Jump to content
Sign in to follow this  
umberto

Wykorzystanie konkurencyjnej marki w Adsense

Recommended Posts

z7494114Z.jpg

 

W szczycie rekrutacji łódzka Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna wykorzystała markę innej uczelni, żeby prowadzić swój nabór w internecie.

 

Liderem w dziedzinie studiów biznesowych przez internet jest w Polsce Polish Open University. Wpisując w wyszukiwarce nazwę tej uczelni (lub jej skrót POU), kandydaci wpadali na stronę Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego (w skrócie PUW), czyli internetowej wersji studiów AHE.

(...)

Co dokładnie zrobiła AHE? Wykupiła w internecie tzw. link sponsorowany. To reklama, którą po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę widzimy na pierwszym miejscu. I kiedy kandydaci szukający studiów wpisywali "Polish Open University" lub "POU", na pierwszym miejscu pojawiał się napis "Polish Open University", a pod spodem: "Nie, dziękuję - Wybieram PUW".

 

- Taka reklama może być sprzeczna z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ponieważ zawiera treści dyskredytujące konkurencję, a do tego podpiera się marką konkurencji bez jej zgody - mówi "Gazecie" radca prawny Tomasz Ejtminowicz z portalu Gazeta.pl. - Stosowanie takich praktyk jest też sprzeczne z tzw. dobrymi obyczajami kupieckimi. To wprawdzie pojęcie nieostre, ale złamanie ustalonych zasad rzetelności i uczciwości w obrocie gospodarczym może być przez sąd uznane za naruszenie prawa.

 

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,8...ralo_zakow.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

To typowe czyny nieuczciwej konkurencji, a także naruszenie praw do znaku towarowego najczęściej nie mówiąc już o prawie do firmy. Pole do popisu dla prawnika ogromne. Sprawy ewidentnie do wygrania. A sprawa nie musi ciągnąć się latami - można to załatwić przez postępowanie zabezpieczające - sam tak raz robiłem. W ciągu 10 dni reklamy nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, dobra... a gdyby nie użyto w reklamie frazy zastrzeżonej tylko reklama by brzmiała "Najlepsza szkoła Polish Cośtam Cośtam. Wybierz najlepszą uczelnię!"? Czy to by podpadało pod paragrafy czy jednak nie?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
No, dobra... a gdyby nie użyto w reklamie frazy zastrzeżonej tylko reklama by brzmiała "Najlepsza szkoła Polish Cośtam Cośtam. Wybierz najlepszą uczelnię!"? Czy to by podpadało pod paragrafy czy jednak nie?

Pozdrawiam!

 

Przede wszystkim podpadałoby to pod zasady programu AdWords, które w jednym z punktów brzmią:

 

Superlatywy

 

Należy unikać banalnych superlatywów takich jak "Najlepsze" albo "Numer 1".

 

Jeśli reklama zawiera wyrażenia porównawcze lub subiektywne, takie jak "najlepszy" lub "Numer 1", w witrynie musi być wyraźnie wyświetlane potwierdzenie tych opinii wyrażone przez podmioty zewnętrzne. Taka weryfikacja musi zostać przeprowadzona przez osobę lub grupę niepowiązaną z Twoją witryną. Opinie klientów nie są podstawą weryfikacji przez podmiot zewnętrzny.

 

Jeżeli na przykład reklama oznajmia, że witryna jest "najlepsza w Internecie", to na samej witrynie musi widnieć potwierdzenie tego miana ze strony niezależnego podmiotu. Jeżeli na przykład w witrynie zostanie zamieszczone logo "Best of the Web" przyznane przez Forbes Magazine, to reklama będzie zgodna z tą zasadą.

 

 

A co do meritum tematu, to należy pamiętać, że jeśli ktoś naruszy nasze prawo do znaku to można poprosić Google o usunięcie takiej reklamy. Poniżej wycinek z zasad Google w tej sprawie:

 

Znaki towarowe

 

Firma Google zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne są znaki towarowe. Nasze Warunki korzystania z usługi AdWords zabraniają reklamodawcom naruszania praw własności intelektualnej. Reklamodawcy ponoszą odpowiedzialność zarówno za słowa kluczowe wybrane przez nich w celu generowania reklam, jak i za tekst stosowany w tych reklamach.

 

Zapewniamy, że firma Google bardzo poważnie traktuje naruszanie praw własności znaków towarowych. W związku z tym rzetelnie sprawdzamy tego typu sprawy zgłaszane przez właścicieli znaków towarowych. Znaki towarowe mają zasięg terytorialny i dotyczą tylko określonych towarów lub oferowanych usług. W związku z tym ten sam znak towarowy może należeć do wielu właścicieli z różnych krajów lub branż. Podczas rozpatrywania skargi firma Google zapyta właściciela znaku towarowego o obszar obowiązywania znaku oraz o to, jaki produkt lub usługa są nim objęte.

Edited by seller

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przede wszystkim podpadałoby to pod zasady programu AdWords, które w jednym z punktów brzmią:

Wiesz, teraz się tak porobiło, że jest więcej konkursów tego typu niż zainteresowanych podmiotów. Płacisz dwa tysiące i masz dyplom dla najlepszej szkoły we wszechświecie przyznany przez Instytut Badania Opinii Publicznej w osobie Pana Zbysia i Pani Czesi.

Ale moje pytanie nie dotyczyło tego tematu...

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×