Jump to content
ryskadow

premium.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

Bardzo usprawniłoby pracę z premium przeniesienie filtrów do góry strony (filtrowanie listy domen, historii finansów etc.) Pewnie ktoś już o tym pisał.

 

Coś w tym jest, ale potencjalny kupujący "musi" przebrnąć przez oferty i jest większa szansa, że może wpadnie mu w oko ta upragniona...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasunęło mi się ostatnio kilka pytań odnośnie liczników przy ofertach, a dokładniej "Wyświetlenia na liście" oraz "Odwiedzin oferty".

Jak ustalane są te liczby? Są to unikalne wizyty od momentu wystawienia jej na giełdę czy np. od początku roku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasunęło mi się ostatnio kilka pytań odnośnie liczników przy ofertach, a dokładniej "Wyświetlenia na liście" oraz "Odwiedzin oferty".

Jak ustalane są te liczby? Są to unikalne wizyty od momentu wystawienia jej na giełdę czy np. od początku roku?

 

Podpinam się do tego pytania. Ostatnio przeniosłem do Premium część portfela i nie do końca wiem jak to interpretować. Czy licznik "Odwiedziny oferty" obejmuje tylko wejścia z poziomu giełdy Premium czy również po wstukaniu "z palca" adresu w przeglądarce? Jak dokładnie interpretować "Wyświetlenia na liście"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugeruję aby Premium prezentowało również ruch na poszczególnych domenach na stronie oferty sprzedaży GRUPY DOMEN. Często jest tak, że poszczególne domeny z danej grupy mają bardzo interesujący ruch ale nie można go zaprezentować na stronie oferty (chyba, że jeszcze do tego nie doszedłem). Taka informacja mogłaby być zaprezentowana jako łączny ruch na wszystki domenach lub co o wiele ciekawsze z rozbiciem na poszczególne domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czego istotnie brakuje mi w premium - widocznej prezentacji kwoty netto transakcji. Ktoś powie - przecież można to wyliczyć. Dobrze, zgoda. Faktem jest jednak, że inna jest lub może być percepcja oferty opiewającej na 5,000 zł netto oraz na 6,150 zł brutto.

 

Zgodnie z ustawą należy podawać kwoty brutto - OK; nie powinno się tego pominąć. Sądzę natomiast, że w interesie sprzedających byłoby zaznaczyć kwotę VAT, która przez większość kupujących jest odliczana.

 

Gdyby ta kwestia została jakoś "ładnie" rozwiązana (tak - ładnie, bo kwotowo bez zmian rzecz jasna), sprzedający mogliby nie odczuwać "podatkowej wyższości" AM, gdzie VATu nie ma. Sumarycznie czy kwotowo, w premium.pl tej dopłaty VAT także można by "nie czuć" w transakcji, gdyby silniej prezentowana była cena netto. Co więcej, także w negocjacjach oraz w każdym innym miejscu byłoby fajnie mówić o kwotach netto, gdzie o VAT byłaby mowa jasno i klarownie jak RP nakazała (ale jednak osobno).

 

Byłbym wdzięczny za opinię nt. waszego spojrzenia na tę kwestię i oszacowania możliwości/chęci wdrożenia. ~AW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasunęło mi się ostatnio kilka pytań odnośnie liczników przy ofertach, a dokładniej "Wyświetlenia na liście" oraz "Odwiedzin oferty".

Jak ustalane są te liczby? Są to unikalne wizyty od momentu wystawienia jej na giełdę czy np. od początku roku?

 

Aż tak głupie pytanie zadałem? ;-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również sformułowanie " Wyświetleń na liście " jest moim zdaniem nieodpowiednie .

Jaka lista ? co to za lista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista ogólna, jak szukasz jakiejś domeny to wpisujesz słowo kluczowe i klikasz "szukaj". Nie wyskakuje Ci jedna domena tylko LISTA domen ;)

 

Natomiast odwiedziny oferty to są zapewne wejścia z LISTY + bezpośrednie wejścia z palca - type in jeśli masz ustawione przekierowanie domeny na giełdę :) Uważam, że liczniki są w jakiś sposób ograniczone czasowo...

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elo wiem i wiedziałem ,że LISTA oznacza Giełdę domen która podzielona jest na kategorie

i właśnie licznik " Wyświetleń na liście " to odwiedziny domeny z giełdy domen Premium.pl .

Natomiast " Odwiedzin oferty " to wejścia z paska adresu (typein) lub innych " źródeł " .

Kilkukrotnie już nie jeden KK był ciekaw co oznacza właśnie ilość odwiedzin - przedstawione w "Wyświetleń na liście" oraz " odwiedzin oferty" , które w ten właśnie sposób tłumaczyłem .

Chyba ,że całkowicie się mylę i fajnie gdyby Pan @PB lub Pan INTERSON chcieli odpowiedzieć

i poprawić moją teorię ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo usprawniłoby pracę z premium przeniesienie filtrów do góry strony (filtrowanie listy domen, historii finansów etc.) Pewnie ktoś już o tym pisał.

 

Dodamy możliwość wyboru (dopisałem do listy).

 

 

Przy rejestracji testów ustawiłem dns na namedrive ale pomimo tego po wejściu na domenę wyświetla się formularz kontaktowy premium, dlaczego ?

 

Prawdopodobnie kwestia propagacji (jeśli problem nadal istnieje, daj znać).

 

 

Nasunęło mi się ostatnio kilka pytań odnośnie liczników przy ofertach, a dokładniej "Wyświetlenia na liście" oraz "Odwiedzin oferty".

Jak ustalane są te liczby? Są to unikalne wizyty od momentu wystawienia jej na giełdę czy np. od początku roku?

 

Odwiedziny oferty, to po prostu odwiedziny oferty. Źródło odwiedzin nie jest istotne, a liczone jest każde wejście, bez względu na unikalnych użytkowników. W przypadku listy są to wyświetlenia na listach domen na giełdzie, gdzie ta informacja moim zdaniem w ogóle mogłaby zniknąć, ponieważ nie jest w żaden sposób cenna dla kupującego.

 

 

Sugeruję aby Premium prezentowało również ruch na poszczególnych domenach na stronie oferty sprzedaży GRUPY DOMEN. Często jest tak, że poszczególne domeny z danej grupy mają bardzo interesujący ruch ale nie można go zaprezentować na stronie oferty (chyba, że jeszcze do tego nie doszedłem). Taka informacja mogłaby być zaprezentowana jako łączny ruch na wszystki domenach lub co o wiele ciekawsze z rozbiciem na poszczególne domeny.

 

Dodałem do listy zmian.

 

 

Czego istotnie brakuje mi w premium - widocznej prezentacji kwoty netto transakcji. Ktoś powie - przecież można to wyliczyć. Dobrze, zgoda. Faktem jest jednak, że inna jest lub może być percepcja oferty opiewającej na 5,000 zł netto oraz na 6,150 zł brutto.

 

Zgodnie z ustawą należy podawać kwoty brutto - OK; nie powinno się tego pominąć. Sądzę natomiast, że w interesie sprzedających byłoby zaznaczyć kwotę VAT, która przez większość kupujących jest odliczana.

 

Gdyby ta kwestia została jakoś "ładnie" rozwiązana (tak - ładnie, bo kwotowo bez zmian rzecz jasna), sprzedający mogliby nie odczuwać "podatkowej wyższości" AM, gdzie VATu nie ma. Sumarycznie czy kwotowo, w premium.pl tej dopłaty VAT także można by "nie czuć" w transakcji, gdyby silniej prezentowana była cena netto. Co więcej, także w negocjacjach oraz w każdym innym miejscu byłoby fajnie mówić o kwotach netto, gdzie o VAT byłaby mowa jasno i klarownie jak RP nakazała (ale jednak osobno).

 

Byłbym wdzięczny za opinię nt. waszego spojrzenia na tę kwestię i oszacowania możliwości/chęci wdrożenia. ~AW

 

Twoje uwagi są słuszne i znajdują się na szczycie naszych priorytetów do opracowania.

 

 

Dobrze byłoby wprowadzić funkcję drukowania listy domen. Np. taka tabela w pliku .PDF z listą domen, datą wygasania itp.

 

Można wykonać dowolny eksport listy (np. plik .html), a następnie wykonać wydruk strony.

 

--

 

Zaznaczę też, że z palącymi problemami lepiej udać się do narzędzia "sugestie" lub poruszyć je w bezpośrednim kontakcie z supportem. Posty publikowane na forum są przeglądane nieregularnie i nie mają wysokiego priorytetu (przede wszystkim z powodu pobieżnych informacji i braku możliwości analizy konta użytkownika). Stąd jeśli sugestia/zgłoszenie są ważne, lepiej nie rozrzucać ich w formowych dyskusjach, ponieważ znaczna część z nich ginie w gąszczu pozostałych postów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakiś problem z generowaniem eksportów z Listy domen

Z zakładki Domeny na sprzedaż csv był do pobrania chwilę po zleceniu,

z Listy domen eksport ma status Generowanie już prawie 4 godziny

 

Przy okazji jest gdzieś link w serwisie do tej strony?

https://premium.pl/report.html

czasami gdzieś przejdę i muszę wygenerować kolejny eksport żeby tam trafić, bo zazwyczaj nie pamiętam url'a

Edited by dlp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przenieść domenę z rezerwacji na testy ? Będę wdzięczny za pomoc.

 

nie ma takiej mozliwosci. Z rezerwacji mozesz jedynie zarejestrowac lub odpuscic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzucę do ukrytych aby nie zaśmiecały panelu :D

 

Nie zaśmiecają, bo rezerwacje mają swoją osobną zakładkę, domeny osobną.

W panelu możesz usunąć rezerwację (klikając "Usuń") i będzie ona przeniesiona do usuniętych.

Jeśli się rozmyślisz / namyślisz to taką domenę z usuniętych rezerwacji możesz w każdej chwili przywrócić i opłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy emaile informujące o wygasających domenach mogłyby zawierać pełne info w tytule maila i czy mogłyby przestać wprowadzać w błąd?

 

Otrzymuję emaila:

"xxxxxxx.pl wygasa" zaglądam do maila a tam info:

"Przypominamy, iż dla Twoich usług kończy się opłacony okres abonencki.

Domena: xxxxxxxx.pl

Do końca: 30 dni"

 

A więc z tym wygasaniem to nie jest prawda. Email zawiera nieprawdziwą informację bo domena zacznie wygasać dopiero za miesiąc.

 

Obecnie niezależnie od tego czy domena wygasa za 30 dni czy weszła w stan wygasania tydzień temu, tytuł jest taki sam. Po pewnym czasie człowiek zaczyna ignorować te maile i w efekcie można przegapić jakąś domenę która faktycznie wygasa.

Edited by przemowild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

post został przykryty innymi, a niestety eksporty nie działają, pozostają w statusie Generowanie już od wczoraj

Proszę, rzućcie na to okiem

 

Jest jakiś problem z generowaniem eksportów z Listy domen

Z zakładki Domeny na sprzedaż csv był do pobrania chwilę po zleceniu,

z Listy domen eksport ma status Generowanie już prawie 4 godziny

 

Przy okazji jest gdzieś link w serwisie do tej strony?

https://premium.pl/report.html

czasami gdzieś przejdę i muszę wygenerować kolejny eksport żeby tam trafić, bo zazwyczaj nie pamiętam url'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie niezależnie od tego czy domena wygasa za 30 dni czy weszła w stan wygasania tydzień temu, tytuł jest taki sam. Po pewnym czasie człowiek zaczyna ignorować te maile i w efekcie można przegapić jakąś domenę która faktycznie wygasa.

 

Dobry pomysł, bo wg informacji w panelu "Terminy powiadomień: 1, 3, 7, 15, 30 dni przed wygaśnięciem dla wiadomości indywidualnych oraz codziennie dla wiadomości zbiorczych.". Przy pojedynczych powiadomieniach mogłoby być faktycznie Domena xxxx.pl "wygasa za 1 dni", "wygasa za 7 dni" itd.

 

Ja mam wybrane powiadomienia zbiorcze i wtedy codziennie przychodzą tylko dwa maile:

- Domeny wygasające w ciągu 30 dni

- Domeny wymagające reaktywacji

 

I w obu masz podaną listę domen + informacja za ile wygasa / jest usuwana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś gdy domena była wystawiona w opcji "Kup Teraz" (np. za 570 PLN), to po wystawieniu jej na aukcję (np. z ceną startową 50 PLN), gdy się nie sprzedała i wystawiałem ją ponownie na giełdę z ceną "KT", cena była zapamiętywana z poprzedniego wystawienia. Można było sobie oczywiście ją zmienić, ale była to niejako podpowiedź, za jaką kwotę ostatnio ją wystawiałem na giełdzie. Od jakichś 2-3 tygodni jest inaczej, czyli cena "KT" nie jest zapamiętywana (w przypadku ponownego wystawiania domeny na aukcję, po regulaminowych 14 dniach, cena startowa aukcji jest zapamiętywania z poprzedniej edycji aukcji). Nie dało by się zrobić tak, żeby w przypadku "KT" też się te kwoty zapamiętywały, jak to było kiedyś ?

 

Sebastian

alpine5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×