Jump to content
Sign in to follow this  
krzepa

FirmaUbezpieczeniowa.pl

Recommended Posts

Misiu, jeszcze nie ten czas na tego typu "igraszki". Dlugo jeszcze zejdzie zanim ktos sam zapyta o ta domene. Za klilka lat byc moze zmieni sie podejscie tych firm do domen, nawet dla prestizu. Mam domeny z tej branzy, np. polisyubezpieczeniowe*pl i wyobraz sobie, ze zaledwie dwoch gigantow laskawie odpisalo i jeden zlozyl oferte. Krotko mowiac, ten segment jeszcze spi i glosno chrapie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja za domene firma-budowlana.pl skasowałem 500 zł, w tym przypadku moze być troszkę nawet wiecej.

 

Ja rozumiem, ze dostales 'az' 500 zl. Tyle, ze pewnie od Pana Kazia co plytki kladzie i on slyszal, ze 'jak go nie ma w Google, to go wcale nie ma'.

 

Wiem, wazna jest KAAASSAAA ... kupiles tanio, sprzedales 'drogo' i *git*.

 

Ja osobiscie nie kupilbym ubezpieczenia od firmy 'firmaubezpieczeniowa' jak i nie zlecil polozenia plytek w 'firma-budowlana.pl'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nigdy nie słyszałeś że firmy kupują domeny pod tzw. tag line ????? Prawdopodobnie nie masz też pojęcia co to znaczy w marketingu "call-to-action". Domeny tego typu są prostrze w promocji i łatwiejsze w zapamiętaniu. I nie mówię tu tylko o małych firmach ale także o kolosach też. zeby nie być gołosłownym, oto parę przykładów:

 

 

Misu, popatrz na frazy uzyte w tamych domenach a na fraze 'FirmaUbezpieczeniowa'. Jak dla mnie to jest TAAAAAAAAAAAKA roznica, albo i jeszcze wieksza.

 

Gdybysmy rozmawiali o adresie 'NajlepszeUbezpieczeniaDla(Kobiet/Mezczyzn/TwojegoDziecka).pl', 'UbezpieczSie.pl' czy 'UbezpieczamyTanio.pl' mozna by porownywac. Tak uwazam, ze przekazales przy okazji kawalek teorii nie majacy zadnego odniesienia do omawianej domeny.

 

W Polsce mielismy juz przyklady uzywania konkretnych fraz pod akcje marketingowe. Przykladem moze byc TVN i KupMisia.pl :-)

Edited by arekp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyle, ze firm budowlanych jest jak mrowek... Sam mam kilkunastu znajomych, ktorzy kazdy z osobna jest firmą budowlaną ;)

 

Firmy ubezpieczeniowe zas ... jest ich (w bardzo optymistycznym wariancie) kilkaset, a te najwieksze i tak wola promowac sie pod wlasna marka.

 

Firm jest rzeczywiście nie za dużo ale wszystkie (prawie) działają przez agentów. Ci powoli też będą chcieli mieć jakiś łatwiejszy do zapamiętania adres niż np. jankowalskiagentpzu.pl.

W jakielkolwiek reklamie na pewno łatwiejszym do zapamiętania adresem będzie ten niż nazwy niektórych towarzystw ubezpieczeniowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Firm jest rzeczywiście nie za dużo ale wszystkie (prawie) działają przez agentów. Ci powoli też będą chcieli mieć jakiś łatwiejszy do zapamiętania adres niż np. jankowalskiagentpzu.pl.

W jakielkolwiek reklamie na pewno łatwiejszym do zapamiętania adresem będzie ten niż nazwy niektórych towarzystw ubezpieczeniowych.

 

Totez napisalem, ze dla jakiegos brokera lub agenta, moze to byc domena warta uwagi, bo faktycznie JEST LATWA do zapamietania. Tyle, ze na kokosy bym nie liczyl, a zwlaszcza ze strony duzych korporacji, bo jak juz MisUszatek podal przyklady... tyle, ze niezbyt trafne, bo i owszem - giganci pod konkretna akcje reklamowa moga sobie wziasc domene: zNamiNajlepszeUbezpieczenia.pl lecz takie Audi nie ma "MotorCompany.com", tylko "NeverFollow.com" ktore jest tez pewnie haslem przewodnim - takim drugim znakiem rozpoznawszym, cos jak w &TP: "Laczy nas coraz wiecej", a nie "FirmaTelekomunikacyjna.pl".

 

Poza tym, czasami korporacje udostepniaja swoja infrastrukture informatyczna swoim agentom i zamiast robic swoj sajt i swoje konto pocztowe, to w takiej Warcie dostajesz po prostu skrzynke pocztowa z wlasnym imieniem i nazwiskiem: jan.kowalski@warta.pl lub stefek.burczykicha@warta-vita.pl i w ten sposob identyfikujesz sie tez z FIRMA, ktora krocie wydaje na reklamy i ktora jest juz znana. Bardziej wiarygodny dla klienta jest widok na wizytowce agenta mail typu

ziutek.sterczynoga@pzu.pl niz jan.dlugosz@firmaubezpieczeniowa.pl bo tak naprawde nie wiadomo, co to za firma ubezpieczeniowa i nie wiadome tez, czy nie jest to przypadkiem oszust, ktory chce nas naciagnac. Nawet Tele2 podszywalo sie pod TP, bo ludzie mieli zaufanie do naszego monopolisty. Agenci nie promowali siebie jako przedstawicieli konkurencyjnej firmy telekomunikacyjnej, ale wlasnie jako pracownikow stricto TP. Chyba ze ktos byl bardziej kumaty, to wtedy ci sami agenci juz tez zmieniali "zeznania", przez co wielu bardziej swiadomych klientow odsylalo ich z kwitkiem. Chcac sprzedac produkt, trzeba albo miec konkurencyjna oferte, albo promowac marke. I na rynku ubezpieczen mamy doskonaly tego przyklad - masa ludzi ma ubezpieczony swoj majatek wlasnie w PZU, tylko dlatego, ze jest w spoleczenstwie zaufanie do tej firmy. Idz do jakiejs starszej osoby i powiedz jej ze jestes agentem firmy xyz, a Twoj adres to: firmaubezpieczeniowa.pl ... Moze na piekne oczy uda Ci sie wcisnac cokolwiek, ale podejzewam, ze jak powiesz: jestem agentem PZU/Warta/Amplico/CU to gro ludzi nie bedzie juz tak nieufnie do Ciebie podchodzilo. Sam kiedys bylem agentem terenowym PZU i powiem Ci, ze mialem TYLKO jeden przypadek, gdzie gosc nie chcial ze mna zbytnio rozmawiac, bo byl ubezpieczony w Gryfie, ktory to na marginesie zbankrutowal... Pozniej sam do mnie przyszedl zapytac o oferte dla niego - wlasnie do marki, ktora juz doskonale znal ;)

 

Co do samej domeny, to jest warta conajmniej kilka stowek...

 

Ufff... alem sie rozpisal ;)

Edited by empireus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem w tym, że jak ktoś komuś innemu da 15 tys złotych to inna domena np. dfsdgerfdsaerf.dsgfsa.fasf.info.pl będzie miała top 5 w googlu ;) . Przy dużej konkurencji dla danej frazy taki szczegół jak obecność tejże właśnie frazy w domenie będzie decydowała o kolejności w googlu.

 

O pierwszym miejscu nie tylko decyduje fraza zawarta w domenie. Kiedys cos o oczy mi sie nawet obilo, ze Google zmodyfikowal swoje algorytmy i aktualnie nazwa domeny pod slowo kluczowe nie jest juz tak istotna, jak to kiedys bywalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kto ty jesteś żeby decydowac za firmę jaki ma tagline? Za trudne to dla ciebie aby sobie wybrazić sytuację tego typu (gdzie firma ubezpieczeniowa to tagline)

 

EUREKO

Firma Ubezpieczeniowa

 

 

albo sytuację gdy słowa określające składają się na nazwę firmy? ..... przykład:

 

broadbanddistributors.com

insurancecompany.com

 

 

....widzę ze zmodyfikowałeś swój post zanim skończyłem mój ... no to za jednym zamachem odniosę się do tego.

A więc...

 

Poza tym, czasami korporacje udostepniaja swoja infrastrukture informatyczna swoim agentom i zamiast robic swoj sajt i swoje konto pocztowe, to w takiej Warcie dostajesz po prostu skrzynke pocztowa z wlasnym imieniem i nazwiskiem: jan.kowalski@warta.pl lub stefek.burczykicha@warta-vita.pl i w ten sposob identyfikujesz sie tez z FIRMA, ktora krocie wydaje na reklamy i ktora jest juz znana.

 

 

No to popatrz sobie:

www.audiusa.com - strona główna

 

strony dealerów:

www.audiexchange.com

www.laurelaudiwestmont.net

www.mcgrathaudi.com

 

osobne strony, osobna poczta, częściowo osobny marketing ;)

 

 

Bardziej wiarygodny dla klienta jest widok na wizytowce agenta mail typu

ziutek.sterczynoga@pzu.pl niz jan.dlugosz@firmaubezpieczeniowa.pl bo tak naprawde nie wiadomo, co to za firma ubezpieczeniowa i nie wiadome tez, czy nie jest to przypadkiem oszust, ktory chce nas naciagnac.

 

hmm, a słyszałeś o agenturach oferujących ubezpieczenia od kilku ubezpieczycieli w zależności od potrzeb klienta. Taki agent ma swoją firmę która sprzedaje ubezpieczenia markowych firm. Tak jakbys sprzedawał opony Goodyear, Dunlop , itp a twoja firma nazywa sie np. SprzedażOpon.pl

Albo tak jak działają biura turystyczne sprzedajac bilety LOTu, Lufthansa, United etc etc. Jak widać nei identyfikują sie ścisle z firmami których produkt / serwis oferują ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A kto ty jesteś żeby decydowac za firmę jaki ma tagline? Za trudne to dla ciebie aby sobie wybrazić sytuację tego typu (gdzie firma ubezpieczeniowa to tagline)

 

EUREKO

Firma Ubezpieczeniowa

 

 

albo sytuację gdy słowa określające składają się na nazwę firmy? ..... przykład:

 

broadbanddistributors.com

insurancecompany.com

 

 

....widzę ze zmodyfikowałeś swój post zanim skończyłem mój ... no to za jednym zamachem odniosę się do tego.

A więc...

 

No to popatrz sobie:

www.audiusa.com - strona główna

 

strony dealerów:

www.audiexchange.com

www.laurelaudiwestmont.net

www.mcgrathaudi.com

 

osobne strony, osobna poczta, częściowo osobny marketing ;)

 

 

 

 

hmm, a słyszałeś o agenturach oferujących ubezpieczenia od kilku ubezpieczycieli w zależności od potrzeb klienta. Taki agent ma swoją firmę która sprzedaje ubezpieczenia markowych firm. Tak jakbys sprzedawał opony Goodyear, Dunlop , itp a twoja firma nazywa sie np. SprzedażOpon.pl

Albo tak jak działają biura turystyczne sprzedajac bilety LOTu, Lufthansa, United etc etc. Jak widać nei identyfikują sie ścisle z firmami których produkt / serwis oferują ;)

 

A czy Ty czytales calosc?

 

Pisalem, ze jesli chodzi o brokerow lub niezaleznych agentow, to ta domena moze byc warta uwagi. Nie przytaczaj tez przykladow z rynku amerykanskiego, bo pomimo wszystko tam rzadza sie jednak troche inaczej. Poza tym agent, ktory niby ma w swoim portfolio oferte znanego ubezpieczyciela, nadal bedzie wolal utozsamiac sie z ta firma, niz budowac wlasna marke i wydawac krocie na reklame.

 

Co do Eureko, to w PL ma niezbyt przychylna opinie ;)

 

www.audiexchange.com

www.laurelaudiwestmont.net

www.mcgrathaudi.com

 

zawieraja jednak slowo kluczowe "AUDI" ...

 

www.carexchange.com

www.laurelcarwestmont.net

www.mcgrathcar.com

 

Widzisz teraz roznice, oraz to, co chce przekazac? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy Ty czytales calosc?

 

Pisalem, ze jesli chodzi o brokerow lub niezaleznych agentow, to ta domena moze byc warta uwagi. Nie przytaczaj tez przykladow z rynku amerykanskiego, bo pomimo wszystko tam rzadza sie jednak troche inaczej. Poza tym agent, ktory niby ma w swoim portfolio oferte znanego ubezpieczyciela, nadal bedzie wolal utozsamiac sie z ta firma, niz budowac wlasna marke i wydawac krocie na reklame.

 

A ty czytałeś... istnieją agentury gdzie sprzedaje sie ubezpieczenia kulku firm bez powiązania z konkretną firmą. To że ci przykłady z rynku amerykańskiego nie podchodzą to przejaw czystej hipokryzji. Większość tego co się dzieje teraz na rynku Polskim jest oparte na modelach sciaganych żywcem z USA. Od naszej-klasy aż po systemy ubezpieczeń, sprzedaży i dystrybucji. O ile wiem to jeszcze kilkanascie lat temu nie istniało wogóle pojęcie agenta ubezpieczeniowego z własną lokacją. I to jest właśmie ewolucja rynku.

 

 

www.carexchange.com

www.laurelcarwestmont.net

www.mcgrathcar.com

 

Widzisz teraz roznice, oraz to, co chce przekazac? ;)

 

nie nie widzę

 

Nationwide® Insurance

Allstate® Auto Insurance

State Farm® Insurance

Share this post


Link to post
Share on other sites

MisUszatek, nadal nietrafione przyklady. To nadal '/Marka/ Insurance' a nie 'Insurance Company' - i czasem nie wyskocz, ze istnieje taka firma bo nawet po ich stronie odwagi by mi braklo, zeby z ich uslug korzystac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......z kim i o czym tu rozmawiać jak co poniektórzy mają kłopoty z czytaniem ;) . Czy ja próbuję dowieść że jest taka firma czy że możliwy jest schemat reklamowania tag line / zwrotów opisowych / haseł reklamowych, jako domeny? Dla co poniektórych mentalnie nie do przeskoczenia jest fakt że firma może posiadać adres inny niż jej nazwa..... chociaż jest to praktyka ogólnie spotykana....

 

wystarczy spojrzeć na domeny z rodzimego rynku oparte na tym samym schemacie co FirmaUbezpieczeniowa.pl:

 

AgencjaUbezpieczeniowa.pl

AgencjaModelek.pl

StudioReklamy.pl

 

 

co też złe przykłady??????????...zresztą o czym tu mówić ..wystarczy spojrzeć na post:

 

Czyli znow wracamy do wykladania kasy na promocje moim zdaniem kiepskiej domeny. Wez pod uwage to, ze jesli kogos stac na masowe promowanie sie to z pewnoscia stac go na o wiele lepszy adres - czyli na taki, ktory bedzie latwo zapamietac.

 

Takie latwe do zapamietania adresy to moim zdaniem nazwy typu:

 

[...]

assistance

 

[...]

 

...skoro według ciebie jasno wynika że "Assistance.pl" jest lepsze (i łatwiejsze do zapamiętania) od "FirmaUbezpieczeniowa.pl" no to ja już nie mam nic więcej do dodania ;)

Edited by MisUszatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
EUREKO

Firma Ubezpieczeniowa

 

Eureko

Europejska Grupa Ubezpieczeniowa

"Poszerzamy horyzonty razem"

 

To tak a propos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a propos czego? Brakło ci argumentów że uwiesiłeś się EUREKO?

To był hipotetyczny przykład a nie cytat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...skoro według ciebie jasno wynika że "Assistance.pl" jest lepsze (i łatwiejsze do zapamiętania) od "FirmaUbezpieczeniowa.pl" no to ja już nie mam nic więcej do dodania ;)

 

Oczywiscie, kieruje na konkretna oferte. Tak samo jak wspomniane wczesniej domeny "ubezpieczeni(e/a)(-)oc/ac/domu/zycia/whatever.pl".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co porównywać dwóch takich domen jak FirmaUbezpieczeniowa.pl i Assistance.pl bo to dwie inne bajki. Oczywiste firma ubezpieczeniowa jest niepowtarzalnie łatwiejsza do zapamiętania i jednoznacznie kojarzy sie ogólnym profilem działalności.

Jeżeli chodzi o jej wartość na pewno opłacało się ja kupiec i minimum za jakie możne zostać sprzedana to kilka stówek.

 

#FirmaWindykacyjna.pl

#FirmaKurierska.pl

#FirmaTurystyczna.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×