysłem, firmą, etc. Może też pomyśleć, że jeżeli faktycznie adres byłby cokolwiek warty to byłby w jakiś sposób zagospodarowany, a nie obsmarowany linkami od góry do dołu z adnotacją, że jest "na sprzedaż". Przypomina to jakiś bubel, opuszczoną chatę w lesie (bo strona w wyszukiwarkach niedostępna) z adnotacją "na sprzedaż". Jeżeli chodzi o słabsze domeny to raczej nie ma to większego znaczenia bo i tak klient trafia się raz na rok albo wcale.

 

Poza tym wciąż wiele osób zapomina, że nie tylko na parkingu domeny mogą zarabiać, jest wiele programów partnerskich dzięki którym możemy uzyskiwać o wiele większe zarobki niżeli na parkingu gdzie marża w mojej opinii jest bardzo duża. Inna sprawa - jeżeli posiadamy tysiące domen, to też nie ma czasu i głowy aby się wszystkimi zająć, dlatego też tak wiele leży odłogiem na parkingu, ale w wielu przypadkach te najlepsze z portfolio jednak bywają zagospodarowywane. Nie zapominajmy, że domena pierwotnie służy do zagospodarowana, a w przypadku kiedy jest to domena komercyjna to może lepiej pomyśleć o własnym zarobku. Warto się zastanowić zadać sobie pytanie czy to parking zarabia, czy to my mamy zarabiać.

 

KK w większości przypadków jest mimo wszystko świadomym klientem i im więcej plusów dostrzeże na starcie (np. ruch na stronie, ruch klientów na stronie z jego branży), tym istnieje większa szansa, że będzie zdeterminowany do pozyskania adresu i zaoferowania dobrej ceny. Jeżeli zależałoby mi na KK nigdy nie wybierałbym parkingu. Są też takie domeny, że na siebie zarabiają, a KK nigdy się nie trafi - chyba, że inwestor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • Odświeżam temat. Koniec aukcji dziś i jutro. Obie aukcje konczą się o godzinie 22:00
    • Dziś koniec https://www.aftermarket.pl/aukcja/2605852/
    • Jutro zakończenie aukcji
    • Guliwer.pl   100 pln netto poprzez AM   OFERTA WAZNA DO 7 DNI   kontakt w watku lup PM
    • vsport.pl   Zdominuj rynek sportowy z vsport.pl !   Teraz masz szansę przekształcić swoją pasję w dochodowy biznes dzięki domenie vsport.pl. Ta wyjątkowa i zapadająca w pamięć domena otwiera przed Tobą nowe możliwości na rynku sportowym w Polsce.   Jakie korzyści możesz mieć z posiadania domeny vsport.pl ?   1. Wyjątkowa i łatwa do zapamiętania: Domena vsport.pl to nie tylko pusty adres internetowy. To "pierwszy krok" do wybicia się na tle konkurencji, przyciągając uwagę klientów, partnerów biznesowych oraz inwestorów.   2. Zaufanie klientów: Profesjonalna domena, która jest ikoną sportu, buduje zaufanie klientów i wzmacnia wizerunek Twojej marki jako lidera w branży.   3. Szerokie pole możliwości: Niezależnie od tego, czy chcesz prowadzić sklep sportowy online, organizować wydarzenia sportowe czy być vlogerem, blogerem z pasją do sportu, domena vsport.pl jest idealnym fundamentem dla Twojego sukcesu.   Nie przegap wyjątkowej okazji! Rynek sportowy w Polsce czeka na lidera Twojej niszy, który będzie inspirował, angażował i dostarczał najwyższej jakości produkty i usługi. Domena vsport.pl to Twój mistrzowski klucz do sukcesu w tej pasjonującej podróży.
    • postrzelamy.pl postrzelajmy.pl   Zapraszam do zakupu i składania ofert: postrzelamy.pl postrzelajmy.pl  
    • thetimes.pl   Sprzedam domenę thetimes.pl za pośrednictwem giełdy AfterMarket. Okazyjna cena. Zapraszam!
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,181
    • Most Online
      902

    Newest Member
    BrodatyDev
    Joined
×