Skocz do zawartości
szdarek

BusinessInsider.pl - kolejna batalia

Promowane odpowiedzi

szdarek    17

Business Insider zachęcał nas do odstąpienia domeny ".pl". Złożyliśmy ofertę cenową, która jednak pozostała bez odpowiedzi – napisał nam w oświadczeniu przedstawiciel spółki Zalewski Management, która posiada domenę businessinsider.pl. Według przedstawicieli spółki RASP złożył pozew przeciwko firmie do Sądu Polubownego d/s domen internetowych. I czeka na wyrok.

 

http://innpoland.pl/126917,axel-springer-wydal-352-4-miliony-dolarow-w-polsce-ktos-podkupil-im-domene

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tmi    681

Adres businessinsider.pl ma jednak pewną wartość. Wedle automatycznej wyceny opartej o średni ruch na stronie (79 unikalnych użytkowników dziennie) jest to zaledwie 1027 złotych. Prawdziwa wartość leży jednak w marce, którą udaje. Dobrze widać to na przykładzie głośnej ostatnio transakcji – Brand24 Michała Sadowskiego kupił domenę brand24.com za 100 tysięcy złotych. Estymacja jej ceny na podstawie ruchu wskazywała na ceną 20 razy mniejszą (5110 złotych). Prawdziwą wartość wniosło dopiero skojarzenie domeny z marką.

 

W Stanach Zjednoczonych od 17 lat obowiązuje ustawa Anticybersquatting Consumer Protection Act (ACPA), która jest poprawką do ustawy o znaku towarowym. W USA domena, której nazwa odpowiada zarejestrowanemu znakowi towarowemu, może być po prostu przekazana właścicielowi takiego znaku. W tamtej rzeczywistości prawnej z domeną businessinsider.pl nie byłoby najmniejszego problemu. U nas jest to dużo bardziej skomplikowane i trwa dużo dłużej.

 

Co to za bełkot?

Czy chodziło po prostu o szum w sprawie brand24.com?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
umberto    1 044

Sprawa jest oczywista, cybersquatting. Dodatkowe uwagi:

- ciekawe, czy domena od razu została zarejestrowana na spółkę (istniejącą od 2002 r), czy też doknana została w międzyczasie cesja.

- w lutym br doszło do modyfikacji, pewnie przepięli z parkingu na stronę z pseudokontentem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tmi    681

Sprawa jest oczywista, cybersquatting. Dodatkowe uwagi:

- ciekawe, czy domena od razu została zarejestrowana na spółkę (istniejącą od 2002 r), czy też doknana została w międzyczasie cesja.

- w lutym br doszło do modyfikacji, pewnie przepięli z parkingu na stronę z pseudokontentem.

 

Po czym wnosisz, że cybersquatting?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
umberto    1 044

Po czym wnosisz, że cybersquatting?

 

Nie no, sztudenty wpadły se na pomysł projektu na zakończenie studiów "ynformatyki": - a se zrobimy portal z njusami "Byznes Ynsajder", cza kupić domenę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tmi    681

Nie było żadnej działalności o podobnej nazwie w Polsce w momencie rejestracji (2012). Znak towarowy "business insider" został zgłoszony w Europie w 2013 roku. W mojej ocenie w żaden sposób treści na stronie nie naruszają żadnych praw.

Więc pytam się. Dlaczego domena powinna wg Ciebie zostać odebrana?

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
damien    127

Nie wiem czy widzieliście, ale Onet miesiąc temu wszedł w posiadanie bi.pl. Także chyba "Zalewski Management" już za wiele businessinsider.pl nie sprzeda.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
umberto    1 044

Nie wiem czy widzieliście, ale Onet miesiąc temu wszedł w posiadanie bi.pl. Także chyba "Zalewski Management" już za wiele businessinsider.pl nie sprzeda.

Czyli co, rośnie świadomość wartości posiadania krótkich nazw?

 

rainbowtours.pl = r.pl

yellowpages.pl = yp.pl

businessinsider.com.pl = bi.pl

deutsche bank = db.pl

 

co tam jeszcze?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tmi    681

Czyli co, rośnie świadomość wartości posiadania krótkich nazw?

 

rainbowtours.pl = r.pl

yellowpages.pl = yp.pl

businessinsider.com.pl = bi.pl

deutsche bank = db.pl

 

co tam jeszcze?

 

fb.com

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
umberto    1 044

fb.com

Miałem na myśli krótkie domeny w końcówce .pl , bo globalnych jest sporo. Myślę, że potrzebę rebrandingu na krótkie domeny rozumieją najbardziej:

- duże firmy o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, szczególnie na rynku e-commerce

- globalni gracze, którzy wchodzą do naszego kraju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz




×