Jump to content
Sign in to follow this  
piezometry

Wykupienie domeny i powiązanie z nią poczty e-mail.

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem całkowicie zielony w tym temacie, szef zlecił mi takie zadanie i muszę się więc wykazać.

 

Firma ma podłączony internet za pomocą sieci osiedlowej. Na serwerze sieci osiedlowej funkcjonuje strona www firmy i skrzynka pocztowa.

Szef chce wykupić domenę regionalną.

Z tego co się już zorientowałem po wykupieniu domeny będę mógł ustawić przekierowanie tak, aby po wpisaniu nowo zakupionej domeny typu www.firma.waw.pl nastąpiło przekierowania na obecną stronę www firmy.

 

Ale co z adresem poczty e-mail?

Szef chce aby po wykupieniu domeny typu www.firma.waw.pl była również możliwość ustawienia skrzynki pocztowej typu biuro@firma.waw.pl.

Z tego co się zorientowałem to nie wszystkie firmy taką możliwość oferują. W zamian proponują wykupienie (gdzie nie gdzie możliwość darmowego) adresu e-mail, ale wtedy to co po biuro@.... będzie różne od adresu domeny www.firma.waw.pl

 

Kiedyś taką możliwość oferował serwis www.prv.pl, obecnie zawiesili oni usługi e-mail.

Jako potencjalnego dostawcę wytypowałem firmę www.home.pl, ale słyszałem o jakichś problemach w tej firmie z czymś co się nazywa authinfo.

 

Moglibyście mi coś w powyższej sprawie poradzić?

Może jakaś inna firma, cena wykupienia domeny nie musi być promocyjna, warunek tylko aby adres poczty e-mail dało się powiązać z wykupioną domeną.

 

Pozdrawiam

Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykupioną domenę kierujesz na serwer sieci osiedlowej i tam ustawiasz aliasy – aby strona www i skrzynki pocztowe w domenie firma.waw.pl odpowiadały tym pod firma.pl. Jest to dosłownie chwila roboty, więc pogadaj z adminem tej sieci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak wygląda Wasza ani inna sieć osiedlowa :rolleyes: . Ale powiem jak to się robi mając konto na serwerze np z cpanelem.