Jump to content
pb

Pytania dotyczące serwisu

Recommended Posts

W takim razie może powinniśmy dla firm nievatowych wprowadzić wyłącznie sprzedaż z fakturowaniem, bez możliwości wyboru sprzedaży bezpośredniej - bo nie ma i raczej nie będzie mechanizmu uzależniającego wybór fakturowania w zależności od tego kto jest kupującym.

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że większość klientów "krajowych" wybiera bezpośrednie rozliczenie z nabywcą (ze względu na niższą cenę), więc takie posunięcie nie byłoby raczej wskazane.

Ale czy istnieją jakieś przeciwskazania (np. techniczne lub prawne), aby sprzedającemu oznaczonemu w systemie Premium.pl jako podmiot zwolniony z VAT umożliwić wybór, czy dla transakcji z podmiotami zagranicznymi chce wyłącznie korzystać z fakturowanie Premium.pl ?

Bo dla kupującego nie byłoby to ani szkodliwe, ani mylące - dla większości sprzedających bowiem na Premium.pl faktura od Premium.pl jest podstawowym, a najczęściej jedynym sposobem rozliczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sytuacji gdy całe fakturowanie oparte jest na statusie sprzedającego - tak, istnieją istotne przeciwwskazania techniczne aby dodawać kolejne warunki, biorące pod uwagę także status kupującego. Może umówmy się, że jeśli kiedyś wystąpi przypadek, w którym podmiot zagraniczny kupi domenę od polskiej firmy nievatowej i nie wybierze przy tym faktury od premium.pl (która jest domyślna), to wrócimy do tematu? ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtedy już chyba będzie po fakcie?, sprzedający będzie musiał zgłosić vat-ue.

 

Jeśli mu już wystawi fakturę/rachunek, to tak. Ale jeśli dopiero jest zainicjowana transakcja, to jeszcze można za obustronną zgodą wprowadzić modyfikację. W każdym razie nie widzę sensu wprowadzania tych zmian, które za darmo się przecież nie zrobią, z góry dla sytuacji, która być może nigdy nie zaistnieje. Zaproponowałem rozsądne zabezpieczenie - włączenie obowiązkowego fakturowania dla firm nievatowych - ale to rozwiązanie nie spotkało się z akceptacją reprezentanta firm nievatowych ;-). Wiadomo, każdy dba o własny interes, ale nie można myśleć tylko o sobie i pod siebie układać świata. Jeśli "problem" będzie realny - wtedy się nim zajmiemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaproponowałem rozsądne zabezpieczenie - włączenie obowiązkowego fakturowania dla firm nievatowych - ale to rozwiązanie nie spotkało się z akceptacją reprezentanta firm nievatowych ;-).

 

Ja, jako firma niebędąca płatnikiem VAT, jestem "za" włączeniem obowiązkowego fakturowania. Ponieważ, jak widać, różne są potrzeby, może udałoby się wprowadzić taką opcję w ustawieniach sprzedaży, tak aby również sprzedawca (nie tylko klient) miał możliwość wyboru rozliczenia (ogólne ustawienie dla całego swojego konta).

 

Niezależnie od powyższego, ja na początku działalności złożyłem druk VAT-R w celu nadania VAT-EU, kosztowało to chyba 170 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcę przekierować domenę wystawioną na giełdę tak, aby wskazywała na ofertę powinienem użyć serwerów zlokalizowanych pod nsx.premium.pl czy domena.na.sprzedaz.premium.pl (czy coś w tym stylu)? :blink:

Edited by Geekboy68k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy wystawianiu domeny na sprzedaż możesz od razu zaznaczyć by przekierowywała na ofertę. Jeśli tego nie zrobiłeś przy wystawianiu, wciąż możesz to zrobić wchodząc w edycję oferty. Jeśli domena jest zaparkowana na ns1.premium.pl/ns2.premium.pl i nie ma ustawionego przekierowania, to automatycznie kieruje na ofertę lub formularz kontaktowy. DNSy domena.do.kupienia.w.premium.pl/domain.for.sale.at.premium.pl to aliasy dla ns1/ns2 i ustawiają się automatycznie dla domen skierowanych na ns1/ns2 i wystawionych na sprzedaż.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie - w jaki sposób wygląda wygasanie domen .co w premium.pl? Bo próbuję znaleźć gdzieś ile trwa wygasanie i kwarantanna domen .co i znalazłem tylko informację na stronie rejestru, że "od 15 do 45 dni" w zależności od rejestratora. Spory rozrzut.

 

W cenniku znalazłem tylko:

- cena odnowienia 89 zł,

- cena odnowienia wygasającej 99 zł.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 15 dniach domena wylatuje z systemu i można ją już tylko odnowić ręcznie, przez kontakt z supportem (rejestr pobiera opłatę $80 za reaktywację).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, 80$ - rejestr .co to jest dopiero chciwy na pieniądze. Nie chciałem się właśnie nadziać na jakieś dziwne dodatkowe opłaty. Dzięki za informację, wiem już na czym stoję - ze strony rejestru to jednoznacznie nie wynikało. :)

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile dokładnie pobiera rejestr, ale tyle pobiera Tucows, którego jesteśmy resellerem, za reaktywację domen globalnych (a nawet $80 + normalna cena przedłużenia), a .co jest traktowana i promowana jako globalna. Tak jak piszesz - nie jest to nigdzie napisane jednoznacznie, więc w sumie jedynym sposobem aby się dowiedzieć na 100% byłoby zlecenie reaktywacji. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, 80$ - rejestr .co to jest dopiero chciwy na pieniądze. Nie chciałem się właśnie nadziać na jakieś dziwne dodatkowe opłaty. Dzięki za informację, wiem już na czym stoję - ze strony rejestru to jednoznacznie nie wynikało. :)

I tym sposobem wyjaśniliście z PB tajemnicę wysokich kwot osiąganych za .co na rynku wtórnym ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Problem:

Otóż jestem ostatnio w rozjazdach dłuższych i krótszych. Zwykle załatwiałem sprawy związane z domenami "na zaś" przez co nie potrzebowałem się nigdzie na czas wyjazdu logować. Teraz jednak wyjeżdżam na dłużej i będę korzystać z internetu mobilnego. Problem w tym, że podczas udostępniania łączą z komórki na laptopa i próbie logowania do Premium wywala mi stronę główną bez zalogowania (żadnych informacji o złym haśle, nazwie użytkownika etc.) tak jakbym F5 wcisnął.

 

Pytanie:

Czy ktoś z Was miał kiedyś podobnie?

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na iPadzie zdarza mi się to dość często - przeglądarka gubi sesję, a podczas ponownej próby logowania otrzymuję godzinnego banana za flooding. Internet mobilny z Plusa, na Wi-Fi działa normalnie.

Edited by Geekboy68k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

@Geekboy

Zapomniałem dopisać. U mnie również chodzi o internet mobilny z sieci Plus. Jest to wina tylko po stronie operatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że tak - mi zasugerowano zbagatelizowanie problemu.

Historia logowań na Premium po takiej sytuacji rzeczywiście wskazywała kilka stron zapytań w tym samym momencie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pewnego czasu wystarczy napisać do obsługi, a dodatkowe zabezpieczenie wiążące sesję z IP zostanie wyłączone dla konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Od pewnego czasu wystarczy napisać do obsługi, a dodatkowe zabezpieczenie wiążące sesję z IP zostanie wyłączone dla konta.

 

I za każdym razem kiedy się zmieni IP trzeba pisać do obsługi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, jak można wstawić do sklepu premium.pl domeny zewnętrzne?

 

 

Dołączam się do pytania.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, Premium.pl nie umożliwia dodawania domen zewnętrznych i raczej nigdy nie umożliwi. Wręcz wszystkie możliwe rozwiązania są zależne od liczby domen utrzymywanych w ich serwisie. Wprowadzenie możliwości dodawania domen zewnętrznych wyraźnie kłóciłoby się z tymi rozwiązaniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×