Guest InterBazar.pl Report post Posted December 9, 2013 Mam pytanie (z góry przepraszam jeżeli taki wątek się już gdzieś pojawił - szukałem i nie znalazłem): Czy w jakikolwiek sposób można sprawdzić dane abonenta, który przeprowadził rezerwację domeny na bezpłatny okres 14 dni? W jakimś poście czytałem, że podobno dane "rezerwatorów" w premium#pl można podejrzeć. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję. Share this post Link to post Share on other sites
adir 70 Report post Posted December 9, 2013 Można by zapytać registara, u którego założona jest rezerwacja. Share this post Link to post Share on other sites
Guest InterBazar.pl Report post Posted December 9, 2013 A po takim zapytaniu jest cień szansy na skuteczną odpowiedź? Czy tutaj kłania się ochrona danych osobowych itp. Jak to wygląda w praktyce? Robiłeś już tak? Share this post Link to post Share on other sites
adir 70 Report post Posted December 9, 2013 Nie robiłem, ale gdzieś widziałem info, że tak można (o ile będzie dobra wola Registara lub ma takie narzędzia gotowe - formularz) skontaktować się (wysłać wiadomość) do takiej osoby. A czy chętnie to robią to nie mam pojęcia. Najpierw sprawdź kto jest registarem i zawsze idzie zapytać. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 9, 2013 Oczywiście nikt nie udostępni Ci danych abonenta rezerwacji, może jedynie się zgodzić na przekazanie wiadomości. To samo zresztą dotyczy domen i opcji. Takie dane są udostępniane jedynie uprawnionym ogranom. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Guest InterBazar.pl Report post Posted December 9, 2013 Oczywiście nikt nie udostępni Ci danych abonenta rezerwacji, może jedynie się zgodzić na przekazanie wiadomości. To samo zresztą dotyczy domen i opcji. Takie dane są udostępniane jedynie uprawnionym ogranom. Dzięki za odpowiedź. Jak już kończymy ten temat to tylko zapytam typowo z ciekawości - "może jedynie się zgodzić" bywa dosyć często czy raczej sporadycznie? Mam na myśli premium. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 9, 2013 W premium.pl zawsze przekazujemy, ale to dotyczy w zasadzie tylko sytuacji, gdy domena jest przechwycona i jeszcze nie przetransferowana od partnera. Bo jeśli jest zarezerwowana/testowana/zarejestrowna w premium.pl, to możesz "bez łaski" skontaktować się z abonentem przez formularz. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Domain Club 16 Report post Posted December 10, 2013 W premium.pl zawsze przekazujemy, ale to dotyczy w zasadzie tylko sytuacji, gdy domena jest przechwycona i jeszcze nie przetransferowana od partnera. Bo jeśli jest zarezerwowana/testowana/zarejestrowna w premium.pl, to możesz "bez łaski" skontaktować się z abonentem przez formularz. Dobrze wiedzieć, mam pytanie - czy MAGNES.PL to też partner Premium? Czy nowy "łapacz" domen? MAGNES.PL ul. Borowkowa 2 85-362 Bydgoszcz tel.: 52 569 10 61 fax: 52 569 10 62 domeny@magnes.pl Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 10, 2013 Magnes, z tego co wiem, to firma seo łapiąca na własne potrzeby. Share this post Link to post Share on other sites
Domain Club 16 Report post Posted December 10, 2013 Magnes, z tego co wiem, to firma seo łapiąca na własne potrzeby. No to piknie! Domenę zleconą do przechwycenia w Aftermarket.pl, AZ.pl oraz Premium.pl, przechwyciła.... " firma seo łapiąca na własne potrzeby." I gdzie tu chwalona skuteczność profesjonalnych "łapaczy" domen?! Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 10, 2013 No to piknie! Domenę zleconą do przechwycenia w Aftermarket.pl, AZ.pl oraz Premium.pl, przechwyciła.... " firma seo łapiąca na własne potrzeby." I gdzie tu chwalona skuteczność profesjonalnych "łapaczy" domen?! Każdy partner ma prawo łapać domeny i każdemu czasem coś wpadnie. Zwłaszcza jeśli postanowi na łapanie wydać więcej, niż byłoby to opłacalne dla łapacza. Share this post Link to post Share on other sites
Domain Club 16 Report post Posted December 10, 2013 (edited) Każdy partner ma prawo łapać domeny i każdemu czasem coś wpadnie. Zwłaszcza jeśli postanowi na łapanie wydać więcej, niż byłoby to opłacalne dla łapacza. Tzn. jak można "na łapanie wydać więcej, niż byłoby to opłacalne dla łapacza."? Czy to oznacza że "olewacie" wysoki priorytet zlecenia przechwycenia jeżeli zgłosi je tylko jedna osoba? Edited December 10, 2013 by Domain Club Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 10, 2013 Tzn. jak można "na łapanie wydać więcej, niż byłoby to opłacalne dla łapacza."? Czy to oznacza że "olewacie" wysoki priorytet zlecenia przechwycenia jeżeli zgłosi je tylko jedna osoba? Nie, to oznacza, że jeśli ktoś łapie na własne potrzeby, to jest gotowy wyłożyć 100+ zł na takie zlecenie, co zwiększa jego szanse względem innych łapaczy. Oczywiście nie ma na to żadnej gwarancji, jakość oprogramowania też się liczy, natomiast to, kto ostatecznie złapie domenę jest wciąż w dużej mierze losowe. To, że tę akurat domenę złapał ten, a nie inny łapacz, nie znaczy że "inni są słabi". Z długoterminowych statystyk, jakie wewnętrznie prowadzimy, wynika, że przechwytujemy zdecydowaną większość zamówionych w premium.pl domen (50-70%), 20-30% domen przechwytuje dropped (którego zlecenia, z racji większego wolumenu, zapewne w dużej części pokrywają się z naszymi), a w okolicy kilku-kilkunastu procent plasują się AZ oraz "prywatni" łapacze. Można się kłócić, że wciąż jest pole do poprawy - to prawda, ale trzeba sobie zdać sprawę, że każdy procent poprawy to wzrost kosztów, co musiałoby za sobą pociągnąć wzrost cen, a inni łapacze przecież też nie śpią. Na tej spirali zyskałby wyłącznie nask. Ceny przechwytywania na rynku globalnym, gdzie nie ma żadnych kosztów łapania prócz technologii i ilości partnerstw, wynoszą 59-69 dolarów. Jak to ma się do cen 50-60 zł na naszym rynku, gdzie za każdy "strzał" NASK pobiera haracz 10 groszy, a do skutecznego przechwycenia domeny potrzeba ich setki? Już nie mówiąc o tym, że koszt nieudanych przechwytów musi się rozłożyć na domeny skutecznie przechwycone, co jeszcze powiększa te koszty. Przechwytywanie to temat-rzeka, mógłbym przypomnieć dlaczego zwiększyliśmy "detaliczne" ceny przechwytywania, dlaczego wprowadziliśmy opcję light, która realnie jest bardziej opłacalna niż "skuteczne" przechwytywanie, dlaczego na obecnym modelu przechwytywania zyskuje nask, a traci cały rynek domen - ale to już wszystko było. Jeśli pytasz, jak to jest, że mała firma seo złapała sobie jakąś domenę, to znaczy, że jeszcze nawet nie zdrapałeś lakieru z powierzchni tej kuli. 4 Share this post Link to post Share on other sites
Domain Club 16 Report post Posted December 10, 2013 ... jeszcze nawet nie zdrapałeś lakieru z powierzchni tej kuli. Trochę wykroczyliśmy poza temat postu ale odpowiem. Nie chcę się chwalić ale przechwyciłem trochę domen z czego większość za pomocą Dropped/Aftermarket. Nie robię reklamy ale z moich prywatnych obserwacji wynika że to właśnie Aftermarket łapie najwięcej domen zleconych jednocześnie w AZ, Premium oraz AM. Co ciekawe, nawet w opcji "light" za 25 zł przechwycili kilka domen zleconych do przechwycenia w AZ oraz Premium z WYSOKIM priorytetem. Jest temu jakieś logiczne wytłumaczenie? A może skuteczniej przechwytuję ten kto ma więcej kont w nask'u? Share this post Link to post Share on other sites
Piotr Olencki 1 Report post Posted December 10, 2013 Z długoterminowych statystyk, jakie wewnętrznie prowadzimy, wynika, że przechwytujemy zdecydowaną większość zamówionych w premium.pl domen (50-70%), 20-30% domen przechwytuje dropped (którego zlecenia, z racji większego wolumenu, zapewne w dużej części pokrywają się z naszymi), a w okolicy kilku-kilkunastu procent plasują się AZ oraz "prywatni" łapacze. Dla mnie takie dane są naprawdę niepoważne. 50% przechwytwalności to Premium nie osiąga nawet na rezerwacjach słabszych domen o które nie toczy się zbyt poważna walka. Roll upy Aftermarketu o najwyższej przechwytywalności również wydają się przesadne. Na najmocniejszych domenach, za które dla uproszczenia możemy uznać domeny z PR>=3 (no fake) Premium.pl osiągało 20-25%, Dropped 15-20%. Jedyne co jest prawdziwe to to, że Az.pl zupełnie sobie nie radzi w poważnej walce. Co do działalności MAGNES.PL, to firma specjalizuje się w przechwytywaniu domen zarówno na swoje potrzeby jak i innych agencji SEO. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted December 10, 2013 Dla mnie takie dane są naprawdę niepoważne. 50% przechwytwalności to Premium nie osiąga nawet na rezerwacjach słabszych domen o które nie toczy się zbyt poważna walka. Roll upy Aftermarketu o najwyższej przechwytywalności również wydają się przesadne. Na najmocniejszych domenach, za które dla uproszczenia możemy uznać domeny z PR>=3 (no fake) Premium.pl osiągało 20-25%, Dropped 15-20%. Jedyne co jest prawdziwe to to, że Az.pl zupełnie sobie nie radzi w poważnej walce. Co do działalności MAGNES.PL, to firma specjalizuje się w przechwytywaniu domen zarówno na swoje potrzeby jak i innych agencji SEO. Paaaaanie Pioootrze. Tyle poważnych danych i to w pierwszym poście. Tyle danych, tylko skąd te dane? No i oczywiście tam gdzieś na dole postu brakuje "disclaimera" odnoszącego się do powiązań z firmą magnes.pl. ja nie wiem, czy ludzie się wstydzą tego (nie ma czego! wiedza jest najwazniejsza!), czy też jakoś inaczej w tym kraju pojmują etykę biznesu. Przecież taki disclaimer to powinien być standard. Zapraszam do uzupełnienia tej częsci wypowiedzi. Share this post Link to post Share on other sites
Piotr Olencki 1 Report post Posted December 10, 2013 Wydaje mi się, że pisanie pod własnym nazwiskiem to najwyższa forma bezwstydności. Od paru dni zaglądam na forum i dopiero dzisiaj jeden z postów zakuł mnie na tyle w oczy, że aż nie potrafiłem się powstrzymać od riposty. Dla "wyjaśnienia" moje dane pochodzą ze średnioterminowych statystyk, jakie wewnętrzenie prowadzi firma MAGNES.PL. Moim celem oczywiście nie jest prowadzenie żądnych przepychanek, bo zamierzam na forum zagościć na dłużej. Liczyłbym jednak na nie podpieranie się nieweryfikowalnymi statystykami. Nie obraziłym się jednak na konkretne deklaracje np. przechwytywalność domen o określonych parametrach w konkretnym okresie czasu... jeśli ktoś chce się afiszować swoją skutecznością. 1 Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted December 10, 2013 Wydaje mi się, że pisanie pod własnym nazwiskiem to najwyższa forma bezwstydności. Super, witamy. Wybór, czy pisać pod nazwiskiem, czy nie, to oczywiście wolna wola i nalezy to uszanować. Natomiast chodzi o coś innego, że odbiorca nie wie, czy dany użytkownik wypowiada się prywatnie, czy też jako oficjalny reprezentant firmy i jakie są powiązania z firmą. Żeby nie było takich niedomówień., Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 10, 2013 (edited) Wydaje mi się, że pisanie pod własnym nazwiskiem to najwyższa forma bezwstydności. Od paru dni zaglądam na forum i dopiero dzisiaj jeden z postów zakuł mnie na tyle w oczy, że aż nie potrafiłem się powstrzymać od riposty. Dla "wyjaśnienia" moje dane pochodzą ze średnioterminowych statystyk, jakie wewnętrzenie prowadzi firma MAGNES.PL. Moim celem oczywiście nie jest prowadzenie żądnych przepychanek, bo zamierzam na forum zagościć na dłużej. Liczyłbym jednak na nie podpieranie się nieweryfikowalnymi statystykami. Nie obraziłym się jednak na konkretne deklaracje np. przechwytywalność domen o określonych parametrach w konkretnym okresie czasu... jeśli ktoś chce się afiszować swoją skutecznością. Jest Pan tu nowy (ten "Pan" to przez imię i nazwisko w nicku, normalnie mówimy do siebie na forum na "Ty"), więc pewnie Pan nie wie, że dyskusje o metodach mierzenia statystyk nie mają sensu, bo po prostu każdy łapacz ma inne zamówienia. Tak jak Pan podaje statystyki dla swoich zamówień, tak my dla swoich. Weryfikacja jest banalna, oto *ostatnich 20 zamówień* w premium.pl, bez żadnej selekcji, czysta wklejka z panelu: http://s1.zrzut.pl/uL32L2X.png Jak widać, 13 złapanych przez premium.pl (65%), 4 przez magnes.pl (20%) i 3 przez dropped (15%). Oczywiście nie zawsze statystyka wygląda tak samo, np. w ostatnich dniach przy łapaniu regionalnych idn-ów premium.pl poradziło sobie gorzej niż byśmy chcieli. Dlatego parę postów wyżej podałem statystyki długoterminowe, bo tylko takie mają istotny wymiar (choć oczywiste jest, że dla danego jednego użytkownika ważne jest jego konkretne zamówienie i statystyki ma prawo mieć w nosie). Z oczywistych względów nie będę tu jednak udostępniał historii kilkudziesięciu tysięcy zamówień, żeby Pan sobie mógł własnoręcznie zweryfikować... Edited December 10, 2013 by pb 1 Share this post Link to post Share on other sites
Guest InterBazar.pl Report post Posted December 11, 2013 Dla mnie takie dane są naprawdę niepoważne. 50% przechwytwalności to Premium nie osiąga nawet na rezerwacjach słabszych domen o które nie toczy się zbyt poważna walka. Roll upy Aftermarketu o najwyższej przechwytywalności również wydają się przesadne. Na najmocniejszych domenach, za które dla uproszczenia możemy uznać domeny z PR>=3 (no fake) Premium.pl osiągało 20-25%, Dropped 15-20%. Jedyne co jest prawdziwe to to, że Az.pl zupełnie sobie nie radzi w poważnej walce. !Co do działalności MAGNES.PL, to firma specjalizuje się w przechwytywaniu domen zarówno na swoje potrzeby jak i innych agencji SEO. Dla mnie drogi Piotrze niepoważne jest to, że jako właściciel firmy Magnes.pl (jak słusznie zauważył umberto) zachowujesz się jak mała, wystraszona myszka, która na kazaniu Króla Lwa w dżungli coś piszczy cichutko w trawie, że ona coś tam wie kto skubnął tego serka ale nie do końca mówi, że to ona... I kompletną bzdurą jest to co piszesz niżej, że niby pisanie pod swoim imieniem i nazwiskiem Cię w jakikolwiek sposób tłumaczy lub daje prawo do bezwstydności. To tak jakby Pan Kulczyk (używając swoich oficjalnych danych) czytał gdzieś na forum, że ktoś pisze o jego firmie i zastanawia się "do czego służy" a później cichaczem na dole swego postu napisał coś w stylu: "no.. z tego co wiem to Kulczyk Investments zajmuje się "czymś tam" i współpracuje "z kimś tam" ..." Na Boga chłopie! Jak jestem właścicielem pewnego poważnego projektu i jak wchodzę do odpowiednio tematycznej "oberży" to walę kawę na ławę!: "Jestem Pan XYZ, właściciel firmy ABC i miło mi Was poznać i cmoknąć. Posiadam dane XXX ponieważ zawodowo zajmujemy się YYY! Z moich obserwacji i statystyki wewnętrznej (tutaj macie materiały, linki itp i cukierki) wychodzi, że dzisiaj mamy słoneczko na niebie! Proszę!" To takie śmieszne wszystko mi się wydaje... ta taka właśnie "wstydliwostka" i "wstydliwusia", że coś mam, kimś jestem i chciałbym się z kimś podzielić... Trzepnijcie mnie obuchem jak się grubo mylę Basta! Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted December 11, 2013 Nie rozumiem w czym macie tutaj problem? To czy ktoś jest właścicielem firmy czy pomysłodawcą jakiegoś projektu nie odbiera mu możliwości wypowiedzi swojego zaznaczam osobistego zdania na dany temat. Z czego tu afera? Share this post Link to post Share on other sites
Piotr Olencki 1 Report post Posted December 11, 2013 InterBazar.pl barwne i piękne porównania, ale proponuję skoncentrować się merytorycznym odnoszeniu się do mojego postu zamiast na prywatnych potyczkach. PB bez zbędnych emocji, szybko i sprawnie pokazał, że swoich szacunków nie wyciąga z rękawa i wylicza je w oparciu o wszystkie wygasające domeny. Doceniam taką postawę. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do moich estymacji dotyczących domen z PR>=3 to również mogę wesprzeć się na konkretnych danych. Dosyć dużo wątpliwości wzbudza kwestia skuteczności poszczególnych łapaczy domen i potwierdza to wielu moich rozmówców. Nie obraziłbym się, gdyby jakiś obiektywny (neutralny) gracz przygotowałby jakieś zestawienie. Chodzi mi po głowie również mały contest, gdzie wszyscy poważnie na rynku gracze naprężą swoje muskuły i jakiegoś z góry ustalonego dnia/godziny pokażą na co ich stać. Trochę sportowej rywalizacji nikomu nie zaszkodzi P.S. Przepraszam, że moje pierwsze posty nie usatysfakcjonowały swoją formą wszystkich uczestników dyskusji. Share this post Link to post Share on other sites
apze 1,062 Report post Posted December 11, 2013 Witam na forum. Sądzę, że taki konkurs nie ma większego sensu z uwagi na fakt, że znaczna (procentowo) część umiejętności przechwytywania to środki jakie można przeznaczyć na poszczególną domenę. W ten jeden dzień podczas konkursu każdy ustawiłby spory budżet, by zdobyć pierwsze miejsce, które przez długie lata zapewniłoby mu dobry PR. Gdyby nie ten fakt, z chęcią przyjrzałbym się takim rozgrywkom. Share this post Link to post Share on other sites
Guest InterBazar.pl Report post Posted December 11, 2013 InterBazar.pl barwne i piękne porównania, ale proponuję skoncentrować się merytorycznym odnoszeniu się do mojego postu zamiast na prywatnych potyczkach. PB bez zbędnych emocji, szybko i sprawnie pokazał, że swoich szacunków nie wyciąga z rękawa i wylicza je w oparciu o wszystkie wygasające domeny. Doceniam taką postawę. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do moich estymacji dotyczących domen z PR>=3 to również mogę wesprzeć się na konkretnych danych. Dosyć dużo wątpliwości wzbudza kwestia skuteczności poszczególnych łapaczy domen i potwierdza to wielu moich rozmówców. Nie obraziłbym się, gdyby jakiś obiektywny (neutralny) gracz przygotowałby jakieś zestawienie. Chodzi mi po głowie również mały contest, gdzie wszyscy poważnie na rynku gracze naprężą swoje muskuły i jakiegoś z góry ustalonego dnia/godziny pokażą na co ich stać. Trochę sportowej rywalizacji nikomu nie zaszkodzi P.S. Przepraszam, że moje pierwsze posty nie usatysfakcjonowały swoją formą wszystkich uczestników dyskusji. Dobra koniec. Nie obrażajmy się. Ja się nie obrażam i Ty się nie obrażasz. Nie toczyłem i nie toczę żadnych prywatnych potyczek tylko napisałem co myślę na temat "nieoficjalnego" przyznawania się do pewnych spraw bo taki temat tu również został ruszony (mimo, że główny wątek jest zupełnie inny). Każdy już wie co złego zrobił Co do Twojego pomysłu - podoba mi się ale jeżeli apze napisał coś takiego co napisał to znaczy, że musi to chyba być prawda Również bym z ciekawości poobserwował taki sprint. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted December 11, 2013 PB bez zbędnych emocji, szybko i sprawnie pokazał, że swoich szacunków nie wyciąga z rękawa i wylicza je w oparciu o wszystkie wygasające domeny. Nie, statystyki dotyczyły domen, na które premium.pl ma realne zamówienia klientów. Co do konkursu - to wszystko już było... Share this post Link to post Share on other sites