marismo 2 Report post Posted June 19, 2012 (edited) Kolego, rozumiesz trochę pojęcie rynku? Możesz sobie oferować rejestracje .pl i po 500 zł, niewykluczone, że znajdziesz klienta. Tymczasem dzięki rozwiązaniom podatkowym konkurencji, wyniosłem z takiego np. az.pl pareset domen. Czemu? Bo konkurencja ma taniej. Taki jest rynek. Oczywiście są osoby, które przedłużają domeny u przykładowo nazwa.pl i cieszą się, że korzystają z usług jakże znanej i reklamowanej firmy. Nikt im nie broni. Inni zwiali z nazwy do dropped i płacą najmniejsze ceny za przedłużenia. Taki jest biznes. Brawa dla Michała, bo wiedział, jak zgodnie z prawem wygryźć trochę konkurencji i przyciągnąć klientów najważniejszym - ceną. Myślę, że OVH też przemyślało sprawę biznesowo i dlatego zachęca niską ceną. A jeśli masz pretensje o sens zostania partnerem NASK - nie do mnie pretensje. To wyłącznie biznesowy problem rejestratora, czy mu się opłaca prowadzić taką działalność. Jeśl nie, nikt nie broni zamykać biznesu, ludzie przeniosą się do konkurencji. Jak dla mnie rejestratorzy mogą zacząć upadać, zostaną inni, powstaną nowi, o lepszym spojrzeniu na rynek. Na kogo jak kogo, ale na klienta końcowego rejestrator nie może wylewać pomyj, bo to klient końcowy go utrzymuje. Co mądrzejsi rejestratorzy próbowali rozmawiać z NASK nt. cen i myślę, że jakby mieli pewne biznesowe podejście do tematu, to ci więksi mogliby coś wskórać, co oczywiście wpłynęłoby na ceny u klientów rejestratorów. A jeśli więcej rejestratorów ma mokro, niech działają, aby koszty NASKu spadły. Klientów to nie interesuje, ja, jako klient, wybieram to, co najbardziej opłacalne w danej chwili. Edited June 19, 2012 by marismo Share this post Link to post Share on other sites