Davi 0 Report post Posted January 15, 2012 Witam, Którą domenę łatwiej zapamiętać lub posiada większą wartość apartament.pl czy może apartamenty .pl ?? (nazwa domeny podana dla przykładu) Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
yarowa 362 Report post Posted January 15, 2012 Nie ma jednolitej reguły dla wszystkich domen. To byłoby zbyt łatwe Share this post Link to post Share on other sites
Adelard 84 Report post Posted January 15, 2012 Tak jak wyżej - każda domena jest unikalna, wyjątkowa i należy ją rozpatrywać oddzielnie - generalizowanie niewiele daje, ale w tym konkretnie przypadku: apartament - na markę czyli po polsku brand na sieć sklepów bądź portal tematyczny o mieszkaniach jest jak najbardziej pożądana. apartamenty - na przeglądarkę usług w danej tematyce bądź ofertę firmy w tym zakresie, w innych zastosowaniach lepiej sprawdzi się l.poj. Oczywiście adres musi być słownikowy by l.mn. miała jakiś sens Mam na myśli allegro/allegra (ta druga kompletnie nie działa na wyobraźnie), ale z drugiej strony świstak/świstaki (niby l.mn. jest poprawna ale nie nadaje się w ogóle na brand) bądź też biedronka czy żabka. Czasami nie odgrywa to wielkiej roli jak urlop/urlopy ale na moje oko np. silnik vs. silniki pokazuje że l.poj. ma wielokrotnie większy potencjał. Jeszcze słowo o generyka j.ang. w rejestrze .pl - tu obowiązkowo l.poj. bo te z dodatkiem -s to już w 99,99% nindże i strata kasy. Share this post Link to post Share on other sites
Ores 0 Report post Posted January 15, 2012 Witam! Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie aczkolwiek moim zdaniem w większości przypadków jednak liczba mnoga jest bardziej wartościowa. Pozdrawiam ORES Share this post Link to post Share on other sites
blazej 79 Report post Posted January 15, 2012 Jak już koledzy wspomnieli wyżej, nie ma reguły. Warto sprawdzać liczbę wyników w Google dla obu wariantów, postawić się w sytuacji klienta szukającego danego słowa kluczowego (szukając np. zegarków, wpiszesz zegarki zamiast zegarek, chyba, że masz już np. upatrzony model), warto sprawdzić popularność słowa kluczowego w Google AdWords (tryb ścisły), powinieneś przyjrzeć się także czy dane słowo bardziej nadaje się na brand w liczbie pojedynczej czy mnogiej . I tak dalej. Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted January 15, 2012 wg mnie mocniejszą domeną z podanego przykładu jest ta w liczbie mnogiej , ale tak jak w powyższych postach - wszystko zależy od kontekstu Share this post Link to post Share on other sites