Jump to content
maryuse

Anulowanie transferu

Recommended Posts

Mam taką sytuację,

wcięło mi (nie wiem czy przepadł, czy nie doszedł) mail potwierdzający transfer domeny - nie mam w co kliknąć - nabywca już potwierdził swój link.

 

Pytanie:

Czy mogę anulować taką transakcję i po anulowaniu ponownie uruchomić procedurę transferu?

Czy muszę odczekać (5 dni zdaje się) aż operacja zostanie przez NASK anulowana?

Czy pisać do NASK-u interwencję - jutro sobota. Co będzie szybciej?

Potrzebuję pilnie przetransferować domenę i się "porobiło"... Jednak sprawdza się - "co nagle to po diable" :)

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie masz w panelu (do którego przenosisz) funkcji anulowania transferu lub ponownego wysłania maila, skontaktuj się z rejestratorem do którego transferujesz, podaj nazwę domeny i authinfo - rejestrator mając te dane może anulować transfer lub zainicjować ponowne wysłanie maila. Warto przez ponownym wysłaniem zmienić mail w danych kontaktowych abonenta, szczególnie jeśli obecny jest na o2.pl (zdaje się że wycina maile z dns.pl).

Share this post


Link to post
Share on other sites
rozpocznij nowy transfer i połowa pytań się wyjaśni :)

jak nie to niech dropped ręcznie to zrobi

Już kilka razy to robiłem - jednak mail nie dochodzi, ani ze starym ani nowym linkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź folder spam na skrzynce pocztowej. Sprawdź też, czy mail który sprawdzasz jest ustawiony jako kontakt w danych domeny.

Najszybciej będzie chyba napisać zapytanie do supportu z prośbą o ponowne wysłanie linku (zakładając, że nie masz dostępu do opcji anulowania transferu). Jeśli masz opcję anulowania transferu, anuluj go, i zleć ponownie.

 

EDIT: pb mnie wyprzedził :)

Edited by Klipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy to o to chodzi ale w AM przy transakcji Escrow miałem taki przycisk pobierz link gdzie tak jakby się właśnie zawieruszył to mogłem wygenerować tego maila ponownie dziś akurat z tego korzystałem.

 

W sumie niech się wypowiedzą Mędrcy tego forum też mnie ciekawi odpowiedz co w takim przypadku

 

Ale przychylam się do tej wypowiedzi jako najbardziej właściwa

 

Jeśli nie masz w panelu (do którego przenosisz) funkcji anulowania transferu lub ponownego wysłania maila, skontaktuj się z rejestratorem do którego transferujesz, podaj nazwę domeny i authinfo - rejestrator mając te dane może anulować transfer lub zainicjować ponowne wysłanie maila. Warto przez ponownym wysłaniem zmienić mail w danych kontaktowych abonenta, szczególnie jeśli obecny jest na o2.pl (zdaje się że wycina maile z dns.pl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maryuse:

 

chodzi o

 

a) transfer domeny do dropped

 

czy o

 

:) transakcje escrow spoza dropped przez dropped (z automatycznym transferem na konto nabywcy)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Maryuse:

 

chodzi o

 

a) transfer domeny do dropped

 

Już nawet tak próbowałem - najpierw przetransferować do Dropped i wznowić Escow..

 

@Maryuse:

 

:) czy o transakcje escrow spoza dropped przez dropped (z automatycznym transferem na konto nabywcy)?

 

Tak, dokładnie - to właśnie jest ta sytuacja.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak można dziś miałem taką transakcje z az do dropped

Tak, wiem o tym i tak już nieraz robiłem. Dzisiaj jednak zmyliła mnie też sytuacja z NIE-dochodzeniem maili od Dropped.

Co napiszę ticket do Dropped to.... Nie wiem nie mogę się z supportem dogadać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Pisałem w tickecie wyraźnie że skoro mimo wysłania ponownego maila on nie dotarł to my jako rejestrator nie możemy nic w tej sprawie zrobić. Maile są wysyłane przez Nask tak więc w takich sytuacjach należy kontaktować się z nimi co również napisałem w mailu.

 

Pozdrawiam

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Pisałem w tickecie wyraźnie że skoro mimo wysłania ponownego maila on nie dotarł to my jako rejestrator nie możemy nic w tej sprawie zrobić. Maile są wysyłane przez Nask tak więc w takich sytuacjach należy kontaktować się z nimi co również napisałem w mailu.

 

Pozdrawiam

Michał

 

Tak, dokładnie, tak napisałeś.

Jestem już skołowany, nie wiem co i jak zrobić. Jutro będę się tym zajmował.

Dlaczego - po anulowaniu transferu i wznowieniu transferu - nie dostaję linka? Czy to też NASK-u wina. Przejrzałem wszystkie foldery ze spamem - nic, pusto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maile są wysyłane przez Nask tak więc w takich sytuacjach należy kontaktować się z nimi

 

Taaak, tylko że NASK odeśle do rejestratora. Najlepsze co można teraz zrobić to zmienić mail abonenta i wtedy wysłać ponownie potwierdzenie. Sprawdzone w praktyce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taaak, tylko że NASK odeśle do rejestratora. Najlepsze co można teraz zrobić to zmienić mail abonenta i wtedy wysłać ponownie potwierdzenie. Sprawdzone w praktyce.

pb sugerujesz, żebym zmienił kontakt tej domeny "pechowej" na inny (jakiś alias) i ponowił transfer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pb sugerujesz, żebym zmienił kontakt tej domeny "pechowej" na inny (jakiś alias) i ponowił transfer?

 

Zmień tylko mail, pewnie ten który masz wycina maile z dns.pl. Nie dalej jak dwa dni temu jeden z użytkowników przenosił domenę z nazwy do PPD.pl i link nie dochodził. Dzwonił do NASK, skąd został odesłany do mnie. Poradziłem by zmienił mail z @o2.pl na inny (miał jeszcze gmail), zleciłem przez EPP ponowną wysyłkę maila z linkiem potwierdzającym i poszło bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmień tylko mail, pewnie ten który masz wycina maile z dns.pl. Nie dalej jak dwa dni temu jeden z użytkowników przenosił domenę z nazwy do PPD.pl i link nie dochodził. Dzwonił do NASK, skąd został odesłany do mnie. Poradziłem by zmienił mail z @o2.pl na inny (miał jeszcze gmail), zleciłem przez EPP ponowną wysyłkę maila z linkiem potwierdzającym i poszło bez problemu.

Ok, dziękuję za radę, ale to już jutro. Walczę z tą domeną od wczoraj....

Idę odpocząć.

 

Jak się uda - poinformuję co i jak dla następnych pokoleń.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak się uda - poinformuję co i jak dla następnych pokoleń.

Uffff, udało się, po 48 godzinach nierównej walki z wirtualną "materią" - domena wyEscrowana.

Po kolei:

1. W panelu u dotychczasowego rejestratora utworzyłem nowy kontakt (na siebie) + alternatywny email.

2. Próba zmiany kontaktu domeny na nowy - nie da się, blokada - przy domenie zainicjowanej do transferu nic nie można wymajstrować.

3. Anulowanie dotychczasowego transferu w Dropped - ciekawe czy przychodzi jakiś mail, jeśli nawet to i tak przy starym adresie email poleciał w "kosmos".

4. Patrz punkt 2. - teraz się udało.

5. Zainicjowanie ponowne transferu w Dropped - link na zmieniony adres doszedł - Gmail to sprawdzona marka.

6. Po transferze domeny do Dropped napisałem ticket do supportu aby escrow zainicjowany 2 dni wcześniej (gdy domena była u innego rejestratora) nie przepadł. Swoją drogą ciekawe, jest link do anulowania escrow a mnie nie działał.

7. Zwrotka ticketu - escrow przeprowadzony ręcznie z przeprosinami za zamieszanie - domena wytransferowana do nabywcy.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc - Wasze rady były cenne i trafne.

@PB - Twoje rady i doświadczenie - bezcenne!... wielkie dzięki.

Dziękuję za cierpliwość u nabywcy, który pewnie czyta a na pewno czytał wątek :) i też pomagał po swojej stronie.

Podziękowania dla Dropped za finalizację transakcji.

 

Myślę, że wszyscy, którzy uczestniczyli w łańcuchu transferowym nauczyli się czegoś nowego na czele ze mną.

Dziękuję i pozdrawiam.

Edited by maryuse
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Próba zmiany kontaktu domeny na nowy - nie da się, blokada - przy domenie zainicjowanej do transferu nic nie można wymajstrować.

 

Dlatego napisałem żebyś nie zmieniał abonenta, a tylko zmienił mail w danych obecnego abonenta. Wtedy poszło by jak z płatka. No ale ważne że się udało. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, wczoraj otrzymałem wszystkie zaległe maile, przyszły seryjnie:

 

12 szt. linków aby ponowić transfer,

4 szt. linków aby anulować transfer.

 

Wszystkie na mój stary, prawidłowy adres.

 

Pytanie - gdzie nastąpiło "zatwardzenie"? - w Dropped, NASK czy u dostawcy hostingowego?

Pewnie tego się nie dowiem ale "nerwówki" nikt mi nie zrekompensuje. :)

 

Wniosek z tej historii taki - umiesz liczyć? - licz na siebie i... pomoc fachowców z forum di.pl ;)

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×