rafium 0 Report post Posted January 6, 2021 SpecPC.pl Witam, Co sądzicie na temat domeny SpecPC.pl ? W sumie nadałaby się pod blog o tematyce komputerowej lub jakiś serwis komputerowy? Share this post Link to post Share on other sites
JaRafał 9 Report post Posted January 12, 2021 (edited) Mam taki fetysz związany z domenami z branży IT, że w każdej, która jest do kupienia, widzę nową firmę z ogromnymi możliwościami. Tu było tak samo, ale im dalej w las, tym ciemniej. Dlaczego bym jej nie wybrał? 1. Z której strony by nie patrzeć to jednak nazwa własna, a nie fraza 2. "Spec", to mimo wszystko (według Googla) bardziej "specyfikacja", niż "specjalista\specjaliści". 3. Domena nałapała trochę "spam punktów". W związku z powyższym dla mnie bez wartości. Gdybym "dostał" ją w pakiecie - aukcja od 1 zł i "co łaska". ps. Pokochałbym ją szczerze, gdybym natomiast otrzymał ją w spadku, po ukochanym wuju Edited January 12, 2021 by JaRafał Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted January 12, 2021 (edited) W pewnym uproszczeniu, domeny pod kątem sprzedażowym można podzielić na: - premium - najwyższa półka - min. xxx xxx - bardzo dobre - min. średnie xx xxx - dobre - min. niskie xx xxx - średnie - min. x xxx - słabe - 0 - xxx. Na tym poziomie najczęściej są dostępne inne wolne lub bardzo tanie zamienniki. - beznadziejne, tzw. ninje - kompletne marnowanie czasu oraz środków. Im własny koszyk domen bardziej jest wypełniony tymi najlepszymi (zwłaszcza nabytymi stosunkowo niedrogo i w większej ilości), tym będzie większa szansa, że obrót domenami będzie można określić jako biznes. A nawet jako niezły biznes. Przy słabszej zawartości tego koszyka, możemy już odpowiednio mówić o sprzedaży domen jako zajęciu dodatkowym, pasji, zbieraniu doświadczeń lub zabawie. W zasadzie brak sporej ilości domen dobrych i lepszych, już należy uznać za przesłankę do tego, aby nie nastawiać się, że będzie to biznes, z którego można się utrzymywać, a co najwyżej zajęcie dodatkowe. Poświęcanie dużej ilości czasu lub pieniędzy na domeny poniżej średniej, zazwyczaj kończy się narzekaniem na wszystko i wszystkich, na słaby rynek oraz porzuceniem domen i szukaniem innych zajęć. Edited January 13, 2021 by Kangur 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
JaRafał 9 Report post Posted January 12, 2021 Kolego Kangur po co tyle wariantów?! Myślę, ze wszyscy operujemy wyłącznie domenami premium, ba nawet super premium i ultra premium. A na poważnie to super opracowanie. Brawo, brawo, brawo! Sądzę , że gdyby więcej nas sprzedająco-kupujących wzięło sobie to do serduszka, to branża wyglądałby trochę "żwawiej" i "rozsądniej", a nie jak polowanie na czarownice (lub frajerów). Oczywiście win jest wiele, święty też nie jestem. Jeszcze raz dzięki za bardzo przydatny wpis. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted January 12, 2021 (edited) Jeszcze zapytam autora wątku, czy byłby w stanie znaleźć na rynku pierwotnym lub na wtórnym niedrogo jakieś domeny porównywalne jakościowo? Jeżeli tak to znaczy, że osoba szukająca adresu dla siebie, będzie miała alternatywę i należy ją zakwalifikować jako domenę słabą. Chyba, że trafi się ktoś, kto koniecznie chce mieć ten adres, a nie inny. W takiej (idealnej dla sprzedającego) sytuacji wiele domen potrafi się wywindować przynajmniej o 1 poziom wyżej. Edited January 13, 2021 by Kangur 2 Share this post Link to post Share on other sites