Jump to content
amator

Po transferze domeny z AM do premium, domena wyparowała

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałem przenieść swoją domenę z AM do premium. Jak się okazało, we whois domeny był podany mail AM a nie mój (nie wiedziałem o tym). Zleciłem transfer do premium. Po kilku godzinach widziałem że domena nadal jest w am, a w panelu premium.pl zobaczyłem info, że transfer nie został potwierdzony. Dopiero w szczegółach zobaczyłem że link do potwierdzenia poszedł na maverickdomainers@gmail.com

 

Więc skontaktowałem się z pomocą AM (poprosiłem o potwierdzenie transferu). Tego samego dnia koło 23:00 we whois pojawił się nowy rejestrator premium.pl, domena znikła z AM i.... nie pojawiła się w premium.pl

 

Obecnie oba supporty odsyłają mnie (już 3 dzień) do konkurencji, bo według am to wina premium, a według premium to wina AM. Tak czy inaczej, domeny jak nie ma tak nie było.

 

Co polecacie w takiej sytuacji? Chodzi o domenę pito.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie oba supporty odsyłają mnie (już 3 dzień) do konkurencji, bo według am to wina premium, a według premium to wina AM. Tak czy inaczej, domeny jak nie ma tak nie było.

 

Co polecacie w takiej sytuacji? Chodzi o domenę pito.pl

 

Wg whois domena jest w premium.pl.

Natomiast podejrzewam, że sprawa zawisła na etapie cesji elektronicznej, którą potwierdzić musi i aktualny Abonent (mail poszedł na @ podany w danych Abonenta) i nowy Abonent.

Pewnie tego AM nie potwierdziło, dlatego nie masz domeny na swoim koncie w premium.

 

IMHO - skoro AM zmienił Twój adres e-mail z danych Abonenta na swój: maverickdomainers@gmail.com - to możesz oczekiwać od nich, żeby cesję elektroniczną z premium również potwierdzili.

Jeśli nie pytali Cię o zdanie przy zmianie adresu @ Abonenta - to można by pomyśleć o kontakcie z NASK, bo w teorii:

 

Twojej wyraźnej zgody wymaga:

  • przeniesienie obsługi nazwy domeny do innego Partnera,
  • zmiana abonenta nazwy domeny,
  • zmiana danych abonenta nazwy domeny,
  • usunięcie nazwy domeny.

 

źródło: http://dns.pl/porozumienie/prawab.html

 

Powodzenia!

Edited by thurisaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sprawa pojawiła się na forum, opiszę procedurę aby posłużyła wszystkim (procedura została przekazana Ci przez support, jednak nie skorzystałeś z niej).

 

Jak niektórym wiadomo, dropped zmienił znacznej części użytkowników (a może wszystkim?) maile w kontaktach na maverickdomainers@gmail.com bez uwidaczniania tego w panelu - tzn. w panelu widać nadal mail użytkownika, zaś w NASK jest mail maverickdomainers. Było to możliwe przez to, że w przypadku zmiany maila w kontakcie abonenckim, NASK wysyła powiadomienie *tylko* na nowy mail, zaś "stary mail" nic o tym nie wie. BTW Ten błąd został już zgłoszony do NASK i ma zostać poprawiony.

 

Efektem tej zmiany, poza oczywiście faktem, że abonent nie dostaje na swój mail żadnych wiadomości z automat@dns.pl, jest spore zamieszanie przy przenoszeniu domen do innego rejestratora, praktycznie codziennie "obsługujemy" tego typu sprawy. Mianowicie, jeśli ktoś przeniesie domenę zaznaczając "kopiuj dane kontaktu", transfer przebiega prawidłowo (pod mailem maverickdomainers@gmail.com działa automat potwierdzający transfery), jednak w docelowym panelu klienta tworzy się kontakt z cudzym adresem mail... Jeśli zaś klient przenosi domeny wskazując docelowy kontakt ze swojego panelu, wówczas sprawa się komplikuje, bo automat dropped potwierdza transfer, ale nie potwierdza e-cesji (co i tak nie miałoby zresztą mocy prawnej, bo zakładam że nie ma żadnego umocowania do reprezentowania abonenta w tym zakresie), przez co domena "zawiesza się" - jest już w premium.pl, ale nie może znaleźć się w panelu klienta, gdyż oczekuje wciąż na potwierdzenie.

 

Rozwiązanie sprawy wymaga następującej procedury:

- należy zalogować się do konta w dropped i przejść do edycji kontaktów: http://www.aftermarket.pl/dm_contacts.php (Zarządzaj domenami -> Ustawienia domen)

- przy każdym z kontaktów należy wejść w edycję danych i zmienić mail - najlepiej na inny niż jest widoczny, ale jeśli ktoś ma tylko jeden, to może próbować np. na jakiś "fake" a potem z powrotem na swój

- WAŻNE - należy sprawdzić pocztę, powinien przyjść mail z automat@dns.pl o zmianie danych; jeśli taki mail przyszedł, wszystko jest ok

- wrócić do listy transferów w premium.pl: https://premium.pl/transfer.html i we wszystkich wiszących transferach kliknąć "wyślij ponownie" - potwierdzenie pójdzie już na nowym prawidłowy mail i będzie można dokończyć procedurę

- na przyszłość unikać utrzymywania domen u rejestratorów, którzy manipulują danymi bez wiedzy i zgody abonenta...

 

 

PS. aby sprawdzić jaki mail jest przypisany do danego kontaktu abonenckiego, można zainicjować transfer *jednej* domeny do premium.pl, wówczas na ekranie potwierdzenia są wyświetlone dane abonenta wraz z mailem (nie trzeba tej domeny przenosić, można to zrobić po prostu w ramach testu / z ciekawości)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zmiana adresu e-mail widać działa tylko w ich panelu, nie dostałem potwierdzenia z dns.pl o zmianie danych abonenta

2. Domena pito.pl nie znajduje się już w panelu aftermarket. Więc nawet jak pomęczę support o zmianę adresu e-mail, nie wiele to da?

 

@pb, czy możecie wycofać transfer by domena wróciła do am?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zmiana adresu e-mail widać działa tylko w ich panelu, nie dostałem potwierdzenia z dns.pl o zmianie danych abonenta

 

Spróbuj zmienić na dwa różne, powinno zadziałać. Upewnij się też, że zmieniasz dane pod podanym przeze mnie linkiem, a nie dane kontaktowe użytkownika.

 

2. Domena pito.pl nie znajduje się już w panelu aftermarket. Więc nawet jak pomęczę support o zmianę adresu e-mail, nie wiele to da?

 

To nie ma znaczenia czy domena jest w panelu, ważne że kontakt jest. Podam Ci na PM id kontaktu.

 

@pb, czy możecie wycofać transfer by domena wróciła do am?

 

Nie, ewentualnie można przenieść domenę ponownie po 5 dniach, pytanie tylko kto wystąpi z wnioskiem o authinfo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam problem. Aftermarket ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji według regulaminu, a mój problem z domeną rozpoczął się 30.05.2012 r. Jeśli to ma być rzetelna firma, która olewa wiadomości od swoich użytkowników to ja dziękuję. Moje maile nadal pozostają bez odpowiedzi. Nabywca czeka na domenę. Co można w tej sytuacji zrobić?

 

Dodam, że domena miała być przetransferowana do osoby zarejestrowanej w premium.pl Nie sposób teraz nic zrobić ani z jego panelu ani z mojego

Edited by pluslike

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja za pozno przeczytalem ten watek i mam teraz ponad 400 domen ktore wisza ze statusem

"Oczekuje na potwierdzenie przez docelowego abonenta intransfer@dropped.pl "

 

a nie chce mi sie teraz recznie anulowac ponad 400 transferow, kto zaplaci za moj czas!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz anulować, bo automat dropped potwierdził - pozostałą Ci już tylko opisana wyżej procedura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz anulować, bo automat dropped potwierdził - pozostałą Ci już tylko opisana wyżej procedura.

Albo automat dns szwankuje albo...

zmiana adresu e-mail (nawet kilka zmian) wg. opisanej powyżej procedury nie zostaje dokonana - czy AM nie wysyła aktualizacji o zmianie danych abonenta do bazy Whois?

Wygląda to na "Areszt Domen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo możliwe, w końcu śledzą forum i może wprowadzają dalsze utrudnienia, szczególnie że mamy teraz fajną promocję dla transferujących. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie wysyłanie skarg do nask na brak możliwości edycji danych kontaktu, zaś dla nowych transferów obecnie polecam *zawsze* używać opcji "kopiuj dane kontaktu", wtedy domena po potwierdzeniu transferu na pewno trafi do panelu, gdzie burdel z mailami dużo łatwiej rozwiązać niż licząc na dobrą wolę (ha ha) dropped.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę uwierzyć w to, że taka opcja w ogóle może wchodzić w grę. To by było (albo już jest) przegięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaś dla nowych transferów obecnie polecam *zawsze* używać opcji "kopiuj dane kontaktu", wtedy domena po potwierdzeniu transferu na pewno trafi do panelu, gdzie burdel z mailami dużo łatwiej rozwiązać niż licząc na dobrą wolę (ha ha) dropped.

Gdzie jest ta opcja?

Transferowałem w życiu więcej niż jedną domenę ale takiej możliwości nie zauważyłem.

 

Edit,

Ok, już mam, jest na liście rozwijalnej...

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że post pod postem ale uważam, że to ważne...

Dlaczego ponowne wysłanie maila potwierdzającego z Premium kończy się błędem?

 

Dokonałem kilku transferów "nowa metodą" poprzez "kopiuj dane kontaktu" i...

 

mozliwe opcje:

- wszystkie maile kierowane do mnie z Premium (widzę swój adres) nie wychodzą z Premium,

- wszystkie maile kierowane do mnie z Premium (widzę swój adres) lądują w spamie,

- wszystkie maile kierowane do mnie z Premium (widzę swój adres) "idą w kosmos" - już nie wiem jaki mam adres kontaktowy w Whois a jaki w AM,

- jest totalna blokada (embargo) na transfer domen z AM do innego operatora,

- automat dns nie działa.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

- automat dns nie działa.

Kończę wątek - były jakieś zatory po stronie NASK, transfery doszły do skutku.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×