Jump to content
domainman

firma w UK

Recommended Posts

Czy jest tu ktoś, kto może oświecić mnie w temacie DG w UK: założenie firmy, koszty, rozliczanie itp. Biorąc pod uwagę, że rezyduję w Polsce i tutaj operuję (ogólnie pojęty ebiznes).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, tak czy inaczej temat tam nie został wyczerpany, więcej pytań niż odpowiedzi. Szczególnie od osób, które taką działalność prowadzą. Chodzi o typ firmy - ltd czy samozatrudnienie (różnice), miesięczne koszty, rozliczanie się z polskimi firmami. Czy wszystkie takie rozliczenia mogą być prowadzone przez konto w polskim banku itp..

Jest tu jakiś praktyk? Może być nawet na PW jak nie chce się afiszować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam wiem.

/ Wiem, że są firmy, które dają Ci możliwość założenia DG w UK będąc w PL. /

Tutaj (w UK) musisz zalegalizować pobyt uzyskać NIN (national insurance number) i założyć self-employment (czas wszystkiego to min 1 m-c).

Sporo osób jest z UK więc zachęcam do pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem też na etapie zbierania informacji. Zatrzymałem się nad tym, że konieczny jest NIN (national insurance number). Niestety nie da się zrobić tego zdalnie. I jeszcze ważna rzecz. Jeżeli jesteś rezydentem polskim to tylko zostaje LTD.

Gdybyś miał jakieś konkretne pytania to wal śmiało. Jak wiem to powiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wam za odzew, już piszę swe pytania:

1. Jakie są koszty początkowe założenia LTD?

2. Jakie są koszty stałe?

3. Czy rachunek bankowy może być polski?

4. Czy angielskie ubezpieczenie pozwoli leczyć się w PL czy trzeba wykupić prywatne?

5. Nie będzie problemu z fakturowaniem w obie strony?

 

aha, jeszcze jedno - czy przypadkiem nie jest taniej i łatwiej w przypadku Irlandii?

Edited by domainman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszt założenia LTD to mniej niż 100 funtów ale...

Potrzebne są:

 

-angielski adres na siedzibę i nie może to być fake, bo tam będzie przychodzić korespondencja z urzędów,

-NIN (National Insurance Number) i żeby to załatwić musisz pojawić się w UK i mieć adres zamieszkania (nie ma tu czegoś takiego jak meldunek i wystarczy wyciąg z banku albo rachunek za prąd jako potwierdzenie adresu)

-angielski rachunek bankowy ( w końcu rozliczać się będziesz w UK a nie PL )

-osoba do prowadzenia księgowości (min. 600 GBP rocznie)

 

Angielskie ubezpieczenie pozwala się leczyć w Polsce - dostaniesz plastikową kartę NIN i z nią będziesz chodził do lekarzy w Polsce ale.

Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem fakturowania w obie strony.

 

 

 

W ogóle, to troszkę nie rozumiem dlaczego nikt sobie nie zada odrobiny trudu, nie użyje google i nie znajdzie w 5 sekund tej strony: http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/companyRegistration.shtml

 

Moim skromnym zdaniem takie numery opłaca się robić, jak ma się zatrudnionych w PL pracowników, trzeba płacić za nich ZUS i inne bzdury. Jako firma jednoosobowa nie widzę za bardzo sensu bawienia się w takie coś jeśli nie mieszka się w UK na stałe.

 

...a jeśli mieszka się w UK, to nie zakłada się do takich celów LTD tylko deklaruje się self employed i tyle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba mnie potwierdzenia adresu. Podczas rejestracji w JobCentre pytają czy masz owe potwierdzenie jeżeli nie, nic strasznego się nie dzieje.

 

Co do selfa to opłaca (będąc w pl) się jeżeli chcesz otrzymywać emeryturę od "królowej".

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 lat temu, jak załatwiałem NIN musiałem mieć potwierdzenie adresu i to w dwóch formach (wyciąg z banu i list od landlorda ;) ) Może teraz się coś pozmieniało ale konta w banku bez adresu już raczej na firmę nie założysz, więc było, nie było adres to podstawa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wygląda rozliczanie kosztów? Mam na myśli czy prowadząc interes online, zarabiając na tworzeniu stron, pozycjonowaniu, handlu domenami, reklamie itd itd zakłdając LTD w Anglii mogę wrzucić w koszty wydatki w Polsce? Np. zakup kompa, telefonu, rachunki, hosting, zlecenia stałe jak teksty oraz takie dojazdowo-spotkaniowe jak benzyna, hotel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by trzeba było sprawdzić, ale zanim pomyślisz o założeniu działalności w UK to warto sprawdzić czy jest to legalne w sensie podatkowym jeśli wszystko zamierzasz robić z Polski. Gdybyś to samo chciał zrobić w Anglii, zakładając firmę w jakimkolwiek innym kraju i fakturując wszystko przez nią to szybko by Cię tamtejszy urząd podatkowy przetrzepał i ukarał.

 

Po drugie mieszkając w Polsce jak byś chciał te pieniądze sobie wypłacać (w postaci pensji?) tak abyś miał swoje osobiste piemiądze do wydania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×