Skocz do zawartości

Włamanie do serwerowni T-Mobile - koniec 2be.pl


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#21
thurisaz

thurisaz

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 262 postów
  • Rejestracja: 14-January 10
  • Lokalizacja:Krk

Ponoć można od NASK uzyskać kod aut-info dla domen utrzymywanych w tej firmie, ktoś potwierdza, że nask pozwala na takie praktyki?

 

Wygląda na to, że NASK ma procedurę awaryjną: http://www.dns.pl/po...du_authinfo.pdf (za Prawami Abonenta, pkt 7: http://www.dns.pl/po...nie/prawab.html), a w nim:

 

 

2. Po otrzymaniu wniosku Abonenta, NASK zweryfikuje wniosek i załączone do niego dokumenty pod względem formalnym. W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku Abonenta, NASK zwróci się do Partnera o udostępnienie Abonentowi kodu authinfo;
3. W przypadku braku reakcji Partnera na upomnienie NASK, NASK udostępni Abonentowi kod authinfo, jeśli wniosek Abonenta będzie prawidłowy pod względem formalnym;

 

Także pozostaje pytanie, ile czasu dadzą 2be.pl na ustosunkowanie się do NASKowego zapytania.


Użytkownik thurisaz edytował ten post 07 March 2016 - 19:09


Ekspert

Ekspert
  • Advert
  • Rejestracja: --

#22
hsqva

hsqva

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 28-February 07

Trochę tych domen jest, ciekawe czy to pełna lista? http://www.silesiase...a-domen-2be.txt



#23
retro

retro

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Rejestracja: 10-October 14

pare fajnych domen jest na tej liście :)



#24
hsqva

hsqva

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 28-February 07

Trochę tych domen jest, ciekawe czy to pełna lista? http://www.silesiase...a-domen-2be.txt

sprawdziłem, z tej listy tylko 170 domen ma zmienione delegacje



#25
cp24

cp24

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 08-September 15

Zakładać opcje, nie wrócą :)



#26
umberto

umberto

    .za.je.bi.sc.ie(tm)

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6986 postów
  • Rejestracja: 03-January 08

Panel domenowy też nie działa mimo, że na stronie kierują na adres https://domeny.2be.pl/

 

Mam tam kilka domen. Cóż zrobić..  -_-

O, zalogowałem się po 2 latach do panelu i... przynajmniej wiem, jakie domeny tam kiedyś miałem. :D



#27
kolekcjoner

kolekcjoner

    Stażysta

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 80 postów
  • Rejestracja: 12-February 15

To straszne, że dostajesz jakieś grosze za serwer a odpowiadasz za miliony strat swoich klientów. Błąd popełnili, że backupy nie były gdzieś delegowane na zewnątrz. Z drugiej zaś strony trochę śmieszne, że dziennie twój sklep czy strona notuje przychód ( już nie mówiąc o czystym dochodzie) rzędu kilku czy kilkudziesięciu tysięcy złotych dziennie a nie pomyślisz o takim rozwiązaniu jak chmura czy chociażby jakieś dedykowane oprogramowanie robiące backup do wykupionej chmury. Wirtualny świat jednak ma wiele wspólnego z realnym bo i tu i tu za błędy się płaci a często bardzo słono. 


Wysłane z mojej nokii 3310 za pomocą meseńdżera.


#28
cp24

cp24

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 08-September 15

To nie Ty masz myśleć tylko Twój hostingodawca, który poniekąd Ci to gwarantuje i to na nim spoczywa obowiązek backupu. Nie można ich bronić, ale ciekawy jestem kto to zrobił, czyżby konkurencja? no chyba że mieli takie zabezpieczenia że gimnazjalista sobie poradził...



#29
pb

pb

    konto nieaktywne

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 11676 postów
  • Rejestracja: 26-February 07

To nie Ty masz myśleć tylko Twój hostingodawca, który poniekąd Ci to gwarantuje i to na nim spoczywa obowiązek backupu. Nie można ich bronić, ale ciekawy jestem kto to zrobił, czyżby konkurencja? no chyba że mieli takie zabezpieczenia że gimnazjalista sobie poradził...

 

http://www.polsatnew...lepow-i-blogow/

 

Bartłomiej Juszczyk, właściciel Grupy Adweb, twierdzi, że padł ofiarą sabotażu. I że jest tak samo pokrzywdzony, jak klienci jego firmy.
Odpowiadając na pytania HostingNews.pl napisał, że nie było to "fizyczne" włamanie do serwerowni, a za wszystko odpowiada osoba "mająca najpewniej uprawnienia". W rozmowie z polsatnews.pl powiedział, że w grudniu pozbył się z firmy stałego administratora. Gdy zaczęły się problemy z serwerami, poprosił o pomoc zewnętrznych administratorów. Ci problem rozwiązali. Zdaniem Juszczyka, za swoją pracę mieli wystawić fakturę z kwotą nieadekwatną do wykonanych przez nich usług. I, jak twierdzi, z jednodniowym terminem płatności. Gdy właściciel 2BE.pl zapytał, skąd wzięła się ta kwota, miał usłyszeć, że "ma zapłacić".

Juszczyk nie zapłacił i - według niego - to jest powód "sabotażu". - Mogę się domyślać, że ci panowie pod wpływem emocji postanowili mnie zmusić do płacenia - powiedział Bartłomiej Juszczyk.

- Ktoś, kto miał hasła administratora, zdalnie się zalogował i spowodował te problemy. Wszystko wskazuje na to, że byli to panowie, którzy nam pomagali. Login i hasło mają trzy osoby. Dwie z nich pracują dla mnie. Więc nie ma możliwości, aby dokonały sabotażu - podkreślił.



#30
monty

monty

    maniak - hobbysta

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1929 postów
  • Rejestracja: 09-January 09
  • Lokalizacja:KRK

Wygląda na to, że sam się dopisze do pozwu zbiorowego :-p



#31
Bazyli

Bazyli

    C2H5OH

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2877 postów
  • Rejestracja: 22-October 08

Wygląda na to, że sam się dopisze do pozwu zbiorowego :-p

 

Przeciwko sobie ?

:)

 

Klienci mają prawo żądać od niego ( firmy ) zadośćuczynienia za straty jakie ponieśli, w jakich stało się to okolicznościach na linii klient - hostingodawca nie ma żadnego znaczenia w tym przypadku. 

Jednocześnie hostingodawca może żądać tego samego od sprawcy o ile się znajdzie. Ale są to dwa oddzielne postępowania.

 

Czytając wypowiedzi BJ czy to na FB czy gdzieś indziej, można dojść do wniosku iż zaczął kampanie spychologii i unikania odpowiedzialności próbując zwalić winę na innych.

Czytając tego typu wypowiedzi aż tęskno za wyrokami w sprawach odszkodowań z USA...Parę takich wyroków po xxx milionów i by się wreszcie zaczęło szanować klientów... 


Użytkownik Bazyli edytował ten post 09 March 2016 - 12:12

Polecam LoveStory.pl - ZAPRASZAM DO SKŁADANIA OFERT !!!  Dobre domeny w dobrych cenach !!! :
http://www.aftermark...n=0&order=offer
...I choćbym szedł ciemną doliną, to zła się nie ulęknę, bo jestem najgorszym sukinsynem w tej dolinie...


#32
cp24

cp24

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 08-September 15

Kurcze, racja ;)



#33
hsqva

hsqva

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 28-February 07

Jest update http://hostingnews.p...juszczyk-adweb/

 

Wygląda to na ciąg zaniedbań i to nie działo się od zeszłego roku...


Użytkownik hsqva edytował ten post 09 March 2016 - 14:18


#34
umberto

umberto

    .za.je.bi.sc.ie(tm)

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6986 postów
  • Rejestracja: 03-January 08

Zdaniem Juszczyka, za swoją pracę mieli wystawić fakturę z kwotą nieadekwatną do wykonanych przez nich usług. I, jak twierdzi, z jednodniowym terminem płatności. Gdy właściciel 2BE.pl zapytał, skąd wzięła się ta kwota, miał usłyszeć, że "ma zapłacić".

 

Hm, taki doświadczony w biznesie, a takie rzeczy "na gębę" by robił. Taaa, taaa, już wierzę w to, że jednodniowy termin płatności, bla bla bla, A gdzie umowa? Z jednej strony polska ułańska fantazja to już klasyk gatunku, z drugiej strony ciężko uwierzyć, że takie rzeczy się dzieją. Panie od 2be to sobie takie bajki sam opowiadaj. Pokaż umowę-zlecenie.

 

EDIT: no i proszę, się wyjaśniło:

 

HostingNews.pl : Jaka forma umowy została zawarta z tą firmą? Kto im dał dostępy do serwerów i kto to kontrolował? Na jakie prace się umówiliście?
Bartek Juszczyk: Musieliśmy działać bardzo szybko. Nie było więc spisanej umowy – bazowaliśmy na ustaleniach mailowych.

 

klasyka.


Użytkownik umberto edytował ten post 09 March 2016 - 14:24


#35
CzarnyElo

CzarnyElo

    Uzależniony

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1254 postów
  • Rejestracja: 13-October 09

Typowa jazda bez trzymanki... Co nagle to po diable :)



#36
stania

stania

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
  • Rejestracja: 02-November 15

Bartek Juszczyk: Musieliśmy działać bardzo szybko. Nie było więc spisanej umowy – bazowaliśmy na ustaleniach mailowych.

 

Czytałem o tym art na niebezpieczniku, generalnie poraża mnie totalny brak profesjonalizmu ze strony włodarzy firmy. Zero powagi.

 

Strach mnie obleciał i zleciłem cykliczne backupy na moim hoscie wraz z dostawą do domu na płytach DVD


Tworzę proste dla użytkownika sklepy internetowe, i przyjazne wyszukiwarkom strony www

Tworzenie sklepów inernetowych

:P


#37
morderrca

morderrca

    Maniak

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 866 postów
  • Rejestracja: 25-May 08

To nie Ty masz myśleć tylko Twój hostingodawca, który poniekąd Ci to gwarantuje i to na nim spoczywa obowiązek backupu.

Zabawne. To nie Ty masz myśleć o swojej firmie tylko Twój hostingodawca? :)

 

 

Backup swojej strony to podstawa. Żaden hosting nie zagwarantuje Ci, że jacyś hakerzy nie wyczyszczą im danych z serwerów.

Albo, że właścicielem hostingu nie jest pryszczaty nowobogacki gamoń.


Użytkownik morderrca edytował ten post 10 March 2016 - 12:57

Na aukcjach:Licytacje-Komornicze.pl -- WyszukiwarkaInternetowa.pl -- Platformowki.pl

 

Sprawdź moje pozostałe aukcje: [KLIK]


#38
morderrca

morderrca

    Maniak

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 866 postów
  • Rejestracja: 25-May 08

Chłopak od jakiegoś czasu chciał pracować zdalnie jako administrator, a także chciał znaczącą podwyżkę. Już zarabiał 5 cyfrową sumę, ale jego oczekiwania płacowe, były nieadekwatne do stawek rynkowych i naszych możliwości finansowych. Warto dodać też, że dział przezeń zarządzany z 13 osób zmniejszył się w ostatnim czasie do 3 osób.

Niema to jak przemyślana strategia redukcji kosztów.


Na aukcjach:Licytacje-Komornicze.pl -- WyszukiwarkaInternetowa.pl -- Platformowki.pl

 

Sprawdź moje pozostałe aukcje: [KLIK]


#39
Kangur

Kangur

    Uzależniony

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6890 postów
  • Rejestracja: 15-November 07

Bartek Juszczyk: Musieliśmy działać bardzo szybko. Nie było więc spisanej umowy – bazowaliśmy na ustaleniach mailowych.

Jeżeli nie ma wymogu zachowania umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, to znaczy, że ustalenia mailowe ( złożenie przez strony oświadczenia woli ) należy uznać za wiążącą strony umowę.

Art. 60. Kodeksu cywilnego:  Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli)

Ograniczony lub niedoprecyzowany zakres ustaleń umownych zawartych drogą elektroniczną, to już zupełnie inna sprawa.



#40
cp24

cp24

    Dyskutant

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 300 postów
  • Rejestracja: 08-September 15

Ciekawe ile w tym prawdy, bo faktycznie podejrzenie pada na niezapłaconą fakturę, a odszkodowanie pójdzie w gruube miliony - kto tu kogo zrobił w balona oto jest pytanie :)







Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych