prezes 13 Report post Posted December 6, 2011 Zamierzam sprzedać jeden z niszowych (bez miliona userów), ale będących obiektem sporej lojalności i zainteresowania userów, serwis w stanie "taki, jaki jest" (bez odświeżenia paroletniego kodu), bez prawa do domeny i brandu. Czyli załóżmy, że sprzedaję forum di.pl z użytkownikami, ale bez domeny di.pl i logiem. Nowy właściciel bierze portal do sobie przydatnych celów (np. by rozsyłać wam mailing, rozwinąć serwis pod nowym brandem i zarabianie na nim - dostajecie mail typu "od dziś di.pl zmienia się w cośtam.pl"), a ja zachowuję starą domenę i robię pod nią coś nowego. Pytanie: ile policzylibyście sobie za serwis, zakładając, że jego stan wymaga pewnej pracy programistyczno(kod)-redaktorskiej itp. a nowy właściciel i tak pewnie "kupuje formalnie" portal by rozsyłać swój mailing, reklamy itp. do czasu, aż userzy porezygnują albo pod własnoręcznie zbudowany serwis. Przyjąłem wariant rozliczenia: wartość n netto, gdzie n = x razy liczba userów zarejestrowanych w portalu (oczywiście, część userów dawno się nie logowała itp. niemniej oceniam, że jakieś 70-80% userów powróci po nowym mailingu jeśli serwis ożywi się w atrakcyjnej formie). Pytanie więc, ile liczylibyście sobie za usera, czego liczbą końcową byłaby kwota netto za formalnie sprzedaż portalu (bez domeny i loga)? A możne znacie przypadki takich transakcji - za ile sprzedawano taki portal de facto bazę w przeliczeniu za usera? Celowo, by nie sugerować wyliczeń, nie podaję liczby userów. Share this post Link to post Share on other sites
e-demon 0 Report post Posted December 6, 2011 Przydałoby się więcej konkretów - ile tych userów jest, jaka branża, content, ile faktycznie trzeba włożyć, żeby taki portal "ożywić". Projekty wycenia się raczej indywidualnie, choć niektórzy mnożą roczne zarobki serwisu * 2-5 lat i tyle oferują. Share this post Link to post Share on other sites
monty 167 Report post Posted December 6, 2011 Jeśli piszesz o userach to ważną informacją jest profil użytkownika, czyli target dla mailingów o jakich wspominasz i reklamy. Oczywiście pytania o konkrety z posta powyżej też są istotne jeśli oczekujesz konkretnych wypowiedzi. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 6, 2011 Z opisu wynika że sprzedajesz wyłącznie bazę danych do mailingu, bo tym de facto jest "portal" bez domeny i "brandu" (cokolwiek to znaczy), oparty na skrypcie który jest z miejsca do wyrzucenia. Tak że policzyć to będzie bardzo łatwo. Cena będzie zależała od tematyki i branży, ew. niszy. Share this post Link to post Share on other sites
gaks 19 Report post Posted December 6, 2011 Dokładnie tak jak mówi pb. To co sprzedajesz to: 1) technologia (skrypt) - wartość 0 PLN 2) baza danych - wartość X PLN Tego X nikt Ci nie poda bez sprofilowania użytkownika. Jako wartość wyjściową przyjąłbym kilka groszy. Miej na uwadze, że alternatywą dla każdego będzie zbudowanie sobie bazy użytkowników od zera. Skorzystanie z Twojej oferty musi się po prostu opłacać. Share this post Link to post Share on other sites