Jump to content
igogel

Ile kosztuje jednoosobowa dzialalnosc gosp.?

Recommended Posts

Chcialbym zalegalizowac w pelni swoje dzialania i moc dzialac pod wlasnym szyldem. Z tego co wstepnie przejrzalem najlepsza forma bedzie organizacja dzialalnosci taka jak w tytule. Wiemm, ze zalozenie firmy to praktycznie zaden koszt. Podatek od zysku przy podatku liniowym to tez znowu nie tak wiele. Ale jak ma sie sprawa dodatkowych platnosci? Tzn. jakies zusy i inne zdrowotne? Ile lacznie to wychodzi miesiecznie przy takiej dzialalnosci zakladajac, ze jestem sobie sam szefem i jedynym pracownikiem :) Czy jesli jestem studentem to z zusu moze jestem zwolniony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jko ze ejst to piewrsza dzialalnosci to przez pierwsze 2 lata placi sie zdecydowanie mniej.Dwa miesiace temu wypelnialem wniosek o dotacje z UP(pomysl o tym moze:)) i bylo to ok.315 PLN.jednak dzisiaj czytalem cos ze od nowego roku sie to zmienia.Tak czy siak bedzie to ruch max w gore o 50 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ koszty księgowości, chyba że sam się tym zajmiesz.

 

Jeżeli chcesz być vatowcem, to na starcie 170 zł musisz jeszcze zapłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy jesli jestem studentem to z zusu moze jestem zwolniony?

Niestety.

 

Polecam się zainteresować dotacją z Urzędu Pracy, dają 13k na start (bezzwrotne, warunek: prowadzić firmę przez rok, musisz być studentem zaocznym).

 

ZUS w obecnie najniższym możliwym wymiarze to 92,29 zł + 212,78 zł, co 3 miesiące lekko idzie w górę (parę złotych).

 

Jak nic nie zarobisz albo wszystko zainwestujesz z powrotem to nie płacisz żadnych podatków (dochodowy i VAT) bo nie wykazujesz dochodów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety.

 

Polecam się zainteresować dotacją z Urzędu Pracy, dają 13k na start (bezzwrotne, warunek: prowadzić firmę przez rok, musisz być studentem zaocznym).