Jump to content

Alex

Użytkownik
  • Content Count

    2271
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Alex last won the day on November 25 2020

Alex had the most liked content!

Community Reputation

73 Excellent

About Alex

  • Rank
    Multimedia | Marketing

Kontakt

  • Strona WWW
    http://

Recent Profile Visitors

9586 profile views
  1. Tak myślałem.. kupiłem rok temu w styczniu BTC bo paru konsultantów chciało się tak rozliczać, ale tak to zastosowanie w commerce raczej się (przynajmniej u nas) nie spopularyzowało. Są ATM dla BTC i niby niektóre sklepy czy serwisy przyjmują BTC i ETH, ale raczej to nadal egzotyka. A tak ciekawości, jak z prywatnością transferu bank⬌portfel kogoś kto mieszka w Polsce?
  2. Rekord może pobity, ale volatility jest niesamowite. Dobra jazda dla kogoś o mocnych nerwach BTW, ktoś z was faktycznie płaci BTC za usługi / zakupy? Jeśli tak to jak często?
  3. Dobrze ci odpisali. Jeśli tak jak mówisz nie było monetyzacji na stronie to nie ma podstaw o roszczenia tym bardzie że usunąłeś zdjęcia. Reguluje to art. 78 i 79 Prawa Autorskiego. Roszczenie zadośćuczynienia natomiast może wystąpić gdy naruszenie było zawinione.
  4. Napisałem jak byk kilkukrotnie: "Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie ... niż Google jest w stanie wykrzesać" CAC.....czyli Customer Acquisition Cost (koszt pozyskania klienta). A ty mi odpisujesz: "jeszcze bardziej się ośmieszasz, chwaląc się najpierw okropnym ruchem z Instagrama" ??? Jakim ruchem? Słowem o ruchu nie pisałem, ale najwyraźniej byłeś karmiony procą albo masz wrodzony analfabetyzm więc szkoda mojego prądu na domorosłego speca, który ma problem z czytaniem. EOT z mojej strony
  5. O to to to .... narzędzia takiego po prostu nie ma bo nie ma dostępu do data-points które by określiły kanały marketingowe. Co do "żaden ruch się nie ukryje" ... zgoda ...tylko że 3rd party nie ma dostępu do tego ruchu a dane są tak rozpieprzone, że average Joe tego nie poskłada. AI może pomóc i zmniejszyć tzw. guess factor, ale tak jak wspomniałem ... musiałbyś mieć dostęp do danych i AI które by to spięło razem. Na dzień dzisiejszy takich możliwości dla nas nie ma. Znowu zgoda... dane są zbierane ale nie są publicznie dostępne. Ani ty nie masz do nich dostępu ani ja ani SEmrush ani inny webtool. PAAS od Google mają jakąś część, hardware makers jak Apple mają jakąś część, ba nawet ISPs mają, ale wszyscy używają do optymalizacji swoich serwisów / swojego benefitu. crUX owszem fajne narzędzie, wszystko co robi to omija Google BQ aby obciąć koszty analizy i dodać parę metrics. Tak jak mówiłeś ...mogą przeanalizować data-point bardziej dokładnie aby ten prediction był lepszy ale nawet Salomon z pustego nie naleje. Internet to nie tylko Chrome i jak są dziury w danych to jakość analizy jest słabsza. Gdzieś tak napisałem? napisałem że takich narzędzi które analizują kanały marketingowe na dzień dzisiejszy nie ma. Jeśli są to chętnie zweryfikuje swoje zdanie. Używam AI i ML / Cloud AutoML głownie do CRO więc nie musisz mi tłumaczyć benefitu. Różnica polega na tym, że mamy pełny dostęp do data-sets więc wiemy, że wynik jest wiarygodny. Nie jesteśmy w stanie kalkulować funnels gdzie połowa danych jest niedostępna. Można zgadywać, ale jak dla mnie margines błędu jest za duży.
  6. Tak myślałem...Wiesz że walnąłeś babola i próbujesz wywrócić kota ogonem. Postawiłeś mistrzu teze o ruchu i zaczynasz sam ze sobą polemizować i dopytywać mnie o coś o czym słowem nie napisałem. Ruch to jedno - CAC to drugie. Przyznaj po prostu, że nie masz bladego pojęcia na temat korelacji CAC z SMM. Nie jest wstydem nie wiedzieć, ale pieprzyć farmazony szczególnie na temat dziedziny w której się nie pracuje to już trochę obciach.
  7. Podaj mi choć jedną ze stron mającą ruch z Instagrama większy niż z Google, zakładając oczywiście że ma ciut więcej niż 1 zaindeksowaną podstronę i jakiś znaczący ruch. Dasz rady @Alex ze swoim "30 letnim" doświadczeniem w "marketingu" ? YES REALLY Przeczytaj mój quote który przytoczyłeś... pisze tam coś o ruchu czy pisze o CAC? O czym chcesz ze mną porozmawiać jak nie masz bladego pojęcia o korelacji CAC z kanałem marketingowym ani różnicy pomiędzy ruchem a CAC. Idź wygoogluj sobie, doucz się i potem porozmawiamy
  8. Otworzyłem Chrome którego nigdy nie używam i w wersji incognito faktury online wyrzuca faktury.pl na 12 tym miejscu (nie 15 tym) a wzory faktur wyrzuca faktury.pl na pierwszej stronie W przyszłości będziemy latać na Marsa... my rozmawiamy o tu i teraz i dlatego podaje ci argumenty że dzisiaj nie za 10,50 lat analizowanie kanałów marketingowych konkurencji jest tylko szacunkowe i oparte o domniemania budowanye na fragmentarycznych danych, o które coraz ciężej ze względu na politykę prywatności. Napisałeś mi : "PS. Wspominasz, że jesteś trzy dekady w marketingu, ale jak coś to w obecnych czasach można sprawdzić jakie są użyte kanały marketingu internetowego." więc nie opowiadaj mi co można zestawiać tylko wskaż mi narzędzie które jasno pokaże mi kanały marketingowe konkurencji. A powinienem zaprowadzić do księgarni po elementarz bo po raz kolejny nie czytasz tego co napisałem. Zauważyłeś to zdanie? "Pozostaje więc tylko kwestia strategii ich firmy o której ani ja ani ty nie mamy bladego pojęcia." Wiesz jaką mają strategię i dlaczego trzymają 2 serwisy? Czy to kwestia testowania aplikacji? migracji danych? uwarunkowań prawnych etc etc ....wiesz ? bo ja nie. A może usłyszał taką rozmowę: - Hej, gdzie kupujesz opony? - Cześć, na opony ... dalej sobie możemy rozmowę rozszerzyć wedle własnej wyobraźni albo użyć myślenia i zauważyć że rozmówna najprawdopodobniej odpowie: - Cześć, na opony.pl - Cześć, w faktury.pl Polecam w marketingu używać solidnych danych a nie wyobraźni, szacunków czy AI z przyszłości.
  9. Podczas pierwszego search pokazało się na 9 tej pozycji (wtedy na faktury.pl nie wchodziłem), dlatego w pierwszym poście napisałem że jest na pierwszej stronie... więc jak jest? Co ma piernik do wiatraka ...czyli benchmark ruchu do określania kanałów marketingowych? Raz, że dane z benchmarków można dzisiaj w dupe wsadzić jeśli wlaściciel sam nie zezwoli na audytowanie swojej strony, dwa że połowa wyszukiwarek filtruje data-points co jeszcze bardziej zakłamuje wyniki. Trzy że same platformy blokują dostęp do off-site tracking jak to zrobił Facebook rok temu, więc good luck określać kanały czy pełny funnel na konwersje przy pomocy szacowanych benchmarków. Rozumiem że polemizujesz już sam ze sobą?....Gdzie ja napisałem że jest dobrze rozwinięty? Wkleje ci co napisałem żebyś miał jasność: I dalej tak twierdzę. A jeśli chcesz coś weryfikować i porównywać to kolego potrzebujesz więcej data points niż szacunkowe benchmarki. Tak na marginesie serwis faktura.pl istnieje od 2001r / domena faktury.pl weszła do użycia ~17 lat póżniej więc 10x mniejszy ruch jakoś mnie nie dziwi. A Jak chcesz poważnie porozmawiać o klientach firmy aFaktury (właściciela faktury.pl) i ich aplikacji webowej to polecam zobaczyć benchmarki ich oryginalnej domeny afaktury.pl Jeśli wierzysz benchmarkom, chyba nie mają wielkich kłopotów ani z ruchem ani z czasem na stronie. Pozostaje więc tylko kwestia strategii ich firmy o której ani ja ani ty nie mamy bladego pojęcia.
  10. Dla uściślenia to raz ją widzę na 9 raz na 12 raz na 17.... SERPy to nie billboardy przy autostradzie i nie stoją w miejscu Co oznacza słowo "radzi". Tak sama sobie nie radzi, bo jak wspomniałeś same z siebie generyki nie zapewniają pozycji. Ktoś to musi ciągnąc w górę Tak samo twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte. Nie wiesz jakie są użyte kanały marketingowe i jaka jest konwersja. Może im się kalkuluje tak jak jest. Z tego co widzę produkt/oferta faktury.pl wygląda o wiele lepiej i najwyraźniej zarabiają wystarczająco aby kupować domeny po XXX,XXX zł BTW Google Search w 2020 jest już tylko fragmentem tego czym był dekadę temu. Czasami nie zawracam sobie głowy żadnym SEM w Google. Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie czy TikToku niż Google Search jest w stanie wykrzesać. Wszystko zależy od produktu i targetu.
  11. Sam sobie odpowiedziałeś ...czyli można je znaleźć w Google . To że ci się nie podoba że na 9tej stronie to jest Twój problem i jasno pokazuje jak słabe masz pojęcie o mechanizmach marketingu. SEM jest oparty o CRO i dlatego używamy pozycjonowania pod wykonywany serwis / sprzedawany product. Nikt normalny nie pozycjonuje na tzw. broad term bo raz że to kosztuje więcej, a dwa że nie jest tak skuteczne jak "long tail" / "exact match". Wpisz sobie wzory faktur czy faktury online i zobaczysz faktury.pl na pierwszej stronie. Pomijając to,... istnieje spektrum innych zastosowań gdzie nie musze mieć domeny na 1wszej stronie jeśli jej funkcją jest jej prostota. Jeśli z kimś rozmawiam i polecę mu faktury.pl to szansa że zapamięta adres jest wielokrotnie większa niż adresy z pierwszej strony afaktury.pl, fakturowo.pl, furgonetka.pl (która nomen-omen nic wspólnego nie ma z fakturami), ksiegowosc.infor.pl ....itd itd Zajmuję się m.in. marketingiem od 3 dekad i widząc takie upraszczanie tematu nie dziwię się frustracji niektórych, że im kanał reklamowy nie działa. Nie da się młotka użyć to wbijania gwoździ i czesania.
  12. Proponuje zabrać się do roboty a nie myśleć schematami "landing page generująca przychody" Jak mówią górale: z gówna bata nie ukręcis Albo jak ja powtarzam.. sukces jest możliwy gdy zaoszczędzasz klientowi czas albo pieniądze. Domena jest następcą numeru telefonu... cała reszta zależy od tego jak jest wykorzystana.
  13. faktury.pl kupiona w 2017 za 123,000 zł przez firmę aFaktury.pl BTW ... Startup został założony w 2007 roku, pod nazwą faktury.egrupa.pl i stosunkowo zdecydowali, że prosta w zapamiętaniu nazwa jest warta 123,000 zł. No ,ale zawsze mogliby płacić PPC zamiast raz być zapamiętanymi pod prostą nazwą. Mnie osobiście zastanawia jak można spłycać marketing internetowy do jednej strategii. Moja firma dostosowuje narzędzia/ domeny etc do konkretnego produktu czy eventu. Czasami jest warto budować brand, czasami płacić wysoki CAC w reklamach z SERPów jeśli promujemy szybką sprzedaż / sewis a czasami użyć generyka. Nie ma jednej złotej reguły.
  14. Dobry UX nakazywałby blokowanie zaproszeń jako default. Po jasną cholerę klientowi spam? Polecam poczytać o outbound marketingu i jak to wk****a klientów. Poza tym wpychanie domen pod obserwowane (czyli coś czego nie zaakceptowałem) to chyba coś innego. Jakim cudem w panelu znalazły się te domeny. Kto zadecydował, że mam coś obserwować i dostawiać powiadomienia przy każdej zmianie.
×