macjous 8 Report post Posted November 16, 2011 Cześć czy tworząc produkt, który chcecie przede wszystkim sprzedawać online, a na drugim miejscu skupić się na dystrybucji do sklepów użylibyście loga z nazwą marki + .pl, czy też myślicie, że sama nazwa marki bez .pl może okazać się lepsza jakie myślicie tu może być za i przeciw? pewne jest, że z logo .pl mamy większe prawdopodobieństwo na to, że klient trafi do sklepu online zamiast np. znowu do stacjonarnego. jednak, gdy sprzedajemy również sklepom stacjonarnym to zyskujemy na ich zyskach, im więcej oni sprzedają tym więcej zarobimy, dlatego może w takim przypadku .pl ma mniejsze znaczenie w nazwie? Share this post Link to post Share on other sites
macjous 8 Report post Posted November 16, 2011 prosiłbym o przeniesienie do działu ogólne rozmowy, ponieważ zależy mi na szerszej dyskusji Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 16, 2011 jakie myślicie tu może być za i przeciw? Niektóre serwisy, które są pośrednikami w sprzedaży produktów, nie są zainteresowane umieszczaniem logotypu z adresem na swoich stronach w obawie przed utratą klienta, który często liczy, że bez pośrednika kupi taniej. Share this post Link to post Share on other sites
macjous 8 Report post Posted November 16, 2011 dobra uwaga, inne sklepy internetowe mogą nie być zainteresowane produktem. nie pomyślałem o tym, a to przecież bardzo ważna kwestia. Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted November 17, 2011 Ja widzę tu bład w planowaniu modelu kanałów sprzedaży. Jeśli chcesz sprzedawać produkt online to żaden kanał dystrybucji nie jest w stanie dorównać zasiegowi jaki ma internet. Dlatego jakiekolwiek porównania ze sklepami stacjonarnymi są IMHO nieproporcjonalne. Używanie domeny jako nazwy firmy jest jak najbardziej wskazane, ponieważ jasno określa żródło zarówno dla klienta końcowego jak i ewentualnych dystrybutorów. Jest to często stosowana praktyka: Istnieje też alternatywa czyli budowanie marki wspomagane domeną. W tym przypadku na kazdym materiale reklamowym obok nazwy firmy / loga powinien widnieć adres strony: Moim zdaniem obie metody są dobre ale każda przy określonych warunkach. Serwisy internetowe, sklepy internetowe i wszelkiego tego typu przedsięwziecia powinna IMO firmować nazwa w postaci domeny. Natomiast wybór drugiej metody która dotyczy przedsięwzieć bardziej, nazwijmy to "hybrydowych" (online / offline) zależy wyłacznie od preferencji przedsiębiorcy i jego planu co do budowania marki. Share this post Link to post Share on other sites
m.kurski 0 Report post Posted November 22, 2011 Ja bym dal bez domeny jesli jest to produkt nie-internetowy. Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted November 22, 2011 (edited) Zdecydowanie sama nazwa marki bez pl . Znalazłeś już kogoś od zaprojektowania loga ? Ja wciąż szukam Edited November 22, 2011 by plachcik Share this post Link to post Share on other sites