Jump to content
pb

Pytania dotyczące serwisu

Recommended Posts

jak wejdziesz tu: https://premium.pl/income.html - i klikniesz 'szczegóły' przy nazwie sprzedanej domeny, nie pojawia Ci się opcja pobrania/wgrania umowy?

Dzięki,

ale niestety nie można przesłać umowy na serwer Premium jeśli status sprzedaży jest "po terminie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,

ale niestety nie można przesłać umowy na serwer Premium jeśli status sprzedaży jest "po terminie".

 

Kontakt z BOK i przesłanie na maila z ręcznym dodaniem przez obsługę serwisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe mogę znaleźć tego posta, ale swojego czasu ktoś żalił się na przechwytywanie przez Premium.pl domen niedodanych do przechwycenia.

Dokładniej dodanych powiedzmy rok temu, a przechwyconych bez żadnej uprzedniej informacji czy ponownej deklaracji chęci przechwycenia teraz teraz.

Z tego co pamiętam miało to zostać uregulowane i jak widzę nic z tego - dziś dostałem powiadomienie, że zamówiona przez mnie do przechwycenia domena oczekuje na opłacenie, podczas gdy w ostatnim czasie nic do przechwycenia nie dodawałem :(

 

Wracając do mojego powyższego wpisu - serdecznie dziękuje za zablokowanie konta.

 

Na moje zgłoszenie otrzymałem odpowiedź, iż

 

"dodanie domeny do listy przechwytywanych oznacza chęć jej rejestracji. Zamówienie jest aktywne do momentu usunięcia domeny z listy. W przypadku braku chęci rejestracji domenę należy usunąć z listy"

 

Jakoś inni rejestratorzy nie stosują podobnego zabiegu i nie zaskoczyli mnie jeszcze taką sytuacją.

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację - składam w sklepie internetowym zamówienie na buty, niestety w danym momencie nie ma ich na stanie sklepu, a więc kupuje je gdzieś indziej. Myślicie, że też mi wyślą je po roku jak uzupełnią stock każąc sobie za nie płacić? :P

 

PS. Uważajcie, bo nie znacie dnia ani godziny kiedy Premium złapie Wam dodaną kiedyś do przechwycenia domenę. Może będzie to za rok, dwa, a może pięć kiedy o domenach już całkiem zapomnicie i do Waszych drzwi zapuka komornik z żądaniem zapłaty za nią ;)

Edited by bartxx86

Share this post


Link to post
Share on other sites

bartxx86 - wkrótce zamówienia będą automatycznie usuwane po dacie wygaśnięcia. Tymczasem regulamin jest regulaminem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do mojego powyższego wpisu - serdecznie dziękuje za zablokowanie konta.

 

Na moje zgłoszenie otrzymałem odpowiedź, iż

 

"dodanie domeny do listy przechwytywanych oznacza chęć jej rejestracji. Zamówienie jest aktywne do momentu usunięcia domeny z listy. W przypadku braku chęci rejestracji domenę należy usunąć z listy"

 

Jakoś inni rejestratorzy nie stosują podobnego zabiegu i nie zaskoczyli mnie jeszcze taką sytuacją.

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację - składam w sklepie internetowym zamówienie na buty, niestety w danym momencie nie ma ich na stanie sklepu, a więc kupuje je gdzieś indziej. Myślicie, że też mi wyślą je po roku jak uzupełnią stock każąc sobie za nie płacić? :P

 

Pomijając fakt, że kontakt w tej sprawie nawiązałeś na parę godzin przed upływem terminu zamówienia, zamiast od razu po informacji o przechwyceniu domeny - to i tak nie rozumiem zdziwienia. Zamówienie, kiedy by nie było złożone, jest aktywne dopóki nie zostanie zrealizowane. Jeśli zakładasz opcję na domenę, która wygasa za tydzień, ale jednak nie wygaśnie, to chciałbyś żeby nask opcję kasował, czy żeby zrealizowała się za rok? Mechanizm przyjęty w premium.pl owszem, różni się od tego stosowanego przez innych rejestratorów, co nie znaczy że jest gorszy - wg mnie jest znacznie lepszy. Dzięki niemu można dodać do przechwycenia dowolną domenę niezależnie od jej stanu - czy to wygasającą, czy zarejestrowaną, czy nawet będącą w rezerwacji, taką, która nigdy wcześniej nie była w rejestrze. Wielu użytkowników, prawidłowo korzystając z potencjału tej funkcji, dodaje do przechwycenia całe listy generyków, dwu- czy trzyliterówek, aby nie przegapić ich gdy trafią na aukcję. Wiele osób loguje się rzadko i nie śledzi list, dodają więc domeny które by chcieli mieć, np. swoje nazwisko, nazwę firmy czy domeny z branży w której działają - i nie muszą pamiętać o ich monitorowaniu, wiedząc, że system podejmie tyle prób, ile trzeba, by je dla nich przechwycić. System ten jest pod wieloma względami lepszy od tego, co oferują inne serwisy i przy tym wszystkim ma tylko jedną wadę - użytkownicy, którzy się rozmyślą co do przechwycenia danej domeny, nie usuwają jej z listy, tylko mają potem pretensje do systemu, że działa zgodnie wyrażoną przez nich wolą. Program komputerowy nie jest w stanie odgadnąć, który użytkownik rozmyślił się co do zamówienia, a który nie. Swoją drogą są i tacy, którzy się rozmyślają dzień po dodaniu domeny i minutę po jej przechwyceniu - jaka jest różnica między użytkownikiem, który się rozmyśla w ciągu 24 godzin, a takim, który się rozmyśla po 24 miesiącach? Z punktu widzenia systemu - żadna. Tu i tu system wykonał jedynie wolę użytkownika, którą ten wyraził w chwili składania zamówienia.

 

Na koniec muszę jeszcze sprostować słowa Intersona - żadne zamówienia nie będą automatycznie usuwane, bo nie miałoby to żadnego sensu i zbędnie krzywdziło użytkowników, którzy używają systemu zgodnie z przeznaczeniem i liczą, że ten podejmie wszelkie próby przechwycenia dla nich zamówionych domen. Jednak zostanie wprowadzone rozwiązanie, które pozwoli na uniknięcie sytuacji "zapomnianych zamówień", mianowicie będzie wysyłane powiadomienie w chwili gdy zamówiona domena zacznie wygasać, dzięki czemu "zapominalski zamawiacz" będzie miał dwa tygodnie na swobodne usunięcie "zapomnianego zamówienia". Wierzę, że to rozwiąże problem z korzyścią dla obu stron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w przypadku, gdy następuje sprzedaż serwisu korzystającego z dzierżawionej domeny istnieje możliwość przeniesienia dzierżawy danej domeny na życzenie (dyspozycję) klienta dzierżawiącego domenę na inne konto Premium.pl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możemy postarać się o płynną zmianę dzierżawcy, ale na zasadzie wygaśnięcia jednej i rozpoczęcia drugiej. Nie posiadamy rozwiązania umożliwiającego przeniesienie dzierżawy na inne konto.

Edited by Interson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie narzekajcie... który właściciel/udziałowiec większej firmy o zasięgu ogólnopolskim będzie konwersował na temat problemów w jego firmie/serwisie na forum ? 99% odeśle do niższego działu lub w ogóle się nie zainteresuje...

Duży PLUS dla PB i INTERSONA :) Dla mnie to jedna z wielkich zalet Premium.pl, że takie osoby potrafią angażować i rozwiązywać problemy użytkowników... i to różnych... takich co posiadają 1 domenę oraz taki co posiadają np. 600 domen internetowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając fakt, że kontakt w tej sprawie nawiązałeś na parę godzin przed upływem terminu zamówienia, zamiast od razu po informacji o przechwyceniu domeny - to i tak nie rozumiem zdziwienia. Zamówienie, kiedy by nie było złożone, jest aktywne dopóki nie zostanie zrealizowane. Jeśli zakładasz opcję na domenę, która wygasa za tydzień, ale jednak nie wygaśnie, to chciałbyś żeby nask opcję kasował, czy żeby zrealizowała się za rok? Mechanizm przyjęty w premium.pl owszem, różni się od tego stosowanego przez innych rejestratorów, co nie znaczy że jest gorszy - wg mnie jest znacznie lepszy. Dzięki niemu można dodać do przechwycenia dowolną domenę niezależnie od jej stanu - czy to wygasającą, czy zarejestrowaną, czy nawet będącą w rezerwacji, taką, która nigdy wcześniej nie była w rejestrze. Wielu użytkowników, prawidłowo korzystając z potencjału tej funkcji, dodaje do przechwycenia całe listy generyków, dwu- czy trzyliterówek, aby nie przegapić ich gdy trafią na aukcję. Wiele osób loguje się rzadko i nie śledzi list, dodają więc domeny które by chcieli mieć, np. swoje nazwisko, nazwę firmy czy domeny z branży w której działają - i nie muszą pamiętać o ich monitorowaniu, wiedząc, że system podejmie tyle prób, ile trzeba, by je dla nich przechwycić. System ten jest pod wieloma względami lepszy od tego, co oferują inne serwisy i przy tym wszystkim ma tylko jedną wadę - użytkownicy, którzy się rozmyślą co do przechwycenia danej domeny, nie usuwają jej z listy, tylko mają potem pretensje do systemu, że działa zgodnie wyrażoną przez nich wolą. Program komputerowy nie jest w stanie odgadnąć, który użytkownik rozmyślił się co do zamówienia, a który nie. Swoją drogą są i tacy, którzy się rozmyślają dzień po dodaniu domeny i minutę po jej przechwyceniu - jaka jest różnica między użytkownikiem, który się rozmyśla w ciągu 24 godzin, a takim, który się rozmyśla po 24 miesiącach? Z punktu widzenia systemu - żadna. Tu i tu system wykonał jedynie wolę użytkownika, którą ten wyraził w chwili składania zamówienia.

 

Na koniec muszę jeszcze sprostować słowa Intersona - żadne zamówienia nie będą automatycznie usuwane, bo nie miałoby to żadnego sensu i zbędnie krzywdziło użytkowników, którzy używają systemu zgodnie z przeznaczeniem i liczą, że ten podejmie wszelkie próby przechwycenia dla nich zamówionych domen. Jednak zostanie wprowadzone rozwiązanie, które pozwoli na uniknięcie sytuacji "zapomnianych zamówień", mianowicie będzie wysyłane powiadomienie w chwili gdy zamówiona domena zacznie wygasać, dzięki czemu "zapominalski zamawiacz" będzie miał dwa tygodnie na swobodne usunięcie "zapomnianego zamówienia". Wierzę, że to rozwiąże problem z korzyścią dla obu stron.

 

Przemku, skoro mnie nazywasz "zapominalskim zamawiaczem" to w takim razie do Was pasowałoby określenie niesłowny rejestrator - nie chcę tracić czasu na wyszukiwanie posta, w którym to obiecaliście, ani kto ten problem zgłosił przede mną, jednak pamiętam zapewnienie, że podobna do mojej sytuacja więcej się nie powtórzy.

 

Kontakt w tej sprawie nawiązałem na forum dużo wcześniej, ale jak widzę bardzo wybiórczo odpowiadacie na poruszane tu pytania/problemy. Z jednej strony nie mogę mieć pretensji ponieważ do zgłaszania problemów są tickety, ale (głupi?) liczyłem, że skoro na bieżąco się tu wypowiadacie w innych tematach i mój spotka się z jakąś reakcją. Żadnej odpowiedzi się nie doczekałem, a więc napisałem do Was ticketa.

 

Co się tyczy wspomnianego przez Intersona regulaminu proszę o wskazanie mi punktu, w którym widnieje zapis, że domena będzie przechwytywana aż do momentu jej skutecznego przechwycenia. Przed momentem go przejrzałem i takiej wzmianki nie widzę.

 

Czy założony przez Was system jest lepszy, czy też gorszy od konkurencji zależy tylko i wyłącznie od punktu widzenia. Dla Ciebie może on być świetny, ale mimo wszystko powinno to zostać dokładnie doprecyzowane w regulaminie. Gdyby każdy tak podchodził do składanych zamówień myślę, że miałbym w domu mnóstwo niechcianych przedmiotów, a tak na szczęście nie ma i posiadam tylko zadłużenie w Premium.pl zaistniałe z powodu nieopłacenia domeny, którą kiedyś byłem zainteresowany, ale jak to się mawia - to było kiedyś.

 

Swoją drogą słabo działa to Wasze przechwytywanie skoro na tyle domen jakie mam dodane do przechwycenia (podkreślę, że żadnych z listy nie usuwam) dopiero tę udało Wam się po roku przechwycić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 zamówienie (58%)

2-3 zamówienia (46%)

4+ zamowień (36%)

Ogólnie (55%)

 

Tak więc nie narzekamy.

 

Wielu użytkowników dodaje setki domen do przechwycenia, które mają opcję / są przedłużane, a później mają pretensje odnośnie skuteczności. Zweryfikuj więc swoją listę, być może niewiele z tych domen w ogóle można było przechwycić.

 

Edycja:

 

bartxx86 - posiadasz u nas 246 domen do przechwycenia. 122 z nich posiada założoną opcję. Na 20 wygasających obecnie domen 16 posiada opcję. Znaczna część domen to generyki oraz domeny zarejestrowane wiele lat temu, które są regularnie przedłużane. To tak odnośnie odpowiedzi dlaczego nie udaje nam się przechwycić Twoich zamówień. Po prostu nie potrafimy jeszcze łapać zajętych domen ;-).

Edited by Interson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko zerkając do Twojego profilu widzę, że mój wpis o aktywacji "zaufanego profilu" został prawdopodobnie przeoczony z powodu innej korespondencji, która odbywała się z Tobą w tym samym czasie (historia finansów). Wznowiłem temat. Mam nadzieję, że tym razem zostanie sprawniej zrealizowany.

 

"Środki należne za sprzedaż domen są jeszcze zablokowane - wgrany dokument oczekuje na sprawdzenie."

 

Minęły kolejne trzy tygodnie, a środki nadal są blokowane.

Kiedy sytuacja ma szansę na pomyślne wyjaśnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze swojej strony zrobiłem co mogłem - sprawa jest "na wierzchu" i czeka w kolejce na realizację. Mimo wszystko myślę, że gdyby dwa ostatnie ponaglenia poszły odpowiednią drogą kontaktu - sprawa byłaby już załatwiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego po wpisaniu domeny utrzymywanej w premium w wyszukiwarkę na Home.pl jedne są pokazywane jako "Domena jest dostępna na giełdzie domen" inne nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedałem 2 domeny w KT za 150 PLN każda. Za jedną otrzymałem 142,50, za drugą 3 PLN więcej. Wytłumaczy mi ktoś różnice w naliczaniu prowizji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego po wpisaniu domeny utrzymywanej w premium w wyszukiwarkę na Home.pl jedne są pokazywane jako "Domena jest dostępna na giełdzie domen" inne nie ?

 

dolaczam sie do tego zapytania.

 

Chcialbym sie dowiedziec jak pracuje ten algorytm. Czy jest zalezny od tego ile rozszerzen jest zajetych?

Nawet z podanym rozszerzeniem nie widac tam informacji ze domena .eu .net czy net.pl sa na sprzedaz w premium.

Moze to dziala tylko dla .pl?

 

Przydaloby sie jakies info w tej sprawie - chyba ze bylo, a cos przeoczylem.

 

Slepo wierze ze to promowanie w home wspiera sprzedaz, ale nie bede przenosil domen do premium skoro i tak nie sa promowane w szukajce 'starszego brata'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest kilka etapów integracji. Automatyzacja wszystkich procesów wymaga czasu. Najpierw powstały oferty, teraz giełda. Póki co dostępne są domeny .pl z czasem ważności minimum 30 dni. Kolejna iteracja przyniesie obsługę domen 1-30 dni przed wygaśnięciem i być może pozostałe końcówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy mieć przynajmniej 5 promowanych ofert :). W poniedziałek poprawiamy jeszcze sortowanie, powinny być na początku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego po wpisaniu domeny utrzymywanej w premium w wyszukiwarkę na Home.pl jedne są pokazywane jako "Domena jest dostępna na giełdzie domen" inne nie ?

 

 

dolaczam sie do tego zapytania.

 

Na pewno w przypadku domen, które nie mają ustalonej ceny Kup Teraz oraz dla domen wystawionych na aukcji pokazuje się komunikat "Domena jest niedostępna". Proponowałbym to w pierwszej kolejności zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno w przypadku domen, które nie mają ustalonej ceny Kup Teraz oraz dla domen wystawionych na aukcji pokazuje się komunikat "Domena jest niedostępna". Proponowałbym to w pierwszej kolejności zmienić.

 

dla net, .eu, net.pl z ustalona cena KT tez pojawia sie ten komunikat... za to jedna z moich info.pl jest wystawiona w home w pasku najczesciej kupowane rozszerzenia gdzie moge ja dodac do koszyka.

 

Nie wiem o co tutaj chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla net, .eu, net.pl z ustalona cena KT tez pojawia sie ten komunikat... za to jedna z moich info.pl jest wystawiona w home w pasku najczesciej kupowane rozszerzenia gdzie moge ja dodac do koszyka.

 

Nie wiem o co tutaj chodzi.

 

Obecnie w home.pl wyświetlają się wystawione na sprzedaż w premium.pl domeny:

- .pl (również funkcjonalne i regionalne) możliwe do transferu,

- w opcji KT,

- powyżej 21 dni ważności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×