Paul 3 Report post Posted January 11, 2011 witam, chciałbym poruszyć temat wartości domeny zależnej od ilości wyszukiwań. otóż teoretycznie wycena domeny jest bardzo łatwa. Jeżeli posiada się domenę z dużą ilością wyszukiwań i postawi się na niej serwis to strona prawdopodobnie znajdzie się bez problemu w top ten w serpach. mówię tu o domenach .pl. nie wiem jak jest z innymi końcówkami. oczywiście trzeba wziąć pod uwagę takie aspekty jak branża, np. domena helikoptery.pl nie musi mieć tyle samo wyszukiwań co rowery.pl ponieważ jeden helikopter jest wart co najmniej 100 rowerów, a więc zysk ze sprzedaży jednego helikoptera równa się zysku ze sprzedaży 100 rowerom, czyli domena helikoptery.pl może mieć 100 razy mniej wyszukiwań niż domena rowery.pl aby miała podobną wartość. czy podzielacie moją opinie na ten temat ? Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted January 11, 2011 Moim zdaniem to nie jest prawda - zarówno, że jeśli ma się domenę "helikoptery.pl" to znajdzie się ona automatycznie w top 10 na helikoptery jak i że wartość domeny jest ściśle zależna od wyszukań. Jest wiele przypadków potwierdzających tę tezę np. [helikoptery] 18000 wyszukań [opisy gg] 246000 wyszukań a helikoptery > opisygg i to o milę. Jest jeszcze komercyjność frazy i możliwość zarobienia na niej, nie zawsze można to zmierzyć. Poza tym wejście do top 10 na "opisy gg" z domeną opisygg.pl to byłby wyczyn niezły, a z "helikoptery" już nie. Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 11, 2011 (edited) Moim zdaniem to nie jest prawda - zarówno, że jeśli ma się domenę "helikoptery.pl" to znajdzie się ona automatycznie w top 10 na helikoptery jak i że wartość domeny jest ściśle zależna od wyszukań. Jest wiele przypadków potwierdzających tę tezę np. [helikoptery] 18000 wyszukań [opisy gg] 246000 wyszukań a helikoptery > opisygg i to o milę. Jest jeszcze komercyjność frazy i możliwość zarobienia na niej, nie zawsze można to zmierzyć. Poza tym wejście do top 10 na "opisy gg" z domeną opisygg.pl to byłby wyczyn niezły, a z "helikoptery" już nie. oczywiście trzeba pominąć takie domeny jak opisygg.pl no ale to każdy na zdrowy rozsądek powinien sam zrozumieć. chociaż teoretycznie jeżeli ktoś by sprzedawał opisy za 1 zł to powinna ona mieć ponad 100.000 razy więcej wyszukiwań niż domena helikoptery.pl aby mieć tą samą wartość. co do pozycjonowania domen ze słowem kluczowym to ja uważam że wystarczy taką domenę minimalnie podlinkować aby była w top 10. na pewno o wiele, wiele łatwiej wypozycjonować domenę helikoptery.pl na hasło helikoptery niż inne całkowicie bez tego słowa kluczowego w domenie. osobiście to wiele razy sprawdzałem. Edited January 11, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted January 11, 2011 Gdyby to było takie proste to nie byłoby problemów z wyceną. Ilość wyszukiwań to tylko jeden z wielu czynników. Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted January 11, 2011 oczywiście trzeba pominąć takie domeny jak opisygg.pl no ale to każdy na zdrowy rozsądek powinien sam zrozumieć. chociaż teoretycznie jeżeli ktoś by sprzedawał opisy za 1 zł to powinna ona mieć ponad 100.000 razy więcej wyszukiwań niż domena helikoptery.pl aby mieć tą samą wartość. Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś sprzedawał opisy gg. Nikt by tego nie kupił, jak pełno za darmo. Na opisach to można obecnie najwyżej zarobić na Adsense ledwo na utrzymanie serwera. Jedna z metod wyceny domen wygląda tak: 1. rodzaj domeny (pl, com, eu itd.), 2. długość domeny (im krótsza tym lepsza, bo mniej możliwych pomyłek, literówek), 3. niepożądane znaki (myślnik, możliwość utworzenia IDN, znaki typu q, v, x), 4. liczba słów (im mniej tym lepiej), 5. łatwość zapamiętania (im łatwiejsze, popularne słowa tym lepiej, im bardziej fachowe i trudne tym gorzej), 6. potencjał rozwoju (czyli co zarobkowego można tam postawić), 7. słowa kluczowe (ich ilość wyszukiwania), 8. wartość marketingowa (możliwość reklamowania domeny w wyszukiwarkach / mediach), 9. pozycjonowanie (czyli czy konkurencyjne strony są mocno pozycjonowane czy niszowa), 10. obecny i potencjalny ruch (czyli ilość wejść obecna "type-in" i szacowana po wypozycjonowaniu). I jak w każdym punkcie obliczysz 1 - 10 i zsumujesz to masz wartość domeny w zakresie 0 - 100 pkt. Biorąc sam pkt. 7 (słowa kluczowe) masz tylko ułamek obrazu całości (jedną dziesiątą). Każdy zresztą wycenia na swój sposób, nawet samą intuicją i czasem to ostatnie też się sprawdza. Share this post Link to post Share on other sites
domainer 285 Report post Posted January 11, 2011 A wiosna przyszła pieszo... ;-) Wyceny, wyniki, ilości i inne pieprzoty ;-) Ten rynek sam się reguluje i sam reaguje nie znając pojęć w stylu "ilość wyników w google". Klient pyta ile, a my za ile, wtedy spotykamy się gdzieś w środku i każdy jest zadowolony. Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted January 11, 2011 (edited) A wiosna przyszła pieszo... ;-) Wyceny, wyniki, ilości i inne pieprzoty ;-) Ten rynek sam się reguluje i sam reaguje nie znając pojęć w stylu "ilość wyników w google". Klient pyta ile, a my za ile, wtedy spotykamy się gdzieś w środku i każdy jest zadowolony. Tej wyceny powyżej nie wymyśliłem - kiedyś czytałem, że tak wyceniali na wycenadomen.pl, potem domena spadła w 2007 roku i teraz ma ją keyword i tak skończyły się takie wyceny. Ale jest to jakiś zamiennik dla kryształowej kuli i czarnego kota. ;-) A klienci kupują najczęściej domeny, które im są potrzebne / im się podobają - to na pewno dwie sprawy, których nie jest w stanie objąć żadna wycena, bo "nie znasz dnia ani godziny". Ludzie za obrazy też płacą miliony razy więcej niż są warte płótno i farby, a wycena obrazów nigdy się nie sprawdza i co zrobić. Edited January 11, 2011 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 11, 2011 (edited) Tej wyceny powyżej nie wymyśliłem - kiedyś czytałem, że tak wyceniali na wycenadomen.pl, potem domena spadła w 2007 roku i teraz ma ją keyword i tak skończyły się takie wyceny. Ale jest to jakiś zamiennik dla kryształowej kuli i czarnego kota. ;-) A klienci kupują najczęściej domeny, które im są potrzebne / im się podobają - to na pewno dwie sprawy, których nie jest w stanie objąć żadna wycena, bo "nie znasz dnia ani godziny". Ludzie za obrazy też płacą miliony razy więcej niż są warte płótno i farby, a wycena obrazów nigdy się nie sprawdza i co zrobić. ale przyznaj, że te domeny z największą ilością wyszukiwań są dawno zajęte, i ogólnie im mniej ilości wyszukiwań tym więcej wolnych do tego kwestia utrzymania, stawiając miniserwis na domenie z dużą ilością wyszukiwań, domena się zazwyczaj utrzymuje lub nawet zarabia Edited January 11, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
domainer 285 Report post Posted January 11, 2011 (edited) Tej wyceny powyżej nie wymyśliłem - kiedyś czytałem, że tak wyceniali na wycenadomen.pl, potem domena spadła w 2007 roku i teraz ma ją keyword i tak skończyły się takie wyceny. Ale jest to jakiś zamiennik dla kryształowej kuli i czarnego kota. ;-) Zgadza się. Są różne metody wyceny i pewnie żadna nie jest doskonała w przypadku domen i tak jak napisałeś intuicja to także dobra metoda na wycenę. A co do obrazów, to obrazy mogę jeszcze zrozumieć jako inwestycję, ale dać 396 tys. dolarów za martwego tuńczyka to już przesada http://www.fakt.pl/Oto-ryba-za-milion-zlot...ly,92279,1.html Edited January 11, 2011 by domainer Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted January 11, 2011 ale przyznaj, że te domeny z największą ilością wyszukiwań są dawno zajęte, i ogólnie im mniej ilości wyszukiwań tym więcej wolnych Nie mówię, że nie, bo teoretycznie (a pewnie i praktycznie) można napisać automat, który będzie wyłapywał takie mocno wyszukiwane frazy i rejestrował. Po drodze ogromna niewyobrażalna kupa wtopionych pieniędzy ale na pewno część z takich domen to mogą się okazać naprawdę dobre strzały. Jak ktoś nie jest aż takim hazardzistą to zostaje zdać się na intuicję i własny rozum, co najlepiej się sprawdza. Share this post Link to post Share on other sites
tehet 0 Report post Posted January 11, 2011 A co do obrazów, to obrazy mogę jeszcze zrozumieć jako inwestycję, ale dać 396 tys. dolarów za martwego tuńczyka to już przesada http://www.fakt.pl/Oto-ryba-za-milion-zlot...ly,92279,1.html w artykule: Z poprzedniego rekordzisty - ważącego 324 kilogramy tuńczyka - kupionego w 1992 r. za "tylko" 83,5 tys. dolarów zrobiono 2400 kawałków sushi, sprzedawanych po 75 dolarów za sztukę. Wpływy za tego tuńczyka wyniosły 180 tys. dolarów, a czysty zysk prawie 100 tysięcy. Tegoroczny rekordzista na pewno przyniesie jeszcze większy zysk. Na pewno kupiono tę rybę by na niej zarobić. Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 (edited) Nie mówię, że nie, bo teoretycznie (a pewnie i praktycznie) można napisać automat, który będzie wyłapywał takie mocno wyszukiwane frazy i rejestrował. Po drodze ogromna niewyobrażalna kupa wtopionych pieniędzy ale na pewno część z takich domen to mogą się okazać naprawdę dobre strzały. Jak ktoś nie jest aż takim hazardzistą to zostaje zdać się na intuicję i własny rozum, co najlepiej się sprawdza. zakładając że projektujesz, sprzedajesz projekty domów i chcesz być wysoko w google na hasła z tym związane. masz do wyboru dwie domeny - domenę projektantdomów.pl (91 wyszukiwań) oraz domenę domyprojekty.pl (9900 wyszukiwań) którą wybierasz? ja zdecydowanie domyprojekty.pl ze względu na to że chcę być wysoko w google a google patrzy na nazwę domeny - najlepsze predyspozycje mają te domeny, które mają dokładnie taką samą nazwę domeny jak wyszukiwane hasło - w polsce najlepiej na tym wychodzą domeny z końcówką .pl a w innych krajach z ich narodowa końcówką. oczywiście predyspozycje oznacza że nie trzeba nic robić ale dużo mniej niż przy domenach o innych nazwach. Edited January 17, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted January 17, 2011 Skąd są te wyniki? Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 Skąd są te wyniki? narzędzie propozycji słów kluczowych adwords w trybie ścisłym Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted January 17, 2011 (edited) No to nie ma, aż takiej różnicy. proiektydomuw.pl też ma dużo wyszukiwań. Edited January 17, 2011 by korneliusz.com Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 (edited) No to nie ma, aż takiej różnicy. proiektydomuw.pl też ma dużo wyszukiwań. nie wiem jak ty to odczytujesz ale u mnie dla frazy "domy projekty" jest 9900 a dla frazy "projektant domów" 91. Tryb dopasowania - ścisły Co do frazy "projekty domuw" to faktycznie aż 720 Edited January 17, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted January 17, 2011 Zresztą to i tak nie ma znaczenia, gdyż kupa.pl ma więcej niż złoto.pl. Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 (edited) Zresztą to i tak nie ma znaczenia, gdyż kupa.pl ma więcej niż złoto.pl. no tak ale kupy nikt nie będzie chciał sprzedawać więc nikomu nie będzie potrzebna ta domena a złoto jak najbardziej oczywiście trzeba wziąć takie rzeczy pod uwagę ale to chyba każdy 5 latek zrozumie Edited January 17, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted January 17, 2011 Sam podważasz swoją teorię. Jednak to nie liczba wyszukiwań tylko siła słowa jest najważniejsza? Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 (edited) Sam podważasz swoją teorię. Jednak to nie liczba wyszukiwań tylko siła słowa jest najważniejsza? no ok, powinienem to inaczej w temacie nazwać. "wybierając domenę dla naszej nowej firmy powinniśmy patrzeć na to jakie słowa powiązane z naszymi produktami lub usługami ludzie wpisują najczęściej w wyszukiwarkę i następnie identyczną domenę z końcówką .pl kupić" Edited January 17, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
Guest Michal Report post Posted January 17, 2011 oczywiście trzeba wziąć takie rzeczy pod uwagę ale to chyba każdy 5 latek zrozumie Do tego istnieją specjalne narzędzia. Np. http://google.com/sktool/. Share this post Link to post Share on other sites
monty 167 Report post Posted January 17, 2011 liczy się także wymiar "konkurencja" - wtedy żadna kupa nie wygra z komercyjnym produktem Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 (edited) liczy się także wymiar "konkurencja" - wtedy żadna kupa nie wygra z komercyjnym produktem racja, ten wskaźnik pokazuje nam czy fraza jest komercyjna a więc pokazuje nam, które domeny nie warto kupować ponieważ nikt inny nie płaci za te słowa w adwords. mimo że to wszystko jest oczywiste, to wiele osób lub firm popełnia błąd i kupuje domeny z małą liczbą wyszukiwań bo "domena ładnie wygląda" ale wiadomo że nie liczy się wygląd. Pamiętam jak na początku mojej kariery domenowej zarejestrowałem domenę serwisaut.pl. Dziwiłem się że nikt jej nie chciał, przecież tak ładnie wyglądała. Zrozumiałem to gdy poznałem narzędzie propozycji słów kluczowych. Edited January 17, 2011 by rrl.pl Share this post Link to post Share on other sites
domeny.xdm.pl 0 Report post Posted January 17, 2011 Jeżeli chcesz wyceniać domeny na podstawie słów kluczowych to ja bym jeszcze pomnożył ilość wyszukiwań razy np. cenę jednego kliknięcia - to pozwoli zachować równowagę pomiędzy kupą i złotem (skoro już w tym obszarze się poruszamy). Share this post Link to post Share on other sites
Paul 3 Report post Posted January 17, 2011 chyba jednak wskaźnik konkurencji nie zawsze się sprawdzi, ponieważ czasami mało jest firm oferujących podobne usługi lub produkty mimo że produkt lub usługa jest bardzo porządana. Tu już trzeba samemu do tego dojść czy kupa i złoto są komercyjne. Share this post Link to post Share on other sites