Jump to content
Alex

WYCIECZKI.com

Recommended Posts

Wygrałem właśnie na aukcji pół godziny temu, ale latwo nie bylo, przez takiego jednego (szkoda gadac)

(być może ktoś z forum walczył ze mna?)

 

 

WYCIECZKI.com

 

borabora_beachcomber_waterbungalow.jpg

 

zachwalać nie trzeba..jest to keyword domain o bardzo wysokiej ilosci zapytań w Google - 9,710,000

 

Chiałbym poznać wasze zdanie jaką wartość może mieć ta domena?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal

Misiu, walczyłeś z moim znajomym :rolleyes: Naszym zdaniem nie było warto tyle dawać (2,5k USD). Ale była trudna sytuacja, bo powiedział mi o tym pare minut przed końcem, także nawet nie było czasu się głębiej zastanowić.

 

Ale życzę powodzenia ;)

 

Pozdrawiam

 

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misiu, walczyłeś z moim znajomym :rolleyes: Naszym zdaniem nie było warto tyle dawać (2,5k USD).

 

Ale życzę powodzenia ;)

 

Pozdrawiam

 

Michał

 

2,5 USD to wg mnie pol darmo za ta domene!

jeszcze raz gratuluje nowemu wlascicielowi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2,5 USD to wg mnie pol darmo za ta domene!

jeszcze raz gratuluje nowemu wlascicielowi ;)

 

 

hello

 

sorry i can not speak polish, but wanted to tell you

godd luck with the domain

 

I hope you opened a Champagne tonight.

I am odette and without me, you could maybe get the domain for 180

and without you, would be the owner now :rolleyes:

 

what a strange world

 

but i really wish you good luck

 

http://www.holidaynavigator.com/domainname...=cat&cc=18#

 

urlop.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miś przyszykuj się na gratulacje z całego świata :rolleyes:

 

 

one information more, so you can really make a party tonight

 

i sent for the .net owner an offer through sedo after the auction starten.

he answered now, after the end of the auction.

the asking price was > 5.000 euro

he was also in the auction, but i dont know why he didnt bid.

maybe he can tell us if he is here in the forum too.

 

best regards from vienna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks odette :rolleyes: I was happy that you didn't bid higher, LOL

I taught that guy named delirium will be bigger threat, and honestly I was expecting to close that auction below $1k

or maybe even for few hundred....on the other hand I was ready to pay more than I paid. I hope this will make you feel better ;)

 

thanks for the tip about other guy ;)

 

 

Dzieki za gratulacje. Mnie tez sie wydaje ze domena ma spory potencjał i była warta swojej ceny.

Szczególnie biorąc pod uwagę rynek turystyczny w Polsce, ale ciekaw jestem jak się ma końcówka .com w stosunku do wartości, na tym właśnie przykładzie.

 

Subiektywnie zakładając to ze względu na międzynarodowy charakter, globalna końcówka powinna być raczej plusem....czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na SnapNames (ale aukcja byla prywatna pomiedzy tymi którzy mieli tą domene w swoim panelu)

Jak na razie to oni na tym najwięcej zarobili :rolleyes: i pobrali pieniądze w ciągu godziny.

Polskie domeny praktycznie sie tam nie pojawiaja, chyba ze na prywatnych aukcjach ale tych nie widac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miło słyszeć, że polskie nazwy zdobywają popularność na takich serwisach jak SnapNames - dzięki takim aukcjom ktoś kiedyś wreszcie zauważy polski rynek domen ;) $2.5k przy obecnych cenach dolara to dobra cena :) Ale więcej bym raczej na tą chwilę nie dał. Tak czy inaczej - dobry deal.

 

--

Daniel Dryzek

http://active24.pl - domeny bez opłat za AuthInfo

http://domenytanio.pl - domeny .pl IDN tylko 9.00 PLN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miś przyszykuj się na gratulacje z całego świata ;)

 

Nie chciałbym co poniektórym popsuc euforycznego nastroju , spowodowanego wyceną tej domeny , jednak uważam , że w żadnym wypadku wspomniana cena nie jest adekwatna do realnej wartosci/potencjału wycieczki.com .

W Polsce już od poczatku 1999 roku istniał dosyc widoczny trend w rejestracji polskojezycznych dotcomów (vide : znana firma z Poznania) .

Bywało tak , że generyczne , b.dobre domeny były zarejestrowane jako .com podczas gdy PL'ki były nadal wolne :) .

W miedzyczasie rynek domen zweryfikował te "trendy" w prozaiczny sposób . Polscy internauci po prostu , prawie w ogóle nie korzystają z tej końcówki . Powiem więcej , rozpoznawalne projekty , funkcjonujące pod tym TLD mają ogromny problem z utratą trafficu na rzecz .com.pl czy też pisowni nazwadomenycom.pl (przykłady można by było mnożyc : wiejskituning.com , osiolek.com itp.)

Internetowi markieterzy w międzyczasie doskonale zdają sobie z tego sprawę i wolą promowac adresy typu ceneo.pl zamiast cena.com , ceny.com . I myślę , że bardziej prawdopodobna jest budowa brandu wycieczkowo.pl , wycieczkowicz.pl itp , niż wycieczki.com .

Podobna sytuacja ma miejsce także na bardziej rozwiniętych rynkach domen . Przykład Niemiec . Przed kilkoma laty zainwestowałem w dobre niemieckojęzyczne .com-y . Na obecnym etapie miałbym problem z uzyskaniem za te domeny cen , które wówczas zapłaciłem . Nie można się jednak temu zbytnio dziwic , znając traffic takich samych keywords pod .de i .com .

 

 

P.S. te wszystkie pseudo argumenty o internautach polskiego/niemieckiego pochodzenia , mieszkających w USA (GB) i przyzwyczajonych do końcówki .com (co.uk) można między bajki włożyc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, domeny turystyczne sa mi szczególnie bliskie ponieważ od kilku lat działam w tej branży.

 

Sam potrzebowałem (wlasciwie to potrzebuje) domeny wycieczkowej, ale jedyna jaka była swego czasu wolna to wycieczki.org.pl, kupiłem co było, ale jak wiadomo nie należy ona do zbyt hitowych.

 

Zgadzam się jednak z opinią, że końcówka .com jest na naszym bazarku znacznie mniej licząca się od .pl, ale tamta warta jest raczej kilkadziesiąt tysięcy.

 

Wartość tej oceniam na ok 8-10 tys.

 

Kilku domenom w tej branży udało się już przebić, jak choćby nadmorzem.com - domena taka sobie, a jednak

Share this post


Link to post
Share on other sites
W miedzyczasie rynek domen zweryfikował te "trendy" w prozaiczny sposób . Polscy internauci po prostu , prawie w ogóle nie korzystają z tej końcówki . Powiem więcej , rozpoznawalne projekty , funkcjonujące pod tym TLD mają ogromny problem z utratą trafficu na rzecz .com.pl czy też pisowni nazwadomenycom.pl (przykłady można by było mnożyc : wiejskituning.com , osiolek.com itp.)

Internetowi markieterzy w międzyczasie doskonale zdają sobie z tego sprawę i wolą promowac adresy typu ceneo.pl zamiast cena.com , ceny.com . I myślę , że bardziej prawdopodobna jest budowa brandu wycieczkowo.pl , wycieczkowicz.pl itp , niż wycieczki.com .

 

 

Dowody poprosze: jakies publikacje, wyniki ankiet, z ktorego roku, gdyz takie gadanie nie ma sensu, a sam jestem ciekaw takich badan marketingowych i nad nimi mysle, moze masz lub ktokolwiek ma jakies oficjalne wyniki?

 

 

Podobna sytuacja ma miejsce także na bardziej rozwiniętych rynkach domen . Przykład Niemiec . Przed kilkoma laty zainwestowałem w dobre niemieckojęzyczne .com-y . Na obecnym etapie miałbym problem z uzyskaniem za te domeny cen , które wówczas zapłaciłem . Nie można się jednak temu zbytnio dziwic , znając traffic takich samych keywords pod .de i .com .

 

NIHIL NOVI, nic nowego nie odkryles. niemiecka nazwa to tylko koncowka .de inna nie wchodzi w gre (na szczescie Niemcy lubuja sie w kombinacjach z myslnikami, wiec troche ejszcze mozliwosci zostalo pomimo 10 mln .de)

 

Ja wlasnie probuje wejsc z serwisem na rynek niemioeckich z niemiecka nazwa domeny (jedno slowo okreslajace wykonywany zawod), ale w koncowce .net - zobaczymy, aczkolwiek trezba bedzie ostro promowac serwis

Share this post


Link to post
Share on other sites
WYCIECZKI.com

 

Mało polskich generic pasuje do .com, ale ta pasuje konkretnie. Globalne wycieczki. Mówi sama za siebie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mało polskich generic pasuje do .com, ale ta pasuje konkretnie. Globalne wycieczki. Mówi sama za siebie :)

 

Jesli chodzi o brzmienie, to lepiej brzmi wycieczki.org.

Share this post


Link to post
Share on other sites
.org lepiej niż .com? :)

 

Wyraznie napisalem, ze chodzi o brzmienie, a nie o wartosc domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyraznie napisalem, ze chodzi o brzmienie, a nie o wartosc domeny.

 

 

wiem wiem że o brzmienie, ale z autopsji wiem że jak ktoś ma wpisać .net, .org czy inne non ccTLD to wpisuje machinalnie .com

Poza tym....(nawet "brzmieniowo") .org nie jest moim zdaniem tak popularne jak .pl czy .com

Dlatego się zdziwiłem. To troche tak jak z domeną: przyczepy.mobi lepszy od przyczepy.com no bo przyczepa jest mobilna więc ładniej brzmi.

Ale to tylko moja wersja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mało polskich generic pasuje do .com, ale ta pasuje konkretnie. Globalne wycieczki. Mówi sama za siebie :)

 

Puste frazesy , powielane przez samych domeniarzy . Globalnosc końcówki .com i związanego z tym znaczenia adresu jest przeciętnemu , polskiemu userowi tak samo oczywista jak fakt sugerowanej zależności końcówek .info (domeny informujące o....) czy też .biz ( domeny biznesowe ) i wspomniany przeze mnie user ma takie rozważania szczerze mówiąc w du....e .

Obecny właściciel domeny fly*pl zastanawiał się nad ewentualnym wykorzystaniem do nowopowstałego projektu domeny wakacje*com . Testy na rozpoznawalnosc tej marki wypadły tylko ze względu na wykorzystany TLD druzgocąco .

"......Wakacje co ?......Wakacje kropka co ? ..... Wakacje kont ?....."

Rezygnacja z ccTLD ma sens tak naprawdę tylko przy projektach specjalistycznych / niszowych . Specyficzny typ internauty (domeniarze , seo's , programiści) nie ma problemu z adresami typu archive.org itd .

Tego rodzaju projekty mogly by powstac także pod każdą inną dowolną końcówką . Przeciętni , "zwyczajni" użytkownicy internetu mają ogromną trudnosc w zapamiętywaniu końcówek innych od tych , z którymi się stykają na codzień .

Dotyczy to praktycznie wszystkich TLD's . Tylko jeden z przykładów ostatnich dni . Od kilku dni (tygodni?) w polskich mediach reklamowane są norweskie linie lotnicze , firmowane wyraźnie wymawianą domeną "norwegiankropkano" . Domena norwegianno*pl ma na DNT tyle wejsc , że można by było odniesc wrażenie , że to jest własnie poprawny adres linii .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puste frazesy , powielane przez samych domeniarzy . Globalnosc końcówki .com i związanego z tym znaczenia adresu jest przeciętnemu , polskiemu userowi tak samo oczywista jak fakt sugerowanej zależności końcówek .info (domeny informujące o....) czy też .biz ( domeny biznesowe ) i wspomniany przeze mnie user ma takie rozważania szczerze mówiąc w du....e .Od kilku dni (tygodni?) w polskich mediach reklamowane są norweskie linie lotnicze , firmowane wyraźnie wymawianą domeną "norwegiankropkano" . Domena norwegianno*pl ma na DNT tyle wejsc , że można by było odniesc wrażenie , że to jest własnie poprawny adres linii .

 

keyword ostro dałeś do pieca ale widać że wiesz o czym piszesz a patent z domeną norwegianno*pl to mistrzostwo świata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie chciałbym co poniektórym popsuc euforycznego nastroju , spowodowanego wyceną tej domeny , jednak uważam , że w żadnym wypadku wspomniana cena nie jest adekwatna do realnej wartosci/potencjału wycieczki.com .

W Polsce już od poczatku 1999 roku istniał dosyc widoczny trend w rejestracji polskojezycznych dotcomów (vide : znana firma z Poznania) .

Bywało tak , że generyczne , b.dobre domeny były zarejestrowane jako .com podczas gdy PL'ki były nadal wolne :) .

W miedzyczasie rynek domen zweryfikował te "trendy" w prozaiczny sposób . Polscy internauci po prostu , prawie w ogóle nie korzystają z tej końcówki . Powiem więcej , rozpoznawalne projekty , funkcjonujące pod tym TLD mają ogromny problem z utratą trafficu na rzecz .com.pl czy też pisowni nazwadomenycom.pl (przykłady można by było mnożyc : wiejskituning.com , osiolek.com itp.)

Internetowi markieterzy w międzyczasie doskonale zdają sobie z tego sprawę i wolą promowac adresy typu ceneo.pl zamiast cena.com , ceny.com . I myślę , że bardziej prawdopodobna jest budowa brandu wycieczkowo.pl , wycieczkowicz.pl itp , niż wycieczki.com .

Podobna sytuacja ma miejsce także na bardziej rozwiniętych rynkach domen . Przykład Niemiec . Przed kilkoma laty zainwestowałem w dobre niemieckojęzyczne .com-y . Na obecnym etapie miałbym problem z uzyskaniem za te domeny cen , które wówczas zapłaciłem . Nie można się jednak temu zbytnio dziwic , znając traffic takich samych keywords pod .de i .com .

P.S. te wszystkie pseudo argumenty o internautach polskiego/niemieckiego pochodzenia , mieszkających w USA (GB) i przyzwyczajonych do końcówki .com (co.uk) można między bajki włożyc .

 

 

Bardzo ładny spojrzenie na temat, tylko nie do końca prawdziwe ;)

A dokładnie chodzi mi o stwierdzenia typu:

 

....rozpoznawalne projekty , funkcjonujące pod tym TLD mają ogromny problem z utratą trafficu na rzecz .com.pl
...pokaż mi choć pare przykładów, prosze. Indexowanie .com.pl jest przez algorytmy wyszukiwarek jest tak samo omijane jak przez zainteresowanych założeniem nowej domeny.

Czytałem ostatnio artykuł na temat domain extensions pod kątem psychokinetyki czyli jaki ma wpływ długość i złożoność końcówki na atrakcyjność domeny.

O ile .pl może śmiało się obronić to twory typu .com.pl są karykaturą domeny .com / .pl

 

te wszystkie pseudo argumenty o internautach polskiego/niemieckiego pochodzenia , mieszkających w USA (GB) i przyzwyczajonych do końcówki .com (co.uk) można między bajki włożyc

Sam w innym poscie napisałeś : "Przeciętni , "zwyczajni" użytkownicy internetu mają ogromną trudnosc w zapamiętywaniu końcówek innych od tych , z którymi się stykają na codzień"

Jak myślisz z jakimi końcówkami spotykają sięna codzień Polacy w Niemczech, USA, Kanadzie czy nawet ci w Polsce którzy przegladają angielskojęzyczne strony?

Mieszkam w USA i wiem coś o wpisywaniu domen. Spędzam na internecie średnio 8-10 godzin dziennie wklepując domeny i z autopsji wiem że .com jest domeną wpisywaną machinalnie (i przez Amerykanów i przez Polakow). Następnym argumentem może być tu fakt że klawiatura iPhone zawiera gotowy przycisk .com, co chyba jakoś mówi o popularnoscitej końcówki.

Pare miesiecy temu interia wykupiła za grube pieniądze domenę interia.com (składałem ofertę w okolicach $20K ale mnie przebili). Po co analitycy z interii mieliby wyrzucać pieniadze na twoim zdaniem marny traffic?

W sprawie Niemiec się nie wypowiem bo po prostu nie mam takich informacji, zaś jeżeli chodzi o GB to jest wiele artykułów na temat przywiązanie Anglików do .co.uk, aż w takim stopniu że potęzne koncerny decydują się na wykup .co.uk

 

I skoro uważasz że rynek .co.uk tez jest taki przereklamowany to polecam pare FAKTÓW świadczacych przeciwnie:

http://www.az.pl/news_x_co,uk,najpopularni...outDomains.html

http://www.e-biznes.pl/inf/2007/21832,Reko...jska_domena.php

 

 

Oczywiscie Polacy którzy nie władają obcymi językami lub są tylko czasowo za granicą, wybiorą .pl ponad każdą inną i przyjdzie im to machinalnie, ale sytuacja jest inna w przypadku Polaków mieszkajacch na stałe poza krajem.

(na przykład mojawyspa.co.uk)

Takze index'owanie keyword-domains przez wyszukiwarki nie będzie dyskryminowało .com'ów z Polskimi nazwami a może nawet preferowało ze względu na to że w "oczach" wyszukiwarki .com jest tzw. prime domain.

A jak wiadomo spora czesc traffic'u przychodzi z wyszukiwarek. SEO domeny wycieczki.com to jest bajka ponieważ wyszukiwarka zawsze ustawi ją wyżej niż nazwę typu travelgalaxy.pl (i końcówka .pl nie ma przewagi przy takim scenario)

...z prostgo powodu ...ludzie szukając wycieczek zawsze wpiszą tanie wycieczki, wycieczki zagraniczne itp itd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
SEO domeny wycieczki.com to jest bajka ponieważ wyszukiwarka zawsze ustawi ją wyżej niż nazwę typu travelgalaxy.pl (i końcówka .pl nie ma przewagi przy takim scenario)

Ludzie jak widać lubią wierzyć w bajki...

 

Sorry Misiu ale nie chciało mi się czytać wszystkiego :) Dlatego tylko jeden komentarz.

 

Pozdrawiam

 

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puste frazesy , powielane przez samych domeniarzy . Globalnosc końcówki .com i związanego z tym znaczenia adresu jest przeciętnemu , polskiemu userowi tak samo oczywista jak fakt sugerowanej zależności końcówek .info (domeny informujące o....) czy też .biz ( domeny biznesowe ) i wspomniany przeze mnie user ma takie rozważania szczerze mówiąc w du....e .

Obecny właściciel domeny fly*pl zastanawiał się nad ewentualnym wykorzystaniem do nowopowstałego projektu domeny wakacje*com . Testy na rozpoznawalnosc tej marki wypadły tylko ze względu na wykorzystany TLD druzgocąco .

"......Wakacje co ?......Wakacje kropka co ? ..... Wakacje kont ?....."

Rezygnacja z ccTLD ma sens tak naprawdę tylko przy projektach specjalistycznych / niszowych . Specyficzny typ internauty (domeniarze , seo's , programiści) nie ma problemu z adresami typu archive.org itd .

Tego rodzaju projekty mogly by powstac także pod każdą inną dowolną końcówką . Przeciętni , "zwyczajni" użytkownicy internetu mają ogromną trudnosc w zapamiętywaniu końcówek innych od tych , z którymi się stykają na codzień .

Dotyczy to praktycznie wszystkich TLD's . Tylko jeden z przykładów ostatnich dni . Od kilku dni (tygodni?) w polskich mediach reklamowane są norweskie linie lotnicze , firmowane wyraźnie wymawianą domeną "norwegiankropkano" . Domena norwegianno*pl ma na DNT tyle wejsc , że można by było odniesc wrażenie , że to jest własnie poprawny adres linii .

 

Możesz przytoczyć skąd te informacje i kto robił badania rynku na rozpoznawalność marki? Chciałbym to zweryfikować albo z Comvel Polska, obecnym włascicielem fly.pl albo z Curtis Development który jest włascicielem wakacje.com

 

Przeciętni , "zwyczajni" użytkownicy internetu mają ogromną trudnosc w zapamiętywaniu końcówek innych od tych , z którymi się stykają na codzień .
Jeżeli użytkownik (obojętne skąd) nie ma styku z .com to moim zdaniem znaczy że wchodzi na internet sporadycznie.

 

Od kilku dni (tygodni?) w polskich mediach reklamowane są norweskie linie lotnicze , firmowane wyraźnie wymawianą domeną "norwegiankropkano" . Domena norwegianno*pl ma na DNT tyle wejsc , że można by było odniesc wrażenie , że to jest własnie poprawny adres linii .

Od jakiegoś czasu w TVN leci reklama paru dużych firm które reklamują się domeną z .com

przykład....choćby ostatnio widziana reklama PARKER.com

 

Z bada marketinowych wynika jasno że przy tego typu mediach końcówka ma marginalne znaczenie (mowa o końcówkach .com vs. ccTLD)

Potencjalny klient ma około 30-90 sekund na wejście i wpisanie domeny którą zapamiętał wizualnie. W przeciwnym razie przekaz w 80% zostanie zapomniany. To są podstawy psychotechniki medialnej przy kreaowaniu kampanii.

Oczywiście domena i końcówka muszą być jak najbardziej popularne i łatwe do wpisania (im krótsza domena tym lepiej)

Ale tak jak mówiłem wczesniej....jak widz zobaczy klocki.com to wpisze klocki.com, jak klocki.pl to klocki.pl, chyba że tzw. execution zostanie rzesunięty w czasie.

Wtedy może być różnie.

 

Ludzie jak widać lubią wierzyć w bajki...

 

Sorry Misiu ale nie chciało mi się czytać wszystkiego :) Dlatego tylko jeden komentarz.

 

Pozdrawiam

 

 

 

edit

Michał

 

nie ma sprawy...widzę że nie czytałeś więc zakładam że to spontaniczna wypowiedz ;) lol

Przecież nikomu w końcu nie trzeba udawadniać że keyword domains są preferowane przez wyszukiwarki. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×