Jump to content
Sign in to follow this  
Billy331

Domena Maserati.pl należy do Maserati?

Recommended Posts

Słuchajcie co uważacie na temat domeny Maserati.pl, czy według was w tym konkretnym przypadku domena należy do tej właśnie marki lub powinna do niej należeć? Czy można nią bezkarnie handlować, chcąc na tym zarobić? Czy sprawa wydaje się ewidentna, a może raczej nie do końca? Nie sądzicie, że w przypadku marek samochodów, szczególnie tych znanych, właściciel może być tylko jeden... czyli właściciel marki?

 

 

Prosiłbym o wypowiedzi kompetentne osoby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod domeną maserati.pl jest przecież tylko informacja:

 

 

Domena maserati.pl została zarejestrowana w serwisie AfterMarket.pl, największej w Polsce giełdzie domen internetowych.

 

Domena ta nie jest wcale wystawiona na sprzedaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałeś być sprytny Thomaso niestety przechytrzyłeś samego siebie, jeżeli ktoś wystosowuje ofertę sprzedaży z ceną, to jak to traktować jako informację? Czy ofertę handlową? Wolałbym się skoncentrować na prawie do własności w tym wypadku. Maserati to nazwisko konstruktora i założyciela marki. To tak na marginesie. Można zajrzeć pod pozostałe rozszerzenia: .de, .it .fr .com, .ru .eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałeś być sprytny Thomaso niestety przechytrzyłeś samego siebie, jeżeli ktoś wystosowuje ofertę sprzedaży z ceną, to jak to traktować jako informację? Czy ofertę handlową? Wolałbym się skoncentrować na prawie do własności w tym wypadku. Maserati to nazwisko konstruktora i założyciela marki. To tak na marginesie. Można zajrzeć pod pozostałe rozszerzenia: .de, .it .fr .com, .ru .eu.

 

Maserati.pl to nie jest moja domena. Zgadzam się, że prawo do własności może być po stronie firmy Maserati, jest nawet znak towarowy chroniący tę nazwę w Unii Europejskiej, ale ta firma w Polsce w ogóle nie ma siedziby i nie potrzebowała pewnie do tej pory domeny w .pl, stąd wynika pewnie fakt, że ta domena od czterech lat jest zaparkowana na AM. Z automatu się przecież domena nie należy żadnej firmie, tak niestety to nie działa (prawo własności dopóki nie będzie podważone wyrokiem sądowym to jest jeszcze po stronie obecnego abonenta domeny Maserati.pl, który nie ukradł przecież tej domeny Maserati tylko ją legalnie zarejestrował). Skoro firma nie zadbała o domenę Maserati.pl kilka lat wcześniej (znak towarowy chroni tę nazwę aż od 1995 roku) to teraz trzeba się o nią upomnieć i wnieść sprawę do sądu arbitrażowego przeciwko obecnemu abonentowi (a jeszcze wcześniej napisać pismo do NASK-u o udostępnienie danych osobowych abonenta, których nie ma ich we whois - żeby wiedzieć przeciwko komu wnieść taką sprawę). I jeszcze wygrać taką sprawę.

 

Jest to naprawdę masa roboty, a jeśli pod domeną nie ma żadnych treści naruszających dobro tej marki ani domena nie jest wystawiona na sprzedaż ani firma nie ma siedziby w Polsce to jakiś prawnik będzie musiał jeszcze trochę pogłówkować jak uzasadnić chęć pozyskania takiej domeny. Szczególnie, że Maserati to jest nazwisko, więc domena Maserati.pl może być uznana za nazwę ogólną i wcale nie musi być w takim arbitrażu oddana - dostępne do wglądu wyroki sądu arbitrażowego są naprawdę różne i nieprzewidywalne, czasem bardzo dziwne.

 

Tak w ogóle w całej Polsce jest tylko jeden dealer i jeden salon tych samochodów Maserati (otwarty pod koniec 2012 roku, dealer posługuje się domeną maserati.com.pl), a dealer tej domeny nie może odebrać skoro nazywa się Chodzeń spółka jawna, a nie Maserati. Czyli Maserati to nie jest jakaś popularna czy kluczowa marka dla polskich klientów - wnoszę też po tym, że nigdy nie widziałem na polskich ulicach samochodu marki Maserati (albo nie zwróciłem uwagi), nawet na całym Allegro jest mniej niż 100 takich samochodów, większość za kilkaset tysięcy zł czyli w cenie mieszkania.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferrari.pl też nie należy do ferrari, a i opel.pl nie jest przez dłuższy czas nie był opla, więc co tam się zastanawiać nad jakimś maserati.pl ;)

Edited by Cockney

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferrari.pl też nie należy do ferrari, a i opel.pl nie jest przez dłuższy czas nie był opla, więc co tam się zastanawiać nad jakimś maserati.pl ;)

 

Domena opel.pl przed odkupieniem przez firmę Opel należała do osoby (Polaka) o nazwisku Opel. :)

To niestety nie zawsze jest takie oczywiste, że jeśli jakaś domena jest podobna do jakiejś marki lub nawet identyczna to się automatycznie jej należy (a bez wiedzy o tym kto jest obecnym abonentem Maserati.pl w ogóle nie można stwierdzić komu należy się domena Maserati.pl).

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzeń Sp.j. jest WYŁĄCZNYM przedstawicielem marki Maserati w Polsce. Oznacza to, że żadna inna osoba nie może otworzyć salonu w Polsce. Trochę dziwią mnie wasze opinie w tej sprawie. Ferrari to też nazwisko, w zasadzie wszystko może być nazwiskiem, mr. apple prawdopodobnie również istnieje. Jeżeli nazwa jest zastrzeżona od 1995 roku, a domena jest bez zawartości, w dodatku przeznaczona na sprzedaż, to jest to cybersquatting w najczystszej postaci, a po 2. jest to handel czyimś znakiem towarowym, który w dodatku na tę chwilę ma zastosowanie, nieszczęśliwie dla właściciela domeny, pod koniec 2012 roku powstał salon Maserati w Polsce. Wątpię w to, żeby firma, która organizuje przyjazd klientów do Włoch w celu wybrania koloru tapicerki, rezygnowała z adresu, który jednoznacznie kojarzy się z ich marką. Przy okazji warto wspomnieć o głośnej sprawie domeny 4 literowej, zdawałoby się nie do ruszenia, a jednak HSBC.pl- sprzedawcy wyraźnie nie poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Billy331

 

Czemu zainteresowała Cię ta własnie nazwa domeny? I jakimi intencjami się kierowałeś zakładając ten temat i domniemuję składając zapytanie domenę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lufthansa jestem wielkim fanem Maserati i z niecierpliwością czekałem na tę markę w Polsce + przy okazji od 3 lat interesuje się domenami. Te fakty teraz się połączyły stąd temat na Di. Myślę że nie jest on bezsensowny, na forum znalazłbym 10 000 bardziej bezsensownych tematów. Temat domeny Maserati może okazać się edukacyjny dla innych posiadaczy firmowych znaków zastrzeżonych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lufthansa jestem wielkim fanem Maserati i z niecierpliwością czekałem na tę markę w Polsce + przy okazji od 3 lat interesuje się domenami. Te fakty teraz się połączyły stąd temat na Di. Myślę że nie jest on bezsensowny, na forum znalazłbym 10 000 bardziej bezsensownych tematów. Temat domeny Maserati może okazać się edukacyjny dla innych posiadaczy firmowych znaków zastrzeżonych.

 

A co to jest ten "firmowy znak zastrzeżony"?

 

EDIT:

A rejestracja maserati24.pl już nie będzie Ci przeszkadzała?:

 

http://di.pl/topic/90654-wyprzedaz-od-10-zlotych-bcm-domeny-5-6-letnie/

Edited by heden.pl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem wielkim fanem Maserati i z niecierpliwością czekałem na tę markę w Polsce (...) Temat domeny Maserati może okazać się edukacyjny dla innych posiadaczy firmowych znaków zastrzeżonych.

Chcesz kupić GranTurismo, podobnie jak inni celebryci, które w podstawowej wersji kosztuje 600 tys. zł ?

To kup sobie - jeśli Cię na to stać - domena do tego nie jest potrzebna.

 

A taki temat to żadna nowość edukacyjna na tym forum więc nie dorabiaj ideologii do Twoich potrzeb.

Wystarczy poszukać i parafrazować do potrzeb wątku dawne powiedzenie - nie masz kłopotów, kup sobie Maserati ( .pl ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny sprytny HEDEN. Z perspektywy czasu ta domena również łamie w moim przekonaniu pewne zasady. Jest nazwa marki. Z tym, że nie używałem jej do sprzedaży używanych volkswagenów czy części samochodowych itp. lub dla własnej korzyści. Wystąpiła oferta sprzedażowa na giełdzie od 10 złotych, co również teraz uważam za niesłuszne i błędne.

Gdyby Volkswagen zwrócił się do mnie, nie podjął bym walki o tą domenę. Panie Heden nie jestem nieomylny, bo zakładam, że wszyscy inni na forum są i kiedy zaczynałem przygodę z domenami pierwsze rejestracje to same firmy z polskim zakończeniem. Dopiero tydzień później poczytałem trochę na ten temat, co zalecam pozostałym. Wyjątkiem są takie nazwy jak Nike, Orange, Play, Plus, Era. Natomiast Reebok, Lacoste, DolceGabbana dla mnie z założenia należą do właścicieli. Bo w takim razie po co te nazwy? Zastrzeganie nazw, logo? Po to żeby ktoś później na tym zarobił, rejestrując domenę za 10 zł? lub kupując ją za 200 i chcąc sprzedać za 200 000 złotych. Po co w takim razie WIPO? PIIT? Kiedy wynikła sprawa domeny Polska.pl oraz Poland.pl wszyscy byli oburzeni, a w moim mniemaniu z punktu widzenia nazw, domenę Polska.pl może mieć każdy, inaczej niż w przypadku Nazw Firm. Być może niezgrabnie to wyjaśniłem, ale sens jest do odczytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście Kangur masz 100 % rację. Domena w ogóle nie jest nikomu do niczego potrzebna. Więc co ty tutaj robisz i wszyscy pozostali? Sprzedają niepotrzebne domeny? Tutaj chodzi o nazwę marki, może diler Maserati powinien kupić domenę PiękneWłoskieSamochody.pl, bo milionerzy takie hasło wpisują w google?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście Kangur masz 100 % rację. (...) Więc co ty tutaj robisz i wszyscy pozostali?

Za innych nie będę się wypowiadał ale ja tutaj głównie szukam fajnych domen, które mógłbym zagospodarować.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×