Jump to content
pb

Pytania dotyczące serwisu

Recommended Posts

Szkoda, bo nie wszystkie domeny można wytransferować bez ponoszenia kosztów do Premium (np. z promocji innych rejestratorów), a chciałbym móc skorzystać ze sklepu Premium, bo wydaje się być świetnym rozwiązaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie o cennik premium.pl, a konkretnie cenę domen .eu:

 

- cena rejestracji: 20 zł netto (24,60 z VAT),

- cena odnowienia: 40 zł netto (49,20 z VAT),

- cena odnowienia wygasającej: 150 zł netto (184,50 z VAT).

 

Czy ta cena odnowienia wygasającej domeny .eu nie jest przesadnie wysoka? To Tucows, który utrzymuje domeny tyle pobiera pieniędzy za wyciągnięcie domeny .eu z kwarantanny?

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, Tucows pobiera bardzo wysoką opłatę za reaktywację .eu, ponadto taka operacja wymaga całkowicie ręcznej obsługi. Niemniej premium.pl posiada już akredytację EURid, więc to się niedługo zmieni.

 

@damien - niestety póki co nie umożliwiamy wystawiania domen z zewnątrz, z akcentem na "póki co". ;-)

Edited by pb
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

- cena odnowienia wygasającej: 150 zł netto (184,50 z VAT).

 

Czy ta cena odnowienia wygasającej domeny .eu nie jest przesadnie wysoka? To Tucows, który utrzymuje domeny tyle pobiera pieniędzy za wyciągnięcie domeny .eu z kwarantanny?

 

Ale w OVH też jest wysoka

 

94,24 PLN Netto

( 115,92PLN BRUTTO)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w OVH też jest wysoka

 

No tak, ale w OVH nie mam domen, a w premium.pl mam sporo domen .eu wygasających za 4 dni - stąd moje zainteresowanie cennikiem i tym ile miałbym czasu na podjęcie decyzji o przedłużeniu jeszcze którejś z takich domen .eu (w kwarantannie to się jednak już nie zdecyduję przedłużać, jak dla mnie za drogo).

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thomaso

To zapraszam do kontaktu na priv. Wyślij mi swoją listę domen eu które będziesz chciał puścić,. Być może będę skłonny zapłacić za przedłużenie + ( ewentualnie " symboliczną złotówkę - dwie do 10 zł dla Ciebie ) . Ty coś zyskasz i ja.

Pozdr

 

edycja : brak cytatu kolegi.

Edited by jonatan
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Właśnie się zorientowałem, że strona profilu się nie odświeża. Wystawiłem kilka domen na aukcje, a na stronie profilu (bardzo) stare ceny.

 

Przykładowa domena motogielda*com . Profil w stopce.

 

PS. próbowałem w różnych przeglądarkach i odświeżania (F5, CTRL+R, CTRL+F5) więc to nie wina cache.

Edited by adir

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://premium.pl/profil/freshdata

 

Pod linkiem ze stopki rzeczywiście się nie aktualizuje (cache stanął). W poniedziałek zostanie to poprawione. Tymczasem zachęcamy do skorzystania z zapasowego adresu, który pobiera te dane w czasie rzeczywistym.

Edited by Interson

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzedałem domenę na premium.pl a dziś od nabywcy otrzymałem następującego maila:

 

Szanowni Państwo,
próbowałam wylicytować domenę "piXXXXXXnie.pl", a otrzymałam "caXXXXXon.pl"... Wpisanie adresu "piXXXXXXnie.pl" prowadzi do przekierowania na "caXXXXXon.pl".

W związku z mylącym przekierowaniem zakupiłam towar, którego nie chciałam. W związku z tym, proszę o zwrot wszystkich kosztów i anulowanie transakcji w ramach zwrotu w ciągu 10 dni towaru zakupionego na odległość.

z wyrazami szacunku

Miał ktoś z Was kiedyś taką sytuację? Nie bardzo wiem jak ją rozwiązać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawo do odstąpienia umowy w ciągu 10 dni nie obejmuje domen. Pytanie czy to Ty ustawiłeś przekierowanie i czy działałeś w zamiarze oszustwa, bo jeśli nie, to chyba wszystko ok. Kupujący widział co kupuje, potwierdził chęć nabycia nazwy xxx za kwotę yyy, więc moim zdaniem problemu nie ma. Oczywiście jeśli chcesz oddać kasę i wziąć z powrotem domenę, to też nie ma problemu, niech wystawi domenę, Ty ją kup, a co do prowizji to się jakoś dogadamy. ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w premium.pl na fakturze VAT nazwana jest usługa przedłużenia domeny? Czy jest to "Przedłużenie domeny domena.pl", czy też może np. coś w stylu "Utrzymanie nazwy domeny domena.pl"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam "logiczny" problem z wystawieniem faktur miesięcznych.

 

Wg https://premium.pl/article/view.html?id=75 ma zawierać:

- datę wystawienia faktury nie późniejszą niż 7 dni od daty wykonania usługi

[...]

- datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu

Tylko skąd wiem, kiedy będzie sprzedaż ostatniej domeny w danym miesiącu? To wiem dopiero, kiedy miesiąc się już kończył.

 

Jeśli np. sprzedam domeny 1-ego, czy mam wystawić faktury do 8-ego (ale jeszcze nie wiadomo, czy nie będą inne sprzedaży), czy mam wystawić 31. faktura z data 8-ego???

Edited by seomi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie jest to Twoja pierwsza sprzedaż i rozliczasz się z premium.pl w trybie faktur miesięcznych, pamiętaj by faktura zawierała:

- datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu

- datę wystawienia faktury nie późniejszą niż ostatni dzień miesiąca, w którym miały miejsce usługi/dostawy towarów

- dane kupującego: premium.pl Przemysław Bojczuk Sp.k., ul. Domaniewska 37, 02-672 Warszawa, NIP: 5213584915 (znajdziesz je także tutaj)

- adnotację że faktura jest opłacona

- opcjonalnie informację o formie płatności: saldo kaucji w premium.pl

- nie należy wpisywać terminu płatności lub - jeśli program wymusza - wpisać ostatni dzień miesiąca, którego dotyczy faktura

- na fakturze należy zawrzeć pozycje wraz z nazwami i kwotami wg zestawienia dostępnego w panelu, lub jedną sumaryczną pozycję o nazwie "sprzedaż domen wg załącznika"

Share this post


Link to post
Share on other sites

seomi - faktury przecież wystawiasz za miesiąc poprzedni do 7 dnia, ale miesiąca następnego. Czyli teraz do 7 listopada musisz wystawić i wgrać fakturę za sprzedaże z października. Datą wykonania usługi/zakończenia dostawy będzie ostatni dzień października, w którym sprzedałeś domenę - na dziś przecież wiesz już ile sprzedałeś domen w październiku i kiedy ostatnią.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za post.

Datą wykonania usługi/zakończenia dostawy będzie ostatni dzień października, w którym sprzedałeś domenę

Ale wg Premium to nie ma być "ostatni dzień października", ale "datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu" - zgodnie z moim przykładem byłby więc np. data faktury 31.10. data sprzedaży 01.10. - tylko, że AFAIK data wystawienia nie może być 30 dni po dacie sprzedaży...

 

(niestety nasz program nie pozwala po prostu podać miesiąc sprzedaży, wymaga konkretna data, inaczej pisałbym np. 10/2013 i wszystko byłby ok).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za post.Ale wg Premium to nie ma być "ostatni dzień października", ale "datę wykonania usługi/zakończenia dostawy zgodną z datą przekazania ostatniej domeny dla kupującego w danym miesiącu" - zgodnie z moim przykładem byłby więc np. data faktury 31.10. data sprzedaży 01.10. - tylko, że AFAIK data wystawienia nie może być 30 dni po dacie sprzedaży...

 

(niestety nasz program nie pozwala po prostu podać miesiąc sprzedaży, wymaga konkretna data, inaczej pisałbym np. 10/2013 i wszystko byłby ok).

 

W przypadku faktur zbiorczych, gdzie strony umawiały się wcześniej, że będzie wystawiona faktura zbiorcza za sprzedaż w danym miesiącu, nie obowiązuje zasada wystawiania najpóźniej 7 dni od daty sprzedaży. Wystawienie dokładnie zgodnie z opisem będzie ok, tj. za datę wystawienia przyjmujemy ostatni dzień danego miesiąca, a za datę wykonania usługi przyjmujemy dzień przekazania ostatniej domeny w danym miesiącu, choćby nawet sprzedaż była tylko jedna i miała miejsce np. 1 października. Rationale jest takie, że jeśli umówiliśmy się, że w danym miesiącu rozliczymy sprzedaże zbiorczo, to z góry przecież nie wiemy ile ich będzie ani kiedy będą miały miejsce. Jeśli więc jest tylko jedna i na początku miesiąca, to i tak nie można już za nią wystawić pojedynczej faktury, bo minęło wymagane 7 dni, stąd musi ona być ujęta na "zbiorczej". Podobnie nie możemy w połowie miesiąca wystawić faktury zbiorczej za dotychczasowe sprzedaże, bo co jeśli potem znów się coś sprzeda? Podsumowując, wszystko jest ok. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za wyjaśnienia.

 

Czy mogę prosić o jakiś link w tej sprawie, które to potwierdza?

 

Nie jestem księgowym, ale pamiętam, że duże razy czytałem, że faktura trzeba wystawić w ciągu 7 dni, najpóźniej do końca miesiąca (i to w tym sensie: że 7 dni maks, jeśli koniec miesiąca jest wcześniej, wtedy do końca miesiąca).

Edited by seomi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też nie jestem księgowym, proponuję byś napisał do supportu, a odpisze Ci ktoś, kto jest. ;-)

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puściłem wolno pewną domenę. Zarezerwowało ją sobie premium.pl. W akcjach dla niej w zakładce "Do przechwycenia" mogę sobie wybrać "Dodaj do przechwycenia". Ale muszę się tam rejestrować, a na chwilę obecną ja chcę znać tylko cenę takiego "przechwycenia".
Do tego to nie jest przechwycenie, bo oni już ją mają w rezerwie, więc wiem, że nic nie wiem.
Cena to 99zł+vat czy w takim wypadku jest inaczej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klient zainteresowany zakupem domeny złożył ofertę poprzez Sklep Premium.pl. Po krótkich negocjacjach zaakceptował ofertę, ale z jakiegoś powodu został w Sklepie wylogowany. Nie mógł się ponownie zalogować - przypuszcza, że wpisuje niepoprawne hasło (każdemu zdarza się czasem zapomnieć). Skontaktował się więc z BOK Premium.pl i niestety otrzymał informację, że w sklepie nie ma możliwości ani przypomnienia, ani zrestartowania, czy wygenerowania nowego hasła.

 

Czy to prawda, że jak klient zapomni hasła w trakcie procesu zakupu w Sklepie Premium.pl to nikt mu nie jest w stanie pomóc (mimo, iż klient zna przecież maila z jakiego dokonywał rejestracji, więc BOK mógłby się wykazać i w jakiś sposób mu pomóc, np. generując nowe hasło)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×