damien 215 Report post Posted September 25, 2013 Szkoda, bo nie wszystkie domeny można wytransferować bez ponoszenia kosztów do Premium (np. z promocji innych rejestratorów), a chciałbym móc skorzystać ze sklepu Premium, bo wydaje się być świetnym rozwiązaniem. Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted September 25, 2013 (edited) Mam pytanie o cennik premium.pl, a konkretnie cenę domen .eu: - cena rejestracji: 20 zł netto (24,60 z VAT), - cena odnowienia: 40 zł netto (49,20 z VAT), - cena odnowienia wygasającej: 150 zł netto (184,50 z VAT). Czy ta cena odnowienia wygasającej domeny .eu nie jest przesadnie wysoka? To Tucows, który utrzymuje domeny tyle pobiera pieniędzy za wyciągnięcie domeny .eu z kwarantanny? Edited September 25, 2013 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted September 25, 2013 (edited) Tak, Tucows pobiera bardzo wysoką opłatę za reaktywację .eu, ponadto taka operacja wymaga całkowicie ręcznej obsługi. Niemniej premium.pl posiada już akredytację EURid, więc to się niedługo zmieni. @damien - niestety póki co nie umożliwiamy wystawiania domen z zewnątrz, z akcentem na "póki co". ;-) Edited September 25, 2013 by pb 3 Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted September 25, 2013 - cena odnowienia wygasającej: 150 zł netto (184,50 z VAT). Czy ta cena odnowienia wygasającej domeny .eu nie jest przesadnie wysoka? To Tucows, który utrzymuje domeny tyle pobiera pieniędzy za wyciągnięcie domeny .eu z kwarantanny? Ale w OVH też jest wysoka 94,24 PLN Netto ( 115,92PLN BRUTTO) Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted September 25, 2013 (edited) Ale w OVH też jest wysoka No tak, ale w OVH nie mam domen, a w premium.pl mam sporo domen .eu wygasających za 4 dni - stąd moje zainteresowanie cennikiem i tym ile miałbym czasu na podjęcie decyzji o przedłużeniu jeszcze którejś z takich domen .eu (w kwarantannie to się jednak już nie zdecyduję przedłużać, jak dla mnie za drogo). Edited September 25, 2013 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
jonatan 29 Report post Posted September 25, 2013 (edited) @thomaso To zapraszam do kontaktu na priv. Wyślij mi swoją listę domen eu które będziesz chciał puścić,. Być może będę skłonny zapłacić za przedłużenie + ( ewentualnie " symboliczną złotówkę - dwie do 10 zł dla Ciebie ) . Ty coś zyskasz i ja. Pozdr edycja : brak cytatu kolegi. Edited September 25, 2013 by jonatan 1 Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted September 25, 2013 Ok - PW poszło. Share this post Link to post Share on other sites
adir 70 Report post Posted September 27, 2013 (edited) Witam Właśnie się zorientowałem, że strona profilu się nie odświeża. Wystawiłem kilka domen na aukcje, a na stronie profilu (bardzo) stare ceny. Przykładowa domena motogielda*com . Profil w stopce. PS. próbowałem w różnych przeglądarkach i odświeżania (F5, CTRL+R, CTRL+F5) więc to nie wina cache. Edited September 27, 2013 by adir Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted September 27, 2013 (edited) https://premium.pl/profil/freshdata Pod linkiem ze stopki rzeczywiście się nie aktualizuje (cache stanął). W poniedziałek zostanie to poprawione. Tymczasem zachęcamy do skorzystania z zapasowego adresu, który pobiera te dane w czasie rzeczywistym. Edited September 27, 2013 by Interson Share this post Link to post Share on other sites
rok1978 68 Report post Posted October 2, 2013 sprzedałem domenę na premium.pl a dziś od nabywcy otrzymałem następującego maila: Szanowni Państwo,próbowałam wylicytować domenę "piXXXXXXnie.pl", a otrzymałam "caXXXXXon.pl"... Wpisanie adresu "piXXXXXXnie.pl" prowadzi do przekierowania na "caXXXXXon.pl".W związku z mylącym przekierowaniem zakupiłam towar, którego nie chciałam. W związku z tym, proszę o zwrot wszystkich kosztów i anulowanie transakcji w ramach zwrotu w ciągu 10 dni towaru zakupionego na odległość.z wyrazami szacunku Miał ktoś z Was kiedyś taką sytuację? Nie bardzo wiem jak ją rozwiązać Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted October 2, 2013 Prawo do odstąpienia umowy w ciągu 10 dni nie obejmuje domen. Pytanie czy to Ty ustawiłeś przekierowanie i czy działałeś w zamiarze oszustwa, bo jeśli nie, to chyba wszystko ok. Kupujący widział co kupuje, potwierdził chęć nabycia nazwy xxx za kwotę yyy, więc moim zdaniem problemu nie ma. Oczywiście jeśli chcesz oddać kasę i wziąć z powrotem domenę, to też nie ma problemu, niech wystawi domenę, Ty ją kup, a co do prowizji to się jakoś dogadamy. ;-) 1 Share this post Link to post Share on other sites
necik 152 Report post Posted October 14, 2013 Jak w premium.pl na fakturze VAT nazwana jest usługa przedłużenia domeny? Czy jest to "Przedłużenie domeny domena.pl", czy też może np. coś w stylu "Utrzymanie nazwy domeny domena.pl"? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted October 14, 2013 "Utrzymanie nazwy domeny domena.pl" Share this post Link to post Share on other sites
Dick 122 Report post Posted October 29, 2013 Do czego służy "kod bezpieczeństwa" i kiedy może mi się przydać? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted October 29, 2013 Np. kiedy support poprosi Cię o weryfikację. Share this post Link to post Share on other sites
coolos 114 Report post Posted November 1, 2013 Planujecie jakieś promocje za "przenosiny"? Share this post Link to post Share on other sites
seomi 17 Report post Posted November 2, 2013 (edited) Mam "logiczny" problem z wystawieniem faktur miesięcznych. Wg https://premium.pl/article/view.html?id=75 ma zawierać: - datę wystawienia faktury nie późniejszą niż 7 dni od daty wykonania usługi [...] - datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu Tylko skąd wiem, kiedy będzie sprzedaż ostatniej domeny w danym miesiącu? To wiem dopiero, kiedy miesiąc się już kończył. Jeśli np. sprzedam domeny 1-ego, czy mam wystawić faktury do 8-ego (ale jeszcze nie wiadomo, czy nie będą inne sprzedaży), czy mam wystawić 31. faktura z data 8-ego??? Edited November 2, 2013 by seomi Share this post Link to post Share on other sites
lukas22333 10 Report post Posted November 2, 2013 Jeśli nie jest to Twoja pierwsza sprzedaż i rozliczasz się z premium.pl w trybie faktur miesięcznych, pamiętaj by faktura zawierała: - datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu - datę wystawienia faktury nie późniejszą niż ostatni dzień miesiąca, w którym miały miejsce usługi/dostawy towarów - dane kupującego: premium.pl Przemysław Bojczuk Sp.k., ul. Domaniewska 37, 02-672 Warszawa, NIP: 5213584915 (znajdziesz je także tutaj) - adnotację że faktura jest opłacona - opcjonalnie informację o formie płatności: saldo kaucji w premium.pl - nie należy wpisywać terminu płatności lub - jeśli program wymusza - wpisać ostatni dzień miesiąca, którego dotyczy faktura - na fakturze należy zawrzeć pozycje wraz z nazwami i kwotami wg zestawienia dostępnego w panelu, lub jedną sumaryczną pozycję o nazwie "sprzedaż domen wg załącznika" Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted November 2, 2013 (edited) seomi - faktury przecież wystawiasz za miesiąc poprzedni do 7 dnia, ale miesiąca następnego. Czyli teraz do 7 listopada musisz wystawić i wgrać fakturę za sprzedaże z października. Datą wykonania usługi/zakończenia dostawy będzie ostatni dzień października, w którym sprzedałeś domenę - na dziś przecież wiesz już ile sprzedałeś domen w październiku i kiedy ostatnią. Edited November 2, 2013 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
seomi 17 Report post Posted November 2, 2013 Dzięki za post. Datą wykonania usługi/zakończenia dostawy będzie ostatni dzień października, w którym sprzedałeś domenęAle wg Premium to nie ma być "ostatni dzień października", ale "datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu" - zgodnie z moim przykładem byłby więc np. data faktury 31.10. data sprzedaży 01.10. - tylko, że AFAIK data wystawienia nie może być 30 dni po dacie sprzedaży... (niestety nasz program nie pozwala po prostu podać miesiąc sprzedaży, wymaga konkretna data, inaczej pisałbym np. 10/2013 i wszystko byłby ok). Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 2, 2013 Dzięki za post.Ale wg Premium to nie ma być "ostatni dzień października", ale "datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu" - zgodnie z moim przykładem byłby więc np. data faktury 31.10. data sprzedaży 01.10. - tylko, że AFAIK data wystawienia nie może być 30 dni po dacie sprzedaży... (niestety nasz program nie pozwala po prostu podać miesiąc sprzedaży, wymaga konkretna data, inaczej pisałbym np. 10/2013 i wszystko byłby ok). W przypadku faktur zbiorczych, gdzie strony umawiały się wcześniej, że będzie wystawiona faktura zbiorcza za sprzedaż w danym miesiącu, nie obowiązuje zasada wystawiania najpóźniej 7 dni od daty sprzedaży. Wystawienie dokładnie zgodnie z opisem będzie ok, tj. za datę wystawienia przyjmujemy ostatni dzień danego miesiąca, a za datę wykonania usługi przyjmujemy dzień przekazania ostatniej domeny w danym miesiącu, choćby nawet sprzedaż była tylko jedna i miała miejsce np. 1 października. Rationale jest takie, że jeśli umówiliśmy się, że w danym miesiącu rozliczymy sprzedaże zbiorczo, to z góry przecież nie wiemy ile ich będzie ani kiedy będą miały miejsce. Jeśli więc jest tylko jedna i na początku miesiąca, to i tak nie można już za nią wystawić pojedynczej faktury, bo minęło wymagane 7 dni, stąd musi ona być ujęta na "zbiorczej". Podobnie nie możemy w połowie miesiąca wystawić faktury zbiorczej za dotychczasowe sprzedaże, bo co jeśli potem znów się coś sprzeda? Podsumowując, wszystko jest ok. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
seomi 17 Report post Posted November 3, 2013 (edited) Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Czy mogę prosić o jakiś link w tej sprawie, które to potwierdza? Nie jestem księgowym, ale pamiętam, że duże razy czytałem, że faktura trzeba wystawić w ciągu 7 dni, najpóźniej do końca miesiąca (i to w tym sensie: że 7 dni maks, jeśli koniec miesiąca jest wcześniej, wtedy do końca miesiąca). Edited November 3, 2013 by seomi Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 3, 2013 (edited) Też nie jestem księgowym, proponuję byś napisał do supportu, a odpisze Ci ktoś, kto jest. ;-) Edited November 3, 2013 by pb Share this post Link to post Share on other sites
kreatiff 11 Report post Posted November 4, 2013 Puściłem wolno pewną domenę. Zarezerwowało ją sobie premium.pl. W akcjach dla niej w zakładce "Do przechwycenia" mogę sobie wybrać "Dodaj do przechwycenia". Ale muszę się tam rejestrować, a na chwilę obecną ja chcę znać tylko cenę takiego "przechwycenia".Do tego to nie jest przechwycenie, bo oni już ją mają w rezerwie, więc wiem, że nic nie wiem.Cena to 99zł+vat czy w takim wypadku jest inaczej? Share this post Link to post Share on other sites
abc 68 Report post Posted November 6, 2013 Klient zainteresowany zakupem domeny złożył ofertę poprzez Sklep Premium.pl. Po krótkich negocjacjach zaakceptował ofertę, ale z jakiegoś powodu został w Sklepie wylogowany. Nie mógł się ponownie zalogować - przypuszcza, że wpisuje niepoprawne hasło (każdemu zdarza się czasem zapomnieć). Skontaktował się więc z BOK Premium.pl i niestety otrzymał informację, że w sklepie nie ma możliwości ani przypomnienia, ani zrestartowania, czy wygenerowania nowego hasła. Czy to prawda, że jak klient zapomni hasła w trakcie procesu zakupu w Sklepie Premium.pl to nikt mu nie jest w stanie pomóc (mimo, iż klient zna przecież maila z jakiego dokonywał rejestracji, więc BOK mógłby się wykazać i w jakiś sposób mu pomóc, np. generując nowe hasło)? Share this post Link to post Share on other sites