Betman 6 Report post Posted November 18, 2016 Kiedyś opłacałem kilka domen na więcej lat i dopiero zauważyłem, że w niektórych mi się daty nie zgadzają o 1 rok. Błąd rejestratora? Czy oni mają obowiązek bezzwłocznego opłacenia domen w NASK do terminu opłaconego przeze mnie, czy mogą wziąć ode mnie pieniądze a później w swoim czasie przedłużyć domenę w NASKu? Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted November 18, 2016 Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i za co im tak naprawdę zapłaciłeś. Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted November 18, 2016 Chodzi o co innego. Przedłużyłem kiedyś domenę o maksymalny okres i okazało się, że jest to na dłużej niż teoretycznie można przedłużyć domenę w NASKu. Stąd w panelu u rejestratora widziała data ważności o rok dłuższa niż na oficjalnym whois na stronach NASKu. Problem w tym, że to było już dobre kilka lat temu, a do dziś nie zostało to poprawione. A w razie transferu boję się, że mogę tego roku nie odzyskać... Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted November 18, 2016 (edited) Chodzi dokładnie o to - zawierasz z firmą umowę i w tej umowie jest napisane ile płacisz i za co konkretnie. Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry? Edited November 18, 2016 by xpert17 Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted November 19, 2016 Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry? Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem. Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem... 3 Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted November 19, 2016 Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem. Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem... Dobrze napisane. Dodam też fakt, że odnowiona na wiele lat do przodu daje też pewne zamierzone przez nas myśli ewentualnemu zainteresowanemu. Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted November 21, 2016 Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone "Powinno" to dobre określenie. Ale jak jest w rzeczywistości - reguluje umowa między klientem a rejestratorem. Należy je po prostu czytać. Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted November 21, 2016 Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem. Nie wiem czy Dropped tak jeszcze robi. Kiedyś nawet zwykłe odnowienie odbywało się w ten sposób. Wpłacałeś np. 14 dni przed upływem terminu ważności domeny kasę za odnowienie, ale firma czekała z odnowieniem do ostatniej sekundy (tzn. nawet nie czekała, tylko tak jak napisałem - po prostu kasowała domenie flagę "ClientRenewProhibited"). Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted November 21, 2016 Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu? W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020. Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę... Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted November 22, 2016 Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu? Oczywiście, dokładnie tak. To tak samo jak w sklepie, kupujesz mleko w Biedronce, płacisz od razu, ale Biedronka rozlicza się z mleczarnią np. za miesiąc. Tak jak napisałem już 2x, wszystko reguluje umowa (albo regulamin). Może z niej wynikać, że płacąc za "przedłużenie domeny", tak naprawdę płacisz za usługę przedłużenia, która dopiero zostanie wykonana w określonym terminie (np. 1 dzień przed datą wygasania). Share this post Link to post Share on other sites
home.pl 3 Report post Posted November 22, 2016 Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu? W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020. Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę... Cześć, czy możesz w wiadomości prywatnej podać nazwę domeny lub numer zgłoszenia? Postaram się to wyjaśnić, aczkolwiek w większości takich przypadków chodzi raczej o techniczne możliwości odnowienia samego adresu, a nie opóźnienia wynikające z naszych działań Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted November 30, 2016 Napisałem na priva ponad tydzień temu, ale nadal nic się nie zmieniło. Share this post Link to post Share on other sites
home.pl 3 Report post Posted November 30, 2016 Przepraszam za opóźnienie w realizacji. Temat jest już weryfikowany. Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted December 16, 2016 Proszę o sprawdzenie prywatnej wiadomości gdyż sprawa do dziś nie została rozwiązana pomyślnie. Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted December 20, 2016 No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług. Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie... Sorry, ale home.pl to dziś żenada. Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted December 21, 2016 Czyli co, home.pl też robi tak jak napisałem powyżej? Zostawiają domenę z wyłączonym ClientRenewProhibited, tak, żeby sama się przedłużyła w NASK jak przyjdzie na nią pora? Share this post Link to post Share on other sites
home.pl 3 Report post Posted December 21, 2016 No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług. Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie... Sorry, ale home.pl to dziś żenada. Betman, zgodnie z wiadomością prywatną temat został przekazany do konsultacji. Jak tylko ustalę tę kwestię - skontaktuje się z Tobą. Share this post Link to post Share on other sites
empireus 273 Report post Posted January 6, 2017 Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i za co im tak naprawdę zapłaciłeś. Rozumiem, że każdą umowę czytasz po kilka razy? Ew pamiętasz dokładnie po kilku latach, co takowa zawiera? Mi się trafiło (chyba dwukrotnie), że w pre....pl chciałem przedłużyć opcję. Zamiast przedłużenia, opcja została skasowana i założona na nowo. Nie byłoby dużego problemu, gdyby to było realizowana nawet dzień przed wygaśnięciem opcji, ale realizacja w momencie zlecenia jest zwykłym ...(ocenzurowano)... I po opisaniu tu na forum tej sytuacji, odesłano mnie właśnie do regulaminu. Tak, w sumie racja, czytajmy regulaminy, a jeszcze lepiej zatrudnijmy prawnika na etacie. Prawnik od razu wyłapie takie niuanse że "odnowienie" to zupełnie co innego niż "przedłużenie" o czym akurat rejestrator milczy i dybie niczym żul na 5zł... Takie praktyki powinno się potępiać i ostrzegać innych przed nieuczciwymi rejestratorami, a nie pisać o czytaniu regulaminów... Niektórych stać żeby zapłacić więcej, ale mieć faktycznie to za co płacą. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Betman 6 Report post Posted January 30, 2017 Chciałbym przeprosić home.pl jeśli zwaliłem na nich winę za brak wykonania przedłużenia we wcześniejszym terminie. Okazuje się, że u nas (Polska/NASK) obowiązują jakieś dziwne zasady przedłużania domen, w moim przypadku np. od 2010 do 2018 w ogóle nie mogę przedłużyć domeny nawet o rok mimo iż okres ważności ciągle się skraca z roku na rok. No nic, przepraszam że z góry zakładałem niewykonanie usługi przez operatora zamiast dopuścić myśl, że takie absurdy w zasadach rejestracyjnych mogą w ogóle istnieć na szczeblu centralnym jeśli chodzi o domeny .pl. Share this post Link to post Share on other sites
home.pl 3 Report post Posted January 31, 2017 Nic się nie stało, staraliśmy się wyjaśnić dokładny przebieg sprawy bo jest ona dość specyficzna. Pozdrawiamy! Share this post Link to post Share on other sites