Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

premium nie pozwala firmie na posiadanie konta

Recommended Posts

Guest

do tej pory posiadalem w premium.pl konto prywatne, jednak obecnie mieszkam w uk i tu prowadze firme - chcialem zatem zalozyc nowe - firmowe - konto ;

 

okazalo sie to niemozliwe, bo premium zazadalo podania NIP...

 

w odpowiedzi na ticket otrzymalem informacje, ze aby posiadac konto firmowe musze posiadac NIP, bez NIP moge otworzyc konto prywatne

 

IMO to jakas paranoja :

 

w uk nie istnieje cos takiego jak "NIP" ( a teoretycznie rejestrator umozliwia otwieranie konta dla firm spoza pl - jest tabela wyboru kraju ) - wiekszosc firm fukncjonujacych w sieci juz poprawilo lub obecnie poprawia swoje formularze, w ktorych zada / zadalo sie podania NIP przez podmioty zagraniczne

 

dziwne zachowanie, nieadekwatne do nazwy firmy - nie zalezy wam ?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zamiast NIP-u podaj numer VAT UE, pewnie i tak ten "NIP" do rozliczeń jest potrzebny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Może zamiast NIP-u podaj numer VAT UE, pewnie i tak ten "NIP" do rozliczeń jest potrzebny.

dropped go nie potrzebuje, az nie potrzebuje, wszystkie inne firmy, w ktorych jestem zarejestrowany tez, w bankier.pl byl problem ale support rozwiazal tymczasowo sprawe i potwierdzil wprowadzanie nowego formularza rejestracji -

- tymczasem w premium otrzymalem tylko info j/w, podpisane w dodatku jak jakas jednostka chorobowa: "zespol premium" - tez bym sie wstydzil takiego maila firmowac nazwiskiem...,

 

btw. szkoda chyba mojego czasu na premium, 95% interesujacych mnie domen i tak przejmuje konkurencja

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby firma zlokalizowana w Unii Europejskiej mogła korzystać z odliczenia VAT w transakcjach z firmami z innych państw unijnych, musi posiadać numer identyfikacji podatkowej (w Polsce - NIP, w innych krajach np. VAT-ID itd.) i - co ważne - musi ten numer mieć także zgłoszony w systemie VIES (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=PL). Przy rejestracji wymagamy podania tego właśnie numeru aby móc firmie zaproponować ceny rejestracji bez VAT. Jeśli firma nie posiada numeru identyfikacji podatkowej (co jest wg mnie niemożliwe, no ale nie znam prawa wszystkich krajów Unii) lub nie jest on identyfikowalny w VIES, firma może założyć konto *jako* osoba fizyczna, w polu "imię i nazwisko" podając nazwę firmy, wówczas takie konto będzie zgodnie z procedurami posiadało ceny netto + polski VAT, a faktury będą wystawiane normalnie na podane dane do faktur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Aby firma zlokalizowana w Unii Europejskiej mogła korzystać z odliczenia VAT w transakcjach z firmami z innych państw unijnych, musi posiadać numer identyfikacji podatkowej (w Polsce - NIP, w innych krajach np. VAT-ID itd.) i - co ważne - musi ten numer mieć także zgłoszony w systemie VIES (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=PL). Przy rejestracji wymagamy podania tego właśnie numeru aby móc firmie zaproponować ceny rejestracji bez VAT. Jeśli firma nie posiada numeru identyfikacji podatkowej (co jest wg mnie niemożliwe, no ale nie znam prawa wszystkich krajów Unii) lub nie jest on identyfikowalny w VIES, firma może założyć konto *jako* osoba fizyczna, w polu "imię i nazwisko" podając nazwę firmy, wówczas takie konto będzie zgodnie z procedurami posiadało ceny netto + polski VAT, a faktury będą wystawiane normalnie na podane dane do faktur.

dzieki za wyjasnienie - szkoda, ze odpowiedz na ticket tak nie wygladala, nie mialbym wrazenia, ze wystepuje w roli petenta - tak jak pisalem w tickecie - nie jestem platnikiem vat ( i nie bede dopoki nie przekrocze progu, ktory mnie do tego zmusi - to rozwiazanie ma swoje zalety, bo vatu odpisac nie mozna, ale oferowane towary / uslugi sa tansze, bo tego vatu nie zawieraja )

 

jeszcze raz dziekuje za konkretna odpowiedz na forum, zaciera to w znacznej czesci niekorzystne wrazenie po kontakcie z supportem

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×