Jump to content
Sign in to follow this  
kyniu

Jak wygląda cesja w cal.pl

Recommended Posts

Witam

 

Kupiłem ostatnio serwis - oczywiście dostałem hasełka itp.. no i cesja.

 

domena w cal.pl

 

właściciel wysłał mi papierki czyli podpisaną cesję i skan swojego dowodu...

 

wysłałem wszystko do cal.pl

Na adres

INFO - CAL

 

ul. Chludowska 387/9

 

62-003 Biedrusko

 

woj. Wielkopolskie

 

Polecony priorytet.

Nie doszło (nie wiem czy mają bałagan w papierach czy poczta zawiodła)

dowiedziałem się potem żeby lepiej wysłać na inny adres (to po co na stronie napisane jest jak wół że adres do korespondencji pisemnej to ten na który wysłałem).

 

Skoro nie doszło to faxem trzeba.

Ale sprzedający ponownie musiał mi wysłać skan dowodu i umowę.

 

Dobra wysłałem faxem (2 grudnia) i od tego czasu zaczęły się jaja :)

Dzień później pytam się co z tym faxem. No to dostaję odpowiedź że mają 72 h(dni robocze) na rozpatrzenie wniosku.

Poczekałem weekend i napisałem w niedzielę wieczorem (z nadzieją że w poniedziałek zostanie przeprowadzona cesja lub dostanę odpowiedź) - nic olewka. Wkurzyłem się i napisałem w poniedziałek wieczorem poprzez formularz że jak nie będą mi odpisywać i tego nie załatwimy to po prostu nagłośnię sprawę.

 

Odpisali i co się okazało ? Nie ma faxu. Nie doszedł ? Po prostu napisali że go nie mają i tyle... że mam wysłać potwierdzenie i najlepiej przesłać jeszcze raz (3 raz - chociaż nie wiadomo czy do nich dojdzie jak poprzedni nie doszedł).

 

Ale najlepsze przed nami.

 

 

Wysłałem im wczoraj potwiedzenie faksu.

3 strony faksu (potwierdzenie na jednej) czyli: umowa, i dwa skany dowodu (mój i sprzedającego).

 

Na potwierdzeniu oczywiście widać tylko pierwszą stronę (umowę cesji), ale jest napisane że zostały wysłane 3 strony, w załączniku screen potwierdzenia.

 

W odpowiedzi dostałem

 

Witam serdecznie,

 

A widzi Pan na gorze napis, aby dolaczyc dowod tozsamosci? Wniosek jest niepelny.

 

zgasiło mnie . Oczywiście skanu dowodu nie mogę przesłać mailem - też musi być faksem lub poleconym.

 

Ale teraz najlepsze:

 

Dzwonię na numer podany na stronie:

http://www.cal.pl/kontakt

 

 

tel: +48 61 6703221 (zrobiłem screena jak by postanowili szybko zmienić numer)

 

 

I odbiera jakaś Pani mówi że to mieszkanie prywatne i w ogóle nie ma pojęcia o czym ja mówię (nie wiem nawet co to za firma cal.pl) - dzwonię drugi raz - sprawdzam dokładnie numer (może się pomyliłem) i to samo. Nie wiem czy ten numer podany jest od tak czy po prostu nie chcieli ze mną gadać i udają.

 

 

Po co to piszę ?

 

A no po pierwsze po to żeby pokazać jaki stosunek mają do klienta. Mam potwierdzenie faksu ale i tak nie chcą dokonać cesji. Muszę wysłać skan dowodu faksem który już raz nie doszedł bo mailem nie można.

Gdy dzwonię do nich na podany numer odbiera go jakaś Pani który nie wie o co chodzi.

 

 

A po drugie co ja mam zrobić ? Skoro potwierdzenie mają w poważaniu ? Napisać skargę do nasku ? Nagłośnić to bardziej?

 

Żyjemy w 21 wieku i nie spotkałem się jeszcze z czymś takim przy tak dużej firmie.

W nazwa.pl tak samo przeprowadza się cesję ale nigdy nie było takich problemów - wszystko załatwiali praktycznie od razu.

 

Mam wysyłać w nieskończoność faksy albo polecony i prosić sprzedającego żeby przesyłał mi po raz enty podpisany dokument ?

 

W załączniku dołączam potwierdzenie faksu...

 

Acha temat założyłem jeszcze na wht...

Tutaj zakładam drugi żeby przestrzec - sam też kiedyś sprzedawałem domeny.

post-2094-1260284051_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też odradzam wszystkim cal.pl

W zeszłym miesiącu postanowiłem uzyskać od nich kody authinfo do swoich domen. Domeny były jakieś 2 lata temu do nich przeniesione, więc po takim czasie nie może być mowy o odmowie z powodu promocyjnej rejestracji. Próbowałem wysłać faxem dokumeny (wnioski o wydanie kodów, wpis do EDG, w sumie było tego 6 str). Kilka razy próbowałem po wysłaniu drugiej strony połączenie cały czas zrywało. Zeskanowałem te dokumenty i wysłałem mailem z informacją że fax nie dochodzi. W odpowiedzi uzyskałem informację, że wnioski wysłane mailem są nieważne i że muszę wysłać faxem lub listownie. Na moją odpowiedź że fax do nich nie dochodzi i stanowczym żądaniem wydania kodów (załączyłem cytat z regulaminu NASK odnośnie obowiązku wydania kodów). Odpowiedzieli że oni nie uchylają się od wydania kodów tylko czekają na fax lub przesyłkę listowną, sugerując że to u mnie fax jest zepsuty (dziwne w inne miejsca wysyłałem bez problemu). Inna sprawa to brak podpisywania się imieniem i nazwiskiem osoby z którą pisałem. Wysłałem dokumenty poleconym priorytetem, dalej zero odzewu.

Dopiero zobaczyłem w whois w swoich domenach że rejestratorem jest ConsultingService.pl (wcześniej rejestrowali na takie dane, od pewnego czasu rejestrują na INFO CAL) wysłałem fax do tej drugiej firmy i bez problemu od nich uzyskałem kody.

Nie mniej mam jeszcze kilka domen w cal.pl i zastanawiam się czy nie pozakładać na nie opcji :), żeby przenieść gdzie indziej.

 

sorry, ale to chyba nie ten temat --> opinie o rejestratorach

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ze pytam ale czemu uzywasz tak egzotycznego rejestratora

dla domen polskich - dropped.pl

dla domen globalnych GoDaddy.com (wzglednie az.pl)

 

aha - papierowe wnioski cesji to jest sposcizna 40 lat komunizmu jaki mielismy w Polsce

na Zachodzie sie tego nie stosuje

Edited by VisaCardCredit

Share this post


Link to post
Share on other sites

cal.pl jest dobre dla nie wymagajacych Klientow i wtedy kiedy nie ma koniecznosci kontaktu z BOK.

serwery mają stabilne i tanie - opcja raczej dla małych firm.

BOK robi błędy ortograficzne w mailach, czas odpisywania fatalny - generalnie wrażenie jakby 18-latkowie tam przesiadywali ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam swój hosting na cal.pl bodajże od stycznia tego roku. Zakupiłem w cal trzy domeny. Jedną z nich sprzedałem, wysłałem Faxem bezproblemowo kopię dowodu osobistego i wniosek o wydanie kodu. Otrzymałem kod bez problemu już drugiego dnia.

 

Dla nie wiedzących, poczta obsługi klienta na cal.pl nie obsługuje załączników w wysyłanych wiadomościach email.

Edited by rafium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Potwierdzam to co piszą o cal.pl.

Miałem u nich zarejestrowaną domenę w momencie gdy chciałem ją przenieść gdzie indziej zapytałem w BOKu jak przenieść domenę o którą mi chodzi, otrzymałem informację ze muszę wypełnić wniosek i wysłać FAXem (skanu przesłanego na maila nie uznają).

Wypełniłem wniosek i wysłałem tego samego dnia no i otrzymałem odpowiedź że nie wydają kodów do domen wygasających (choć wcześniej nic o tym nie wspominali) a dodam że było sporo ponad dwa tygodnie do wygaśnięcia domeny.

Tak że łatwo się tam rejestruje ale jak chce się przenieść to raczej zrobią problemy.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
cal.pl jest dobre dla nie wymagajacych Klientow i wtedy kiedy nie ma koniecznosci kontaktu z BOK.

serwery mają stabilne i tanie - opcja raczej dla małych firm.

BOK robi błędy ortograficzne w mailach, czas odpisywania fatalny - generalnie wrażenie jakby 18-latkowie tam przesiadywali :blink:

Wszystko się zgadza (kiedyś chciałem kupić serwer w Cal.pl - zdecydowałem się ostatecznie w Hekko.pl ;) ) z małą poprawką: nie 18-latkowie, tylko ciągle jedna i ta sama osoba. Bynajmniej jakiś czas temu tak było, jakby jedna osoba cały czas obsługiwała BOK i wszystko generalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×