Jump to content

abc

Użytkownik
  • Content Count

    435
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

abc last won the day on May 13 2019

abc had the most liked content!

Community Reputation

68 Excellent

About abc

  • Rank
    Dyskutant

Recent Profile Visitors

5209 profile views
  1. Od wielu dni czekam na środki za transakcję, mimo iż faktura VAT została wystawiona zgodnie z szablonem Aftermarket.pl i wgrana do systemu. Kwota jest niemała, a Aftermarket.pl robi wszystko żeby środków nie przekazać. Oczywiście nie ma z kim się skontaktować ("brak możliwości kontaktu z działem księgowym"), odpowiedzi z BOK są lakoniczne i nic nie wyjaśniają, nie odpowiadają także na konkretne pytania. Czy tak powinna traktować swoich klientów (sprzedających) poważna i uczciwa giełda domen?
  2. Witam, Poniewaz na odpowiedz Aftermarket.pl na ticket czekam juz prawie tydzien, chcialbym poruszyc temat sposobu rozliczen transakcji z platnoscia na raty w Aftermarket.pl tu na forum. Przykladowa sytuacja: transakcja sprzedazy domeny z platnoscia na 12 rat po 1000 zl netto. Aftermarket.pl w takim wypadku wymaga wgrania za kazda kolejna rate faktury VAT o tresci "Usługa cesji domeny xxx...". Tyle tylko, ze jak wiemy: - do momentu ostatniej raty, cesja domeny nie nastapi - kupujacy w kazdej chwili moze zaprzestac splacania rat i wtedy domena zostaje u sprzedajacego Moim zdaniem dziwne jest, aby ksiegowac 12 faktur o tej samej tresci "Usługa cesji domeny xxx..." dotyczacych tej samej domeny, bo przeciez nie sprzedajemy tej domeny 12 razy i wlasciwe byloby, aby tylko jedna faktura VAT za ostatnia rate dotyczyla faktycznej cesji domeny. Jak wiemy natomiast, kupujacy przez caly czas splaty kolejnych rat ma dostep do domeny, ktora kupuje na raty i moze z niej korzystac (jak na zasadzie dzierzawy, w ograniczonym stopniu) poki placi kolejne raty, do momentu splaty ostatniej raty kiedy to ostatecznie staje sie abonentem domeny. Idac dalej, wystawiajac juz pierwsza fakture VAT jako sprzedajacy na "Usługa cesji domeny xxx..." na kwote 1/12 transakcji ciezko byloby wytlumaczyc, dlaczego do cesji domeny jeszcze nie doszlo (czyli usluga, ktorej dotyczy faktura nie zostala faktycznie wykonana). Jeszcze gorzej byloby, gdyby np. po kilku ratach kupujacy nie oplaci kolejnej i transakcja zostanie anulowana, bo wtedy mimo kilku faktur VAT dotyczacych cesji, do cesji w ogole nie dojdzie. Podobnie sytuacja ma sie, gdy jestesmy kupujacym domene na raty. Przez 12 miesiecy na kazdej fakturze VAT od Aftermarket.pl mamy pozycje "Kupno domeny xxx" na kwote 1000 zl netto. Tymczasem, domene de facto kupujemy tylko raz, i poza sytuacjami ktore tu chcialbym pominac (jak zakup domeny, potem jej utrata np. w skutek nieoplacenia i ponowne jej odkupienie) nie powinnismy miec zaksiegowanych nawet dwoch faktur dotyczacych zakupu jednej i tej samej domeny. Czy zatem nie powinno byc tak, ze np. pierwsze 11 rat powinno byc ksiegowanych zarowno przez kupujacego jak i sprzedajacego jako dzierzawa domeny, a dopiero ostatnia rata jako faktyczna sprzedaz domeny (cesja uslugi utrzymania domeny internetowej)? Oczywiscie, byc moze sa jeszcze inne - rownie wlasciwe - rozwiazania, ktore eliminuja opisana przeze mnie powyzej kwestie wielokrotnego wystepowania na fakturze VAT tej samej pozycji dotyczacej kupna (po stronie kupujacego) i cesji (po stronie sprzedajacego) tej samej domeny. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
  3. Skoro Aftermarket.pl chce (bo tak naprawde przeciez nie musi - wszyscy wiedza, ze nie jest to podyktowane zapewnieniem bezpieczenstwa transakcji dla kupujacego) kasowac swoich klientow za wszystko co sie da, np. za kazdy dzien wystawienia domeny zewnetrznej na gieldzie - to proponuje do cennika wprowadzic takze oplate karna dla Aftermarket.pl w wysokosci 0,01 zl za kazda sekunde opoznienia w przekazywaniu oplaconych w terminie przechwyconych domen. Niestety od momentu migracji do "nowego" (gorszego, moim zdaniem) Aftermarket.pl praktycznie o kazda zakupiona domene trzeba prosic i pisac ticket, bo mimo wielu dni oczekiwan wiekszosc domen nie zostaje nawet przetransferowana od partnerow przechwytujacych do glownego rejestratora, co w praktyce oznacza rowniez brak zmiany abonenta, a jak wiemy po oplaceniu danej domeny powinno to nastapic najdalej po 5 dniach. Moze oplata karna dla Aftermarket.pl za kazda sekunde opoznienia przekazywana klientowi bylaby lepszym rozwiazaniem, bo jak widac zglaszanie tak powaznego problemu w prawidlowym dzialaniu przez tickety nic nie daje - mimo kilku tygodni oczekiwania i zapewnien, ze problem zostanie usuniety. PS. Pamietajcie, ze juz za 3 dni Aftermarket.pl zacznie naliczac nam oplate karna za kazdy dzien checi sprzedazy przez ich gielde domeny zewnetrznej bez "weryfikacji", ktora to w praktyce niestety wiaze sie ze stalym przekierowaniem domeny na Aftermarket.pl.
  4. Nie wiem, czy wszyscy zainteresowani widzieli, ze promocja dla domen zewnetrznych zostala przedluzona do 15 maja 2019. Dziekujemy Aftermarket.pl!
  5. I to sa moim zdaniem kluczowe dane, bo z punktu widzenia gieldy domen (a nie rejestratora domen) to wlasnie liczba domen na sprzedaz jest najistotniejsza, a nie liczba domen utrzymywanych. Jesli nic sie nie zmieni, w/w liczba zapewne jeszcze zmaleje, bo wielu uzytkownikow usunie swoje domeny przed koncem biezacego miesiaca. I kto na tym skorzysta? Raczej nikt.
  6. No to moze napiszcie ile po migracji bylo sprzedazy domen zewnetrznych, w ktorych sprzedajacy nie dopelnil warunkow transakcji, tj. nie przekazal domeny kupujacemu. Bo w koncu to byl dla Was najwazniejszy argument przemawiajacy za utrudnieniem zycia swoim uczciwym klientom, ktorzy chca sprzedawac domeny na Waszej gieldzie i tym samym dac Wam zarobic prowizje.
  7. Czy mozemy prosic o przedluzenie "promocji" dla domen zewnetrznych lub w ogole o zrezygnowanie z wprowadzenia oplat za kazdy dzien domeny zewnetrznej na gieldzie?
  8. Nie zmienialem kontaktu, zrobil to Aftermarket.pl, bo domene zakupilem na gieldzie. I jak dlugo teraz nie bede mogl pobrac kodu authinfo? Troche to bezsensu. A gdybym zaraz po zmianie kontaktu domene chcial sprzedac i mial na to np. tylko godzine? Poza tym, w takim razie przy probie pobrania kodu authinfo system wyswietla bledny komunikat "Od czasu ostatniego transferu nie minęło 5 dni", ktory ma sie nijak do stanu faktycznego.
  9. Jako rejestrator nie mozecie abonentowi blokowac mozliwosci pobrania/wyswietlenia kodu authinfo, bo blokada NASK dotyczy braku mozliwosci transferu domeny przed uplywem 5 dni od ostatniego transferu, a nie pobrania kodu authinfo dla wlasnej domeny...
  10. Czy dziala u Was pobieranie kodow authinfo? Mi dla kazdej domeny wyswietla "Od czasu ostatniego transferu nie minęło 5 dni", chociaz przeciez pobranie (czyli wyswietlenie) kodu authinfo nie powinno miec nic wspolnego z blokada NASK, o ktorej mowi komunikat. Pomijam juz fakt, ze domeny dla ktorych chce pobrac kody nie byly transferowane w ciagu ostatnich kilku dni.
  11. Czy jest jakis problem z ksiegowaniem platnosci zwyklym przelewem? Przez caly dzisiejszy dzien nie zaksiegowalo mi platnosci i zaraz pewnie zablokuje mi konto...
  12. Czy moglibyscie raz jeszcze rozwazyc inne rozwiazanie sprawy domen zewnetrznych, a do tego czasu wydluzenie promocji "Darmowe wystawianie domen zewnętrznych"? Bardzo mozliwe bowiem, ze inne wdrozone w nowej wersji Aftermarket.pl mechanizmy spowoduja, ze transakcje sprzedazy domen zewnetrznych z niedotrzymanymi warunkami transakcji przez sprzedajacego nie beda juz problemem. Byloby milo z Waszej strony, gdyby bylo wiecej czasu na sprawdzenie tego i przekonanie sie, czy planowane srodki przymusu dla domen zewnetrznych sa faktycznie niezbedne.
  13. To przy okazji naprawcie prosze od razu blad, ktory powoduje, ze klientom, ktorzy mieli podany NIP nie-EU, po migracji w panelu wyswietla sie magicznie NIP z "PL" z przodu.
  14. Szkoda, że nie słuchają swoich własnych klientów... Kiedyś, na początku, Dropped działał w modelu "jeśli damy narzędzie swoim klientom, które pozwoli im zarobić, sami jako Dropped na tym zarobimy". Teraz można natomiast odnieść wrażenie, że zmieniło się to na "zaróbmy na wszystkim na czym tylko można, może tylko część klientów od nas odejdzie". Obecna forma rozwiązania dla domen zewnętrznych wcale nie jest podyktowana kwestiami zabezpieczenia przebiegu transakcji z myślą o kupujących, bo gdyby tak było - nie byłoby żadnych opłat dodatkowych, a najwyższej nieco wyższa prowizja (jeśli ktoś nie dokona transferu domeny przed zawarciem transakcji) lub po prostu wymóg weryfikacji własności domeny zewnętrznej na etapie jej wystawiania na giełdę np. poprzez rekord txt w dns. Natomiast decyzję o tym, czy sprzedający chce swoją domenę przekierować na stronę oferty (aby zwiększyć szanse na sprzedaż) - powinni zostawić sprzedającemu.
×