Jump to content
DD

Ciekawe artykuły o domenach

Recommended Posts

Może wypada wspomnieć, że Amerykanie są generalnie mało rozgarnięci i praktycznie .com dodają do wszystkiego co się rusza - nie istnieje dla nich inne rozszerzenie. Polacy są tutaj bardziej uświadomieni.

Edited by nembutal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nieźle Rodacy dali się wkręcić ;)

 

Wkręcić jak wkręcić - mapa obrazuje kraje, gdzie rynek wtórny ma się dobrze - no bo kto normalny rejestrował te domeny? Dziwi tylko wysoka pozycja Kolumbii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nieźle Rodacy dali się wkręcić :)

 

Jak jeden dzieciak przyjdzie do szkoły w papierowej torbie na głowie to inne dzieci go pokazują palcami i się śmieją. Jak w papierowej torbie zacznie chodzić duża liczba ludzi, w tym celebryci, to mimo wszystko można powiedzieć, że rynek toreb ma dobre perspektywy.

 

Chociaż rzeczywiście bardziej niż liczba wykupionych domen liczy się tu liczba i jakość portali na tych domenach.

Edited by nembutal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rada Reklamy: "Obiecujące domeny" ukarane, lalki Natalia naruszają normy Kodeksu Etyki Reklamy

Skarżący podnosili, iż Spółka home.pl prowadzi obecnie promocję, którą ilustruje zdjęcie trzech kobiet. Jedna z kobiet stara się rozebrać inną. [...]

Zespół Orzekający podzielił zarzuty skarżących i dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu.[...]

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=33645

Edited by megalgal

Share this post


Link to post
Share on other sites

rejestratorzy.png

 

Polecam cały artykuł, jest przezabawny... pb proszę żeby wziął wpierw coś na nerwy, niektóre stwierdzenia stawiane w tekście są dosyć kontrowersyjne :P Podsumowanie to porażka, może warto następnym razem poprosić o ocenę kogoś kto korzysta z tych serwisów a nie ocenia kolorki loyoutów i wychodzi mu że AZ wypada lepiej od konkurencji...

Edited by Adelard

Share this post


Link to post
Share on other sites
rejestratorzy.png

 

Polecam cały artykuł, jest przezabawny... pb proszę żeby wziął wpierw coś na nerwy, niektóre stwierdzenia stawiane w nim są dosyć kontrowersyjne :P

 

Jeszcze nie czytałem, ale z obrazka widzę że premium.pl wypadło całkiem nieźle. Oczywiście uważam że powinno mieć 4,5 na 5, ale wiadomo że panel premium.pl można w pełni docenić dopiero mając w nim xx+ domen, więc może dlatego ocena zaniżona. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo dobrze napisane.

Faktycznie Adam ciekawie przedstawił temat ale gdyby choć raz zasugerował także kogoś innego ( np. Broker Domen - nawet bez pełnego adresu ), to artykuł należałoby uznać za mniej sponsorowany a bardziej ekspercki :(

Dwukrotny brak literki "ć" ( zaczyna doceniać / mogą poszczycić się) dostrzegą pewnie tylko upierdliwcy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny tekst o domenach w pozytywnym kontekście. I bardzo dobrze.

Czuję, że gdyby pozostali uczestnicy DI zaangażowali się także w promocję domen na innych nie-domenowych forach, to moglibyśmy tworzyć swego rodzaju lobby. Ech, pomarzyć można :(

 

Zwróciłem uwagę na jeden akapit dotyczący "com.pl":

"Dla polskiego rynku rozszerzenie .pl to podstawa; nazwy w domenach .com.pl to ok. 20% rynku i maksymalnie podobna przydatność biznesowa oraz wartość finansowa względem tych samych nazw w rozszerzeniu głównym .pl."

Ciekawy wątek, jakie są proporcje wycen "com.pl" w stosunku do "pl". Generalnie można się zgodzić z autorem, że jest to 20% ceny "peelki", ale z jednym zastrzeżeniem - wtedy gdy zajęte są pozostałe znaczące końcówki. Gdy zajęte jest tylko "pl" i "com.pl", a inne (szczególnie "eu", "com") wolne, te proporcje z 20% spadają dramatycznie w dół, do nawet 1%.

To oczywiście tylko moje zdanie.

 

 

Faktycznie Adam ciekawie przedstawił temat ale gdyby choć raz zasugerował także kogoś innego ( np. Broker Domen - nawet bez pełnego adresu ), to artykuł należałoby uznać za mniej sponsorowany a bardziej ekspercki :(

 

Coś w tym jest :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawy wątek, jakie są proporcje wycen "com.pl" w stosunku do "pl". Generalnie można się zgodzić z autorem, że jest to 20% ceny "peelki", ale z jednym zastrzeżeniem - wtedy gdy zajęte są pozostałe znaczące końcówki. Gdy zajęte jest tylko "pl" i "com.pl", a inne (szczególnie "eu", "com") wolne, te proporcje z 20% spadają dramatycznie w dół, do nawet 1%.

To oczywiście tylko moje zdanie.

 

Nie zgodzę się, zwłaszcza ze zdaniem że .com.pl to "tylko" 20% .pl. Pomijając czy to słuszne myślenie, .com.pl cieszą się sporym powodzeniem wśród kk (może to jakaś alternatywa dla wysokich cen .pl ?), dodam także że kk, przynajmniej z mojego doświadczenia nie chętnie interesują się .eu lub .com, nadal wolą .com.pl, oczywiście ceny sprzedaży dla tej końcówki nie są imponujące ale jest to jakieś rozwiązanie dla bardzo małych i małych firm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, na pewno .com.pl są alternatywą dla mniejszych KK. Jednak nie można generalizować. Jedna pójdzie za 1% ceny pl-ki, inna zaś za 70%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę, że Adam Wagner pisząc o "20 % rynku dla .com.pl" miał na myśli to, że tylko 20% poważniejszych transakcji przeprowadzanych dla polskich domen ma miejsce w .com.pl, a nie, że .com.pl są warte 20% tego co .pl

 

Mi by się to wydawało bardzo prawdopodobne, że tylko 20% firm/portali chciałoby mieć słowo kluczowe w .com.pl podczas, gdy dużo więcej to samo w domenie .pl

 

EDIT: aha jednak o wartości też pisał, jednak tutaj to takie duże uśrednienie jest, bo część domen com.pl jest sprzedawana za 2% wartości .pl, część za 40% i wychodzi ~20%. :( Ale to nigdy nie będzie to samo - com.pl co .pl

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja myślę, że Adam Wagner pisząc o "20 % rynku dla .com.pl" miał na myśli to, że tylko 20% poważniejszych transakcji przeprowadzanych dla polskich domen ma miejsce w .com.pl, a nie, że .com.pl są warte 20% tego co .pl

 

Mi by się to wydawało bardzo prawdopodobne, że tylko 20% firm/portali chciałoby mieć słowo kluczowe w .com.pl podczas, gdy dużo więcej tę samą w .pl

Rzeczywiście, chyba tak.

Jednak poniższy cytat może zabrzmieć dwuznacznie:

nazwy w domenach .com.pl to ok. 20% rynku i maksymalnie podobna przydatność biznesowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rzeczywiście, chyba tak.

 

No ale dalej jest:

 

ok. 20% rynku i maksymalnie podobna przydatność biznesowa oraz wartość finansowa względem tych samych nazw w rozszerzeniu głównym .pl.

 

Więc by wychodziło na to, że i do tej kwestii się odniósł.

 

Wydaje mi się, że są branże, które "lubią" com.pl i są branże, które ich nie lubią, ale wszystkie pewnie "lubią" .pl :(

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak ktoś ma dużo .com.pl to będzie je chwalił, ale i tak nie są opłacalne. :(

 

A jak ktoś nie ma trzyliterówek to będzie się udzielał w wątku "trzyliterowa bańka prysła" a wiadomo że można na nich zarobić. :(:P

A tak poważnie to uwierz mi Korneliusz że da się na nich zarobić (na .com.pl) :P

Edited by sebastian0000

Share this post


Link to post
Share on other sites
... ale wszystkie pewnie "lubią" .pl :(

I to jest pewne :(

 

Kilku moich znajomych, którzy nawet za bardzo nie wiedzą, co to jest domena stwierdzili, że gdyby plka była niedostępna, to próbowaliby zdobyć com.pl w drugiej kolejności. Gdzieś podchwycili stare przeświadczenie, o tym, że .com.pl, to bardzo dobra domena biznesowa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pomijając czy to słuszne myślenie, .com.pl cieszą się sporym powodzeniem wśród kk (może to jakaś alternatywa dla wysokich cen .pl ?), dodam także że kk, przynajmniej z mojego doświadczenia nie chętnie interesują się .eu lub .com, nadal wolą .com.pl, oczywiście ceny sprzedaży dla tej końcówki nie są imponujące ale jest to jakieś rozwiązanie dla bardzo małych i małych firm.

 

Zgadza się, na pewno .com.pl są alternatywą dla mniejszych KK. Jednak nie można generalizować. Jedna pójdzie za 1% ceny pl-ki, inna zaś za 70%.

Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami. Szczególnie mały i średni biznes lubi "com.pl", a na pewno woli od "com" i "eu".

Korneliusz nie ceni "com.pl", bo to jest Rekin łowiący tylko "grube ryby" :( czyli sprzedający domeny za xxxx i xx xxx, a na tej końcówce trudno osiągnąć nawet niskie xxxx. Ja jestem taki sobie szczupaczek i może dlatego zadowalając się cenami na poziomie średnio-górnego xxx sprzedaję chyba więcej "com.pl", niż "pl".

 

Wydaje mi się, że są branże, które "lubią" com.pl i są branże, które ich nie lubią, ale wszystkie pewnie "lubią" .pl :(

Święte słowa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Korneliusz nie ceni "com.pl", bo to jest Rekin łowiący tylko "grube ryby" :( czyli sprzedający domeny za xxxx i xx xxx, a na tej końcówce trudno osiągnąć nawet niskie xxxx. Ja jestem taki sobie szczupaczek i może dlatego zadowalając się cenami na poziomie średnio-górnego xxx sprzedaję chyba więcej "com.pl", niż "pl".

Rekiny to sprzedają domeny za xxxxxx i xxxxxxx, więc ja jestem szczupakiem, a Ty płotką. :P

 

A jak ktoś nie ma trzyliterówek to będzie się udzielał w wątku "trzyliterowa bańka prysła" a wiadomo że można na nich zarobić. :P :P

A tak poważnie to uwierz mi Korneliusz że da się na nich zarobić (na .com.pl) :(

Uwzględnisz inflację? :P Piszę o tym, co znam z autopsji. Miałem trzyliterówki oraz .com.pl i na nich straciłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×