Jump to content
Mr.Nice

2raz.pl zserca.pl zyciewwa.pl szpikkostny.pl

Recommended Posts

2raz.pl

nie mam pomysłu pod co ale fajnie się prezentuje , jak jest 1 raz to musi być wiadomo 2 :)

zserca.pl

przykładowo pod instytucję charytatywną bądź schronisko czy tego typu pochodną

zyciewwa.pl

być może serwis tematyczny życia warszawy albo specyfikacja miejsc najczęściej odwiedzanych

szpikkostny.pl

wiadomo

 

Proszę ponownie o opinię i wycenę, która domena według was jest najbardziej wartościowa i można z nią wiązać nadzieje :)

 

Pozdrawiam forumowiczów

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem sprzedanie tych domen za 50zł (łącznie) będzie graniczyło z cudem.

 

No może szpik kostny ma szansę... reszta naprawdę słaba...

Gdzieś przeczytałem, że zbierasz kasę. Są różne drogi dojścia do wyznaczonego przez Ciebie celu ;-) Możesz sprzedać 2 domeny po 15k, 10 domen po 3k, lub 3k domen po 10 pln.

 

 

Zanim coś znowu zarejestrujesz poczytaj sobie dział sprzedane. Może Cię to uratować przed dalszym rejestrowaniem domen 'na pałę'.

 

Powodzenia :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko domena szpikkostny.pl ma jakikolwiek sens, jednak nie jest zbyt komercyjna.

 

Za dużo rejestrujesz ;) (przyganiał kocioł garnkowi) :D

 

edit: Rok mnie uprzedził ;)

Edited by doggystyle4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szpikkostny.pl jest ok (wadą jest podwójne k), ale jedynym sensowym odbiorcą takiej domeny może być jakaś fundacja lub akcja społeczna / informacyjna o dawcach szpiku. A tacy ludzie zwykle nie mają za dużo kasy do wydania, szczególnie na domenę.

 

Pamiętaj, że domeny *.pl rezerwujesz na 14 dni. I w tym czasie możesz je opłacić (aby zarejestrować) lub zrezygnować i to bez konsekwencji finansowych (chyba u większości / wszystkich rejestratorów).

Resumując wykorzystaj te 14 dni na zastanowienie się czy jednak warto tą domenę wykupić.

 

* Przemyśl raz.

* Później po 2-3 dniach znów podejdź do tematu

* po kolejnym tygodniu znów dokonaj radykalnej selekcji domen.

 

I zobaczysz że im dłużej myślisz (na chłodno i krytycznie) o domenach, które wrzuciłeś do rezerwacji tym mniej Ci się podobają. Jeśli ostatecznie zarejestrujesz 10-20 % z tych zarezerwowanych to jest to dobry pomysł na oszczędzenie kasy :)

 

Tak wiem, że korci zarejestrować jak najwięcej i że na początku to wszystkie domeny wydają się genialne i warte grube tysiące - tylko jeśli takie by były (pomijając jakieś perełki co się mogą czasem trafić każdemu) to ktoś inny by je już zarejestrował i sprzedał z zyskiem... domainingiem zajmuje się sporo ludzi, wielu znich ma ogromne doświadczenie i potrafią znaleźć dobre domeny, więc ogólnie rynek jest przebrany.

 

Analizując domenę, staraj się podchodzić do niej maksymalnie krytycznie:

1. Wypisz sobie jakie mogą być potencjalne zastosowania

 

2. Wypisz sobie jacy mogą być potencjalni kupcy domeny (docelowy target).

Określ zalety Twojej domeny, dlaczego akurat Twoja domena powinna być kupiona.

 

3. Zastanów się czy jak bogata jest docelowa grupa odbiorców i czy potrzebuję domen, czy są chętni do kupowania domen (czy budują serwisy internetowe, czy te serwisy są budowane na domenach ogólnych czy tylko na nazwie firmy).

 

4. Oceń czy domena się dobrze zapisuje (czy nie ma Wad typu podwojone litery), czy dobrze się ją czyta/dyktuje, czy jest to wyraz powszechnego użytku czy neologizm (zazwyczaj warto jednak omijać neologizmy), czy ma wydźwięk pozytywny (np. armatura) czy negatywny (kibel). \

 

Możesz (ale nie koniecznie) też się zastanowić (nie zawsze ma to sens) czy łatwo (czy budzi proste skojarzenia, słowno graficzne) byłoby produkt reklamować na takiej domenie, czyli ułożyć hasło reklamowe zaprojektować logotyp.,

 

5. Sprawdzić w Google ile jest stron zawierających dane słowo oraz w narzędziu google Adwords sprawdzić ile jest miesięcznych wyszukiwań na dane słowo / frazę.

Te parametry maja tylko sens w przypadku domen które nie są neologizmami.

 

6. Śledź nowe trendy, co jest modne, popularne i komercyjne - ogólnie na świecie nie koniecznie związane z IT.

Tylko unikaj rejestracji nazw produktów/usług, szczególnie jeśli są opatentowane. Bo to mogą być tylko kłopoty.

 

7. Sprawdź czy domena w innych końcówkach i wariantach (z myślnikiem lub bez, z e, e-, lub 24 na końcu) jest zajęta czy wolna. Oraz co na tych domenach stoi czy parkingi czy też ktoś sensownie domenę wykorzystuje

 

BTW Jeśli domena nie a widocznych komercyjnych zastosowań to zazwyczaj warto sobie ją odpuścić.

Edited by adir
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...)

Szacunek.

Kilka takich wpisów (było już m.in. wpis pb) i będzie można zestawić całkiem przyzwoity poradnik dla początkujących.

 

A co do meritum, to jedynie "szpikkostny" wart uwagi, chociaż warto zrobić rozeznanie w jakim stopniu prowadzone są komercyjne działania z tą tkanką. Temat jest trochę delikatny, bo jeśli związane są z tym tematem tylko działania non profit to: primo - nie do końca etyczne jest wykorzystywanie tej sytuacji, secundo - i tak nikt (co już ktoś wyżej zauważył) nie zapłaci wygórowanej kwoty.

Jednak jeśli są (lub mogą być) z tą tkanką powiązane jakieś projekty firm farmaceutycznych (nikt nie sądzi, że działają charytatywnie - wręcz przeciwnie), to można liczyć w jakiejś perspektywie na xxxx (nawet nie niskie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×