yesterday 0 Report post Posted November 12, 2009 Witam, wrzuciłem do wyszukiwarki hasła 'wycena' i 'wycenianie' i w ciągu ostatnich tygodni/miesięcy nie znalazłem żadnego ogólnego wątku nt. tego w jaki sposób i na podstawie jakich parametrów dokonujecie wycen swoich domen. Jeżeli był taki wątek kiedyś wcześniej, ale się do niego nie dokopałem, to przepraszam i proszę o linka, a jeżeli nie, to ciekaw jestem Waszych sposobów dokonywania wycen wartości domen Rozumiem, że w dziale wycena i opinie duża część wpisów to opinie wystawione na podstawie krótkiej analizy danej domeny - średnie xxx, nieski xxxx, ninja itp A uzasadnienie, to - bo mi się podoba, bo nie ma zastosowania, bo na oko, bo Ale czy zabierajc się do wyceny domen, które macie w swoich portfoliach, albo odpisując zainteresowanym klientom, analizujecie je jakoś dokładniej i dogłębniej? Domyślam się, że bierzecie pod uwagę: - słowo kluczowe - liczba wyszukań słów kluczowych wg Google AdWords - ilość wyników słów kluczowych w Google - ilość znaków - znaki 'pozaliterowe' w domenie - kreski, cyfry itp. - ilość wejść na stronę - branżę - potencjał rozwoju - konkurencję w danej banży - .... To tak skrócie, bo chciałbym, żebyście WY DODALI swoje parametry wg których robicie wycenę domeny. A może dla dokładności udało by nam się jeszcze określić mniej więcej wagę poszczególnych parametrów hehe... no dobra, co za dużo to niezdrowo, ale chętnie dowiedziałbym się jak wy wyceniacie domeny Pozdrawiam, Yesterday Share this post Link to post Share on other sites
Renek 0 Report post Posted November 12, 2009 Wszystko co wypisałeś ma znaczenie przy wycenie - dodałbym jeszcze - jakość i ilość zagospodarowania "sąsiednich" domen... - potrzebę posiadania IDN-ów oraz sam fakt tegoż posiadania oraz - możliwość kombinowania z nazwą domeny (liczba pojedyncza mnoga, synonimy...) (chyba trzeba by temat przykleić... może mniej będzie chłamu w dziale...) Pozdrawiam! Share this post Link to post Share on other sites
Los_Rozrabiakaneros 70 Report post Posted November 12, 2009 dorzucę: - kwoty za jakie sprzedano podobne domeny Share this post Link to post Share on other sites
monty 167 Report post Posted November 12, 2009 tutaj opinie bazują też na tym ile domeniarz byłby skłonny zapłacić za daną domenę lub za ile sprzedać. Czasem też dlatego podaje się dwie opcje: D2D oraz EU Share this post Link to post Share on other sites
seodomeny.pl 0 Report post Posted November 12, 2009 Oprócz w/w cech dla mnie domena nabiera większej wartości jeżeli: - jest łatwa do zapamiętania (dosyć subiektywne), - jeśli np. przedyktujemy przez telefon to jest mała szansa że druga strona zrobi błąd przy wpisywaniu, - ogólnie jest na tyle prosta że trudno o błąd (typo), - jednoznacznie kojarzy się z określoną tematyką której dotyczyć ma witryna, - posiada jak najwyższy pagerank, - posiada wartościowe linki przychodzące (np. znajduje się w katalogu DMOZ), ------------------- Jeśli chcesz kupić domenę zajrzyj na: domeny - sprzedaż. Jeśli interesuje Cię domaining zapraszam na moją stronkę seodomeny.pl. Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 13, 2009 Ja do wyceny domen używam fusów z kawy i czarnego kota. Kotem rzucam przez lewe ramię, gdy spadnie na 4 łapy to znaczy, że ninja, jak spadnie na pysk to jest ok. Potem parzę kawę i patrzę w ile x'ów się układają. proste. Owszem tradycjonaliści używają metod podanych w poprzednich postach, ale biorąc pod uwagę sprzedaże totalnych nindży w bardzo kosmicznych cenach, lub wyceny ciekawych domen na "0" pln, bardziej ufam kotu niż działowi "wycena" Share this post Link to post Share on other sites
dawidt 0 Report post Posted November 13, 2009 (edited) Kotem rzucam przez lewe ramię, gdy spadnie na 4 łapy to znaczy, że ninja.. Słyszałem o żółwiach ninja czy białym ninja ale Twój kot ninja jest od dziś moim faworytem Wydaje mi się, że czasem warto domenę wycenić dopiero po kilku zapytaniach. One też często dają jakiś wgląd w możliwości finansowe potencjalnych kupujących z danej branży. Edited November 13, 2009 by dawidt Share this post Link to post Share on other sites
jasfasola 2 Report post Posted November 13, 2009 Często o wycenie decydują emocje a nie obiektywizm. Share this post Link to post Share on other sites