Jump to content
ryskadow

premium.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

Ponawiam prośbę o zmniejszenie/skrócenie faktur za cały miesiąc z Premium. Po co marnować tyle papieru :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponawiam prośbę o zmniejszenie/skrócenie faktur za cały miesiąc z Premium. Po co marnować tyle papieru :mellow:

 

Nie popieram.

Jak niby miałyby zostać zmniejszone? Może podasz jakieś propozycje co można z tym zrobić?

Co miesiąc drukuję z premium 10 stron faktury i wszystko gra... Każda pozycja wylistowana i nikt się nie przyczepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myślicie o połączeniu dwóch obecnych rozwiązań dotyczących kategoryzowania domen:

obecnie można dodać domenę do istniejącej kategorii

oraz można przypisać ją do własnej,

 

a gdyby można było tą własną kategorię podczepić jako alias do istniejącej?

Wówczas klient wybierając domeny z dziedziny Elektronika otrzymałby jeszcze informacje, o podkategorii ale już użytkownika,

ponadto, gdyby klient wpisał zapytanie do wyszukiwarki, które by było bliższe podkategorii uzytkownika otrzymałby wyniki o lepszej jakości (przy założeniu, że podkategoria trafnie by określała zawartość)

 

W zasadzie pisząc o takiej funkcjonalności mam na myśli siebie, bo przykładowo mając z dziedziny jakieś domeny sam wiem najlepiej co je określa i np. w elektronice mieści się wiele i nie tylko ta użytkowa ale również przemysłowa.

Przeszkadza mi to, bo nie mogę precyzyjnie określić kategorii, np, mam trochę domen z dziedziny oświetlenia, LED, mikrokomputerów i nie zawsze mam okazję je dobrze określić w kategorii, wiem, że można to zrobić dodając do dwóch kategorii, ale gdybym Tworzył własne nazwy kategorii i podczepił je do kategorii głównej stworzonej prze PREMIUM to miałbym jasne określenie czego dotyczy dana grupa.

 

Tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyzis, z pewnością Twoje rozwiązanie można by było wdrożyć, ale w chwili obecnej działa już coś na podobnej zasadzie. Jakiś czas temu kategorie były tylko globalne (bez możliwości definiowania własnych), ale znacznej grupie osób trzeba było większej elastyczności.

 

Jako, że na giełdzie nie ma możliwości wdrożenia kategorii użytkowników (powstałby ogromny bałagan), powstały kategorie giełdowe i kategorie własne. Kategorie giełdowe i własne widoczne są w panelu użytkownika, ale już dla zainteresowanych widoczne są tylko kategorie giełdowe. Kategorie własne służą przede wszystkim do zarządzania swoim portfolio, bez wpływu na giełdę.

 

Powstał jednak problem - tak jak mówisz, główne kategorie obejmują często dziesiątki mniejszych, według których klienci nie mogą sortować bazy domen na giełdzie (byli zmuszeni do przeglądania dużej ilości domen w głównych kategoriach, aby znaleźć te dotyczące niszowych zagadnień).

 

Tu z pomocą przyszły tagi. W kategoriach własnych nie ma śmietnika (użytkownicy mogą tworzyć rozsądną ilość tych kategorii), na giełdzie znajdują się tylko na stałe zdefiniowane kategorie, a w tagach można wpisywać od słów kluczowych, poprzez alternatywne kategorie, których dotyczy fraza domeny, na synonimach i skojarzeniach kończąc. Oczywiście wpisanie pozycji z tagów zarówno w publicznej wyszukiwarce, jak i tej panelowej, spowoduje pojawienie się domen, które owe tagi posiadają. Ponadto tagi są chętnie indeksowane przez wyszukiwarki, kierując większy ruch dla ofert na giełdzie. Hurtowa edycja i kopiowanie tagów pozwala na sprawne zarządzanie.

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu klient szukający frazy "mieszkanie" zobaczy wyniki dla:

- domen, które zawierają frazę "mieszkanie"

- domen, które posiadają tag "mieszkanie"

- na podstawie naszego systemu synonimów wyniki zostaną również uzupełnione o:

* apartament

* chata

* garsoniera

* kwatera

* kąt

* locum

* lokal

* lokum

* mieszkanko

* apartament

* lokal

* kawalerka

* kwatera

* lokum

* domostwo

* siedlisko

* chałupa

* chata

* ciepłe gniazdko

* garsoniera

* dach nad głową

* cztery kąty/ścianye

* własny kąt

* domowe pielesze

* cichy port

* cicha przystań

* mieszkanko

* siedlisko

* stancja

 

A także odmiany głównej frazy i synonimów, zgodnie ze słownikiem języka polskiego.

 

To oczywiście tylko garstka mechanizmów, dzięki którym skuteczność pozyskiwania klientów z ruchu jest maksymalnie wysoka (a jest ich w sumie ponad setka) ale nie chcę pisać o wszystkich, bo jak wiadomo, konkurencja nie śpi ;-).

 

Dlatego też myślę, że lepszą perspektywą będzie rozwój tagów, niż integracja kategorii (już to przerabialiśmy). Czas i sugestie klientów pokażą, w którym kierunku warto iść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z własnego doświadczenia - całkiem spory % klientów nie ma pojęcia co to jest tag ;) nie znajdzie kategorii - to nie znajdzie domeny wcale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z własnego doświadczenia - całkiem spory % klientów nie ma pojęcia co to jest tag ;) nie znajdzie kategorii - to nie znajdzie domeny wcale

 

Klient nie musi wiedzieć co to jest tag, wystarczy, że wie do czego służy wyszukiwarka. A tu nasze doświadczenie mówi, że dużo większa liczba osób wpisuje zapytanie do wyszukiwarki niż szuka z pomocą kategorii. Resztą zajmie się system.

Edited by Interson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zauważyłem, to nie jest możliwe dodanie tagów w przypadku wystawiania pakietów domen na giełdę.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tag zawierający słowo "test" jest niedozwolony.

 

Śmieszne :) przy próbie ustawienia tagu na "greatest hits" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zauważyłem, to nie jest możliwe dodanie tagów w przypadku wystawiania pakietów domen na giełdę.

 

DD

 

Pytałem już o to tu, ale nie uzyskałem odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy byłaby mozliwość dodania opcji (w rozwijalnej liście opcji w tabeli wszystkich domen) dołaczania statystyk ruchu?

Dotyczy to zwłaszcza domen po "przenosinach" bo w trakcie transferu nie ma mozliwości dodania statystyk ruchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest szansa, że domeny złapane, w okresie "przejściowym" (tzn. 5 dni do przekazania), będzie można konfigurować i ustawiać chociażby własne przekierowania, dns-y? Niby prawnie nie możecie, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, bym dał zgodę podmiotowi z Wami współpracującego na dokonywanie zmian i wówczas prawnie jest to do rozwiązania. Albo przed rejestracją, w panelu ustawić, by każda domena do czasu przekazania, kierowała na jakiś ustalony przeze mnie adres.

 

Jest to o tyle ważne, że po przechwyceniu, domena wyświetla Wasz panel "Domena xxxxxxxx.pl jest zaparkowana na serwerach premium.pl.". Brak jakiegokolwiek formularza kontaktowego etc Bywa, że poprzedni abonent zechciałby się skontaktować z nowym, lecz nie ma jak. Do tego czasem dochodzi utrata ruchu, bo po tych kilku dniach ruch spada i nie da się zarobić nawet tych kilku centów.

Edited by empireus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest szansa, że domeny złapane, w okresie "przejściowym" (tzn. 5 dni do przekazania), będzie można konfigurować i ustawiać chociażby własne przekierowania, dns-y? Niby prawnie nie możecie, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, bym dał zgodę podmiotowi z Wami współpracującego na dokonywanie zmian i wówczas prawnie jest to do rozwiązania. Albo przed rejestracją, w panelu ustawić, by każda domena do czasu przekazania, kierowała na jakiś ustalony przeze mnie adres.

 

Już o tym pisałem lub mam deja vu. Domeny w okresie przejściowym muszą mieć jako abonenta premium.pl, gdyż nie chcemy każdego partnera przymuszać do rejestracji bazy w giodo i obsługi danych osobowych użytkowników premium.pl, nie mówiąc już o ustaleniu procedur przekazywania tych danych, co zresztą musiałoby się wiązać ze zmianą regulaminu w zakresie polityki prywatności - a jak znam życie to część osób (słusznie zresztą) nie zgodziłaby się na przekazywanie swoich danych osobowych firmom trzecim i co wtedy, wyłączyć im łapanie? Z kolei gdy abonentem domeny jest jeszcze premium.pl, nie możemy pozwolić na zarządzanie delegacją domeny, gdyż wtedy odpowiedzialność za użycie domeny spadłaby na abonenta, i tu znów jak znam życie, nie dałoby to niczego innego niż kłopoty (już i tak zdarzały mi się wizyty na komisariacie, a nawet "wizyty domowe" przez to, że Pan Policjant tudzież Pan Uprzejmy nie odróżnia pól Abonent i Rejestrator...

 

Jest to o tyle ważne, że po przechwyceniu, domena wyświetla Wasz panel "Domena xxxxxxxx.pl jest zaparkowana na serwerach premium.pl.". Brak jakiegokolwiek formularza kontaktowego etc Bywa, że poprzedni abonent zechciałby się skontaktować z nowym, lecz nie ma jak. Do tego czasem dochodzi utrata ruchu, bo po tych kilku dniach ruch spada i nie da się zarobić nawet tych kilku centów.

 

Jak najbardziej dla takiej domeny można przesłać wiadomość kontaktową, trafia ona na adres premium i jest forwardowana do użytkownika który opłaci(ł) tę domenę.

 

Dodam jeszcze że ten problem nie istnieje dla domen wylicytowanych na aukcji, gdyż domena z aukcji w 100% przypadków jest w premium.pl już tego samego dnia, kiedy kończy się aukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Z kolei gdy abonentem domeny jest jeszcze premium.pl, nie możemy pozwolić na zarządzanie delegacją domeny, gdyż wtedy odpowiedzialność za użycie domeny spadłaby na abonenta, i tu znów jak znam życie, nie dałoby to niczego innego niż kłopoty (już i tak zdarzały mi się wizyty na komisariacie, a nawet "wizyty domowe" przez to, że Pan Policjant tudzież Pan Uprzejmy nie odróżnia pól Abonent i Rejestrator...

 

No tak, o tym nie pomyslalem...

 

Jak najbardziej dla takiej domeny można przesłać wiadomość kontaktową, trafia ona na adres premium i jest forwardowana do użytkownika który opłaci(ł) tę domenę.

 

Napisz mi prosze, w ktorym miejscu jest ten formularz, albo chociaz link do niego na stronie gdzie widnieje napis:

 

"Domena xxxxx.pl jest zaparkowana na serwerach premium.pl."

Nie ma takowego, a nie kazdy wie, co to jest whois, albo ze ma sie skontaktowac z obsluga premium.pl

 

Totez w takim przypadku przydalaby sie dyspozycja, czy domena ma kierowac na w/w strone, czy na formularz kontaktowy. Tudziez niech to ma miejsce jak w AZ.pl, ze niech sobie kieruje w proznie... (dns-y widmo), tak byscie Wy nie musieli znac nawet traffiku ;)

 

Dodam jeszcze że ten problem nie istnieje dla domen wylicytowanych na aukcji, gdyż domena z aukcji w 100% przypadków jest w premium.pl już tego samego dnia, kiedy kończy się aukcja.

 

Chodzilo mi o te, na ktore trzeba czekac ;)

 

 

Dodam jeszcze, ze jesli powyzsze nie jest mozliwe, dobrze by bylo, gdyby jeszcze przed transferem mozna bylo ustawiac opcje na domenie, a w momencie jej transferu do prawowitego abonenta, te ustawienia wchdzily w zycie. Albo po transferze oznaczyc (np. innym kolorem, albo jakims znaczkiem) dana domene jako nieskonfigurowana.

 

Dlaczego? Bo czesto zapominam po tych kilku dniach, ze w ogole jakas domena sie zlapala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego? Bo czesto zapominam po tych kilku dniach, ze w ogole jakas domena sie zlapala...

 

Przecież dostajesz powiadomienie mailowe w chwili gdy domena trafi już do Twojego panelu. Pomyślimy czy da się coś zrobić z tym formularzem. Generalnie trafiają do nas zapytania o te domeny jeszcze przed przekazaniem, ale może rzeczywiście nie dla wszystkich wyświetla się formularz, sprawdzimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którym miejscu można wgrać FV dla premium ? ... szukam , szukam i nie mogę znaleźć .... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez grafikę dodawaną do emaili z wiadomościami od premium, wiadomości kiepsko prezentują się przeglądane w telefonach - grafika zajmuje większą część ekranu, a tekstjest wąziutki i trzeba dużo przewijać do dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formatki maili będą jeszcze poprawiane, może w najbliższym tygodniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam trudniejsze pytanie.

 

Fakturowanie premium - działa znakomicie ale postanowiłem zrezygnować w momencie gdy zorientowałem się, że ta usługa generuje straty na podatku VAT przy sprzedaży do podmiotów unijnych.

 

Dlaczego?

 

Case 1:

Sprzedaję domenę xxx.pl do podmiotu będącego firmą z terenu Niemiec. Mam włączone fakturowanie premium. Płacę 23% podatku VAT. Nie wiem jaką fakturę wystawia premium.pl dla kupującego i nie wiem co dzieje się z różnicą w stawce VAT...

 

Case 2:

Sprzedaję domenę xxx.pl do podmiotu będącego firmą z terenu Niemiec. Nie mam włączonego fakturowania premium. Jeśli kupujący/firma poprosi mnie o fakturę VAT wystawię ją ze stawką 0%...

 

Pytanie: czy/kiedy premium.pl uruchomi konta dla podmiotów unijnych oraz spoza unii uwzględniające te różnice podatkowe?

Edited by Dick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie: czy/kiedy premium.pl uruchomi konta dla podmiotów unijnych oraz spoza unii uwzględniające te różnice podatkowe?

 

Ten problem będzie definitywnie rozwiązany w najbliższych miesiącach, niestety nie jestem w stanie podać daty, ale zapewniam że przygotowania są już za nami i prace trwają. Jest to duża zmiana, ale rozwiąże kilka istotnych kwestii, więc warto poczekać. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×