Jump to content
Sign in to follow this  
Alex

90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

Recommended Posts

90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

 

 

Wśród badanych internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, którą uważają za bardziej interesującą niż inne reklamy online- wynika z badania przygotowanego przez Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media.

 

90% badanych miało kontakt z materiałami wideo w internecie. Dominującym serwisem, na którym polscy internauci oglądają filmy jest YouTube. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów z materiałami wideo znalazły się również Wrzuta.pl, Onet.pl, tvn24.pl, Patrz.pl oraz video.google.pl.

 

Materiały filmowe w sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Najpopularniejsze serwisy: YouTube.pl oraz Wrzuta.pl są najchętniej odwiedzane przez mężczyzn w wieku 15-24 lata.

 

Większość internautów (84%) ogląda internetowe filmiki w domu. Ponadto 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi (63%), muzyce (54%) lub informacjom (36%).

 

Internauci nie tylko oglądają filmy, lecz także przesyłają znajomym linki do najciekawszych materiałów wideo. Natomiast 8% internautów samodzielnie umieszcza filmy w sieci. Ponadto zaledwie 8% respondentów korzysta z płatnych materiałów wideo. Co ciekawe, 64% internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo, nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy.

 

Jak czytamy w opracowaniu badania, zdaniem 62% respondentów długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 sekund. Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej (58%), samochodów (57%), usług finansowych (54%), rozrywki (muzyka, książki, film, itp.) (50%) oraz usług turystycznych (45%). Zdaniem badanych najmniej reklam wideo, które widzieli było poświecone artykułom farmaceutycznym (18%), produktom spożywczym (22%) oraz kampaniom społecznym (24%).

 

Reklamy w internecie oceniane są jednak jako gorszej jakości niż te telewizyjne. Dla ponad połowy respondentów reklamy wideo są irytujące. Pomimo tego są one uważane za bardziej pomysłowe, zrozumiałe i przekonujące do zakupu określonego produktu niż inne rodzaje reklamy internetowej.

 

- Zapis wideo w internecie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się form przekazu, także reklamowego, dlatego też postanowiliśmy zbadać kim są osoby konsumujące to medium i jaka jest percepcja odbioru wideo oraz reklamy wideo w internecie- tłumaczy Maciej Hutyra, managing director Value Media. - Poprzez badanie chcieliśmy w ten sposób zbadać potencjalną grupę odbiorców komunikacji reklamowej, ale także zebrać konkretne informacje, które pozwolą nam celniej przygotowywać rekomendacje działań zarówno dla naszych klientów, jak tez dla całej branży.

 

Badanie ilościowe przeprowadziła w listopadzie 2007 r. firma badawcza Gemius SA na zlecenie domu mediowego Value Media.

 

źródło: Internet Standard

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko co to ma wspólnego z domenami? poza tym widać jak na dłoni, że artykuł jest tendencyjny (np. "90% miało kontakt z materiałami wideo" nie jest równoznaczne z "90% internautów ogląda filmy w sieci")

gemius na zlecenie value media. hehe. wystarczy przejrzeć listę klientów firmy value media i zaraz wiadomo dlaczego "Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej (58%), samochodów (57%), usług finansowych (54%)" i dlaczego "najmniej reklam wideo, które widzieli było poświecone artykułom farmaceutycznym (18%), produktom spożywczym (22%) oraz kampaniom społecznym (24%)".

 

typowy "artykuł sponsorowany"

"dziękuję" za takie newsy misiaczku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tylko co to ma wspólnego z domenami?

 

Ma ...widziałeś może serwis internetowy / medialny bez domeny? Nie wspomnęze sporo serwisów medialnych powstaje na końcówkach .TV, a "słyszałem" na tym forum nie raz że video i medialne serwisy w internecie to daleka przyszłość. Tymbardziej takie artykuły są bardzo interesujące.

 

 

poza tym widać jak na dłoni, że artykuł jest tendencyjny (np. "90% miało kontakt z materiałami wideo" nie jest równoznaczne z "90% internautów ogląda filmy w sieci")

 

O Jezu :ph34r: .....No to zapytaj swoich znajomych ilu z nich ogląda video w sieci, to będziesz miał nie tendencyjnie podane informacje ;)

Wszystkie badania opierają się na grupie ludzi ...chyba ze masz jakiś sposób aby zapytać wszystkich internautów jednocześnie? LOL :P

 

 

gemius na zlecenie value media. hehe. wystarczy przejrzeć listę klientów firmy value media i zaraz wiadomo dlaczego "Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej (58%), samochodów (57%), usług finansowych (54%)" i dlaczego "najmniej reklam wideo, które widzieli było poświecone artykułom farmaceutycznym (18%), produktom spożywczym (22%) oraz kampaniom społecznym (24%)".

 

typowy "artykuł sponsorowany"

"dziękuję" za takie newsy misiaczku...

 

A co ma piernik do wiatraka? :) Od kiedy lista klientów nie pozwala na prowadzenie badań? ;) Ja bym nawet powiedział że pracujac z takimi klientami byli w stanie jeszcze dokładniej zbadać oddziaływanie reklamy w tych dziedzinach.

To nie jest jakiśevenement, wiekszość dużych agencji wprowadza część swojego research do innych projektów badawczych.

 

A na marginesie to nie dziękuj mi za newsy bo nic ci na PM nie wysyłałem. Temat został podany do wiadomości publicznej i spodziewam się że niejednego zainteresuje. Jak ci się temat nie podoba to masz taki mały przycisk w górnym lewym rogu zwany BACK. Ja nie potrzebuje od samego rana wysłuchiwać sarkazmu, ...

 

..domenatorku :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ...widziałeś może serwis internetowy / medialny bez domeny?

 

nie ma, lolku, nie ma. równie dobrze moglibyśmy wrzucać tutaj nowości ze świata grzybiarzy, bo przecież internetowy serwis grzybiarski też nie może istnieć bez domeny.

artykuł traktuje o reklamie internetowej w formie filmów wideo, i tak go napisano, żeby przecięty czytacz (np. Ty) zrozumiał to tak, że 90% polskich internautów uwielbia oglądać filmy reklamowe w internecie. Ty dodatkowo wciąż robisz sobie nadzieję z tymi .tv.. porzuć, porzuć...

 

 

Wszystkie badania opierają się na grupie ludzi ...chyba ze masz jakiś sposób aby zapytać wszystkich internautów jednocześnie? LOL :D

A co ma piernik do wiatraka? :blink: Od kiedy lista klientów nie pozwala na prowadzenie badań?

 

to wytłumaczę Ci na przykładzie, lolku. wyobraź sobie, że pewnego razu czytasz w jakimś serwisie "Wg opublikowanego w ostatnim wydaniu "Trybuny", raportu, 97% Polaków chciałoby legalizacji małżeństw homoseksualnych, a 89% chciałoby, aby pary takie mogły wychowywać adoptowane dzieci. Badanie wykonała Fundacja Przeciw Homofobii, na zlecenie Sojuszu Lewicy Demokratycznej (dawniej PZPR). Badanie objęło reprezentatywną grupę dorosłych homoseksualistów"

 

dalej mi się nie chce pisać, ale każdy kto potrafi logicznie myśleć, dopowie sobie resztę... niestety, nie widzę sensu tłumaczenia Ci już czegokolwiek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×