Jump to content
heden.pl

Home.pl na sprzedaż?

Recommended Posts

Banki chodzą po 6 mld zł więc żadna rewelacja ;) Wycena Home zgadza się z moimi wyliczeniami odnośne zarobków firmy - 25 mln zł rocznie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wycena Home zgadza się z moimi wyliczeniami odnośne zarobków firmy - 25 mln zł rocznie ;)

To jak wg Ciebie dokonano wyceny ?

Roczny dochód netto x 6 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jak wg Ciebie dokonano wyceny ?

Roczny dochód netto x 6 ?

Raczej roczny zysk x 6. Aczkolwiek w tej branży operuje się raczej wskaźnikiem przychód roczny od 1x do 1,5x.

 

Około 2-3 lata temu home.pl chciał wejść na giełdę, ale rynek inwestycyjny się załamał i IPO zostało odłożone. Wtedy zresztą też wyceny były wyższe (a przynajmniej oczekiwania właścicieli co do niej).

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej roczny zysk x 6. Aczkolwiek w tej branży operuje się raczej wskaźnikiem przychód roczny od 1x do 1,5x.

Stawiałbym też na kilkuletnią wycenę udziału w rynku, na którym działają. Dodajmy, że rynku rozwojowego.

Jeżeli rynek hostingu faktycznie jest wart ok. 120 mln. zł ( źródło - przy okazji wywiad o spekulantach ), to 1% udziału w rynku jest wart 1,2 mln. PLN

Z jakim wynikiem Home.pl planuje zakończyć ten rok? ( 2010 - przyp.) Około 60 milionów złotych przychodu i jakieś 17 milionów zysku

źródło

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli dojdzie do transakcji ciekawe czy coś się zmieni, ceny domen, odnowień ?
Na pewno kwoty nie wzrosną ;) ale zaczną też się eksperymenty na różne promocje i może większe tarcia z konkurencją czyt. spuszczone ze smyczy Premium zaatakuje "cypryjczyka" dumpingowymi cenami (co będzie wliczone w milionowe koszty ;)). PB pewnie zrobi face palma ale wszyscy czekają na nawiązanie prawdziwej konkurencji z michauem ;) Edited by Adelard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytaty z artykułu:

 

Interesujące jest również to , na ile zostanie wyceniony sam adres „home.pl”?

Wycena samej domeny home.pl będzie sztuczna i nie będzie miała wartości merytorycznej.

 

Kampania reklamowa niewątpliwie wpłynęła na osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera pod względem zarejestrowanych domen w Polsce.

"Niekwestionowany lider" home.pl ma 0,63% udziałów w rynku domen więcej niż drugi na rynku NetArt. W ciągu ostatniego roku udziały home.pl spadły o 2,5% i stale spadają już od dłuższego czasu.

 

Statystyki home.pl poprawia jedynie serwis premium.pl, którego home.pl jest częściowym (znaczącym) udziałowcem.

 

http://danieldryzek.pl/2011/10/31/aftermar...na-rynku-domen/

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

 

Statystyki home.pl poprawia jedynie serwis premium.pl, którego home.pl jest częściowym (znaczącym) udziałowcem.

...

 

Ok, ale premium.pl jest liczony osobno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zmienia to faktu, iż Home jest liderem na rynku, i osiągnął to w dużej mierze dzięki kampanii reklamowej. Jeżeli chodzi o wycenę domeny Home.pl, na pewno takowa wystąpi, o ile mnie pamięć nie myli kiedyś Pan Daniel Dryzek również pokusił się o wycenę domeny "Opony.pl"- 960 000 zł. Żadna wycena nie jest pozbawiona sensu, zawsze dostarcza nam dodatkowych informacji, obrazujących po cześci sytuację na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie zmienia to faktu, iż Home jest liderem na rynku, i osiągnął to w dużej mierze dzięki kampanii reklamowej. Jeżeli chodzi o wycenę domeny Home.pl, na pewno takowa wystąpi, o ile mnie pamięć nie myli kiedyś Pan Daniel Dryzek również pokusił się o wycenę domeny "Opony.pl"- 960 000 zł. Żadna wycena nie jest pozbawiona sensu, zawsze dostarcza nam dodatkowych informacji, obrazujących po cześci sytuację na rynku.

Domena home.pl musiałaby być wyceniona w kontekście branży budowlanej lub pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości, ewentualnie dekoracji wnętrz. Ale oczywiście jak ktoś będzie chciał taką wycenę przeprowadzić to ją przeprowadzi. Pewnie, że nie musi mieć ona sensu.

 

Wycena domeny opony.pl miała o tyle sens, że to typowa domena generyczna wykorzystana w swojej branży i zgodnie z domyślnym znaczeniem.

 

Co do kampanii reklamowej: na pewno ta w TV nie zaważyła na całym dorobku home.pl, który budowany był od 1997 roku. Więc teza jakoby pozycję lidera zawdzięczała właśnie jej jest błędna i na to chciałem zwrócić uwagę.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast ja chciałem zwrócić uwagę na to, że mali i średni przedsiębiorcy, do których w głównej mierze skierowana była kampania, nie istnieli w sieci. Dlatego reklama internetowa do nich nie trafiała. Reklama telewizyjna „Home.pl” była trafionym pomysłem, który jak wcześniej pisałem w znacznym stopniu pozwolił osiągnąć home, pozycję lidera. Wynika z tego, iż jeden rok i decyzja o reklamie telewizyjnej, była krokiem milowym firmy, uwzględniając jej 13 letni (w momencie rozpoczęcia kampanii) byt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Billym, reklama telewizyjna była bardzo istotnym elementem w uzyskaniu przez home.pl tak mocnej pozycji na rynku.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natomiast ja chciałem zwrócić uwagę na to, że mali i średni przedsiębiorcy, do których w głównej mierze skierowana była kampania, nie istnieli w sieci. Dlatego reklama internetowa do nich nie trafiała. Reklama telewizyjna „Home.pl” była trafionym pomysłem, który jak wcześniej pisałem w znacznym stopniu pozwolił osiągnąć home, pozycję lidera. Wynika z tego, iż jeden rok i decyzja o reklamie telewizyjnej, była krokiem milowym firmy, uwzględniając jej 13 letni (w momencie rozpoczęcia kampanii) byt.

Możesz to poprzeć jakimiś danymi, np. ilość klientów / domen / hostingów obsługiwanych przez home.pl przed kampanią TV i po? O ile % wzrósł udział w rynku home.pl dzięki tej kampanii w TV?

 

Dodam tylko, że od szczytu udziałów home.pl jakieś 2-3 lata temu (ponad 25% rynku domen z tego co pamiętam), udziały tej firmy w rynku domen (podobnie zresztą jak drugiego lidera NetArt) stale maleją. Jest to jedyna mierzalna dostępna publicznie informacja, którą można zweryfikować. Dlatego ją podaję.

 

Z mojej strony EOT.

 

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem: Jednak kampania w TV = zdobycie pozycji lidera.

 

Ale nie będę kopii o to kruszył, bo przecież każdy może pisać w internecie co mu się podoba :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

To z kolei wiąże się z dynamicznym rozwojem branży w Polsce, w tym momencie mamy około 180 podmiotów rejestrujących domeny. Nikt nie jest w stanie utrzymać monopolu przy takiej konkurencji. Moje zdanie pozostaje niezmienne, ta kampania była bardzo istotna, przynajmniej z kilku powodów. Na szybko nie jestem w stanie przytoczyć artykułu lub materiału video o rezultatach kampanii reklamowej home, ale na pewno takie informacje obiegły sieć, przynajmniej ja je kojarzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To z kolei wiąże się z dynamicznym rozwojem branży w Polsce, w tym momencie mamy około 180 podmiotów rejestrujących domeny. Nikt nie jest w stanie utrzymać monopolu przy takiej konkurencji. Moje zdanie pozostaje niezmienne, ta kampania była bardzo istotna, przynajmniej z kilku powodów. Na szybko nie jestem w stanie przytoczyć artykułu lub materiału video o rezultatach kampanii reklamowej home, ale na pewno takie informacje obiegły sieć, przynajmniej ja je kojarzę.

Rynek domen i rynek hostingu to dwa całkowicie różne rynki, choć na polskim gruncie występuje w nich dość duża synergia.

 

Home był największym dostawca hostingu w Polsce na grubo przed tą reklamą. Twoje kojarzenie nie kształtuje rzeczywistości... Wystarczyło spojrzeć na wieloletnie notowania top100 lub chociażby aktualną ilość przydzielonych adresów IP (172 020 Home vs 98 300 Netartu).

 

Jeśli chodzi o domeny... W pewnym okresie sieci reklamowe były zdominowane przez Home i NetArt reklamami domen za złotówkę (w ilościach nielimitowanych lub rzędu 100 na osobę). Ukształtowało to podział rynku domen na wiele lat. Powoli zaczyna się on załamywać, jednak nie znaczy to o jego upadku. Po prostu ilość reklam znacznie zmalała, oferowane jest już tylko kilka tanich domen na osobę, a coraz więcej osób dowiaduje się, że przepłaca. Jeśli ten trend się uwydatni to obie firmy na pewno zareagują. Aktualnie domeny za darmo, grosze czy złotówkę to dobry wabik na nowych klientów, którzy kupią hosting, pocztę, a za rok przedłużą domenę generując kolejny zysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×