Jump to content
Radek1980

OVH - czyli gdzie kończy się zdrowy rozsądek

Recommended Posts

Dawno się tak nie zdenerwowałem :)

 

Kupiłem sobie domenę o rozszerzeniu .TV na Sedo, niestety Sedo przed transferem domeny do wybranego przeze mnie operatora (OVH) wpisało w sekcję "Registrant" (abonent) moje poprzednie błędne dane (2 tygodnie wcześniej poprawiałem/aktualizowałem dane w Sedo)

 

No więc Sedo zawaliło sprawę i we WHOIS przy domenie pojawiło się:

 

Radek Breka (<- brak literki "w")

Czestochowa 42-200 (<- tu powinna być ulica)

Czestochowa, Czestochowa 42-200

PL

+48.XXXXXXXXX

(fax: +48.XXXXXXXXX)

XXXXX@o2.pl

 

Transfer został wykonany, ale miałem nadzieję, że nie będzie problemu z poprawieniem tych danych u nowego operatora czyli właśnie w OVH

 

Tu zaczęły się problemy. Pani z OVH dobrodusznie dała mi dwa rozwiązania:

 

1. muszę udowodnić / przesłać dokumenty, że mieszkam przy ulicy "Częstochowa 42-200"! (co jest niemożliwe)

2. lub muszę "przejść się do Sedo" po fakturę zakupu domeny

 

Tu moje zdziwienie i pytanie czy wie Pani co to jest Sedo(?)

- Pani pomimo, że już dało się wcześniej wyczuć zmęczenie (godz. 16) zaczyna jeszcze bardziej frustrować się rozmową, odpowiada mniej więcej:

"nie wiem co to jest Sedo i nie muszę wiedzieć, ja pracuję w firmie OVH i próbuję dać Panu dwa rozwiązania a Pan jeszcze stwarza problemy"

 

Pomimo, że wciąż powtarzałem, że cała sytuacja jest absurdem, bo ja jestem abonentem domeny, jest tam mój adres email, moje co prawda błędne dane, ale jednak sugerujące, że ja to ja - Pani była nieubłagana.

 

O dziwo powiedziała, że problemem nie jest brak literki "w" w moim nazwisku, ale właśnie wpisana do rejestru ulica "Częstochowa 42-200" i oni bez odpowiednich dokumentów nie mogą tego zmienić.

 

Pani non stop z pretensjami sugerowała mi, że jest dla mnie elastyczna (wskazując 2 rozwiązania) a z drugiej strony powtarzała, że musi sztywno trzymać się zasad narzucony przez Registrara - bo później mogliby dostać wysokie kary finansowe, za dokonanie takiej zmiany bez dokumentów.

 

Moje sugerowanie, że prześlę przecież ksero swojego dowodu osobistego, Pani twierdziła, że to nie wystarczy, bo nie mieszkam przy ulicy "Częstochowa 42-200" a zatem będzie niezgodność!

I znów wałkowanie tematu Sedo, że abym to do nich miał pretensje, a nie do OVH, itp.

 

No i to tyle, później rozmawiałem, jeszcze z kolejną konsultantką i to samo, że nie mogą zmienić tych danych bo muszą sztywno stosować się do procedur ...

 

W chwili obecnej czekam wymagane 60 dni od poprzedniego transferu i wytransferuję domenę do rejestratora u którego nie będzie problemów z taką aktualizacją danych.

 

Nie polecam OVH!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W chwili obecnej czekam wymagane 60 dni od poprzedniego transferu i wytransferuję domenę do rejestratora u którego nie będzie problemów z taką aktualizacją danych.

 

Jak widać kija ma dwa końce. Nie tak dawno Sylyx pisał o zbyt "łatwym" pozbyciu się domeny w AfterMarket, za którą zapłacił więcej niż dostał. Ja akurat stosuję zasadę taką, że domeny, które chcę zachować dla siebie trzymam w ConsultingService, a te mniej wartościowe, przeznaczone na handel, w AfterMarket. Tych cennych nie stracę przez błąd lub nieuwagę i tu formalistyczna praktyka OVH może być pożyteczna. Przyznaję jednak, że upieranie się przy ulicy Częstochowa 42-200 świadczy o niekompetencji BOK-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A już niedługo tysiące spadów w OVH jako pokłosie ubiegłorocznej promocji "100 domen za darmo" szczerbatyhv5.gif Będzie się działo.

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie czytałem wcześniej Twojego wątku, ale teraz widzę, że spotkałeś się z podobnym poziomem absurdu w OVH co i ja :)

No i właśnie przez to OVH u mnie straciło, bo miałem przedłużać u nich domeny z zeszłorocznej promocji, ale jak mam przechodzić znów coś podobnego to przedłużę je n_a o_p_c_j_ę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyznaję jednak, że upieranie się przy ulicy Częstochowa 42-200 świadczy o niekompetencji BOK-u.

Raczej skrajnego debilizmu ale w OVH to jest na porządku dziennym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej skrajnego debilizmu ale w OVH to jest na porządku dziennym.

 

Ja powiem tak, ovh.pl to dobra firma na utrzymywanie domen, mają niskie przedłużenia i sam trzymam tam swoje domeny na których coś chcę postawić, ale w przypadku sprzedaży domen .pl to tragedia, trzeba ściągać z panelu jakieś dokumenty .pdf, potem do nich wysyłać, co zaowocuje "dalszym postępowaniem" przy ich uwzględnieniu. Tak więc na kod autinfo trzeba trochę poczekać....

Share this post


Link to post
Share on other sites

OVH poziom obsługi klienta ma na niskim poziomie ale ja bym się skupił na czym innym.

Otóż SEDO zbiera ogromne prowizje, a moim zdaniem procedury sprzedaży ma nie do końca dopracowane. Przede wszystkim Sedo zapomina, iż transfer domeny i/lub przekazanie kodu authinfo nie musi a czasami nawet NIE POWINNO powodować zmiany Abonenta (cesji). Samo działanie Sedo, które cesjonuje domeny na siebie w procesie sprzedaży wydaje się być wątpliwe.

 

Wszyscy mają pretensje do rejestratorów, a czy Sedo biorąc olbrzymie prowizje dopełnia swoich obowiązków? Jak dla mnie przepychają domeny do nowego rejestratora i reszte mają w 4 literach, a ty się bujaj z domeną którą kupiłeś i Abonentem jest SEDO...

 

Temat do przemyślenia ;-)

Edited by amfre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×