zabaco 1,339 Report post Posted June 1, 2013 Obecnie w home.pl wyświetlają się wystawione na sprzedaż w premium.pl domeny: - .pl (również funkcjonalne i regionalne) możliwe do transferu, - w opcji KT, - powyżej 21 dni ważności. kiedy będą bez opcji KT ? Share this post Link to post Share on other sites
Tuśka 18 Report post Posted June 1, 2013 kiedy będą bez opcji KT ? Cytując Intersona, jeszcze wiele pracy przed nami Będziemy informować. Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted July 17, 2013 (edited) Miałem przez długi czas utrzymywaną w Premium domenę TargiDomen.pl, wygasła (ale miałem opcję w az.pl, więc dziś rano przetransferowałem domenę spowrotem do Premium). Chciałbym, aby tak jak kiedyś (i tak jak dla innej mojej domeny Dite.pl) pokazywało się na TargiDomen.pl moje portfolio po wpisaniu tego adresu w przeglądarce. Wydawało mi się, że wszystko dobrze poustawiałem w opcjach, ale wyświetla się cały czas tylko oferta sprzedaży tej domeny, a nie portfolio. Jakaś podpowiedź ? Sebastian alpine5 p.s. w międzyczasie zauważyłem, że moje domeny mają ustawione dwa rodzaje DNS-ów: - zdecydowana większość domen ma wpis domain.for.sale.at.premium.pl, domena.do.kupienia.w.premium.pl - kilka domen ma wpisy ns1.premium.pl, ns2.premium.pl O co z tym chodzi (pytam tak z czystej ciekawości) ? Edited July 17, 2013 by alpine5 Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted July 17, 2013 O to, żeby za pośrednictwem DNSów była reklama. Każdy podczas sprawdzania domeny w bazie who.is dowie się, że dana domena jest na sprzedaż w Premium.pl Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 17, 2013 Zgadza się, zmieniamy adresy dnsów dla domen, które są wystawione na sprzedaż, aby zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów - wcześniej taka informacja była dodana w kontakcie technicznym, ale NASK kazał ją usunąć, więc znaleźliśmy inny sposób, i chyba nawet lepszy. ;-) Problem z adresem portfolio może wynikać właśnie z tego, że domena targidomen.pl jest wystawiona na sprzedaż, a więc ma inne dnsy niż nsX.premium.pl - poprawimy to, ale póki co możesz jedynie zdjąć ją z giełdy i wtedy użyć jako adresu folio. Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted July 17, 2013 Zgadza się, zmieniamy adresy dnsów dla domen, które są wystawione na sprzedaż, aby zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów - wcześniej taka informacja była dodana w kontakcie technicznym, ale NASK kazał ją usunąć, więc znaleźliśmy inny sposób, i chyba nawet lepszy. ;-) Problem z adresem portfolio może wynikać właśnie z tego, że domena targidomen.pl jest wystawiona na sprzedaż, a więc ma inne dnsy niż nsX.premium.pl - poprawimy to, ale póki co możesz jedynie zdjąć ją z giełdy i wtedy użyć jako adresu folio. Jak ją przetransferowałem dziś rano, to miała te "reklamowe" DNS-y. Przy transferowaniu domeny zaznaczyłem ptaszka, żeby zmienić DNS-y na domyślne Premium. Potem jak już rozkminiłem gdzie się ustawia w panelu klienta dodawanie domeny (żeby kierowała na portfolio), to wyświetliła mi się lista do wyboru (chyba tylko 7-8 szt. ze 170 szt moich domen) i nie widziałem tam właśnie TargiDomen.pl Zmieniłem jej następnie DNS-y na ns1.premium.pl i ns2.premium.pl i pojawiła się na liście dostępnych do wyboru (które można skierować do wyświetlania portfolio), ale nie kierowała na portfolio, tylko na tą konkretną ofertę po wpisaniu adresu w przeglądarce. Rozpisałem się, a tu w międzyczasie już wszystko zrobiło się ok, widocznie trzeba było poczekać na propagację DNS. Dziękuję jednak za pomoc i informacje. Sebastian alpine5 Share this post Link to post Share on other sites
Gsk 0 Report post Posted July 18, 2013 Chcielibyśmy przenieść nasze portfolio do Państwa lecz mamy w związku z tym kilka pytań. Na wiele już znaleźlismy odpowiedzi na stronie lub forum.1) Jak dużo domen sprzedaję się poprzez kanał sprzedaży Home.pl ?2) Czy dużo zapytań pada od klientów końcowych (tj. takich którzy szukają domen poprzez home.pl?)3) Czy premium.pl planuje wprowadzic hosting ? Podstawowy chociazby dla stron wizytówek.4) Czy istnieje możliwośc otrzymywania faktur zbiorczych za cały miesiąc ? Czy za każda operacje/dziennie jest generowana faktura ?5) Czy support telefoniczny rzeczywiście istnieje i moze zaradzić, czy w sytuacjach kryzysowych i tak pozostaje czekanie na odpowiedż mailowa? Tu niestety pstryczek w strone AZ.pl u ktorej jestesmy bardzo duzym klientem, a nadal mamy problemy z kontaktem.Licze na odpowiedźMonika K. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 19, 2013 1) od czasu uruchomienia sprzedaży bezpośrednio w home.pl, tym kanałem "przepłynęło" już kilkadziesiąt tysięcy złotych; trzeba przy tym pamiętać o tym, że obecnie wyświetla się w home.pl tylko część domen spełniających konkretne warunki (ustawiona cena Kup Teraz, możliwość natychmiastowego transferu), natomiast pracujemy nad rozszerzeniem zakresu wyświetlanych domen 2) obecnie nie ma w home.pl możliwości negocjacji ceny, więc na to pytanie nie da się odpowiedzieć; pracujemy nad umożliwieniem negocjacji cen bezpośrednio w home.pl, wtedy będzie można powiedzieć coś konkretnego; patrząc wstecz, do czasu kiedy z home.pl było przejście na stronę oferty w premium.pl, tą drogą realizowało się kilkanaście-, nawet do dwudziestu kilku procent wszystkich sprzedaży, a możliwe że nawet więcej, po prostu nie wszystkich klientów można było jednoznacznie przypisać dla celów statystycznych (np. blokowanie cookies albo rejestracja kilka dni później niż pierwotne wejście na ofertę itp.) 3) tak, planujemy wprowadzić proste pakiety hostingowe oraz pochodne usługi (np. certyfikaty ssl), ale nie mogę podać konkretnego terminu 4) domyślnie faktury wystawiane są zbiorczo za cały miesiąc 5) support działa w dni robocze od 8. do 18. i z tego co wiem, działa całkiem sprawnie. ;-) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Geekboy68k 192 Report post Posted July 19, 2013 (edited) Tymczasem mi się coś nie zgadza z finansami. Sprzedałem domenę za 2500 PLN netto. Prowizja serwisu wyniosła 125 PLN (5%), tymczasem na moje konto na Premium wpłynęło 1947 PLN. Dla porównania: w przypadku poprzedniej sprzedaży za 1000 PLN, na moje konto zaksięgowano pełną kwotę, a następnie odciągnięto z niej 24,39 PLN prowizji - czyli ok. To jakiś błąd, czy coś mi umknęło? Edited July 19, 2013 by Geekboy68k Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 19, 2013 (edited) Tymczasem mi się coś nie zgadza z finansami. Sprzedałem domenę za 2500 PLN netto. Prowizja serwisu wyniosła 125 PLN (5%), tymczasem na moje konto na Premium wpłynęło 1947 PLN. Dla porównania: w przypadku poprzedniej sprzedaży za 1000 PLN, na moje konto zaksięgowano pełną kwotę, a następnie odciągnięto z niej 24,39 PLN prowizji - czyli ok. To jakiś błąd, czy coś mi umknęło? 2500 minus 5% prowizji = 2375, minus 18% zaliczki na podatek dochodowy (zaokr. do pełnych zlotych) = 1947 przy transakcji masz rachunek do pobrania i tam jest wszystko rozpisane Przy tej poprzedniej transakcji, o której mówisz, kupujący wybrał rozliczenie bezpośrednie, dlatego dostałeś kwotę pomniejszoną jedynie o prowizję. Edited July 19, 2013 by pb 1 Share this post Link to post Share on other sites
Geekboy68k 192 Report post Posted July 19, 2013 Ach, rozumiem. Dzięki wielkie za wyjaśnienie Share this post Link to post Share on other sites
Gsk 0 Report post Posted July 24, 2013 1) od czasu uruchomienia sprzedaży bezpośrednio w home.pl, tym kanałem "przepłynęło" już kilkadziesiąt tysięcy złotych; trzeba przy tym pamiętać o tym, że obecnie wyświetla się w home.pl tylko część domen spełniających konkretne warunki (ustawiona cena Kup Teraz, możliwość natychmiastowego transferu), natomiast pracujemy nad rozszerzeniem zakresu wyświetlanych domen 2) obecnie nie ma w home.pl możliwości negocjacji ceny, więc na to pytanie nie da się odpowiedzieć; pracujemy nad umożliwieniem negocjacji cen bezpośrednio w home.pl, wtedy będzie można powiedzieć coś konkretnego; patrząc wstecz, do czasu kiedy z home.pl było przejście na stronę oferty w premium.pl, tą drogą realizowało się kilkanaście-, nawet do dwudziestu kilku procent wszystkich sprzedaży, a możliwe że nawet więcej, po prostu nie wszystkich klientów można było jednoznacznie przypisać dla celów statystycznych (np. blokowanie cookies albo rejestracja kilka dni później niż pierwotne wejście na ofertę itp.) 3) tak, planujemy wprowadzić proste pakiety hostingowe oraz pochodne usługi (np. certyfikaty ssl), ale nie mogę podać konkretnego terminu 4) domyślnie faktury wystawiane są zbiorczo za cały miesiąc 5) support działa w dni robocze od 8. do 18. i z tego co wiem, działa całkiem sprawnie. ;-) Witam ponownie, 1) Kilkadziesiąt tysięcy złotych robi wrażenie ale proszę o informacje czy to była jedna domena za kilkadziesiąt tysięcy czy kilkadziesiąt po "set" złotych ? Ile dziennie sprzedaje się w Premium normalnie przez giełde a ile przez dedykowany kanał Home.pl ? 2) Byłaby to pewnie przydatna opcja nie tylko dla nas. 3) Czy w przybliżeniu będzie to ten rok ? Pytam gdyż jest to dla nas ważne (do tej pory trzymaliśmy wszystko w AZ, lecz przyszedl czas na zmiane) 4) Rozumiem. 5) Skoro tak, wypada będzie przetestować Pozdrawiam i ponownie liczę na odpowiedź Monika Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 24, 2013 Przez kanał home.pl przedawały się domeny w różnych cenach, nawet po kilka złotych, ale prawie połowa transakcji to kwoty czterocyfrowe. Najwyższa dotychczas sprzedaż to domena jednego z forumowiczów za 5500 zł netto. :-) Tak jak pisałem, dodanie kolejnych form sprzedaży jest aktualnie na warsztacie i będzie stopniowo wdrażane. Co do hostingu - chcielibyśmy aby pojawił się w ofercie jak najszybciej, więc wierze że będzie to jeszcze w tym roku. Share this post Link to post Share on other sites
Geekboy68k 192 Report post Posted July 26, 2013 Czym się technicznie różni "rezerwacja domen" od zarezerwowania domeny w procesie jej rejestracji (ale jeszcze przed opłaceniem)? Pytam, ponieważ mam listę domen, które mogę zarejestrować (są wolne), ale nie mogę zarezerwować ("Usunięte z kolejki"). Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 26, 2013 Rezerwacja jest możliwa tylko dla domen wolnych. Jeśli status domeny to "usunięta z kolejki" (book_block), taką domenę można wyłącznie zarejestrować. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Geekboy68k 192 Report post Posted July 26, 2013 Ok, to jeszcze jedno pytanko laika Co to znaczy, że domena jest book_block? W jaki sposób adresy nabywają taki parametr? Dzięki wielkie za odpowiedź Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted July 26, 2013 Domena może być zarezerwowana na 14 dni, jeśli w tym czasie nie będzie zarejestrowana przez właściciela rezerwacji, to przechodzi w 5-dniowy okres book_block, w czasie którego może być zarejestrowana przez każdego. Po upływie tego okresu wraca do puli domen wolnych. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Draft 49 Report post Posted July 31, 2013 Czy w przypadku, gdy wysłano klientowi kontrofertę i trwa właśnie 14-dniowy okres oczekiwania na decyzję, a domena automatycznie spada z giełdy, ze względu na zbliżający się koniec okresu ważności, to negocjacje zostają anulowane (zakończone)? Jaki komunikat otrzymuje zainteresowany klient? Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted July 31, 2013 Tak, zostaje. Otrzymuje informację "domena usunięta z giełdy". Share this post Link to post Share on other sites
abc 68 Report post Posted August 6, 2013 (edited) W jaki sposób klient może w Premium.pl wygenerować sobie fakturę proforma na dowolną kwotę zasilenia salda, jeśli takiej faktury wymaga od niego Księgowość w jego firmie? Edited August 6, 2013 by abc Share this post Link to post Share on other sites
Tuśka 18 Report post Posted August 6, 2013 W jaki sposób klient może w Premium.pl wygenerować sobie fakturę proforma na dowolną kwotę zasilenia salda, jeśli takiej faktury wymaga od niego Księgowość w jego firmie? Obecnie pro formy są wystawiane wyłącznie automatycznie na konkretną transakcję, jak zakup domeny. Share this post Link to post Share on other sites
abc 68 Report post Posted August 13, 2013 Chciałem bardzo prosić o pomoc w pilnej sprawie - problem w środę zgłosiłem problem do BOK, ale oczywiście "rozłożyli ręce" i nie pomogli . Niestety, to nie pierwszy raz kiedy można się przekonać o niekompetencji supportu z BOK. Dodatkowo, ticket który dotyczy mojego zgłoszenia się zepsuł (tak, wiem jak to brzmi - nie wiem co się stało, ale tak jest) i nie mogę dodać do niego żadnej odpowiedzi. pb, Interson, Tuśka - pomóżcie proszę. Share this post Link to post Share on other sites
abc 68 Report post Posted August 23, 2013 Chciałbym zapytać jak obecnie wygląda kwestia rozliczenia przy transakcji za pośrednictwem Premium.pl pomiędzy podmiotem zwolnionym z VAT (sprzedającym), a kupującym z zagranicy (zarowno w przypadku, gdy jest on z EU jak i gdy jest spoza EU). Czy w przypadku takiej transakcji kupującemu również pojawi się możliwość rozliczenia bezpośredniego z nabywcą, czy też ma możliwość wyłącznie zakupu z fakturą VAT od Premium.pl, a sprzedający wystawia rachunek Premium.pl? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted August 23, 2013 (edited) Niezależnie od tego kto jest kupującym, fakturowanie działa tak samo - jest użależnione tylko od statusu sprzedawcy. Przypomnę, że wszystkie transakcje opierają się na kwotach netto, więc dla sprzedającego również nie robi to żadnej różnicy kto jest kupującym. ;-) Edited August 23, 2013 by pb Share this post Link to post Share on other sites
abc 68 Report post Posted August 23, 2013 (edited) "Robi różnice", może nie w kwestii samej ceny jaką płaci kupujący, ale w sposobie rozliczenia - nie każdy bowiem ma europejski NIP, a w przypadku sprzedającego będącego podmiotowo zwolnionym z VAT, jeśli kupujący kupi domenę nawet za 5 złotych i okaże się podmiotem zagranicznym a nie wybierze faktury VAT od Premium.pl będzie to wymagało zgłoszenia do VAT-UE tylko z powodu tej jednej transakcji. Jeśli zatem to możliwe i nie ma żadnych przeciwskazań, dobrze byłoby, aby w przypadku podmiotów zagranicznych zarejestrowanych w Premium.pl, nie wyświetlała się im możliwość wyboru sposobu rozliczenia - zwłaszcza, że jak napisałeś nie będzie to miało ostatecznie wpływu na cenę za jaką taki kupujący zapłaci. Edited August 23, 2013 by abc Share this post Link to post Share on other sites