rocker 1 Report post Posted March 1, 2009 Nie offtopujcie. Póki co, podano tylko 4 dobre przykłady. mitem jest to:- że istnieje firma która rzetelnie może wycenić domenę - że ceny domen podlegają jakimś regułom.* - że warto brać od uwagę ceny domen z działu wycena - wg mnie mitem jest to ze domanerzy zarabiaja duzo kasy... no nie liczac kilka osob * na ten temat dyskutujecie Share this post Link to post Share on other sites
domeny.pl 0 Report post Posted March 1, 2009 kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted March 1, 2009 kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. Pierwsze słyszę. IDN'y mają wartość, ale nigdy nie wyprą nonidn - przecież to jest logiczne. Share this post Link to post Share on other sites
rok1978 68 Report post Posted March 1, 2009 MIT: nie mozna juz znalezc zarabiajacych domen .pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted March 1, 2009 kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. Czasami się zastanawiam czy bóg istnieje. Share this post Link to post Share on other sites
rocker 1 Report post Posted March 1, 2009 Tak. domena: xn--bg-5ja.pl (bóg.pl) utworzony: 2007.10.01 13:04:10 Share this post Link to post Share on other sites
epson 370 Report post Posted March 1, 2009 Tak. domena: xn--bg-5ja.pl (bóg.pl) utworzony: 2007.10.01 13:04:10 Share this post Link to post Share on other sites
kubolo 3 Report post Posted March 1, 2009 (edited) kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. Pierwsza część tego "mitu" to nie mit, tylko czysta prawda. Wystarczy spojrzeć na sprzedaże IDN i po sprawie. Drugie to sprawa dyskusyjna. Ale jeśli tak się nie stanie, to wcale nie znaczy, że będą mało warte. Co jest pewne, to że ich wartość będzie wzrastać. rekino: O tym się przekonamy. Edited March 1, 2009 by kubolo Share this post Link to post Share on other sites
rekino 9 Report post Posted March 1, 2009 (edited) Co jest pewne, to że ich wartość będzie wzrastać. Zapomniales dodac - tylko i wylacznie dla domainerow. A to duza roznica. Edited March 1, 2009 by rekino Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted March 1, 2009 (edited) kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. Odsyłam do komentarza nr 10 (mowa o IDNach): http://danieldryzek.pl/2009/02/26/historia...s-pln/#comments Tak. domena: xn--bg-5ja.pl (bóg.pl) utworzony: 2007.10.01 13:04:10 LOL Edited March 1, 2009 by Michal Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted March 1, 2009 (edited) uwielbiam Misiu sytuacje, kiedy ktoś nie odpowiada na pytanie. nie nic nie próbuję dowieść, zadałem CI tylko proste w moim rozumieniu pytanie i będę wdzięcnzy za odpowiedź, nie musi byc poparta 100 stronnicową analizą, ale taka zwykła intuicyjna ok już odpowiadam naprawdę nie wiesz ? uszereguj prosze wg wartości twoim zdaniem domeny: wakacje.pl, wakacje.info, wakacje.com, wakacj.eu,w akacje.com.pl, wakacje.tv i zdrowie.info, zdrowie.com, zdrowie.pl, zdrowie.eu, zdrowie.tv na dzień dzisiejszy wartość domen ustawiłbym tak wakacje.pl > wakacje.info > wakacje.com = wakacje.eu = wakacje.tv > wakacje.com.pl zdrowie.pl = zdrowie.com = zdrowie.info = zdrowie.eu = zdrowie.tv tak jak pisałem, mówimy o wartości nei popularności końcówek. Na wiekszości z tych domen nic nie ma albo nie ma nic wyrazistego na tyle aby dokładnie określić faktyczny dochód oparty na fakcei posiadania konkretnej domeny. Pozostaje też fakt o którym nei wpominałem wcześniej a mianowicie rozwój technologii internetowej o nowe media jak video / tv. W tym świetle np. domeny .tv z odpowiednimi treściami, mają potencjał przyciagnąć więcej potencjalnych klientów niż inne rozszerzenia (to jest oczywiscie ścisle powiązane z content) ... no ale skoro rozmawiamy o wartości domen w oparciu o ich końcówki to posłuże się odmiennym przykładem, abu pokazaćci dywersyfikację tego problemu, jak uporządkowałbyś wg wartości te domeny: gogle.info | google.net | google.pl | google.com kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn. IDNy to dopełnienie domeny. Ja osobiscie nie zaczynałbym marketingu offline bez IDNa - i to nie tylko z powodów estetyczno-wizualnych choć te są tu bardzo wazne. Lepiej promować sądy.pl czy złoto.pl posiadajac obie, niż sady.pl czy zloto.pl posiadajac tylko non IDN. Po pierwsze lepiej wyglada słowo w oryginalnej pisowni a nie okaleczone brakiem znaku Po drugie istnieje rzesza ludzi wpisujacych z rozpedu polskie znaki Po trzecie część słów tkj. sady vs sądy , zmienia znaczenie bez IDN Tak. domena: xn--bg-5ja.pl (bóg.pl) utworzony: 2007.10.01 13:04:10 bardziej trafnej i charakterystycznej odpowiedzi domeniarz nie mógł udzielić Edited March 1, 2009 by MisUszatek Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted March 1, 2009 (edited) ...rozumiem że próbujesz dowieść że .pl przebija wartością wszystkie inne. Tylko zapytam .....wartością czy popularnoscią? Bo nie wiem czy wiesz ale istnieją też serwisy na innych końcówkach które bez względu na końcówkę radzą sobie znakomicie. Żeby nie być gołosłownym: bigpoint.com - 15,674,447 odsłon w miesiacu (wersja pl) zylom.com - 23,004,972 odsłon w miesiącu (wersja pl) dojazd.org - 288,327 odsłon w miesiącu forumprawne.org - 906,447 odsłon w miesiącu oferty.net - 4,868,390 odsłon w miesiacu styl.fm - 43,769,251 odsłon w miesiącu grono.net - 295,084,254 odsłon w miesiącu Bigpoint.pl przekierowuje na .com, tak samo jak zylom.pl. Grono.net sobie dobrze radzi bo nie mało wysiłku poszło na marketing tego czegoś. Domeny dojazd.org, forumprawne.org i oferty.net to małe projekty z niskimi ilościami odsłon więc nie nadają się do analizy tego typu. Styl.fm będzie tracił jeżeli będzie prowadził kampanię reklamową werbującą domenę "styl.fm" gdyż nie posiadają stylfm.pl. nawet najlepsza domena .pl ze słabą treścią lub parkingiem przegra z .net czy .com który posiada traffic i dobry content. przykład: zeglarze.pl vs. zeglarze.net W przypadku domen .pl chodzi m.in. o to, że dobre keywordy w .pl posiadają największy ruch z palca "od urodzenia". Na pączki.pl miałem w tłusty czwartek i dzień przed w sumie ponad 100 wejść, bez jakiejkolwiek reklamy. Na innych końcówkach sytuacja na pewno wyglądała inaczej. M.in. za ten efekt płacę więcej kupując domenę .pl (oczywiście również za to, że łatwiej odbiorca sobie zapamięta nazwę w .pl niż w innej końcówce gdyż .pl w Polsce jest po prostu standardem). naprawdę nie wiesz ? uszereguj prosze wg wartości twoim zdaniem domeny: wakacje.pl, wakacje.info, wakacje.com, wakacj.eu,w akacje.com.pl, wakacje.tv i zdrowie.info, zdrowie.com, zdrowie.pl, zdrowie.eu, zdrowie.tv wakacje.pl wakacje.com wakacje.infowakacje.net wakacje.eu wakacje.tv wakacje.com.pl Tak samo z keywordem "zdrowie". ... no ale skoro rozmawiamy o wartości domen w oparciu o ich końcówki to posłuże się odmiennym przykładem, abu pokazaćci dywersyfikację tego problemu,jak uporządkowałbyś wg wartości te domeny: gogle.info | google.net | google.pl | google.com Bardzo proste zadanie google.com (posiada najwięcej ruchu) google.pl (posiada więcej ruchu niż pozostałe) google.net (.net jest starsza i m.in. przez to też bardziej znana na świecie; posiada dzięki temu bardzo prawdopodobnie więcej ruchu type-in niż .info; więcej sensownych możliwości wykorzystania niż .info) google.info Edited March 1, 2009 by Michal Share this post Link to post Share on other sites
dobrerejsy 0 Report post Posted March 1, 2009 ok już odpowiadam na dzień dzisiejszy wartość domen ustawiłbym tak wakacje.pl > wakacje.info > wakacje.com = wakacje.eu = wakacje.tv > wakacje.com.pl zdrowie.pl = zdrowie.com = zdrowie.info = zdrowie.eu = zdrowie.tv też tak myślę chociaż DD( a ekspertem jest bez wątpienia) nie wierzy w .info Share this post Link to post Share on other sites
networker 822 Report post Posted March 1, 2009 gogle.info | google.net | google.pl | google.com zalezy o jakim rynku mówiy. zakładam, że mówimy o rynlu polskim to kolejność bedzie google.com google.pl google.net google.info niestet przykłąd Twoj ejst trochenietypowy, bo nie jest polskim generykiem, o których rozmawiamy ( przynajmniej tak sądziłem ) Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted March 1, 2009 (edited) Bigpoint.pl przekierowuje na .com, tak samo jak zylom.pl. Grono.net sobie dobrze radzi bo nie mało wysiłku poszło na marketing tego czegoś. Domeny dojazd.org, forumprawne.org i oferty.net to małe projekty z niskimi ilościami odsłon więc nie nadają się do analizy tego typu. Styl.fm będzie tracił jeżeli będzie prowadził kampanię reklamową werbującą domenę "styl.fm" gdyż nie posiadają stylfm.pl. co to znaczy "będzie tracił" ? ... wiesz o czymś o czym inni nie wiedzą? Jak na razie obserwując statystyki publikowane przez Gemius, ta domena ma coraz wiecej odsłon a nie coraz mniej. Przykładowo,....portal zeglarze.net nie ma domeny .pl a trafic jest o wiele wiekszy niz na .pl Co do reszty to są tylko przykłady znalezione na predce, ale uwieżmi, nie jest to kilka stron W przypadku domen .pl chodzi m.in. o to, że dobre keywordy w .pl posiadają największy ruch z palca "od urodzenia". Na pączki.pl miałem w tłusty czwartek i dzień przed w sumie ponad 100 wejść, bez jakiejkolwiek reklamy. Na innych końcówkach sytuacja na pewno wyglądała inaczej. M.in. za ten efekt płacę więcej kupując domenę .pl (oczywiście również za to, że łatwiej odbiorca sobie zapamięta nazwę w .pl niż w innej końcówce gdyż .pl w Polsce jest po prostu standardem). Zgadzam się w 100%, ale my mówimy o wartości a nie popularności. Wystawiajac na sprzedaż domenę / serwis powiedzmy grono.net dostaniesz wiecej niż za grono.pl .... z prostego względu że liczy się traffic który można spieniężyć a nie końcówka. Popularność końcówki a ich wartość to odmienne rzeczy. Bardzo proste zadanie google.com (posiada najwięcej ruchu) google.pl (posiada więcej ruchu niż pozostałe) google.net (.net jest starsza i m.in. przez to też bardziej znana na świecie; posiada dzięki temu bardzo prawdopodobnie więcej ruchu type-in niż .info; więcej sensownych możliwości wykorzystania niż .info) google.info i o to własnie chodzi W tym przypadku .com ma wieksząwartość w Polsce nawet od rodzimej .pl właśnie ze względu na traffic. Każda domena jest inna i nazwa czy koncówka .pl nie jest jedynym faktorem składajacym sięna jej sukces też tak myślę chociaż DD( a ekspertem jest bez wątpienia) nie wierzy w .info to nie kwestia wiary ale faktycznych sprzedazy. Ktośmoże nie lubieć czy nie wierzyć w .info ale życie nie raz pokazało że dobrze przygotowany business plan i pomysł może zaowocować bez względu na końcówkę. Choćby w przypadku praca.info oczywiście należy tu zaznaczyć że nie kazda domena ma potencjał i pasuje do końcówki. Edited March 2, 2009 by MisUszatek Share this post Link to post Share on other sites
rocker 1 Report post Posted March 1, 2009 A Wy znowu o tym... Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted March 13, 2009 Najbardziej rozpowszechniony mit to moim zdaniem, że domena jest zawsze warta tylko tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić. Share this post Link to post Share on other sites
Pan_Grzegorz 921 Report post Posted March 13, 2009 Najbardziej rozpowszechniony mit to moim zdaniem, że domena jest zawsze warta tylko tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić. Tez mnie denerwuje jak widzę ten tekst, to jak ktoś chce dać mi 15 zł za generyka to znaczy, że jest on tyle wart? To takie zniżanie roli domainerów - bierz jak Ci dają i się ciesz. Share this post Link to post Share on other sites
domeny.pl 0 Report post Posted March 13, 2009 Zle to pojmujecie.... tu chodzi o górną granicę, dolną oczywiście sami sobie ustalamy Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted March 13, 2009 Zle to pojmujecie.... tu chodzi o górną granicę, dolną oczywiście sami sobie ustalamy Wiem, że chodzi o górną Share this post Link to post Share on other sites
grastabakalator 0 Report post Posted March 13, 2009 Ja bym powiedział że domena jest tyle warta ile potencjału jest w stanie wycisnąć z niej jej abonent Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted March 13, 2009 (edited) Ja bym powiedział że domena jest tyle warta ile potencjału jest w stanie wycisnąć z niej jej abonent O to chodzi. Domena jest warta tyle jaką jest w stanie stworzyć wartość. A jak ktoś chce dać za nią więcej niż ona jest w stanie stworzyć wartości to jest tyle warta ile ten gość chce za nią zapłacić Edited March 13, 2009 by Michal Share this post Link to post Share on other sites
Pan_Grzegorz 921 Report post Posted March 13, 2009 Zle to pojmujecie.... tu chodzi o górną granicę, dolną oczywiście sami sobie ustalamy No tak, tylko praktycznie zawsze podmiot, który mógłby zaoferować najwyższą sumę za domenę nie jest nią aktualnie zainteresowany. Patrząc z drugiej strony wartość domeny można też przewartościować. Konkluzja jest taka, że wartość domeny nie jest powiązana z ofertami klientów. Share this post Link to post Share on other sites