Konrad 1 Report post Posted November 11, 2009 Chciałbym zapytać jak wygląda wystawianie faktur w PPD. Otrzymuję jedną fakturę za np. 500zł, które wpłacam na swoje konto, czy też otrzymuję wiele pojedynczych faktur za każdą zakupioną/przedłużoną domenę dopiero w momencie kiedy wykonuję taką transakcję? I pytanie drugie - czy faktura w PPD to standardowa faktura VAT 22% czy jakaś kombinowana tak jak jest to w Dropped? Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted November 11, 2009 Chciałbym zapytać jak wygląda wystawianie faktur w PPD. Otrzymuję jedną fakturę za np. 500zł, które wpłacam na swoje konto, czy też otrzymuję wiele pojedynczych faktur za każdą zakupioną/przedłużoną domenę dopiero w momencie kiedy wykonuję taką transakcję? Fakturę otrzymuje się od usługi/zakupu. I pytanie drugie - czy faktura w PPD to standardowa faktura VAT 22% czy jakaś kombinowana tak jak jest to w Dropped? Normalna. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 11, 2009 Dodam tylko, że wpłata do panelu jest traktowana jak depozyt, gdyż może być wykorzystana zarówno na zakup usług od PPD.pl, jak i domen na giełdzie od innych użytkowników. Dlatego faktura może być wystawiona dopiero za konkretne usługi. Share this post Link to post Share on other sites
Konrad 1 Report post Posted November 11, 2009 W takim razie czy zakupując domenę na giełdzie od innego użytkownika, otrzymuję na nią fakturę od PPD? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 11, 2009 W takim razie czy zakupując domenę na giełdzie od innego użytkownika, otrzymuję na nią fakturę od PPD? Nie, wówczas otrzymujesz fakturę/rachunek od sprzedającego. Jednak już niedługo zostanie wprowadzona dodatkowa funkcja, fakturowanie sprzedaży przez PPD.pl – wtedy sprzedawca wystawi fakturę PPD.pl, a całość będzie transparentna dla kupującego. Szczegóły niebawem. Share this post Link to post Share on other sites
maryuse 83 Report post Posted December 14, 2009 Pytanie i prośba do użytkowników PPD jak i supportu: Proszę o sprawdzenie, czy nie macie na wydrukach faktur VAT za miesiąc listopad daty grudniowej - konkretnie 31 grudnia. Share this post Link to post Share on other sites
rok1978 68 Report post Posted December 14, 2009 Pytanie i prośba do użytkowników PPD jak i supportu: Proszę o sprawdzenie, czy nie macie na wydrukach faktur VAT za miesiąc listopad daty grudniowej - konkretnie 31 grudnia. u mnie wszystko OK. Share this post Link to post Share on other sites
enzo 24 Report post Posted December 14, 2009 Czy nie ma możliwości wystawiania jednej skupionej faktury ostatniego dnia miesiąca? Denerwuje mnie kilkadziesiąt faktur po kilka zł Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 14, 2009 Czy nie ma możliwości wystawiania jednej skupionej faktury ostatniego dnia miesiąca? Denerwuje mnie kilkadziesiąt faktur po kilka zł Oczywiście że jest, w ustawieniach... https://ppd.pl/preferences.html?preferences...section=invoice Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted December 14, 2009 enzo, przecież o 22:17 odpowiedziałem Tobie w jaki sposób możesz zmienić wystawianie faktur na cykliczne. Share this post Link to post Share on other sites
necik 152 Report post Posted January 1, 2010 Chciałem sprawdzić w regulaminie jak to wygląda, ale coś chwilowo serwis offline... Faktury od PPD wystawiane są w formie elektronicznej? Jeżeli tak to czy ktoś zna konkretną podstawę prawną która umożliwia taki sposób wysyłki faktur? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 1, 2010 To nie są faktury elektroniczne, tylko obraz pdf faktury papierowej. Share this post Link to post Share on other sites
necik 152 Report post Posted January 1, 2010 Czyli papierowa faktura wysyłana jest również tradycyjną pocztą? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 1, 2010 Czyli papierowa faktura wysyłana jest również tradycyjną pocztą? Papierowa faktura jest do odebrania w siedzibie firmy lub może być wysłana pocztą za odpowiednią opłatą. Ustawa nakłada obowiązek wystawienia faktury papierowej, ale nie mówi nic o obowiązku dostarczenia jej. Podobnie jak ustawa nie przewiduje obowiązku podpisania czy opieczętowania faktury, a więc faktura wydrukowana samodzielnie z pliku pdf różni się od faktury wydrukowanej i wysłanej pocztą jedynie zgięciem kartki, i to jedynie w przypadku wysyłki kopertą mniejszą niż C4... Share this post Link to post Share on other sites
necik 152 Report post Posted January 1, 2010 a więc faktura wydrukowana samodzielnie z pliku pdf różni się od faktury wydrukowanej i wysłanej pocztą jedynie zgięciem kartki, i to jedynie w przypadku wysyłki kopertą mniejszą niż C4... Ja to wiem, ale ... czy w regulaminie jest jakiś zapis mówiący o możliwości odebrania papierowej wersji faktury w siedzibie firmy (ewentualnie wysyłki za dodatkową opłatą)? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 1, 2010 Ja to wiem, ale ... czy w regulaminie jest jakiś zapis mówiący o możliwości odebrania papierowej wersji faktury w siedzibie firmy (ewentualnie wysyłki za dodatkową opłatą)? Pierwsze słyszę żeby faktury były objęte regulaminem – trzeba by chyba całą ustawę przepisać. ;-) Informacja o sposobie odebrania faktury jest przekazywana każdemu kto o to pyta, czyli jak do tej pory dwóm osobom. Share this post Link to post Share on other sites
necik 152 Report post Posted January 1, 2010 Pierwsze słyszę żeby faktury były objęte regulaminem – trzeba by chyba całą ustawę przepisać. ;-) A dlaczego całą ustawę? Myślę że wystarczyłoby tylko krótkie info "faktury VAT za usługi świadczone droga elektroniczną wystawiane są zgodnie z ustawą... bla bla bla". Takie jedno krótkie zdanie aby klient wiedział dlaczego powinien sam wydrukować sobie fakturę. Może ktoś ma w zakładkach dokładniejsze info o tej ustawie która nie wymaga wysyłki niepodpisanej i nieopieczętowanej faktury? Przepraszam że w temacie o PPD, ale nie miałem do czego przyczepić się Share this post Link to post Share on other sites
MasterNET.pl 0 Report post Posted January 2, 2010 Może ktoś ma w zakładkach dokładniejsze info o tej ustawie która nie wymaga wysyłki niepodpisanej i nieopieczętowanej faktury? Nie ma w ustawie, że firma ma obowiazek wysłania faktury lecz tylko wystawienia w określonym terminie. W końcu w ustawach jest do czego firma jest zobowiązana, a nie czego nie musi To już w dobrej gestii samej firmy jest czy prześle fakturę w postaci papierowej swojemu Klientowi za darmo czy dodatkową opłątą, czy też za darmo Klientowi będący firmą, a osobie prywatnej po wyraźnej prośbie jak to u mnie jest Share this post Link to post Share on other sites
promedica 8 Report post Posted January 2, 2010 (edited) A jak to działa z fakturami za sprzedane domeny? Czy fakturę za sprzedaż mam wystawić na PPD czy indywidualnie dla każdego Kupującego? Edited January 2, 2010 by promedica Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted January 2, 2010 A jak to działa z fakturami za sprzedane domeny? Czy fakturę za sprzedaż mam wystawić na PPD czy indywidualnie dla każdego Kupującego? Wystawiasz FV dla klienta końcowego. PB wspominał, że chciałby w przyszłości umożliwić puszczanie transakcji przez serwis. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 2, 2010 Wystawiasz FV dla klienta końcowego. PB wspominał, że chciałby w przyszłości umożliwić puszczanie transakcji przez serwis. Na 99% będzie to dostępne od 1 lutego, na początku tylko dla firm, ale księgowe pracują też nad najlepszym rozwiązaniem dla osób fizycznych. A dlaczego całą ustawę? Myślę że wystarczyłoby tylko krótkie info "faktury VAT za usługi świadczone droga elektroniczną wystawiane są zgodnie z ustawą... bla bla bla". To tautologia, bo faktura VAT *musi* być wystawiona zgodnie z ustawą. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Tobi 287 Report post Posted March 2, 2010 W ustawieniach można ustawić różne kontakty do faktur (w tym jeden domyślny). Na jakiej zasadzie jest wybierany jeden z tych kontaktów? Czy ma to jakiś związek z abonentem domeny? Czy jeśli przedłużamy domenę z ustawionym kontaktem A, to taki kontakt zostanie wybrany do faktury, czy też można najpierw wybrać, które usługi znajdą się na fakturze dla danego kontaktu? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 2, 2010 W ustawieniach można ustawić różne kontakty do faktur (w tym jeden domyślny). Na jakiej zasadzie jest wybierany jeden z tych kontaktów? Czy ma to jakiś związek z abonentem domeny? Czy jeśli przedłużamy domenę z ustawionym kontaktem A, to taki kontakt zostanie wybrany do faktury, czy też można najpierw wybrać, które usługi znajdą się na fakturze dla danego kontaktu? Faktura jest zawsze wystawiana na kontakt, który jest ustawiony jako domyślny w chwili wystawiania faktury. Share this post Link to post Share on other sites
Tobi 287 Report post Posted March 2, 2010 Dzięki za odpowiedź, a kiedy następuje wystawienie faktury? Automatycznie w momencie zaksięgowania środków na koncie? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 2, 2010 Dzięki za odpowiedź, a kiedy następuje wystawienie faktury? Automatycznie w momencie zaksięgowania środków na koncie? W zależności od ustawień: na koniec dnia, tygodnia lub miesiąca, jedna faktura za wszystkie transakcje z danego okresu. Share this post Link to post Share on other sites