Jump to content

Alex

Użytkownik
  • Content Count

    2263
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Alex last won the day on September 4

Alex had the most liked content!

Community Reputation

71 Excellent

About Alex

  • Rank
    Multimedia | Marketing

Kontakt

  • Strona WWW
    http://

Recent Profile Visitors

9453 profile views
  1. Dla uściślenia to raz ją widzę na 9 raz na 12 raz na 17.... SERPy to nie billboardy przy autostradzie i nie stoją w miejscu Co oznacza słowo "radzi". Tak sama sobie nie radzi, bo jak wspomniałeś same z siebie generyki nie zapewniają pozycji. Ktoś to musi ciągnąc w górę Tak samo twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte. Nie wiesz jakie są użyte kanały marketingowe i jaka jest konwersja. Może im się kalkuluje tak jak jest. Z tego co widzę produkt/oferta faktury.pl wygląda o wiele lepiej i najwyraźniej zarabiają wystarczająco aby kupować domeny po XXX,XXX zł BTW Google Search w 2020 jest już tylko fragmentem tego czym był dekadę temu. Czasami nie zawracam sobie głowy żadnym SEM w Google. Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie czy TikToku niż Google Search jest w stanie wykrzesać. Wszystko zależy od produktu i targetu.
  2. Sam sobie odpowiedziałeś ...czyli można je znaleźć w Google . To że ci się nie podoba że na 9tej stronie to jest Twój problem i jasno pokazuje jak słabe masz pojęcie o mechanizmach marketingu. SEM jest oparty o CRO i dlatego używamy pozycjonowania pod wykonywany serwis / sprzedawany product. Nikt normalny nie pozycjonuje na tzw. broad term bo raz że to kosztuje więcej, a dwa że nie jest tak skuteczne jak "long tail" / "exact match". Wpisz sobie wzory faktur czy faktury online i zobaczysz faktury.pl na pierwszej stronie. Pomijając to,... istnieje spektrum innych zastosowań gdzie nie musze mieć domeny na 1wszej stronie jeśli jej funkcją jest jej prostota. Jeśli z kimś rozmawiam i polecę mu faktury.pl to szansa że zapamięta adres jest wielokrotnie większa niż adresy z pierwszej strony afaktury.pl, fakturowo.pl, furgonetka.pl (która nomen-omen nic wspólnego nie ma z fakturami), ksiegowosc.infor.pl ....itd itd Zajmuję się m.in. marketingiem od 3 dekad i widząc takie upraszczanie tematu nie dziwię się frustracji niektórych, że im kanał reklamowy nie działa. Nie da się młotka użyć to wbijania gwoździ i czesania.
  3. Proponuje zabrać się do roboty a nie myśleć schematami "landing page generująca przychody" Jak mówią górale: z gówna bata nie ukręcis Albo jak ja powtarzam.. sukces jest możliwy gdy zaoszczędzasz klientowi czas albo pieniądze. Domena jest następcą numeru telefonu... cała reszta zależy od tego jak jest wykorzystana.
  4. faktury.pl kupiona w 2017 za 123,000 zł przez firmę aFaktury.pl BTW ... Startup został założony w 2007 roku, pod nazwą faktury.egrupa.pl i stosunkowo zdecydowali, że prosta w zapamiętaniu nazwa jest warta 123,000 zł. No ,ale zawsze mogliby płacić PPC zamiast raz być zapamiętanymi pod prostą nazwą. Mnie osobiście zastanawia jak można spłycać marketing internetowy do jednej strategii. Moja firma dostosowuje narzędzia/ domeny etc do konkretnego produktu czy eventu. Czasami jest warto budować brand, czasami płacić wysoki CAC w reklamach z SERPów jeśli promujemy szybką sprzedaż / sewis a czasami użyć generyka. Nie ma jednej złotej reguły.
  5. Dobry UX nakazywałby blokowanie zaproszeń jako default. Po jasną cholerę klientowi spam? Polecam poczytać o outbound marketingu i jak to wk****a klientów. Poza tym wpychanie domen pod obserwowane (czyli coś czego nie zaakceptowałem) to chyba coś innego. Jakim cudem w panelu znalazły się te domeny. Kto zadecydował, że mam coś obserwować i dostawiać powiadomienia przy każdej zmianie.
  6. Z ciekawości kliknąłem w link z emaila co ja tam niby obserwuje i Aftermarket zadecydował za mnie, że obserwuje te 3 domeny. Dziękuje nie skorzystam
  7. Od paru tygodni dostaje powiadomienia o aukcjach które rzekomo obserwuje. Same gówniane domeny i-bio.pl, coineo.pl etc etc.. W tym zaproszenia do udziału w aukcji albo info typu "The domain auction you are watching ends in 24 hours:" Ciekawostka taka, że ani nic nie obserwuje ani nie obserwowałem, ani (tym bardziej teraz) nie będę obserwował. Drogi Aftermarket , jak chcesz przegonić klienta natrętnymi notyfikacjami to mi powiedz, zamknę konto i przeniosę się gdzieś indziej a nie spamujecie mi na skrzynkę kilkanaście razy dziennie.
  8. Joe30330.com Wybór domeny jest wazny, a jeszcze ważniejsze jest aby podać domenę a nie numer telefonu. (dziadek żyje jeszcze w czasach gdy COOL była zamiana cyfer numery telefonu na litery)
  9. Tak sobie przegladałem losy stron stawianych na tzw. new gTLD i tak jak przewidywałem ... fail za failem. Najciekawszym rodzynkiem jest IMO ta reklama, gdzie rybak opowiada jak to ludzie za 15 lat bedą mówić jakim był szczęściarzem ...raptem 4 lata póżniej jest wolna Znalazłem sporo takich cudów i ciekaw jestem ile w tej grupie jest spadów, parkingów i trendów rejestracji. Natknął się ktos może na takie dane?
  10. Chłopczyno.. ja domenami zajmuję się już tylko hobbystycznie i dawno nie muszę nic "próbować" ani udawadniać. Podałem konkret a ty pytasz o domeny .info? Brakło ci argumentów? Ot odwiedziłem Di i zobaczyłem, że dalej bijesz pianę, obrażając wszystkich dookoła. Jak chcesz brać udział w konkursie na najdłuższego penisa to zacznij od prezentacji swoich spektakularnych sprzedaży bo o ile doczytałem to TY zacząłeś temat i TY napinasz się jak guma w galotach, więc to na tobie spoczywa obowiązek argumentacji. I nie zapomnij wykupić sobie końcówkę .co dla swojego TheBillionDollarSecret.com billionerze.
  11. Pobaw się lepiej spell-checkiem Temat był wałkowany "ad nauseam" i przykłady IRL pokazują, gdzie w domenowym spectrum jest miejsce .co O.co już dawno zrezygnowało i przekierowuje na Overstock.com , to samo booking.co i wielu innych MeerkatApp.co zdecydowało się na kompletną zmianę i zakup houseparty.com itd itd .... Lata temu .co była postrzegana jako typo-extension ➔ http://bit.ly/2XZEIJL i wiele się nie zmieniło ➔ http://bit.ly/2OdriW3 To wypowiedzi end-userów, a nie teoretyków.
  12. Nie panikuj i z nikim się nie kontaktuj... wedle polskiego prawa własności intelektualnej nie dochodzi do naruszenia jeśli domena nie powoduje kolizji prawnej czyli jej tresci zawieraja tematykę chronioną w klasach rejestracji znaku towarowego lub wprowadzają w błąd. Sama rejestracja nie jest naruszeniem poza sytuacją gdy rejestracja jest w złej wierze. Żaden z polskich ani wspólnotowych aktów prawnych dotyczących znaków towarowych nie definiuje pojęcia złej wiary. W orzecznictwie najczęściej przyjmuje się, że działanie w złej wierze wiąże się ze zgłoszeniem znaku w innym celu niż odróżnianie towarów. A zatem zgłoszenie znaku po to, aby ten znak później odsprzedać lub zablokować jego rejestrację innemu przedsiębiorcy, powinno zostać uznane za dokonane w złej wierze. Normalnie można by dywagować czy pierwszeństwo rejestracji jest tą złą wiarą skoro przez istotę domeny nie dochodzi do zablokowania dostępu do rynku. Firma może zarejetrować domenę w innym rozszerzeniu czy z prefixem / suffixem. No ale jak sam piszesz rarejestrowałeś w celu odsprzedania wiec wytraciłeś sam sobie ten argument. Następstwem twojej rejestracji (zakładajac że nazwa nie jest potoczna) jest fakt że nie możesz ani reklamować ani przekierowywać, ani prowadzić jakiejkoliwiek działalnosci zwiazanej z tą którą oferuje już wspomniana firma i to w ich gestii zależy czy odpuszczą temat czy będzie im zależeć na domenie. Tak jak wspomniałem jeśli juz zarejestrowałeś to nie rób nic i czekaj na rozwój sytuacji. Mogą daj ci jakąś ofertę, ...jak zobaczą ten post to mogą wysłać pismo abyś przetransferował za darmo, ale nikt nie bedzie szarpał sie z tobą po sądach jeśli odpowiesz racjonalnie.
  13. można bo domeny .pl to mikron mojego portfolio. Czarę przelała nie częstotliwość katastrofalnego serwisu tylko uświadomienie sobie, że po tylu latach pytam o to samo co technologicznie powinno być standardem w 2019. Nie chce po prostu hodować takiej firmy za moje pieniądze bez wzgledu czy jest to tysiąc czy złotówka. To samo zresztą tyczy się GoDaddy dla domen .com.. syfiasty nie intuicyjny panel, ciagły upselling i pobieranie opłat pomimo wyłaczenia subskrybcji. Tamci państwo z kolei swierdzili że jako klientowi z ponad 20 letnim stażem nie przysługuje mi żaden discount. Natomiast NameCheap dał mi z miejsca kody na transfer, dużo niższe ceny i gratisowy private reg. Miałem telefon rozgrzany od dzwonienia jak GoDady zobaczyło transfer out kilkuset domen na raz... nagle znalazły sie oferty... etc. Taka natura cwaniakujących biznesów które najwyraźniej zapomniały dzięki komu istnieją. PS. Premium kasuje za odnowienia 90zł .. przykładowo OVH kasuje 40zł <--- dlatego nie Premium
  14. Mam już po prostu dość, Niekompetencja firmy AZ powala na kolana. Pomijam fakt, że technicy od kilku lat nie potrafią połaczyć logowania i utrzymują 2 osobne panele logowania, ale od ponad roku jaśnie Pani od faktur dopytuje mnie o dane firmy w Kanadzie które wysłałem już 2 razy. Straszenie naliczaniem VATu jak nie dostarczę danych które zostały dostarczone kilkukrotnie jest po prostu jakąś paranoją, ....ja nie wiem czy AZ jest tak K* duże że przejscie lub telefon z jednego działu do drugiego to rozmowa miedzymiastowa? Dlaczego ja jako klient musze pytać o tak proste rzeczy? Sprawa druga to potwierdzenia na SMS. Próbuje dokonać edycji i potwierdzić SMSem. Od kilku lat, ten sam problem.... raz dochodzą raz nie, wedle uznania. Można przecież zrobić 2FA albo uzyć Google Authenticator ale nie .. lepiej "nagradzać" klientów kulejącym systemem SMSów. Za każym razem nie obejdzie sie bez telefonu, ale ja naiwny myślę sobie mamy 2019 ....to może jest jakiś chat gdzie od ręki mi to ktoś naprawi.... no i jest..... jest messanger z info że odpowiedzą "w ciągu kilku godzin" ..... jest i osobny chat gdzie Panu Piotrowi zajęło 5 minut przeczytanie wiadomości. Aż myślałem, że bidulek zasłabł. Po wyjaśnieniu sytuacji Piotr W. odesłał mnie do wypełniania formularza albo wykonania telefonu. Tak sie zastanawiam .... to po jasną cholerę Pan Piotr zabiera energie elektryczną skoro nie dość, że nie potrafi pomóc to jeszcze zamknął czat w cholerę zamim sytuacja została rozwiązana... ani me me ani be ani pocałuj mnie w dupę. Cudowny support. Bravo ! Także kochane AZ... skutecznie po prawie 2 dekadach współpracy, obrzydziliście mi swój serwis do punktu w którym jak to mówią jestem zmuszony zabrać zabawki i przejść do konkurencji. Dziękuje wszystkim pracownikom AZ którzy mentalnie siedzą głęboko w biurokracji i niekompetencji systemu z czasów PRLu. Gdyby tylko zamiast bombardować fafuśnymi zdjątkami flamingów na social media, ktoś ruszył dupsko i zadbał o klientów to było by cymes, no cóż .. nie przeszkadzam w waszej idylli i życzę powodzenia w "rozwijaniu" firmy.
×