Jump to content
Sign in to follow this  
Pan_Grzegorz

wysyłanie e-maili

Recommended Posts

Witam, w jaki sposób rozwiązano sprawę wysyłania e-maili z adresu klienta do innych osób, jest to wprowadzone np. na tej stronie? (dociekliwych zapewniam, że to nie jest spam). Wielu z Was zna się na projektowaniu stron i pewnie jest to banalnie proste, dla mnie czarna magia. :) Z góry dziękuję, jeżeli ktoś będzie chciał napisać parę słów na czym polega takie rozwiązanie. :)

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle nie znam się na tym

ale wygląda mi to moim laickim okiem na zwykły formularz kontaktowy taki jak np. pod domeną

[usunąłem przykład, żeby nie robić sobie zbędnej reklamy :)]

tylko gdzieś w kodzie zamiast emaila właściciela strony jest pole na wpis emaila osoby trzeciej?

Edited by yarowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, w jaki sposób rozwiązano sprawę wysyłania e-maili z adresu klienta do innych osób, jest to wprowadzone np. na tej stronie? (dociekliwych zapewniam, że to nie jest spam).

Maile są wysyłane z adresu keenon@nazwa.pl - sprawdź klikając "pokaż oryginał" w Gmailu.

 

A taki 'trick' z mailem, można osiągnąć przez stworzenie skryptu, odpowiednio modyfikującego nagłówek wiadomości podczas wysyłania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za wysyłanie maili w PHP odpowiada wbudowana funkcja mail(), która do poprawnego działania wymaga przynajmniej 4 argumentów (zmiennych):

mail( $mail_wysylkowy, $tytul_maila, $tresc_maila, "From: $sklep_internetowy" );

Po wypełnieniu formularza i zatwierdzeniu, dane zebrane z pól formularza są przypisywane do poszczególnych zmiennych:

- do zmiennej $mail_wysylkowy (1 argument) przypisywane są poszczególne adresy e-mail wysyłkowe rozdzielane przecinkami lub funkcja wywoływana jest 3 razy (po jednym razie dla podanego maila), lub inna możliwość,