Jump to content
pb

Pytania dotyczące serwisu

Recommended Posts

 

Obecnie w home.pl wyświetlają się wystawione na sprzedaż w premium.pl domeny:

- .pl (również funkcjonalne i regionalne) możliwe do transferu,

- w opcji KT,

- powyżej 21 dni ważności.

kiedy będą bez opcji KT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedy będą bez opcji KT ?

 

Cytując Intersona, jeszcze wiele pracy przed nami :) Będziemy informować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przez długi czas utrzymywaną w Premium domenę TargiDomen.pl, wygasła (ale miałem opcję w az.pl, więc dziś rano przetransferowałem domenę spowrotem do Premium). Chciałbym, aby tak jak kiedyś (i tak jak dla innej mojej domeny Dite.pl) pokazywało się na TargiDomen.pl moje portfolio po wpisaniu tego adresu w przeglądarce. Wydawało mi się, że wszystko dobrze poustawiałem w opcjach, ale wyświetla się cały czas tylko oferta sprzedaży tej domeny, a nie portfolio. Jakaś podpowiedź ?

 

Sebastian

alpine5

 

p.s. w międzyczasie zauważyłem, że moje domeny mają ustawione dwa rodzaje DNS-ów:

- zdecydowana większość domen ma wpis domain.for.sale.at.premium.pl, domena.do.kupienia.w.premium.pl

- kilka domen ma wpisy ns1.premium.pl, ns2.premium.pl

 

O co z tym chodzi (pytam tak z czystej ciekawości) ?

Edited by alpine5

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to, żeby za pośrednictwem DNSów była reklama. Każdy podczas sprawdzania domeny w bazie who.is dowie się, że dana domena jest na sprzedaż w Premium.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, zmieniamy adresy dnsów dla domen, które są wystawione na sprzedaż, aby zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów - wcześniej taka informacja była dodana w kontakcie technicznym, ale NASK kazał ją usunąć, więc znaleźliśmy inny sposób, i chyba nawet lepszy. ;-)

 

Problem z adresem portfolio może wynikać właśnie z tego, że domena targidomen.pl jest wystawiona na sprzedaż, a więc ma inne dnsy niż nsX.premium.pl - poprawimy to, ale póki co możesz jedynie zdjąć ją z giełdy i wtedy użyć jako adresu folio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, zmieniamy adresy dnsów dla domen, które są wystawione na sprzedaż, aby zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów - wcześniej taka informacja była dodana w kontakcie technicznym, ale NASK kazał ją usunąć, więc znaleźliśmy inny sposób, i chyba nawet lepszy. ;-)

 

Problem z adresem portfolio może wynikać właśnie z tego, że domena targidomen.pl jest wystawiona na sprzedaż, a więc ma inne dnsy niż nsX.premium.pl - poprawimy to, ale póki co możesz jedynie zdjąć ją z giełdy i wtedy użyć jako adresu folio.

Jak ją przetransferowałem dziś rano, to miała te "reklamowe" DNS-y. Przy transferowaniu domeny zaznaczyłem ptaszka, żeby zmienić DNS-y na domyślne Premium.

Potem jak już rozkminiłem gdzie się ustawia w panelu klienta dodawanie domeny (żeby kierowała na portfolio), to wyświetliła mi się lista do wyboru (chyba tylko 7-8 szt. ze 170 szt moich domen) i nie widziałem tam właśnie TargiDomen.pl

Zmieniłem jej następnie DNS-y na ns1.premium.pl i ns2.premium.pl i pojawiła się na liście dostępnych do wyboru (które można skierować do wyświetlania portfolio), ale nie kierowała na portfolio, tylko na tą konkretną ofertę po wpisaniu adresu w przeglądarce.

 

Rozpisałem się, a tu w międzyczasie już wszystko zrobiło się ok, widocznie trzeba było poczekać na propagację DNS. :)

Dziękuję jednak za pomoc i informacje.

 

Sebastian

alpine5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcielibyśmy przenieść nasze portfolio do Państwa lecz mamy w związku z tym kilka pytań. Na wiele już znaleźlismy odpowiedzi na stronie lub forum.

1) Jak dużo domen sprzedaję się poprzez kanał sprzedaży Home.pl ?

2) Czy dużo zapytań pada od klientów końcowych (tj. takich którzy szukają domen poprzez home.pl?)

3) Czy premium.pl planuje wprowadzic hosting ? Podstawowy chociazby dla stron wizytówek.

4) Czy istnieje możliwośc otrzymywania faktur zbiorczych za cały miesiąc ? Czy za każda operacje/dziennie jest generowana faktura ?

5) Czy support telefoniczny rzeczywiście istnieje i moze zaradzić, czy w sytuacjach kryzysowych i tak pozostaje czekanie na odpowiedż mailowa? Tu niestety pstryczek w strone AZ.pl u ktorej jestesmy bardzo duzym klientem, a nadal mamy problemy z kontaktem.

Licze na odpowiedź
Monika K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) od czasu uruchomienia sprzedaży bezpośrednio w home.pl, tym kanałem "przepłynęło" już kilkadziesiąt tysięcy złotych; trzeba przy tym pamiętać o tym, że obecnie wyświetla się w home.pl tylko część domen spełniających konkretne warunki (ustawiona cena Kup Teraz, możliwość natychmiastowego transferu), natomiast pracujemy nad rozszerzeniem zakresu wyświetlanych domen

 

2) obecnie nie ma w home.pl możliwości negocjacji ceny, więc na to pytanie nie da się odpowiedzieć; pracujemy nad umożliwieniem negocjacji cen bezpośrednio w home.pl, wtedy będzie można powiedzieć coś konkretnego; patrząc wstecz, do czasu kiedy z home.pl było przejście na stronę oferty w premium.pl, tą drogą realizowało się kilkanaście-, nawet do dwudziestu kilku procent wszystkich sprzedaży, a możliwe że nawet więcej, po prostu nie wszystkich klientów można było jednoznacznie przypisać dla celów statystycznych (np. blokowanie cookies albo rejestracja kilka dni później niż pierwotne wejście na ofertę itp.)

 

3) tak, planujemy wprowadzić proste pakiety hostingowe oraz pochodne usługi (np. certyfikaty ssl), ale nie mogę podać konkretnego terminu

 

4) domyślnie faktury wystawiane są zbiorczo za cały miesiąc

 

5) support działa w dni robocze od 8. do 18. i z tego co wiem, działa całkiem sprawnie. ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem mi się coś nie zgadza z finansami.

Sprzedałem domenę za 2500 PLN netto. Prowizja serwisu wyniosła 125 PLN (5%), tymczasem na moje konto na Premium wpłynęło 1947 PLN.

 

Dla porównania: w przypadku poprzedniej sprzedaży za 1000 PLN, na moje konto zaksięgowano pełną kwotę, a następnie odciągnięto z niej 24,39 PLN prowizji - czyli ok.

 

To jakiś błąd, czy coś mi umknęło?

Edited by Geekboy68k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem mi się coś nie zgadza z finansami.

Sprzedałem domenę za 2500 PLN netto. Prowizja serwisu wyniosła 125 PLN (5%), tymczasem na moje konto na Premium wpłynęło 1947 PLN.

 

Dla porównania: w przypadku poprzedniej sprzedaży za 1000 PLN, na moje konto zaksięgowano pełną kwotę, a następnie odciągnięto z niej 24,39 PLN prowizji - czyli ok.

 

To jakiś błąd, czy coś mi umknęło?

 

2500 minus 5% prowizji = 2375, minus 18% zaliczki na podatek dochodowy (zaokr. do pełnych zlotych) = 1947

przy transakcji masz rachunek do pobrania i tam jest wszystko rozpisane

 

Przy tej poprzedniej transakcji, o której mówisz, kupujący wybrał rozliczenie bezpośrednie, dlatego dostałeś kwotę pomniejszoną jedynie o prowizję.

Edited by pb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) od czasu uruchomienia sprzedaży bezpośrednio w home.pl, tym kanałem "przepłynęło" już kilkadziesiąt tysięcy złotych; trzeba przy tym pamiętać o tym, że obecnie wyświetla się w home.pl tylko część domen spełniających konkretne warunki (ustawiona cena Kup Teraz, możliwość natychmiastowego transferu), natomiast pracujemy nad rozszerzeniem zakresu wyświetlanych domen

 

2) obecnie nie ma w home.pl możliwości negocjacji ceny, więc na to pytanie nie da się odpowiedzieć; pracujemy nad umożliwieniem negocjacji cen bezpośrednio w home.pl, wtedy będzie można powiedzieć coś konkretnego; patrząc wstecz, do czasu kiedy z home.pl było przejście na stronę oferty w premium.pl, tą drogą realizowało się kilkanaście-, nawet do dwudziestu kilku procent wszystkich sprzedaży, a możliwe że nawet więcej, po prostu nie wszystkich klientów można było jednoznacznie przypisać dla celów statystycznych (np. blokowanie cookies albo rejestracja kilka dni później niż pierwotne wejście na ofertę itp.)

 

3) tak, planujemy wprowadzić proste pakiety hostingowe oraz pochodne usługi (np. certyfikaty ssl), ale nie mogę podać konkretnego terminu

 

4) domyślnie faktury wystawiane są zbiorczo za cały miesiąc

 

5) support działa w dni robocze od 8. do 18. i z tego co wiem, działa całkiem sprawnie. ;-)

 

Witam ponownie,

 

1) Kilkadziesiąt tysięcy złotych robi wrażenie ale proszę o informacje czy to była jedna domena za kilkadziesiąt tysięcy czy kilkadziesiąt po "set" złotych ?:) Ile dziennie sprzedaje się w Premium normalnie przez giełde a ile przez dedykowany kanał Home.pl ?

 

2) Byłaby to pewnie przydatna opcja nie tylko dla nas.

 

3) Czy w przybliżeniu będzie to ten rok ? Pytam gdyż jest to dla nas ważne (do tej pory trzymaliśmy wszystko w AZ, lecz przyszedl czas na zmiane) :)

 

4) Rozumiem.

 

5) Skoro tak, wypada będzie przetestować :)

 

Pozdrawiam i ponownie liczę na odpowiedź

Monika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez kanał home.pl przedawały się domeny w różnych cenach, nawet po kilka złotych, ale prawie połowa transakcji to kwoty czterocyfrowe. Najwyższa dotychczas sprzedaż to domena jednego z forumowiczów za 5500 zł netto. :-)

 

Tak jak pisałem, dodanie kolejnych form sprzedaży jest aktualnie na warsztacie i będzie stopniowo wdrażane. Co do hostingu - chcielibyśmy aby pojawił się w ofercie jak najszybciej, więc wierze że będzie to jeszcze w tym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym się technicznie różni "rezerwacja domen" od zarezerwowania domeny w procesie jej rejestracji (ale jeszcze przed opłaceniem)?

Pytam, ponieważ mam listę domen, które mogę zarejestrować (są wolne), ale nie mogę zarezerwować ("Usunięte z kolejki").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezerwacja jest możliwa tylko dla domen wolnych. Jeśli status domeny to "usunięta z kolejki" (book_block), taką domenę można wyłącznie zarejestrować.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, to jeszcze jedno pytanko laika :D Co to znaczy, że domena jest book_block? W jaki sposób adresy nabywają taki parametr?

 

Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domena może być zarezerwowana na 14 dni, jeśli w tym czasie nie będzie zarejestrowana przez właściciela rezerwacji, to przechodzi w 5-dniowy okres book_block, w czasie którego może być zarejestrowana przez każdego. Po upływie tego okresu wraca do puli domen wolnych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w przypadku, gdy wysłano klientowi kontrofertę i trwa właśnie 14-dniowy okres oczekiwania na decyzję, a domena automatycznie spada z giełdy, ze względu na zbliżający się koniec okresu ważności, to negocjacje zostają anulowane (zakończone)? Jaki komunikat otrzymuje zainteresowany klient?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób klient może w Premium.pl wygenerować sobie fakturę proforma na dowolną kwotę zasilenia salda, jeśli takiej faktury wymaga od niego Księgowość w jego firmie?

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób klient może w Premium.pl wygenerować sobie fakturę proforma na dowolną kwotę zasilenia salda, jeśli takiej faktury wymaga od niego Księgowość w jego firmie?

 

Obecnie pro formy są wystawiane wyłącznie automatycznie na konkretną transakcję, jak zakup domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem bardzo prosić o pomoc w pilnej sprawie - problem w środę zgłosiłem problem do BOK, ale oczywiście "rozłożyli ręce" i nie pomogli :(. Niestety, to nie pierwszy raz kiedy można się przekonać o niekompetencji supportu z BOK. Dodatkowo, ticket który dotyczy mojego zgłoszenia się zepsuł (tak, wiem jak to brzmi - nie wiem co się stało, ale tak jest) i nie mogę dodać do niego żadnej odpowiedzi.

 

pb, Interson, Tuśka - pomóżcie proszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zapytać jak obecnie wygląda kwestia rozliczenia przy transakcji za pośrednictwem Premium.pl pomiędzy podmiotem zwolnionym z VAT (sprzedającym), a kupującym z zagranicy (zarowno w przypadku, gdy jest on z EU jak i gdy jest spoza EU). Czy w przypadku takiej transakcji kupującemu również pojawi się możliwość rozliczenia bezpośredniego z nabywcą, czy też ma możliwość wyłącznie zakupu z fakturą VAT od Premium.pl, a sprzedający wystawia rachunek Premium.pl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezależnie od tego kto jest kupującym, fakturowanie działa tak samo - jest użależnione tylko od statusu sprzedawcy. Przypomnę, że wszystkie transakcje opierają się na kwotach netto, więc dla sprzedającego również nie robi to żadnej różnicy kto jest kupującym. ;-)

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Robi różnice", może nie w kwestii samej ceny jaką płaci kupujący, ale w sposobie rozliczenia - nie każdy bowiem ma europejski NIP, a w przypadku sprzedającego będącego podmiotowo zwolnionym z VAT, jeśli kupujący kupi domenę nawet za 5 złotych i okaże się podmiotem zagranicznym a nie wybierze faktury VAT od Premium.pl będzie to wymagało zgłoszenia do VAT-UE tylko z powodu tej jednej transakcji.

 

Jeśli zatem to możliwe i nie ma żadnych przeciwskazań, dobrze byłoby, aby w przypadku podmiotów zagranicznych zarejestrowanych w Premium.pl, nie wyświetlała się im możliwość wyboru sposobu rozliczenia - zwłaszcza, że jak napisałeś nie będzie to miało ostatecznie wpływu na cenę za jaką taki kupujący zapłaci.

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×