Alex 83 Report post Posted June 11, 2009 Widzę, że nadal lobbujesz na rzecz .com A jezdzac po kraju zauwazyles cos podobnego? Ja wrecz przeciwnie. Rzadko widzę .com za to bardzo czesto .pl TwojeSoczewki.com widziałem ostatnio także szkla.com Trend dotarł. Przykładem może być biuro podróży urlopy.pl . Zresztą wystarczy zajrzeć do tematu "reklamy z użyciem domen". Jest tam kilka przykladow. Natomiast post Sylyxa odebralem jako kolejna probe udowodnienia ze .com sa cacy Tytuł tematu sugeruje zmiane nazwy na nazwe domenowa np. urlopy => urlopy.pl natomiast sam post juz probuje pokazac jaka to fajna i prestizowa koncowka jest .com. Jesli sie myle i tylko ja tak to odebralem to mozecie sprostowac. Widzę że nie wszyscy widzą że końcówki coraz bardziej tracą na znaczeniu. Tak jak Umberto piszę o sytuacji w Niemczech, które są potęgą internetową, ...Niemcy używają domen pod kontem uzytkowym, nie sentymentalnym, .de, .com, .info, .eu, .net .... dobierają je w zależności do charakteru strony / serwisu / biznesu ... i po tym co widzęprzeciętny Kowalski też kieruje się w tą stronę. Natomiast Polscy domainerzy, mają jakiś fetysz na punkcie .pl ....nic tylko .pl z tego co słyszęi zaobserwowałem: w USA używają .com / .us / .info / .net w Polsce uzywają .pl / .eu / .com / .info / .net w Niemczech uzywają .de / .com / .info / .net w Szwecji używają .se / .com / .info / .net tak że nie bardzo mi sięwydaje że pobożne życzenia domainerów pokrywają sie z rzeczywistością SYLYX, cieżko powiedzieć, czy firmy przechodzą masowo na .com czy jednak swoje narodowe. Ja w DE widzę i .com i .biz i .net i królujące .de oraz coraz więcej .eu, wiec różnie to bywa. Również w Polsce. Luknij jeszcz raz do działu "Reklamy z użyciem domen" Tak jak pisałem powyżej, Umberto ma rację. Niemcy po prostu użytkują domeny i wiekszość Polskich interesów robi tak samo. IMO To co poniektórzy Polscy domainerzy mają lekko szowinistyczne podejscie do końcówek .pl i jak widzę coraz częściej, ma się to nijak do rzeczywistości a kompletnie już nie ma pokrycia z tym w jakim kierunku idą wyszukiwarki. 2 lata temu w USA domainerzy pisali na forach ze .us sie nie przyjmie bo używa się tylko .com Ja w tym czasie stawiałem serwisy na dorych nazwach pod .us, ....dzisiaj mam ruch rzędu kilkuset tysięcy z przyrostem 4~7% co miesiac, gdy na .com jest parking. Według mnie analogiczna sytuacja czeka część domen .pl. Bardzo łatwo przy róznorodnosci końcówek znaleść domenę dla siebie. Poza bardzo mocnymi komercyjnymi keywordami w .pl reszta nie ma wiekszego znaczenia. Wracajac do tematu.... Sylyx mówił chyba o generalnym trendzie dodawania końcówek do nazw firm, i jest to prawda. Nie zmienia się nazwa firmy ale zmienia się sposób jej marketingu. Do standardów należy dzisiaj używanie domeny w celu łatwego dostepu do informacji. Nie omija to takze reklamy wizualnej. Share this post Link to post Share on other sites
Pan_Grzegorz 921 Report post Posted June 11, 2009 z tego co słyszęi zaobserwowałem: w Polsce uzywają .pl / .eu / .com / .info / .net To masz błędne wyobrażenie o Polsce, bo tutaj używa się .pl, czasem .com.pl, a reszta to margines, takie .info to większość nawet nie rozpozna jako domeny. Większość firm która używa innych domen działa lokalnie i ich najzwyczajniej nie stać na odkupienie .pl, albo coś już tam jest i dlatego wybiera inne rozszerzenia. Podobnie jak na tych zdjęciach, albo w wypadku np. waluty.com, którą kiedyś podawałeś jako przykład, nie mając wiedzy o ilości oraz wysokości ofert na domenę waluty.pl - do niedawna będącej na parkingu. Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted June 11, 2009 Wracajac do tematu.... Sylyx mówił chyba o generalnym trendzie dodawania końcówek do nazw firm, i jest to prawda. Nie zmienia się nazwa firmy ale zmienia się sposób jej marketingu. Do standardów należy dzisiaj używanie domeny w celu łatwego dostepu do informacji. Nie omija to takze reklamy wizualnej. Dokładnie o to mi chodzi. Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 11, 2009 To masz błędne wyobrażenie o Polsce, bo tutaj używa się .pl, czasem .com.pl, a reszta to margines, takie .info to większość nawet nie rozpozna jako domeny. Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 11, 2009 (edited) izba.info Większośćfirm która używa innych domen działa lokalnie i ich najzwyczajniej nie stać na odkupienie .pl, albo coś już tam jest i dlatego wybiera inne rozszerzenia. Podobnie jak na tych zdjęciach, albo w wypadku np. waluty.com, którą kiedyś podawałeś jako przykład, nie mając wiedzy o ilości oraz wysokości ofert na domenę waluty.pl - do niedawna będącej na parkingu. Lokalnie powiadasz? empik.com parkiet.com interaktywnie.com szkla.com grono.net legia.com pasazer.com odyssei.com rower.com marketeo.com Tak na marginesie ....Skoro .com jest tak w Polsce nierozpoznawalne to może wytłumaczysz dlaczego parę lat temu Interia odkupiła za kilkadziesiąt tysięcy dolarów interia.com ? albo dlaczego marketeo.pl czy empik.pl przekierowuje na .com phleeease Spróbuj "wyjść" poza Polskę z jakimkolwiek biznesem na końcówce .pl i zobaczysz wtedy co się dzieje. Tylko na rynku Polskim .pl ma tzw. recognition i część przedsiebiorców sobie z tego sprawę zdaje (co pokazują przykłady wykupywania .com przez duże firmy). Drugim aspektem jest to że nie ma na świecie bardziej uniwersalnej i rozpoznawalnej końcówki niż .com, obojętne czy mieszkasz w Polsce, w Chinach czy na Marsie. Edited June 11, 2009 by MisUszatek Share this post Link to post Share on other sites
Pan_Grzegorz 921 Report post Posted June 11, 2009 (edited) @ MisUszatek Nie zrozumieliśmy się co do słowa lokalnie. Miałem na myśli to, że firmy w Polsce używające domen w innych rozszerzeniach niż .pl zwykle działają lokalnie, na ograniczonym obszarze(= są to małe firmy) i nie stać ich na odkupienie domeny .pl. W kwestii międzynarodowych koncernów i przedsiębiorstw to pełna zgoda, tutaj .com nie tylko jest najlepsze, ale wręcz obowiązkowe. Co do domen .info to chyba jasne, że dyża część domen, a szczególnie dobre keywordy, czy nazwy miast będą zarejestrowane i wykorzystwane pod serwisy. To nie zmienia faktu, że znaczna część społeczeństwa nie skojarzy, że np. tvp.info jest adresem strony internetowej. Edited June 11, 2009 by Pan_Grzegorz Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 11, 2009 @ MisUszatek Nie zrozumieliśmy się co do słowa lokalnie. Miałem na myśli to, że firmy w Polsce używające domen w innych rozszerzeniach niż .pl zwykle działają lokalnie, na ograniczonym obszarze(= są to małe firmy) i nie stać ich na odkupienie domeny .pl. Jeszcze raz, ...mała czy nie, ...kazda firma która chce robić interesy poza Polską zaopatruje sięz reguły w domenę .com lub .eu jeżeli jej zakres to Europa. Nie zawsze jest to efekt braku pieniedzy na zakup .pl choć i tak bywa. W takich właśnie przypadkach dzięki domainerom spekulujacymi .pl i przetrzymującymu je na parkingach rośnie zainteresowanie innymi końcówkami po dostepnych cenach. Tak jak woda omija przeszkody w przyrodzie tak i w biznesie zawsze znajdzie sie obejscie / wyjście z sytuacji. Producenci wyszukiwarek nie są ślepi na ten proceder i fakt że spora część domen "wisi" na parkingach, i posrednio ich reakcją jest wprowadzenie algorytmów zwiekszające wartość merytoryczną treści strony, nie końcówki czy domeny. Oczywiście keywordowa domena zawsze będzie miała miejsce preferencyjne ale czy jest to .com , .net , .pl czy .info ...będzie miało z dnia na dzień coraz mniejsze znaczenie. Wystarczy posłuchać co Eric Schmidt miał do powiedzenia ostatnio CNN na temat modyfikacji targetowania treści. Co poniektórzy zastanowili by się 2 razy co piszą jakby przeanalizowali to nad czym Google pracuje. W kwestii międzynarodowych koncernów i przedsiębiorstw to pełna zgoda, tutaj .com nie tylko jest najlepsze, ale wręcz obowiązkowe. Interia.pl jest Polskim portalem informacyjnym, to nie Microsoft czy Novell, a jednak odkupili .com IMHO W takich przypadkach istnieją zgoła inne pobudki. Jeśli chcesz dotrzeć do wszystkich polaków w Polsce + milionów poza granicami i tworzyć uniwersalny portal bez sztywnej przynależności do geolokacji, nie ma bardziej uniwersalnej końcówki niż .com Co do domen .info to chyba jasne, że dyża część domen, a szczególnie dobre keywordy, czy nazwy miast będą zarejestrowane i wykorzystwane pod serwisy. To nie zmienia faktu, że znaczna część społeczeństwa nie skojarzy, że np. tvp.info jest adresem strony internetowej. czy parę lat temu spodziewałeś sie że 24" monitor LCD lupisz za $100? czy 6-7 lat temu wiedziałeś co to jest Google? czy kilka lat temu postawiłbyś stronę na domenie de.li.cio.us ? ...technologia to proces postępujący i w dzisiejszych czasach zmiany następują nie na przełomie lat, a miesiecy. Negowanie wzrostu różnorodnosci opcji / końcówek w domenach a co za tym idzie ich popularności to kwestia postępu technologicznego i czasu. Dla mnie jest to logiczne że technologia podąża za pieniądzem i komercją, ...jak sie jakieś źródło wyczerpie (.pl czy .com) szukane są alternatywne źródła (.eu, .info, .us) Spodzewam się że te domeny kupowane za miliony i trzymane na parkingu, za rok lub kilka mogą nie być już tyle warte. Typowy efekt bańki spekulacyjnej jak strony internetowe w 1999-2000 czy nieruchomości teraz. Zawsze cos się znajdzie. Share this post Link to post Share on other sites
Pan_Grzegorz 921 Report post Posted June 11, 2009 (edited) Jeszcze raz, ...mała czy nie, ...kazda firma która chce robić interesy poza Polską zaopatruje sięz reguły w domenę .com lub .eu jeżeli jej zakres to Europa. Nie zawsze jest to efekt braku pieniedzy na zakup .pl choć i tak bywa. W takich właśnie przypadkach dzięki domainerom spekulujacymi .pl i przetrzymującymu je na parkingach rośnie zainteresowanie innymi końcówkami po dostepnych cenach. Tak jak woda omija przeszkody w przyrodzie tak i w biznesie zawsze znajdzie sie obejscie / wyjście z sytuacji. Producenci wyszukiwarek nie są ślepi na ten proceder i fakt że spora część domen "wisi" na parkingach, i posrednio ich reakcją jest wprowadzenie algorytmów zwiekszające wartość merytoryczną treści strony, nie końcówki czy domeny. Oczywiście keywordowa domena zawsze będzie miała miejsce preferencyjne ale czy jest to .com , .net , .pl czy .info ...będzie miało z dnia na dzień coraz mniejsze znaczenie. Wystarczy posłuchać co Eric Schmidt miał do powiedzenia ostatnio CNN na temat modyfikacji targetowania treści. Co poniektórzy zastanowili by się 2 razy co piszą jakby przeanalizowali to nad czym Google pracuje. Interia.pl jest Polskim portalem informacyjnym, to nie Microsoft czy Novell, a jednak odkupili .com IMHO W takich przypadkach istnieją zgoła inne pobudki. Jeśli chcesz dotrzeć do wszystkich polaków w Polsce + milionów poza granicami i tworzyć uniwersalny portal bez sztywnej przynależności do geolokacji, nie ma bardziej uniwersalnej końcówki niż .com czy parę lat temu spodziewałeś sie że 24" monitor LCD lupisz za $100? czy 6-7 lat temu wiedziałeś co to jest Google? czy kilka lat temu postawiłbyś stronę na domenie de.li.cio.us ? ...technologia to proces postępujący i w dzisiejszych czasach zmiany następują nie na przełomie lat, a miesiecy. Negowanie wzrostu różnorodnosci opcji / końcówek w domenach a co za tym idzie ich popularności to kwestia postępu technologicznego i czasu. Dla mnie jest to logiczne że technologia podąża za pieniądzem i komercją, ...jak sie jakieś źródło wyczerpie (.pl czy .com) szukane są alternatywne źródła (.eu, .info, .us) Spodzewam się że te domeny kupowane za miliony i trzymane na parkingu, za rok lub kilka mogą nie być już tyle warte. Typowy efekt bańki spekulacyjnej jak strony internetowe w 1999-2000 czy nieruchomości teraz. Zawsze cos się znajdzie. Wszystkie te Twoje przykłady są jakoś mało trafne. 1. Nie wiem np. jakie znaczenie ma to, że interia.pl dokupiła .com skoro przekierowuje to mimo wszystko na .pl - na co to ma być dowód? Może mieli bujne plany ekspansji, które nie wyszły, może chcieli zabezpieczyć się przed konkurencją, a może nie wiedzieli co zrobić z pieniędzmi. Onet.pl nie dokupił .com i inne portale i też jakoś funkcjonują. 2. Twoja teoria o tym, że .pl i .com się skończą to inne końcówki zyskają na znaczeniu jest z gruntu błędna i zaobserwować to można np. na podstawie domen funkcjonalnych w Polsce. 3. Ja nie postawiłbym kilka lat temu strony na de.li.cio.us i nie postawiłbym jej również dzisiaj, jeżeli Ty byś postawił to gratuluję. 4. Co do bańki na rynku nieruchomości to nie ma to żadnego przełożenia, bo w dużym skrócie jest to wynikiem polityki kredytowej i ogólniej oparcia gospodarki na kredycie i odejściu od standardu złota. Bańka internetowa też dotyczyła raczej przedsiębiorstw i nie ma co porównywać jej do domen, których wartość nie jest jak piszesz przeszacowana, ale wręcz odwrotnie, są niedoszacowane. Edited June 11, 2009 by Pan_Grzegorz Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 12, 2009 Wszystkie te Twoje przykłady są jakoś mało trafne. Ja mówię że plują a ty mówisz że deszcz pada Moje przykłady z .info do ciebie nie trafiły chociaż jasno widać że jakoś sobie Polski internet radzi i to dobrze z tą końcówką ... 1. Nie wiem np. jakie znaczenie ma to, że interia.pl dokupiła .com skoro przekierowuje to mimo wszystko na .pl - na co to ma być dowód? Może mieli bujne plany ekspansji, które nie wyszły, może chcieli zabezpieczyć się przed konkurencją, a może nie wiedzieli co zrobić z pieniędzmi. Onet.pl nie dokupił .com i inne portale i też jakoś funkcjonują. Jakie plany ekspansji? ....z Polskojezycznymi treściami na rynek Amerykański? Zabezpieczyć przed jaką konkurencją? Interia to znak towarowy i tak się zabezpieczasz przed konkurencją a nie przez rejestrację domen za kilkadziesiąt tysięcy Onet nie jest zainteresowany wykupem .com z powodu ceny, a inne jak O2 po prostu nie mogą bo O2.com należy do Telefonica S.A. Zresztą interia to tylko przykład, ale Polskich firm opierajacych branding na .com jest sporo... 2. Twoja teoria o tym, że .pl i .com się skończą to inne końcówki zyskają na znaczeniu jest z gruntu błędna i zaobserwować to można np. na podstawie domen funkcjonalnych w Polsce. Gdzie ja tak napisałem że się skończą? Przytoczyłeś coś czego nie napisałem i próbujesz udowodnić że tak nie jest. Oczywiście że nie, bo ja nigdzie nie napisałem że się skończą. Napisałem że ludzie idą tam gdzie taniej i nikt sentymentami i opowiesciami o dominacji .pl nie będzie sobie głowy zawracał. Niemcy i Skandynawowie używają wielu końcówek i w Polsce też jest to kwestią czasu. A propos domen funkcjonalnych w Polsce to co zauważyłeś? Bo ja nie bardzo wiem o co chodzi? 3. Ja nie postawiłbym kilka lat temu strony na de.li.cio.us i nie postawiłbym jej również dzisiaj, jeżeli Ty byś postawił to gratuluję. Przepraszam, myślałem że Twoja inteligencja sięga troszeczkę dalej niż dosłowne zrozumienie tej analogii. Nie chodziło o to czy bym postawił czy nie, chodziło o sam fakt / przykład jak technologie internetowe i metody promocji wpływają na ewolucję internetu, końcówki, budowę domeny etc. Coś co dzisiaj jest nie do pomyślenia za jakiś czas będzie normalne. Taka jest natura rzeczy. 4. Co do bańki na rynku nieruchomości to nie ma to żadnego przełożenia, bo w dużym skrócie jest to wynikiem polityki kredytowej i ogólniej oparcia gospodarki na kredycie i odejściu od standardu złota.Bańka internetowa też dotyczyła raczej przedsiębiorstw i nie ma co porównywać jej do domen, których wartość nie jest jak piszesz przeszacowana, ale wręcz odwrotnie, są niedoszacowane. Niedoszacowana jest może w Polsce, bo w USA jest sporo przeszacowana. W Polsce profesja domainera jest w powijakach a i społeczne uświadomienie jest lata za rynkami rozwiniętymi. Dochodzi do tego fakt że Polskie przedsiebiorstwa myślą trochę bardziej racjonalnie i szaleństwo domenowe nie jest dla nich priorytetowe. Na razie Polska bańka jest dmuchana przez masowe powstawanie serwisow na wyścigi. Agora, Interia, O2, Axel, plus serwisy całej rzeszy domorosłych web designer'ów omamionych sukcesem Naszej Klasy Poczekaj aż te wszystkie gnioty które teraz produkują padną i emocje z internetem opadną a cały temat spowszednieje. ( Ostatnio do grona takich upadłych cudów internetu dołączyła populada.pl ) Po takim katharsis przyjdzie pora na tworzenie serwisów na wysokim poziomie, nie powielajacych się, o konkretnych treściach. Ale nikt nie będzie płacił (poza wysoce komeryjnymi keywordami) setek tysięcy za domeny. Będą alternatywy i technologia i metody promocji rozwiną się jeszcez bardziej. Wystarszy poczytać o planach takich firm jak Google, które czy chcesz czy nie decydują kto i jak wchodzi na twoją stronę. Jest kwestią czasu aby rynek się sam zweryfikował. Bańka internetowa też dotyczyła raczej przedsiębiorstw i nie ma co porównywać jej do domen, których wartość nie jest jak piszesz przeszacowana, ale wręcz odwrotnie, są niedoszacowane. Najwyraźniej wiesz lepiej Ja w tym czasie pracowałem dla jednej z wiekszych firm produkującej portale internetowe w Chicago także z autopsji wiem kto i dlaczego dmuchał tą bańkę. Dlaczego strony internetowe (które teraz wykonasz za $20-50K) sprzedawały sie po $250,000, dlaczego domeny keywordowe sprzedawały sie po kilka milionów $.... przedsiębiorstwa wtedy nie padały, otworzyły im się oczy że można taniej, a pomocny był przy tym fakt zwiekszenia / wyszkolenia kadry produkcji multimedialnych. ad.com który teraz ledwo osiagnął $1,4 mil w 1999 sprzedałby się najprawdopodobniej za kilka razy tyle. Niestety ta grupa inwestorów z tamtych lat przerzuciła swoje assets na giełdę, w hedge funds, real estate, commodities .... i nadmuchali drugą bańkę która teraz znowu pękła. Jeżeli nie widzisz zwiazku internetowej bańki z tamtych lat z rynkiem domen to nawet nie ma co rozwijać wątku Share this post Link to post Share on other sites
heden.pl 158 Report post Posted June 12, 2009 Przy okazji temat jest mylący. Chodzi o dodawanie .com lub innej końcówki do reklam przy nazwie firmy a nie zmiane nazw firm. Chyba, ze Sylyx poda jakis przyklad np. zmiana nazwy HSBC na hsbc.com Chodzi mi o zmianę w rejestrach nie na reklamie Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted June 12, 2009 Zmiany w rejestrach to chyba w Polsce tylko. Tu chodzi o brand, a ich może być kilka w jednej organizacji. Przykładowo w norfolkline.com, ta nazwa pojawiła się już chyba wszędzie: logo, banery, reklamy, bilety, statki, samochody itd. Share this post Link to post Share on other sites
heden.pl 158 Report post Posted June 12, 2009 (edited) Tu chodzi o brand, a ich może być kilka w jednej organizacji. Oki rozumiem Chodzi o cos takiego Tytuł jednak nadal jest mylący. Poza tym istnieje temat: http://www.di.pl/index.php?showtopic=14663...mp;#entry194881 Edited June 12, 2009 by heden.pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted June 17, 2009 Temat reklamy z użyciem domen dotyczy reklam. Ten dotyczy firm, które zmieniają nazwy na nazwy domen. Przy okazji zastanawiam się jak to ma się do ochrony znaków towarowych. Skoro firmy zmieniają nazwy na nazwy domen i w dodatku nazwę domeny można zastrzec, to nie powinny one podlegać ochronie. Share this post Link to post Share on other sites
Domenno.pl 1 Report post Posted June 17, 2009 Ja osobiście jestem za nazwami z com, mam jakiś sentyment do com pewnie dlatego Share this post Link to post Share on other sites