Jump to content
Sign in to follow this  
DESiGNER

Google Analytics

Recommended Posts

Witam

 

Czy jest możliwe w jakiś sposób wgląd w statystyki ruchu domen przekierowanych na jeden serwis w Google Analytics ?

Edited by DESiGNER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visitors -> Network Properties -> Hostnames

 

Możesz też każdej z domen przypisać inny profil z GA - ale w obrębie jednej strony:

 

1) klikasz na górze na pomarańczowym pasku z lewej "analytics settings"

2) przy stronie którą analizujesz po prawej w kolumnie "actions" klikasz "+ add new profile"

3) zaznaczasz opcję "Add a Profile for an existing domain"

 

Problem polega na tym, że będziesz musiał w kodzie JS analyticsa ustawiać różne profile dla różnych stron. No i to zadziała od momentu kiedy to zrobisz, historycznych danych tak nie przeanalizujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Podepnę się pod temat kolegi, nie będę zakładał nowego wątku dla takiej pierdoły.

 

Bardzo niedawno nawiązałem nić sympatii z GA, dodałem pierwszą stronę. Wszystko poprawnie działa.

 

Interesuje mnie tylko jedna kwestia - przekierowałem na w/w domenę inną moją domeną, na której jest ruch. Gdzie znajdę w G Analytics podgląd, ile wejść na stronę jest z tej konkretnej domeny?

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis
Interesuje mnie tylko jedna kwestia - przekierowałem na w/w domenę inną moją domeną, na której jest ruch. Gdzie znajdę w G Analytics podgląd, ile wejść na stronę jest z tej konkretnej domeny?

 

Jaki rodzaj przekierowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis
W premium.pl to się nazywa dokładnie: Przekierowanie bezpośrednie :-)

 

Przekierowanie 301. W Google Analytics tego nie zobaczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. To straszna bida :unsure:

Czy w jakikolwiek sposób jest szansa ocenić, na ile dana przekierowana domena wpływa na sprzedaż?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis
Dzięki za odpowiedź. To straszna bida :unsure:

Czy w jakikolwiek sposób jest szansa ocenić, na ile dana przekierowana domena wpływa na sprzedaż?

 

Oczywiście że można. Kwestia interpretacji wyników i podpięcia skryptu do zliczania wejść z przekierowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile napisanie skryptu i instrukcje dotyczące zaimplementowania go w sklepie kosztują?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis
Ile napisanie skryptu i instrukcje dotyczące zaimplementowania go w sklepie kosztują?

 

To nie żadna filozofia a'la CMS wiec odpowiadam: 0 złotych. Odezwę się za chwile na GG.

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

odswierzę bo widzę że nikt nie wspomniał o funkcji która istnieje od lat w GA.

 

Analytics URL builder tool

 

URL który używamy do przekierowania może np. wygladać tak:

 

http ://strona.pl/?utm_source=wyszukiwarka&utm_medium=przekierowanie&utm_campaign=domena

 

gdzie:

 

strona.pl - strona na którą przekierowujemy

wyszukiwarka - źródło skad pochodzi ruch

przekierowanie - metoda którą ten ruch jest otrzymywany

domena - domena z której pochodzi ruch

 

Bez względu na rodzaj przekierowania tak zbudowany link wyswietli informację o ruchu z danej domeny.

 

Mozna je znaleźć pod traffic sources > sources > campaigns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię temat, ponieważ mam następujący problem do rozwiązania: chcę za pomocą Google Analytics dokładnie sprawdzić ruch na domenie, która ma ustawione własne serwery DNS i tam za pomocą skryptu jest natychmiast przekierowywana jest na inny zewnętrzny adres. Próbowałem już różnych sposobów, ale o ile przekierowanie zawsze działa, to zliczanie statystyk już nie bardzo.

 

Kod jakiego ostatnio używam:

 

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>tytul</title>
<script type="text/javascript">
  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', '(UA-1234567-12']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);
  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ?  'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();
</script>

<meta http-equiv="Refresh" content="0; url=http://wp.pl" />
</head>

<body>

<p>Przejdz pod ten <a href="http://wp.pl">link</a>!</p>

</body>
</html>

 

Może ktoś z was ma jakiś pomysł jak to dobrze zrobić? Ważne aby przekierowane domeny odbywało się natychmiast (1 sekunda to już trochę zbyt długo). Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę dwie możliwości:

1. Zrezygnować z asynchronicznego ładowania GA i po jego wywołaniu od razu dać:

window.location = 'http://www.wp.pl'

Powinno być to pewne, ale może trwać dość długo...

 

2. Ewentualnie można spróbować jak masz teraz (GA asynchroniczne) ale zamiast META dać (najlepiej w onload)

w javascript przekierowanie po kilkuset ms (to trzeba by empirycznie określić), choć nie koniecznie będzie to pewne (bo

przeglądarka musi zdarzyć wysłać dane do GA).

Tu masz przykład jak zaimplementować w JS usleep:

http://www.navioo.com/javascript/tutorials/Javascript_usleep_1567.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę dwie możliwości:

1. Zrezygnować z asynchronicznego ładowania GA i po jego wywołaniu od razu dać:

window.location = 'http://www.wp.pl'

Powinno być to pewne, ale może trwać dość długo...

 

Spróbowałem teraz zrobić to za pomocą kodu:

 

<html>
	<head>
		<title>tytul</title>
	</head>
	<body>
	
	<script type="text/javascript">
  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', '(UA-1234567-12']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);
  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ?  'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();
  window.location = 'http://wp.pl'
</script>

	
	</body>
</html>

i niestety chyba nie działa. Tzn. przekierowanie następuje natychmiast, ale tak jakby Analytics nie zlicza statystyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiadomo ze nie będzie działać bo masz GA asynchronicznie . trzeba przerobić aby się normalnie wywołało. Bo tak nie zdąży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiadomo ze nie będzie działać bo masz GA asynchronicznie . trzeba przerobić aby się normalnie wywołało. Bo tak nie zdąży.

Skąd wiadomo że to kod asynchroniczny? Oraz jak to przerobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×