Jump to content
grzesiekosw

co sadzicie o domena .co?

Recommended Posts

Web 2.0 Expo w San Francisco na domenie .co:

http://w2tv.co/

Dla porządku należy dodać, że rejestr .co sponsoruje transmisję video, więc wybór domeny był jakby narzucony przez sponsora :)

 

Niemniej jednak uważam, że to kolejny świetny pomysł działu marketingu tego rejestru. Idealny target, czyli osoby, które na co dzień tworzą serwisy lub wykładają na nie pieniądze.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale zapewne lepszym adresem bedzie wina.co.pl niz wasze cudowne .pl w stylu dakenter.pl cerkom.pl czy answed.pl To takie przyklady bo wina tez nie sprzedaje

Jak sam piszesz - wina nie sprzedajesz, bo gdybyś sprzedawał, to może inaczej byś to widział.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pan_Grzegorz, tak wina nie sprzedaje ale jakbym mial sprzedawac to promowalbym domene do swojego serwisu wina.co.pl z pewnoscia bedzie zapamietana bardziej niz te poprzednie, co nie wyklucza promocji jednoczesnej w tym wlasnej marki, jesli sie takowa tworzy. Czy wina.co.pl nie wyroznia sie na tle innych przytoczonych powyzej domen pod ktorymi sa wina? Przekaz tej domeny jest jasny, a tamtych nie. Ciekawe przyklady nazw w odniesieniu do prowadzonej dzialalnosci sa w artykule Stworki domenowe, czyli co ma piernik do wiatraka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obiekcje, ktore maja uczestnicy tego watku w stylu, jak to przeczytac, sa smieszne, fajny artykul na ten temat jest w serwisie http://www.domenyco.co/zarzuty-zarzucane-domenom-co-i-co-pl

 

 

Ciekawe przyklady nazw w odniesieniu do prowadzonej dzialalnosci sa w artykule Stworki domenowe, czyli co ma piernik do wiatraka ?

 

Greenpeter ....pozycjonujesz stronę dla Alexis czy może jesteś jego drugim kontem na tym forum?

Bo chyba te 2 linki to nie przypadek. :blush:

 

Tym bardziej że zawierają te same bzdury co zazwyczaj....

 

Próba przekonywania do co.pl to jakiś żart. Każdy ma choćby blade pojęcie o tym co się dzieje na rynku projektów internetowych i ma styk z klientami, wie doskonale jak przebiega proces namingu i czym klient się kieruje.

Jak masz jakieś wątpliwości to radzę przeglądnąć polskie listy projektów, np tu

 

http://startups.antyweb.pl/startups

 

Co do drugiego linku...to wybacz ale rozbawiło mnie wykorzystanie przykładu domeny play.pl do promocji końcówek co.pl a kompletnie ubawiłem się czytając takie idiotyzmy:

 

"Obecnie, na giełdzie domen, ?najbliższą? domeną jest jubiler-wroclaw.pl i jej koszt zakupu to 10.000 dolarów. Niestety jej budowa wskazuje internautom na lokalne działanie firmy ze względu na dodatek -wroclaw. Ale oczywiście mamy wolny rynek i jeśli ktoś chce może wyłożyć 10.000 USD i kupić domenę jubilerską z końcówką .pl."

 

wow.... to że znalazł się jaki ścudak co wystawił domenę za wielokrotność jej realnej wartości ma posłużyćza przykład?

Jak ktoś wystawi np. dyskotekawpcimiudolnym.pl za $500,000 to też będzie świadczyć o jej wartości?

 

litości...trochę logicznego myślenia.

 

Nastepne dziwne argumenty to

 

"Problem. Nie wiadomo jak wymawiać końcówkę .co lub .co.pl. To jeden z najdziwniejszych argumentów przeciw domenom z końcówką .co, aczkolwiek również spotykany.

 

Odpowiedź. Tak naprawdę obecnie gdy mówimy o końcówce .com.pl robimy dziwny błąd bo w wymowie mamy: [kom pe-el] ? pierwszą część wymawiamy po angielsku [kom] a drugą część wymawiamy po polsku [pe-el]. Gdybyśmy mieli wymawiać całość po angielsku powinno to brzmieć jak [kom pi-el]. Tak więc z tego punktu widzenia, polska wymowa .co.pl brzmiąca [ce-o pe-el] jest bardziej naturalna i prawidłowa niż mieszanie angielsko-polskie. Domenę .co wymawiamy nie [ko] tylko [ce-o] a domenę .co.pl wymawiamy [ce-o pe-el]."

 

CE-O PE-EL?

poważnie?

 

a wiesz dlaczego szerlok.pl nie jest już szerlokiem?

no właśnie :D

 

Zresztą nie ma tu się nad czym rozwodzić. Artykuły promocyjne nie mają być obiektywne tylko napędzać kasę rejestratorom, choćby takim jak co.pl

Z tego co pamiętam ten portal (co.pl) miał juzw 2006 roku aspiracje do wprowadzania .co.pl na rynek...

..ale najwyraźniej się nie udało. Potem była próba stawiania serwisu społecznościowego......i też nie wyszło.

Teraz na fali reklam .co próbuje się podpiąć pod temat i reanimować pomysł .co.pl jako nowej końcówki.

Z jakim tym razem skutkiem to się okaże.

 

Ja osobiście żadnemu swojemu klientowi nie doradzałbym tego typu końcówek.

Jest sporo innych o wiele prostszych i wolnych adresów,a wybór jest o tyle łatwiejszy że porządne firmy chcą się identyfikować wybierając swoją nazwę.

To się nazywa branding .....czyli coś o czym autor tych promo-artykułów "zapomniał" wspomnieć :D

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a tak na marginesie to ciekawe jakim prawem domenyco.co stylizuje koncówkę .co.pl używajac loga .co

 

DomenycoplDomenyinternetowe.png

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa sprzedaz hiszpanskojezycznej domeny .co:

 

HotelesBaratos.co za $6000, czyli jakies 18.000PLN

 

dla porownania sprzedaz dokladnego odpowiednika pod .pl:

 

TanieHotele.pl za 3.900 PLN czyli ponad 4,5 raza mniej.

 

I to by bylo na tyle, na temat "cywilizowanej" polski i dzikiej kolumbii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I to by bylo na tyle, na temat "cywilizowanej" polski i dzikiej kolumbii :P

Tutaj przyznam ci rację, "cywilizowany" człowiek by tak nie wtopił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. a jedynym sensownym keyword'em do którego nadaje się ta końcówka to coca.co (i nic poza tym)

 

Niestety coca.co nie moze zostac zarejestrowana.

Za to tequila.co zostala sprzedana wlasnie na sedo za $14.500, po co komu taka domena? :huh:

 

Tak na marginesie:

 

Juan Diego Calle (szef rejestru .co) zostal mianowany "Technology Executive of the Year":

http://www.cointernet.co/blog/juan-diego-c...-executive-year

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak na marginesie:

 

Juan Diego Calle (szef rejestru .co) zostal mianowany "Technology Executive of the Year":

http://www.cointernet.co/blog/juan-diego-c...-executive-year

 

no i ?

....propaganda na poziomie piaskownicy.

Info typu: Pani Stasia została mianowana gosposią roku Koła Gospodyń wiejskich w Klewkach Górnych :P

 

Coś słabo Juan Calle propaguje te .co (jeszcze na swoim podwórku) skoro COC który mianuje go do lokalnej nagrody nawet nie kwapi się do promocji .co w swojej nazwie :P

(ba ...nawet jej nie zarejestrowali na przekierowanie)

 

On behalf of our entire team, we congratulate Juan Diego Calle, our fabulous CEO, on being honored as the "Technology Executive of the Year" in the 2011 Technology Leaders of the Year Awards, by the Greater Miami Chamber of Commerce. While headquartered in Colombia, the marketing support for .CO is driven from Miami.

 

... as you can see in the background :)

 

juan_0614.jpg

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greenpeter ....pozycjonujesz stronę dla Alexis czy może jesteś jego drugim kontem na tym forum?

Bo chyba te 2 linki to nie przypadek.

no niesamowite, nie wiedziałem, że Alexis się rozmnożył i ma dwa konta, ale skoro tak mówisz ..., to musi to być prawda, i znowu schodzimy z tematu, zamiast więc się zastanawiać czy .co czy .de czy .co.pl będziesz skupiać się teraz na przytykach do kogoś kto się w końcu tu zarejestrował? No cóż skoro nic innego ci nie pozostało to sobie ulżyj i wylej żale.

 

a tak na marginesie to ciekawe jakim prawem domenyco.co stylizuje koncówkę .co.pl używajac loga .co
żeś się chłopie postarał, zdolny grafik z ciebie, że takie strzałki nam tu zaprezentowałeś bo chyba nikt w tych domenach internetowych co nie zauważył by tego znaczka, który jest w www.opportunity.co i w jeszcze naprawdę wielu miejscach, niektórzy mają sensowne argumenty inni widzą tylko znaczki Edited by greenpeter

Share this post


Link to post
Share on other sites
no niesamowite, nie wiedziałem, że Alexis się rozmnożył i ma dwa konta, ale skoro tak mówisz ..., to musi to być prawda, i znowu schodzimy z tematu, zamiast więc się zastanawiać czy .co czy .de czy .co.pl będziesz skupiać się teraz na przytykach do kogoś kto się w końcu tu zarejestrował? No cóż skoro nic innego ci nie pozostało to sobie ulżyj i wylej żale.

 

Ja tez nie wiedziałem dlatego zapytałem, ale najwyraźniej udzielenie prostej odpowiedzi przysparza Ci problem.

Zamiast tego histeryzujesz na temat wylewania jakiegoś wyimaginowanego żalu, itp bzdetów. I to wszystko w imieniu trzymania się tematu :) .....zalatuje to trochę hipokryzją.

 

żeś się chłopie postarał, zdolny grafik z ciebie, że takie strzałki nam tu zaprezentowałeś bo chyba nikt w tych domenach internetowych co nie zauważył by tego znaczka, który jest w www.opportunity.co i w jeszcze naprawdę wielu miejscach, niektórzy mają sensowne argumenty inni widzą tylko znaczki

 

No popatrz jak "ŻEM" się postarał "chłopie" ;)

Nacisnałem we wtyczce Awesome Screenshot przycisk i potem drugi aby pokazać strzałki. WOW

Robią na Tobie wrażenie takie "zdolności"? .... to świetnie, bo ja na takie drobiazgi nie zwracam uwagi :)

 

Co do tych Twoich przytoczonych linków ...to sprawdzasz czasami to co wklejasz?

Jakie ma znaczenie w odniesieniu do domenyco.co fakt że znaczek .co jest na stronie opportunity.co skoro jest ona stroną reklamową .CO Internet SAS który jest właścicielem znaku towarowego?

Za to strona domenyco.co nie jest i używa zmodyfikowanego cudzego znaku towarowego przerobionego na .co.pl a to jest nielegalne.

 

Zresztą jakbyś używał linków które wklejasz to może byś się doczytał:

 

.CO Internet Brand Guidelines

 

The .CO Brand Manual has been prepared to ensure the integrity of our identity. It is imperative to follow these guidelines to help us maintain an effective and consistent standard in our communications.

 

To ensure consistency, the brand mark should always be reproduced from master electronic files. Download the Brand Guidelines here.

 

Misuse of the .CO Brand: Care must be taken to ensure correct and consistent reproduction of the .CO Internet brand mark in every application. Incorrect use of our brand compromises the brand?s integrity and effectiveness. Some common misuses are listed here:

 

1) Do not change the orientation of the brand mark

2) Do not move the elements of the brand mark

3) Do not move or rotate elements of the brand mark

4) Do not stretch or compress the brand mark

5) Do not change the shape of the brand mark

6) Do not use colors that are outside of the approved color palette

7) Do not change the typography of the brand mark

8) Do not add other elements to the brand mark (this includes adding the brand mark to your own professional brand or logo, to create a new brand mark)

9) Do not enclose the brand mark in any shape

 

Use of the .CO Internet Tagline: In many marketing applications it is appropriate to use the .CO Internet tagline, Create Your Opportunity. The tagline evokes the spirit of the brand and builds a link to online capabilities for names already used on the traditional .com, .net and other domains.

 

1) The full color logo with the tagline should appear on a white background

2) To ensure tagline legibility on color backgrounds, use the white logo

 

Co-Branding with the .CO Logo: Certain layouts require a co-branding with .CO Partners. Make all of the logos visually equal in size. The height of the co-branded logos must not exceed the height of the .CO logo. The .CO logo should never touch another logo, be contained within another logo or made to look as the a direct part of another logo/brand mark.

 

Website links to the .CO Logo: There may be instances that the .CO brand mark is linked to another website or URL. All websites or web pages that are linked to the official .CO logo should be either .CO Internet SAS owned web properties and/or pre-approved websites or pages by the Corporate Media & Communications department. For information on how to obtain pre-approval for your website or page to link with the official .CO brand mark, please contact info-global@COinternet.co.

 

For more information on .CO Internet Logo Style Guidelines, please download the PDF document.

 

Widzisz różnice czy chcesz jeszcze coś "mądrego" napisać?

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektore .com przekierowuja juz na .co.

 

Przyklad:

BenchMob.com -> BenchMob.co

 

http://benchmob.com

 

...a niektóre .co przekierowują już na .com :)

(i to nie jakiś sklepik z koszulkami)

 

apple.co -> apple.com

godaddy.co -> godaddy.com

o.co -> overstock.com

dell.co -> dell.com

samsung.co -> samsung.com

ibm.co -> ibm.com

twitter.co -> twitter.com

microsoft.co -> microsoft.com

disney.co -> disneyinternational.com

hp.co -> hp.com

louisvuitton.co -> louisvuitton.com

google.co -> google.com

nike.co -> nike.com

nintendo.co -> nintendo.com

nestle.co -> nestle.com

adidas.co -> adidas.com

rolex.co -> rolex.com

starbucks.co -> starbucks.com

 

...lub tak jak nissan, colgate, nivea czy avon ... przekierowują .co na kolumbijskie .com.co

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy .co moze byc silniejsza w Google niz jej odpowiednik .com?

 

OCZYWISCIE

 

Tutaj przyklad:

Poszukajcie "bmr" w google.com (w amerykanskim google):

bmr.co ma lepsza pozycje, niz bmr.com

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites
a dlaczego miałby nie móc być ? .co czy dowolna inna końcówka ?

 

sprobuj zrobic to z .pl w amerykanskim google. zycze powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis
pozycja zalezy od treści i od linków ( w tym od geolokalizacji linków ). końcówka nie ma tu nic do rzeczy

 

Nie sposób się nie zgodzić. Jest to fakt i nie ma co się nad tym rozwodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
pozycja zalezy od treści i od linków ( w tym od geolokalizacji linków ). końcówka nie ma tu nic do rzeczy

Ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
jak szerokie testy tego robiłeś ?

Wystarczy obserwować pozycje np. domeny .pl mającej zagraniczne linki w google.pl, a w google.com.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
ano niestety nie wystarczy

Mi wystarczyło, bo wiem, na co zwrócić uwagę, i z wyników jestem zadowolony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

do własnego zadowolenia wystarczy, ale do obiektywnego stwierdzenia, że końcówka ma znaczenia dla SEO niestety nie

 

od 1999 roku robiłem naprawdę wiele wiele róznych testów związnych z SEO ( od tego zaczynałem swoją przygodę w internecie, stąd mało już aktualna nazwa mojej firmy: PolishSEO.com ) i stety/niestety wynika, że końcówka nie ma znaczenia

 

ale zostawmy to, bo to nie to forum, nie ten temat i Alexis będzie zły, ze mu zaśmiecamy wątek :)

Edited by networker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×